Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

Voldtekt  

171 stemmer

1. 1. Har du blitt voldtatt?

• Ja (jeg er kvinne)
      58
    • Ja (jeg er mann)
      3
    • Nei (jeg er kvinne)
      51
    • Nei (jeg er mann)
      11
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er kvinne)
      42
    • Nei, men jeg har blitt forsøkt voldtatt/har opplevd seksuelt krenkende adferd (jeg er mann)
      6
  2. 2. Kjenner du noen som har blitt voldtatt?

• Ja
      75
    • Ja, flere
      47
    • Nei
      49

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig på at 1/3 av kvinner er blitt voldatt?

Anonymkode: 55e4e...66e

Mener å ha lest at på verdensbasis så blir 1/3 kvinner voldtatt, men her spiller også kultur og tradisjoner en vesentlig stor rolle. At 1/3 kvinner i Norge har blitt voldtatt tror jeg ikke noe på, selv om statistikken har økt en del de siste årene så er man langt unna at 33% av Norges kvinner har opplevd voldtekt. 
Denne tråden her spør spesifikt etter kvinner som har blitt voldtatt og da er det vel normalt å tro at kvinner som faktisk har blitt voldtatt klikker seg inn på tråden og deler sin opplevelse. Majoriteten av kvinnene på kvinneguiden har ikke skrevet at de har blitt voldtatt, kun en liten prosentandel, og uansett så vil jeg ikke tro at Kvinneguiden er en representativ gruppe for Norges kvinner. 

Anonymkode: 4722f...524

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En studie i Australia, hvor de tok blodprøver av  97 menn og kvinner  som påstod de hadde fått dop i drink, så viste blodprøvene ingen dop og kun 9 av sakene var regnet som "plausibel". Det var altså kun en reaksjon, om så atypisk, på alkohol.

kilde;

ISSN: 1742-6723

Kan eventuelt lese mer her;

https://www.schneier.com/blog/archives/2009/11/a_useful_side-e.html

• Liker 3
Skrevet

Aldri blitt voldtatt, men har våknet av å bli fingret etc noen ganger. 

Anonymkode: 87193...b0f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kontakt med feil mann på nett som 16 åring. Kontakten varte i 10 mnd og hele veien var jeg sikker på (utfra bilder og tlf samtaler) at jeg prata med en på maks 20. Han brukte et navn som ikke stemte også. Dro for å besøke han. Tok buss i 2t, gikk av bussen for å vente på taxin han skulle sende. Ventet på den i 1.5, var usikker på om han hadde ombestemt seg. Stoppet utenfor huset på den adressen han på forhånd hadde oppgitt til taxi fyren, taxi var forhåndsbetalt. Jeg fikk melding om at inngangen var på andre siden. Taxi fyren dro. 

Rundt husveggen møtte jeg en eldre mann, gikk videre.. plutselig tok noen tak i meg og dyttet meg inn en dør. Den eldre mannen låser og legger nøkkelen i sin lomme. Og forteller da at det er han jeg har hatt kontakt med.

Han beklager at han hadde lyvd om alder for hele han som person var den samme vennen som på nett og tlf. Så hvis jeg hadde vist hans ordentlig alder hadde vi ikke fått blitt venner. Så i hans hode var det en bra ting.

16 år gammel og kun ei venninne på min alder visdte hvor jeg var. Tenkte at jeg får gjøre det beste ut av det. Jeg måtte uansett ha penger av han til buss billett hjem. Vi går opp en trapp, setter fra meg i gangen og går inn i stuen. Blir servert godteri og pizza. Spiser ekstremt lite. Sier at jeg må gjøre lekser, prøver å få nett passord for å i det skjulte kontakte noen. Men får det ikke av han. Skriver noen linjer og legger pc i bag. Tlf min har blitt lagt til lading på spisebordet. Tannbørsten min satte han i glasset på badet. Timene går forran tv'n og jeg prøver å holde normal samtale. 

Kveld og mørkt. Sier at jeg vil sove på sofaen. Han nekter meg. Han forsikrer meg om at sengen er stor og at han ikke skal røre meg. Jeg blir overtalt. Sover med t skjorte og bukse.

Våkner på natten av at han sitter oppå meg og binder fast hendene mine med beltet. Kler av meg alt. Husker bruddstykker. At jeg roper nei, gråter - da slår han. Bruddstykker av at han finner ut at han skulle dra meg ut av senga etter håret, slenger med over sofaen og voldtar mer. Det å se seg selv i speilbildet på vinduet i en slik situasjon er svidd fast.. 6 ganger tror jeg han hjorde dette mot meg samt et slag i ansiktet og en neve i ryggen. 

Jeg våkner til meg selv noen tiler senere, tror jeg, det er lysere men ikke helt lyst, jeg er ikke bundet lengre. Vet ikke når det beltet forsvant. Jeg går forsiktig ut av sengen, han sover og snorker. Får tak i de nærmeste klærne. Får tak i mobil og bag med pc. Undertøy og tannbørste ble liggende. På spisebordet ligger lommeboken hans og jeg tar 2 500 lapper. I lomma på buksa hans fant jeg nøkkelen. Så lister jeg meg ut. Kaster nøkkelen til side når jeg er utenfor døren og løper. Rundt husveggen. Et stykke bortover til jeg kommer til en hovedvei. Løper bortover. 

Det neste jeg husker er at jeg sitter hjemme i min by utenfor en bensinstasjon og spiser baguett. Husker ikke de 2 timene på buss, om jeg fant en bussholdeplass eller noe. Nå 7 år etter så finner jeg fortsatt ikke det minnet i hukommelsen.

De neste 3 mnd blir jeg terrorisert på mobil. Jeg bytter alt som er. Jeg får blokkert han. Nye numre dukker opp. Jeg får meldinger ut av det blå om at han ser meg på trening. Dette gir seg etter 3 mnd da en kompis tar telefonen og egentlig "jaget" han vekk.

2 år senere etter problemer på skole, problemer privat, psykolog, sykemeldinger, ikke klart å være lærling etc så tør jeg å anmelde. 

Det rare er at jeg leser hans forklaring så innrømmer han å både bruke falskt bilde, si feil alder og feil navn. Men likevel blir saken henlagt på bevisets stilling. Hvem kan tro ei på 16 ønsker å ligge med en mann som har lurt henne med disse tingene samt hvordan han ser ut?!? Jeg ble trodd av erstatningskontoret, men for meg betyr det ingenting. Det er ingenting mot alt jeg har slitt med. I tillegg så brukte jeg 3 år på anmeldelsen fra jeg gikk til politiet og anmeldte til de hadde undersøkt saken, til henleggelsen kom og til erstatningen kom. 

Nå er det 2 år siden jeg i det hele tatt har snakket om det. Føles rart å tenke på at jeg var gjennom alt det der. For i dag er jeg en helt annen. Og ikke minst lykkelig. 

Anonymkode: e25e8...4a1

Jeg gråter av innlegget ditt. Tenk at noen er i stand til å gjøre noe så grusomt mot et annet menneske..

Du skriver du er lykkelig i dag; så fantastisk :hjerte: Ønsker likevel å sende deg en klem :klemmer:

• Liker 9
Skrevet

Jeg ble voldtatt som 19 åring. EDRU. Anmeldte ikke, da jeg på et eller annet vis var flau over det. Dette var ikke overfallsvoldtekt, men ble voldtatt av en mann i 40 årene som jeg møtte på en strand. Følte meg bare skitten etterpå og fortalte aldri til noen. Tror jeg var flau over at jeg hadde vært hyggelig mot en mann som jeg traff på en usjenert strand og mens jeg bare hadde bikini på meg. Klandret meg selv over at jeg hadde vært hyggelig mens jeg hadde bikini på. I dag ser jeg at jeg helt klart burde anmeldt. 

Kjenner dessverre flere som har blitt voldtatt, bl.a. min egen datter. Han ble dømt til 4 mnd fengsel og måtte betale 100000 i erstatning.  

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Men sier som Sigrid Bonde Tusvik: Da jeg var singel var det nok enkelte ligg som var helt i grenseland. Kan han ikke bare bli ferdig, liksom, jeg vil bare sove... Eller plutselig klar i hodet på vei ut av fylledisen: Hva i helvete gjør jeg her? Og hvem er han fyren som pøker på meg?

Utsatt for seksuelt krenkende adferd? Ja. Hvem har ikke blitt det? Kvinner som menn? Jeg har nok fort utsatt enkelte menn for det selv, uten at det nødvendigvis har vært noen vond vilje bak det.

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Skrevet

Njaaaaa. Jeg har vært i gråsonen en gang eller to. Vil si det er i gråsonen fordi jeg ikke er helt sikker på hva man skal kalle det. Den "verste" av de to var en jeg var meget bedugget. Kan ikke huske at jeg drakk så mye, men ble bært hjem til en venn av en venn. Vi hadde sex, tror jeg (derav i gråsonen, eller han hadde sex med meg? Jeg var out cold for alt jeg kan huske). Det er vanskelig å si, fordi visstnok har han veldig liten penis, og en annen venninne av meg som var bortpå han sa at hun kjente ingenting etterpå. Jeg trodde jeg kanskje kjente noe, og husker helt minimalt med små "flashbacks" av at han bar meg fra baren, la meg i sengen, lå oppå meg, men er ikke helt sikker siden jeg verken kjente noe etterpå eller kan huske at jeg kjente noe da. Har aldri tidligere vist noen interesse, fant absolutt ingen interesse etterpå, for å si det sånn. Synes etterpå at han var ganske ekkel og creepy, siden han tar med seg så drita jenter hjem. Sier liksom noe om en person da.

Generelt, om noen spør meg i person, om jeg har blitt voldtatt vil jeg si nok nei, eventuelt "har bare vært i gråsonen".

Er en del ting som har skjedd når jeg har drukket for mye, så da har jeg gått for den løsningen som var enklest for meg: drikke mindre, unngå å drikke meg kanakas. Har så langt fungert meget bra, bank i bordet. :P Dette er som å banne i kirka for en feminist, men altså: jeg synes at det skal være lov å ta litt forhåndsregler, selv om man SELVFØLGELIG kan bli voldtatt uansett (og uavhengig av dette, både med og uten forhåndsregler, er det IKKE offeret sin feil under noen omstendighet). 

Anonymkode: 52d50...129

Skrevet

Og: kjenner ei jeg vet har blitt voldtatt, som jeg kommer på. Det var en spesielt grov sak også, slik jeg forsto det.

Anonymkode: 52d50...129

Skrevet

Jeg må legge til at jeg har vært med på å gripe inn i en situasjon som nok hadde kommet til å ende opp som voldtekt.

Jeg og noen kompiser var på stamstedet. Det var mye folk, men ikke helt uoversiktlig. Vi sto og hang med hver vår pils da en av oss la merke til ei ung dame, rundt 20, som var dritings, og som ble heftig befølt av et par karer. Da en av dem lurte hånda ned i buksa hennes uten noen reaksjon, tok vi aksjon. Jeg hentet en av dørvaktene, et par av kompisene mine lette frem vennene hennes i kaoset (og de brydde seg ikje - bare lempet over jakka og veska hennes uten spørsmål og ble nesten grinete når de ble presset på adressen hennes. Forstyrre de slik, liksom...), mens sistemann holdt øye med situasjonen. Dørvakta kom og hentet henne, under påskudd av at hun var for full og måtte gå rundt kvartalet et par ganger. Han og den kompisen min som hadde sakene hennes og adressen hennes fikk stablet henne ut og inn i en taxi. De holdt øye med taxien til den hadde kjørt, og det var bra, da disse sleipe jævlene var etter henne og prøvde å komme seg inn i taxien.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har blitt voldtatt analt av min eks flere ganger. Første gang det skjedde hadde vi drukket og hadde sex, han ville ha anal, noe jeg helt klart sa nei til. Han tok tak i hoftene mine og hev meg over på ryggen. Jeg trodde først det var doggy han ville ha. Han trykket penis inn i analen. Jeg skrek nei flere ganger, gråt og gjore motstand, men ham var for sterk for meg. Det er helt jævlig at en av dem man skal føle seg trygg på gjør slik. Dette var i et forhold med mye vold i utgangspunktet. Jeg var så nedkjørt av denne mannen at dette skjedde flere ganger før jeg klarte å gå fra han. 

Jeg kjenner også en venninne som har blitt missbrult av sin far. 

Anonymkode: 4948c...ac7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble dopet ned på et utested i London når jeg bodde der. Fikk surret meg ut på fortauet, heldigvis. Jeg var helt lam i kroppen, og hadde fått i meg et daterape-drug, slik at man ikke klarer å gjøre motstand. Ble funnet av et forbigående kjærestepar, som ble med meg i en taxi. Fikk mumlet henne adr. min og de fikk hjulpet meg inn i leiligheten. Jeg skalv og spøy, og imens jenta leita etter et pledd (tok noen få minutter) begynte kjæresten hennes å klå på meg oppover låret og mot skrittet. Jeg klarte ikke gjøre noe. Når kjæresten kom sluttet han. Ekle faen. De var et helt normalt kjærestepar, men han utnyttet situasjonen. 

Er bare sjeleglad han som dopet meg ikke fant meg. Å bli voldtatt er virkelig mitt verste mareritt. BLir kvalm av hvor vanlig det har, og det at "alle" kjenner noen. Kjenner selv et par som har blitt voldtatt. Det skjedde bestevenninnen min når hun var 8 år, på hyttetur med venninnen sin. Storebroren var 18 og misbrukte henne. Det plager henne enda 😔

Anonymkode: d97a9...cb1

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble dopet ned på et utested i London når jeg bodde der. Fikk surret meg ut på fortauet, heldigvis. Jeg var helt lam i kroppen, og hadde fått i meg et daterape-drug, slik at man ikke klarer å gjøre motstand. Ble funnet av et forbigående kjærestepar, som ble med meg i en taxi. Fikk mumlet henne adr. min og de fikk hjulpet meg inn i leiligheten. Jeg skalv og spøy, og imens jenta leita etter et pledd (tok noen få minutter) begynte kjæresten hennes å klå på meg oppover låret og mot skrittet. Jeg klarte ikke gjøre noe. Når kjæresten kom sluttet han. Ekle faen. De var et helt normalt kjærestepar, men han utnyttet situasjonen. 

Er bare sjeleglad han som dopet meg ikke fant meg. Å bli voldtatt er virkelig mitt verste mareritt. BLir kvalm av hvor vanlig det har, og det at "alle" kjenner noen. Kjenner selv et par som har blitt voldtatt. Det skjedde bestevenninnen min når hun var 8 år, på hyttetur med venninnen sin. Storebroren var 18 og misbrukte henne. Det plager henne enda 😔

Jeg blir kvalm :( Stakkars deg!

Anonymkode: 318ad...b0a

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen.

Rett i nærheten av der jeg bodde kom to gutter løpende etter meg. Jeg skjønte hva som kom til å skje, men ble helt handlingslammet. Orket ikke kjempe i mot. De tok tak i meg, en rundt halsen så jeg fikk kvelningsfornemmelser og en i bena. De bant et tørkle over øynene mine så jeg ikke kun se. De bar meg noen hundre meter inn i en skog hvor jeg ble voldtatt av det jeg tror kun var den ene. Da han var ferdig løp de. 

Underveis var jeg livredd.

Jeg kom meg hjem og fikk umiddelbart hjelp til å kontakte politiet, voldtektsmottak og anmeldelse. Fra første stund var jeg klar på at de ikke skulle slippe unna. Jeg har vel hatt litt hell i uhellet, for jeg har utelukkende opplevd å bli tatt på alvor (kun med en unntak i kjølvannet som ikke direkte rettet seg mot meg). Politiet kom umiddelbart, fikk tatt et raskt avhør og kjørt meg opp på voldtektsmottaket. Uheldigvis er det dårlig bemannet, jeg ble tatt i mot av hyggelig personale, men grunnet bemanningsproblemer ble jeg liggende i fire-fem timer før lege som kunne foreta undersøkelse kom på jobb. Undersøkelsen og ventingen var et helvete. Jeg ble deretter fraktet ned i politistasjonen da de ønsket å avhøre meg så snart som mulig. Også her ble jeg tatt på alvor. 

Saken fikk store medieoppslag i lokalavisen, og medførte en lokal debatt som jeg i all hovedsak opplevde som støttende. Den gikk på hva slags by vi ønsker o.l. Eneste unntak var tre jenter som stod frem i media, disse var støttende, men de refererte kort en kommentar de selv hadde fått som gikk på "er det rart jenter blir voldtatt, når de går kledd sånn". Men jeg opplevde likevel artikkelen som støttende, i og med at fokus nettopp er å få bort den type holdninger. Selvom jeg så klart ble provosert over mannens uttalelser.

Voldteltsmannen ble dømt. Han ble dømt for to andre voldtekter også og ble dømt til historiske ti år i tingretten og ni år (tilståelsesrabatt) i lagmannsretten. Medhjelperen ble dømt til fem år. Dommen og domsgrunnene er også støttende for oss fornærmede. Jeg fikk til og med høre fra min bistandsadvokat at den ene dommeren hadde tørket tårer under min forklaring. 

Jeg registrerer rundt forbi at det er mange dømmende holdninger overfor kvinnene, hvilket jeg blir kraftig provosert over. Man kan si mye om hva som er lurt og ikke, men uansett gir det ingen rett til å voldta. Selv er jeg "heldig" som har blitt møtt med så mye forståelse. Jeg synes det er viktig å få frem at det også er mange forståelsesfulle mennesker der ute. 

Anonymkode: 9bf35...acc

• Liker 12
Gjest Mattie16
Skrevet (endret)
Den 12. august 2016 at 21.30, Cathrine88 skrev:

Hva er poenget med dette menn-mot-kvinner-tullet, spesielt når det gjelder et tema hvor de aller fleste menn og kvinner er på samme side? Menn er ikke født som overgripere, de som begår overgrep tar et valg.

Jeg har ikke opplevd det selv, men har kommet inn i rommet idet en nærmest bevisstløs venninne holdt på å bli voldtatt.

Enig. Er så lei av denne fremstillingen av menn som store stygge ulver! Det finnes nok av fantastiske og omsorgsfulle menn, og mange fæle psykopatiske kvinnfolk som terroriserer alle rundt seg, hvis vi skal sette det opp mot en annen. Et kjønn er ikke verre enn det andre, det er valg man tar, alle har en uavhengig hjerne å tenke med.

Endret av Mattie16
Edit
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen.

Rett i nærheten av der jeg bodde kom to gutter løpende etter meg. Jeg skjønte hva som kom til å skje, men ble helt handlingslammet. Orket ikke kjempe i mot. De tok tak i meg, en rundt halsen så jeg fikk kvelningsfornemmelser og en i bena. De bant et tørkle over øynene mine så jeg ikke kun se. De bar meg noen hundre meter inn i en skog hvor jeg ble voldtatt av det jeg tror kun var den ene. Da han var ferdig løp de. 

Underveis var jeg livredd.

Jeg kom meg hjem og fikk umiddelbart hjelp til å kontakte politiet, voldtektsmottak og anmeldelse. Fra første stund var jeg klar på at de ikke skulle slippe unna. Jeg har vel hatt litt hell i uhellet, for jeg har utelukkende opplevd å bli tatt på alvor (kun med en unntak i kjølvannet som ikke direkte rettet seg mot meg). Politiet kom umiddelbart, fikk tatt et raskt avhør og kjørt meg opp på voldtektsmottaket. Uheldigvis er det dårlig bemannet, jeg ble tatt i mot av hyggelig personale, men grunnet bemanningsproblemer ble jeg liggende i fire-fem timer før lege som kunne foreta undersøkelse kom på jobb. Undersøkelsen og ventingen var et helvete. Jeg ble deretter fraktet ned i politistasjonen da de ønsket å avhøre meg så snart som mulig. Også her ble jeg tatt på alvor. 

Saken fikk store medieoppslag i lokalavisen, og medførte en lokal debatt som jeg i all hovedsak opplevde som støttende. Den gikk på hva slags by vi ønsker o.l. Eneste unntak var tre jenter som stod frem i media, disse var støttende, men de refererte kort en kommentar de selv hadde fått som gikk på "er det rart jenter blir voldtatt, når de går kledd sånn". Men jeg opplevde likevel artikkelen som støttende, i og med at fokus nettopp er å få bort den type holdninger. Selvom jeg så klart ble provosert over mannens uttalelser.

Voldteltsmannen ble dømt. Han ble dømt for to andre voldtekter også og ble dømt til historiske ti år i tingretten og ni år (tilståelsesrabatt) i lagmannsretten. Medhjelperen ble dømt til fem år. Dommen og domsgrunnene er også støttende for oss fornærmede. Jeg fikk til og med høre fra min bistandsadvokat at den ene dommeren hadde tørket tårer under min forklaring. 

Jeg registrerer rundt forbi at det er mange dømmende holdninger overfor kvinnene, hvilket jeg blir kraftig provosert over. Man kan si mye om hva som er lurt og ikke, men uansett gir det ingen rett til å voldta. Selv er jeg "heldig" som har blitt møtt med så mye forståelse. Jeg synes det er viktig å få frem at det også er mange forståelsesfulle mennesker der ute. 

Uff <3 

Hvordan fant de han? DNA? 

Skrevet

Teledata og DNA. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før det første, menn kan like lett dopes ned som kvinner. Å dope ned menn kan også være lettere siden de sikkert sjeldent får høre at de aldri må slippe drikken sin av syne. Det finnes også de kvinnene som er fysiske sterkere enn noen menn. 

For det andre, det er greit at du ikke forstår menn, men å si at vi har det verre enn dem er feil. Menn og kvinner har være sine egne utfordringer og må samarbeide for å få det til å fungere. Det er mulig at i primitive land, stammer og kulturer så har kvinnen det verre enn mannen, men Norge er nokså likestilt på flere områder noe vi burde være takknemlige over. 

For det tredje, jeg er kvinne og er uenig i påstandene dine. 

Anonymkode: 4722f...524

For det første så skal ikke menn la seg dope ned, han skal være observant rundt seg. Hvis han er med  på fest å begge blir dopet hvordan  kan man kalle han en beskytter da? 

For det andre vi har det verre, vi er daglig utsatt for maktsyke fjols som vil kontrollere oss fordi de er redd vi skal kappe av ballene deres.

For det tredje du har ikke opplevd menns mørke side, det er ikke rart du ser rosa skyer......

Anonymkode: e6104...8e6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første så skal ikke menn la seg dope ned, han skal være observant rundt seg. Hvis han er med  på fest å begge blir dopet hvordan  kan man kalle han en beskytter da? 

For det andre vi har det verre, vi er daglig utsatt for maktsyke fjols som vil kontrollere oss fordi de er redd vi skal kappe av ballene deres.

For det tredje du har ikke opplevd menns mørke side, det er ikke rart du ser rosa skyer......

Anonymkode: e6104...8e6

Ærlig talt.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, og brukerdebatt samt svar

- Pavilion, mod

Skrevet

Ja, jeg har blitt voldtatt og misbrukt. Av en voksen mann, da jeg selv var 13. Han brukte ikke vold, men som allerede ekstremt sårbar, psykiske problemer, og på enkelte områder umoden 13-åring, maktet jeg ikke å komme ut av overtalelsene hans, han ville ikke høre på meg. Jeg kom under hans makt, type grooming. Noen ganger gråt jeg og gjorde litt mer motstand og, men det gjorde ingen forskjell.

Jeg vil også si noen ord om dette med "å kalle alt for voldtekt". Som en som har opplevd både voldtekt, tvilsomme seksuelle forbindelser, klein sex og god sex, kan jeg for min del trygt si at det går ikke an å sammenligne.

Blant annet hadde jeg en seksuell relasjon da jeg var 15, også til en voksen mann. Det var jo teknisk sett ikke lov de handlingene som ble begått, og jeg var ikke likeverdig i relasjonen og han burde kanskje handlet annerledes. Likevel, jeg ville aldri finne på å anmelde ham, eller klandre han for noe av det som skjedde. Hvorfor, hva er hovedforskjellen? Nr 1. Jeg møtte ham frivillig i utgangspunktet, i motsetning til min voldtektsmann som jeg ikke hadde noe ønske om å komme i kontakt med. Nr 2: Jeg har aldri på noe tidspunkt følt meg truet, eller følt han ville meg noe vondt, selv om jeg såklart ikke var moden nok til å takle det som skjedde mellom oss, og jeg ble emosjonelt veldig såret av enkelte hendelser.

Jeg har også hatt klein sex tidlig i 20-årene hvor jeg har tenkt at det der ville jeg ikke gjort igjen om jeg kunne velge, og kanskje kjent på litt anger og skam dagen etter. Jeg tar fullt og helt ansvar for min deltagelse i dette, det ville aldri falt meg inn å anmelde! Det kan på ingen måte sammenlignes med voldtekten jeg opplevde! Å oppleve voldtekt, og å oppleve å angre littegrann er to vidt forskjellige opplevelser! Jeg kan såklart bare snakke for meg selv, men vær så snill og i hvertfall lytt til meg som har opplevd hele spekteret at det er vesentlige forskjeller, og jeg tror virkelig ikke det er vanlig at psykisk friske mennesker i det hele tatt ville vurdere å anmelde angresex. Jeg kjøper det bare ikke.

Anonymkode: 20597...531

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...