Gå til innhold

Klyster/ tømming før fødsel??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere som har født! Anbefaler dere å gå for klyster før fødsel? Jeg er rett og slett redd for å bæsje på meg når jeg føder! Er sikkert ikke lett å holde ting inne hvis det er noe der? Haha.. alt man bekymrer seg over:P Bare noen uker igjen her! 

Anonymkode: da3e7...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

80% får avføring under fødsel. Hjelper ikke med klyster (regner med du mener miniklyx, altså microlax) uansett når fødselen tar mange timer :) Det er rett og slett en del av å føde, så prøv å ikke tenk på det. Du merker det uansett ikke når det skjer. 

Anonymkode: 42036...907

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Klyster it is! For å få tømt tarmen totalt slik at jeg ikke bæsjer på meg under fødsel, for å unngå at jeg må bæsje med sårt underliv første dagen etter fødsel, for å få fart på riene og for å få bedre plass når ungen skal ut.

Anonymkode: 3824c...e40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tømming av tarm og blære gjør det lettere for baby å komme ut. Ingen fare å ta det på sykehuset. Selv hadde jeg vært mye på do før vi ankom sykehuset. Men allikevel var det mye som kom ut når jeg fikk klosteret.  Tror ikke jeg bæsjet under fødsel :) selv om det Kjentes sånn ut når man skulle trykke :hoho:

Anonymkode: a0f23...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Klyster it is! For å få tømt tarmen totalt slik at jeg ikke bæsjer på meg under fødsel, for å unngå at jeg må bæsje med sårt underliv første dagen etter fødsel, for å få fart på riene og for å få bedre plass når ungen skal ut.

Anonymkode: 3824c...e40

Fortsatt mulig å bæsje på seg under fødsel, just sayin. 

Anonymkode: 91182...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Klyster it is! For å få tømt tarmen totalt slik at jeg ikke bæsjer på meg under fødsel, for å unngå at jeg må bæsje med sårt underliv første dagen etter fødsel, for å få fart på riene og for å få bedre plass når ungen skal ut.

Anonymkode: 3824c...e40

Mener klyster satt med lang sonde og ikke mini klyx. Har hatt det ved alle fødslene og har ikke bæsjet på meg én gang. Får avføring en til to dager etter at ungen er født, og tar da tabletter for at avføringen skal være myk.

Anonymkode: 3824c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke denne angsten mot normale kroppsfunksjoner. Veldig mange både tisser og bæsjer på seg når de føder og det er ingenting å skamme seg over

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det selv, og fikk heller ikke tilbud om det. Men da ungen skulle ut kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva som foregikk der nede.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/10/2016 at 18.35, Honey Dew skrev:

Fatter ikke denne angsten mot normale kroppsfunksjoner. Veldig mange både tisser og bæsjer på seg når de føder og det er ingenting å skamme seg over

Det er heller ingen angst, men hvis jeg kan forebygge det gjør jeg det:) 

Anonymkode: da3e7...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke, men fikk skikkelig løs mage under åpningsriene så fikk jo tømt meg litt på do (mens jordmor var der inne med meg, fikk ikke være i fred nei!) . Kunne ærlig talt ikke gitt mer blaffen, husker jordmor sa noe om "kan du forsøke å stå på alle fire og presse, som du skal på do, det kommer også avføring" under pressriene og jeg tenkte bare "jeg gjør ALT for å bli ferdig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en microlax når første riene startet, mens jeg enda var hjemme. Hadde fått tips om at det kunne sette i gang riene, og tror det fungerte på meg ( men kan ikke vite da). Hjalp også på det mentale og ha tømt seg, og ikke frykte å bæsje på seg under fødsel.

Anonymkode: 5e36f...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk på sykehuset, syntes det var greit å ha tatt det. Det kom likevel litt under fødselen uten at jeg tenkte noe videre over det. Mannen merket ikke noe til det (jeg har spurt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke klyster under noen av mine fødsler (ingen nevnte det med nr 1 og 3, fikk tilbud om det med nr 2 og takket nei). Jeg vet ikke med første fødsel, da var det så mye som skjedde uansett og det ble litt intenst på slutten, men det kom ikke noe under de to andre i allefall. Jeg hadde ikke brydd meg uansett. Forøvrig er ikke klyster noen garanti for å unngå at det kommer litt avføring, bare så man er klar over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk klyster på føden, satte ikke så stor pris på å sitte på do med rier men det var en lettelse de neste dagene å vite at jeg ikke skulle bæsje med ømt og sydd underliv 😃

Anonymkode: b643c...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 men det var en lettelse de neste dagene å vite at jeg ikke skulle bæsje med ømt og sydd underliv 😃

Anonymkode: b643c...bad

Det trengte ikke jeg heller gjøre selv om jeg ikke fikk klyster. Det tok et par dager etter fødselen og det er helt vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Arkana skrev:

Det trengte ikke jeg heller gjøre selv om jeg ikke fikk klyster. Det tok et par dager etter fødselen og det er helt vanlig.

Jeg var førstegangs og tok ting etter føre var prinsippet, jeg blåste en lang marsj I om jeg kom til å bæsje på meg under fødsel, jeg var mer bekymret for om jeg måtte bæsje med mørbanket underliv.

Anonymkode: b643c...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke tid til å tenke på noe klyster, fødselen gikk så fort. Jeg vet ikke en gang om jeg bæsjet på meg under fødselen, for det er ikke noe man bekymrer seg for der og da :P Og ja, jeg hadde tenkt en del på det underveis i svangerskapet. Jeg syntes ikke det hørtes noe kult ut å skulle bæsje på seg foran andre. Men da fødselen kom, tenkte jeg ikke over det. Å gå på do etter fødselen gikk også helt fint, var ikke sår eller noe (men det er vanlig å være sår, da, så det kjennes vel, både med og uten klyster før fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å få hver gang, men har ikke gjort på meg under fødselene fordet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om det- men jeg hadde mer enn nok med riene jeg- så droppa det (selv om planen var å ta😛) Tror det kom litt mot slutten, men det var virkelig det siste jeg tenkte på da gitt😉

Endret av ceccans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var førstegangs og tok ting etter føre var prinsippet, jeg blåste en lang marsj I om jeg kom til å bæsje på meg under fødsel, jeg var mer bekymret for om jeg måtte bæsje med mørbanket underliv.

Anonymkode: b643c...bad

Jeg var førstegangs, revnet og sydde masse, og gruet meg helt forferdelig til å gå på do. Så satte jeg meg, og prøvde å psykisk forberede meg, før jeg plutselig hørte lyd i doskåla. Da hadde jeg altså bæsjet uten å kjenne noenting! :fnise: Musklene er altså så strekt, og underlivet litt numment, at jeg kjente ingenting. Det er visst vanlig :) 

28 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Har ikke rukket å få hver gang, men har ikke gjort på meg under fødselene fordet om.

Hvordan vet du det? :)

Anonymkode: 42036...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...