Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

Voldtekt  

171 stemmer

1. 1. Har du blitt voldtatt?

• Ja (jeg er kvinne)
      58
    • Ja (jeg er mann)
      3
    • Nei (jeg er kvinne)
      51
    • Nei (jeg er mann)
      11
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er kvinne)
      42
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er mann)
      6
  2. 2. Kjenner du noen som har blitt voldtatt?

• Ja
      75
    • Ja, flere
      47
    • Nei
      49

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men som ungdom var min mor på telttur med 2 venninner. Venninnene gikk en tur, og I mellomtiden ble min mor utsatt for en trippelvoldtekt hvor de avsluttet "seansen" med å urinere henne I ansiktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom vi egentlig ikke skal diskutere temaet, må jeg bare.

Noen her skriver de har vært for fulle til å huske en voldtekt fordi de var for FULLE, med alkohol de selv har forsynt seg. Og mener da de har blitt voldtatt. Tenker dere ikke over at mannen mest sannsynlig er like dritings som dere?

Anonymkode: 9dfc6...74b

• Liker 5
Skrevet

^for fulle til å samtykke*

Anonymkode: 9dfc6...74b

Skrevet

Noen ons har vært på grensen, men samtykke er samtykke. Da går jeg hjem og føler meg ekkel og tar det som en påminnelse om at ons er teit. Før jeg gjør det igjen. Ble voldtatt da jeg var 17, det var ikke bare en følelse av ekkelhet og skam. Det var som å få hjertet revet ut. Gikk hjem, bestilte legetime og snakket med legen om det. Hun anbefalte meg å anmelde men jeg gjorde det ikke. Angrer nå, han endte opp med å voldta noen andre, heldigvis var hun modigere enn meg og anmeldte.

Anonymkode: 77c4f...44f

• Liker 7
Skrevet

Jeg ble voldtatt regelmessig fra jeg var 5-9 år av min far. Anmeldte aldri, da jeg ikke orket det, og ingen i familien vet det. Og nå er det flere år siden han døde.

Så da jeg var 16, opplevde jeg noe som jeg ikke vet hva jeg skal kalle. Hadde en bestekompis, og han var den første jeg fortalte om hva min far hadde gjort. Så jeg gråt masse, og da tok han av meg buksa og trusa, og hadde samleie med meg, mens jeg lå og gråt hele tiden. Er jo helt sykt at han i det hele tatt ville ha sex med meg i den situasjonen.

Anonymkode: 85696...372

• Liker 6
Skrevet

Jeg er hun rett over. Jeg kjenner faktisk bare en annen kvinne som har blitt voldtatt. Men kjenner 3 menn. 2 av de ble voldtatt i tenårene av en mann. Han andre av en kvinne, på fest da han var for full og sov.

Anonymkode: 85696...372

Skrevet

Takk alle sammen. Det har vært mange sterke historier her, og det kan ikke ha vært lett å dele. 

Skrevet

Nei og jeg vet ikke om noen som har blitt det heller,

Anonymkode: 8a10b...630

Skrevet
9 timer siden, Snuppi skrev:

Grusomt. 

Hvem er det som har oppdratt disse svinene? 

Vanlige mennesker.

Hva som trigger voldtekt , er ett enormt spekter av situasjoner og bakgrunner, og hvordan vi relaterer oss til andres voldtekt baserer seg vanligvis på egne erfaringer og  virkelighetsoppfatning. Å dope noen til voldtekt er ikke noe folk blir oppdratt til, det er ofte en mere konsekvens av nivået av evne til empati og hvor målrettet og ambisiøs man er. 

Og det er noe av problemet i forhold til hun du svarer sitt innlegg. Når vi hører om slike hendelser ønsker vi å forstå hva som trigger gjerningspersonen. Ran er rimelig enkelt å forstå; vi vil alle ha penger med minst mulig innsats. De fleste kan enkelt se for seg triggere som ville gjøre dem til drapsmenn eller torturister. Friske mennesker har vanligvis  ikke det samme i forhold til voldtekt.  Hvilket gjør at de får en tendens til spekulering og sladring.

Skrevet

Hadde kontakt med feil mann på nett som 16 åring. Kontakten varte i 10 mnd og hele veien var jeg sikker på (utfra bilder og tlf samtaler) at jeg prata med en på maks 20. Han brukte et navn som ikke stemte også. Dro for å besøke han. Tok buss i 2t, gikk av bussen for å vente på taxin han skulle sende. Ventet på den i 1.5, var usikker på om han hadde ombestemt seg. Stoppet utenfor huset på den adressen han på forhånd hadde oppgitt til taxi fyren, taxi var forhåndsbetalt. Jeg fikk melding om at inngangen var på andre siden. Taxi fyren dro. 

Rundt husveggen møtte jeg en eldre mann, gikk videre.. plutselig tok noen tak i meg og dyttet meg inn en dør. Den eldre mannen låser og legger nøkkelen i sin lomme. Og forteller da at det er han jeg har hatt kontakt med.

Han beklager at han hadde lyvd om alder for hele han som person var den samme vennen som på nett og tlf. Så hvis jeg hadde vist hans ordentlig alder hadde vi ikke fått blitt venner. Så i hans hode var det en bra ting.

16 år gammel og kun ei venninne på min alder visdte hvor jeg var. Tenkte at jeg får gjøre det beste ut av det. Jeg måtte uansett ha penger av han til buss billett hjem. Vi går opp en trapp, setter fra meg i gangen og går inn i stuen. Blir servert godteri og pizza. Spiser ekstremt lite. Sier at jeg må gjøre lekser, prøver å få nett passord for å i det skjulte kontakte noen. Men får det ikke av han. Skriver noen linjer og legger pc i bag. Tlf min har blitt lagt til lading på spisebordet. Tannbørsten min satte han i glasset på badet. Timene går forran tv'n og jeg prøver å holde normal samtale. 

Kveld og mørkt. Sier at jeg vil sove på sofaen. Han nekter meg. Han forsikrer meg om at sengen er stor og at han ikke skal røre meg. Jeg blir overtalt. Sover med t skjorte og bukse.

Våkner på natten av at han sitter oppå meg og binder fast hendene mine med beltet. Kler av meg alt. Husker bruddstykker. At jeg roper nei, gråter - da slår han. Bruddstykker av at han finner ut at han skulle dra meg ut av senga etter håret, slenger med over sofaen og voldtar mer. Det å se seg selv i speilbildet på vinduet i en slik situasjon er svidd fast.. 6 ganger tror jeg han hjorde dette mot meg samt et slag i ansiktet og en neve i ryggen. 

Jeg våkner til meg selv noen tiler senere, tror jeg, det er lysere men ikke helt lyst, jeg er ikke bundet lengre. Vet ikke når det beltet forsvant. Jeg går forsiktig ut av sengen, han sover og snorker. Får tak i de nærmeste klærne. Får tak i mobil og bag med pc. Undertøy og tannbørste ble liggende. På spisebordet ligger lommeboken hans og jeg tar 2 500 lapper. I lomma på buksa hans fant jeg nøkkelen. Så lister jeg meg ut. Kaster nøkkelen til side når jeg er utenfor døren og løper. Rundt husveggen. Et stykke bortover til jeg kommer til en hovedvei. Løper bortover. 

Det neste jeg husker er at jeg sitter hjemme i min by utenfor en bensinstasjon og spiser baguett. Husker ikke de 2 timene på buss, om jeg fant en bussholdeplass eller noe. Nå 7 år etter så finner jeg fortsatt ikke det minnet i hukommelsen.

De neste 3 mnd blir jeg terrorisert på mobil. Jeg bytter alt som er. Jeg får blokkert han. Nye numre dukker opp. Jeg får meldinger ut av det blå om at han ser meg på trening. Dette gir seg etter 3 mnd da en kompis tar telefonen og egentlig "jaget" han vekk.

2 år senere etter problemer på skole, problemer privat, psykolog, sykemeldinger, ikke klart å være lærling etc så tør jeg å anmelde. 

Det rare er at jeg leser hans forklaring så innrømmer han å både bruke falskt bilde, si feil alder og feil navn. Men likevel blir saken henlagt på bevisets stilling. Hvem kan tro ei på 16 ønsker å ligge med en mann som har lurt henne med disse tingene samt hvordan han ser ut?!? Jeg ble trodd av erstatningskontoret, men for meg betyr det ingenting. Det er ingenting mot alt jeg har slitt med. I tillegg så brukte jeg 3 år på anmeldelsen fra jeg gikk til politiet og anmeldte til de hadde undersøkt saken, til henleggelsen kom og til erstatningen kom. 

Nå er det 2 år siden jeg i det hele tatt har snakket om det. Føles rart å tenke på at jeg var gjennom alt det der. For i dag er jeg en helt annen. Og ikke minst lykkelig. 

Anonymkode: e25e8...4a1

• Liker 14
Skrevet
10 timer siden, WubWub skrev:

Det har hendt i tenårene at jeg har drukket meg så dritings at jeg slokner i nærmest bevisstløs tilstand for så å våkne av at enten fremmede jenter eller kjærester har ridd meg. Det er jo i praksis voldtekt men jeg tok ikke noe skade av det.

Fysj for en ubehagelig opplevelse

Skrevet

Jeg har blitt voldtatt to ganger, av to forskjellige menn, i to forskjellige situasjoner. Det var jævlig. 

• Liker 2
Gjest Jan-Andre
Skrevet

Jeg har hatt sex i sammenhenger hvor jeg nok var for påvirket til å kunne gi et opplyst samtykke. Men jeg er inneforstått med at dette utelukkende er mitt eget ansvar, og opplever det derfor ikke som traumatiserende.

Jeg har blitt antastet og befølt av kvinner jeg overhodet ikke har hatt lyst på, på en måte som begrenset min handlefrihet til å ha det gøy med mine venner der og da. Irriterende, men heller ikke dette har jeg opplevd som traumatiserende.

Mann.

Skrevet

Er det så mange her som har bilt voldtatt her på KG, en undersøking viste 9,4% prosent. Der demografien kom fra uniene fra norge, og jeg tror at dette var bare humaniora og feminisme som svarte på undersøkingen via telefon. Ser vi fra rettsystemet så er faktisk voldtekter i perioden 1993-2011 var det 10 131 fullførte voldtekter, ekstrapolerer til 50 års periode som gir (28 162) i en populasjon på 2,6 millioner er 1.08% av kvinnelige befolkingen i Norge som har blitt voldtatt. Dette er rapporterte voldtekter der en del var frifunnet, ikke gikk til sak eller tiltalte var dømt.            

kilder 

https://www.nrk.no/norge/_-9_4-prosent-av-kvinner-voldtatt-1.11570014 rapporten var tatt ned av ukjent grunn.   

lovdata 

Skrevet
4 minutter siden, Jan-Andre skrev:

men heller ikke dette har jeg opplevd som traumatiserende.

Mann.

Men hadde du oppsøkt hjelpeapparatet, så ville nok dem hjulpet deg til å føle deg traumatisert. De er rimelig gode på det.

• Liker 2
Skrevet

Jesus Kristus, i dagens samfunn har vl alle kvinner blitt voldtatt virker det som...

Anonymkode: 55e4e...66e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jesus Kristus, i dagens samfunn har vl alle kvinner blitt voldtatt virker det som...

:forvirra:

Anonymkode: d6513...994

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:forvirra:

Volodtekt meg her og voldtekt meg der!!! Hva med at kvinner tar litt ansvar selv, er lei av å lese om dette hele tiden! Jeg nekter å tro at alle som sier de har blitt voldtatt virkelig er det, det at du ANGRER på sex er IKKE voldtekt! Samfunnet går jo nedover....

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Volodtekt meg her og voldtekt meg der!!! Hva med at kvinner tar litt ansvar selv, er lei av å lese om dette hele tiden! Jeg nekter å tro at alle som sier de har blitt voldtatt virkelig er det, det at du ANGRER på sex er IKKE voldtekt! Samfunnet går jo nedover....

Skjerp deg! :angry:

• Liker 15
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg! :angry:

Tror du virkelig på at 1/3 av kvinner er blitt voldatt?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...