Gå til innhold

Klyster/ tømming før fødsel??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å tisse var mye verre enn å bæsje etter fødsel, for min del... Men psykisk var det jo generelt veldig skummelt å gå på do etterpå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Sisti skrev:

Å tisse var mye verre enn å bæsje etter fødsel, for min del... Men psykisk var det jo generelt veldig skummelt å gå på do etterpå. :P

Enig! Tissing gjorde vondt i et par uker etterpå.

Anonymkode: 42036...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var førstegangs, revnet og sydde masse, og gruet meg helt forferdelig til å gå på do. Så satte jeg meg, og prøvde å psykisk forberede meg, før jeg plutselig hørte lyd i doskåla. Da hadde jeg altså bæsjet uten å kjenne noenting! :fnise: Musklene er altså så strekt, og underlivet litt numment, at jeg kjente ingenting. Det er visst vanlig :) 

Hvordan vet du det? :)

Anonymkode: 42036...907

Fordet jeg a) fødte ikke alene og b) spurte jm etterpå 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Fordet jeg a) fødte ikke alene og b) spurte jm etterpå 

 

Ser at alt ikke er kommet med (les: det jeg var sitert på falt ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Fordet jeg a) fødte ikke alene og b) spurte jm etterpå 

 

Jeg tror helt oppriktig at jordmødre ikke forteller det uansett jeg :) Hvorfor skal de svare ærlig på et sånt spørsmål, det eneste som kommer ut av det er nybakte mødre som tenker "fader, jeg bæsja på meg". 

Derfor jeg spurte hvordan du visste det, for jeg tror ikke på at jordmor hadde sagt det hvis det hadde vært tilfelle heller. 

Blir jo det samme som når man jobber på sykehjem med eldre og de spør om de hadde hatt noen uhell iløpet av natten, man svarer neida, skal bare skifte siden jeg skal vaske deg. 

Anonymkode: 42036...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helt oppriktig at jordmødre ikke forteller det uansett jeg :) Hvorfor skal de svare ærlig på et sånt spørsmål, det eneste som kommer ut av det er nybakte mødre som tenker "fader, jeg bæsja på meg". 

Derfor jeg spurte hvordan du visste det, for jeg tror ikke på at jordmor hadde sagt det hvis det hadde vært tilfelle heller. 

Blir jo det samme som når man jobber på sykehjem med eldre og de spør om de hadde hatt noen uhell iløpet av natten, man svarer neida, skal bare skifte siden jeg skal vaske deg. 

Anonymkode: 42036...907

Nå har jeg hatt samme jm på de siste fødslene mine og tro meg hun ville gitt meg beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Honey Dew skrev:

Fatter ikke denne angsten mot normale kroppsfunksjoner. Veldig mange både tisser og bæsjer på seg når de føder og det er ingenting å skamme seg over

Enig, skjedde meg-men assistent ved fødsel viste tydelig med kroppspråk at hun synes det var ekkelt. Husker jeg følte meg SÅ liten.

Anonymkode: 35a24...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir jo det samme som når man jobber på sykehjem med eldre og de spør om de hadde hatt noen uhell iløpet av natten, man svarer neida, skal bare skifte siden jeg skal vaske deg. 

Anonymkode: 42036...907

Eller når kirurger/overleger bedyrer at operasjonen gikk bra selv om det forekom noen mindre komplikasjoner underveis. Så lenge pasienten er i live og kom seg ut av narkosen blir det meste av komplikasjoner fortrengt. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Anonymkode: 12ad1...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helt oppriktig at jordmødre ikke forteller det uansett jeg :) Hvorfor skal de svare ærlig på et sånt spørsmål, det eneste som kommer ut av det er nybakte mødre som tenker "fader, jeg bæsja på meg". 

Derfor jeg spurte hvordan du visste det, for jeg tror ikke på at jordmor hadde sagt det hvis det hadde vært tilfelle heller. 

Blir jo det samme som når man jobber på sykehjem med eldre og de spør om de hadde hatt noen uhell iløpet av natten, man svarer neida, skal bare skifte siden jeg skal vaske deg. 

Anonymkode: 42036...907

Jordmødre har ikke for vane å lyve til de fødende når de spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var førstegangs, revnet og sydde masse, og gruet meg helt forferdelig til å gå på do. Så satte jeg meg, og prøvde å psykisk forberede meg, før jeg plutselig hørte lyd i doskåla. Da hadde jeg altså bæsjet uten å kjenne noenting! :fnise: Musklene er altså så strekt, og underlivet litt numment, at jeg kjente ingenting. Det er visst vanlig :) 

Hvordan vet du det? :)

Anonymkode: 42036...907

Hadde akkurat samme erfaring da jeg skulle ta første nummer 2 etter fødsel :fnise: det var virkelig ikke noe å grue seg til. Revnet og sydde jeg også. 

Anonymkode: 91182...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Jordmødre har ikke for vane å lyve til de fødende når de spør. 

 

Nettopp. De annonserer ikke av seg selv at "oi, nå bæsja du litt, men det går bra", men spør man direkte vil de fleste gi deg et ærlig svar. jeg spurte forresten samboeren min etterpå, så jeg vet jeg ikke bæsja.

Anonymkode: 33bf6...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Jordmødre har ikke for vane å lyve til de fødende når de spør. 

joda.

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller når kirurger/overleger bedyrer at operasjonen gikk bra selv om det forekom noen mindre komplikasjoner underveis. Så lenge pasienten er i live og kom seg ut av narkosen blir det meste av komplikasjoner fortrengt. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Anonymkode: 12ad1...932

Eller når piloter ikke forteller at de nesten kolliderte med et annet fly under oppstigning.

Anonymkode: 6066b...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nettopp. De annonserer ikke av seg selv at "oi, nå bæsja du litt, men det går bra", men spør man direkte vil de fleste gi deg et ærlig svar. jeg spurte forresten samboeren min etterpå, så jeg vet jeg ikke bæsja.

Anonymkode: 33bf6...54f

Med mindre samboeren din stod og så på alt fra pressingen startet så vet han jo ikke det. 

Anonymkode: 42036...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk det underveis sist, for å hjelpe på framgang rett og slett. Hadde ikke klart å gå skikkelig på do på flere dager, så det var nok nødvendig. Jaggu satt det fart i framgangen også :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt praksis på føden i 3 mnd og har kanskje vært med på 30-35fødsler. Av disse var det kun en fødekvinne som hadde avføring. Det var ikke mye, hun var klar over det selv. Jeg tørket det bare bort og kommenterte selvsagt ikke noe mere på det, og ingen syns at det er ekkelt. Syns man det skal man aldri vise det. Det er vanlig at det skjer, men ikke slik at hver andre kvinne har avføring mens de føder barn. Skal selv føde mitt 4 barn snart, og ja jeg skal ha klyster. Kunne ikke tenkt meg å føde uten.

Anonymkode: 3824c...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs, 18 uker på vei å tenker en del på dette. Jeg vil ikke gjøre på meg under fødselen, så hvis det kan ungås ønsker jeg det! 

Lurer litt på om man skulle bæsje under fødselen, når merker man det da? Skal man ikke være i den senga en stund? Eller flyttes man med en gang? Når man flyttes er man jo som regel naken, vil ikke sambo ++ se rester på meg eller i senga? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Hairdo skrev:

Jeg er førstegangs, 18 uker på vei å tenker en del på dette. Jeg vil ikke gjøre på meg under fødselen, så hvis det kan ungås ønsker jeg det! 

Lurer litt på om man skulle bæsje under fødselen, når merker man det da? Skal man ikke være i den senga en stund? Eller flyttes man med en gang? Når man flyttes er man jo som regel naken, vil ikke sambo ++ se rester på meg eller i senga? 

 

Jeg merket det ikke. Kunne ikke brydd meg mindre der og da heller, ville bare ha ungen ut og bli ferdig. Du blir jo ikke liggende i avføring, jordmor tørker og vasker det vekk,  samt at man gjerne ligger på en slik "kladd" som de da kaster. Min mann så ingenting :) hadde på meg sykehusskjorta så var ikke helt naken heller. Man ligger der en stund før man går i dusjen. 

Anonymkode: 91182...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! 

Jeg gjorde det ikke fordi jeg hadde vært på  do 5 ganger den dagen og var sikker på at det var tomt. Det var det ikke og jeg har nå hemoroider, 5 uker senere og har det IKKE bra når jeg går på do. :(

Men man merker ikke at det skjer og deg er ikke noe en tenker over. Eller lukter om du er bekymret. Kun jordmor vet om det og det fjernes uten problem. 

Anonymkode: d5502...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...