AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #61 Skrevet 8. august 2016 Den 7 August 2016 at 14.07, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg er lei av min egen psykologi som jeg har strevd med leeeeenge pga jeg ble sjokkskadd av livet etpar ganger. Feks hvis total tards inviterer seg inn i drømmene mine og sånn harasses me? Hvordan kan man liksom reagere der og da istedet for å gå på å broode og få aggresjon pga man blir invadert psykologisk? Jeg har sagt ifra verbalt, men på noen folks så funker jo ikke snakk liksom....Liksom jeg forstår ikke at jeg er så duped i situations liksom hvorfor klapser jeg ikke bare til de og går all out i drømme? Jeg liksom bare venter på at ting skal gå over og at tards skal untarde seg, men det skjer jo aldri......nei. Har forsøkt gestaltterapi det likte jeg. Føler jeg MÅ gjøre noe med det duped subdued reaksjonsmønster før det er for sent. Det kommer jo av sjokkskader og totalt være holdt i sjakk av psykologisk terror og krigføring og harassment mot min person. Noen som har noen tips? i just always wait things out. Jeg tok meg friheten til å oversette innlegget ditt: Jeg er lei av min egen psyke som jeg har strevd med lenge fordi jeg har blitt sjokkskadet i livet et par ganger. Hvis idioter inviterer seg inn i drømmene mine og angriper meg verbalt? Hvordan skal man reagere, istedenfor å bli lei seg og bli sint fordi man blir invadert pyskisk? Jeg har sagt i fra verbalt, men på noen mennesker fungerer det bare ikke å si i fra. Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir så lurt inn i silke situasjoner, hvorfor bare klapper jeg de bare ikke til og bruker hele min stryke når jeg drømmer? Jeg bare venter på at ting skal gå over og at idiotene skal bli normale, men det skjer aldri. Jeg har forsøkt gestaltterapi og det likte jeg. Jeg føler meg må gjøre noe med det depressive og "bli lurt inn i"-reaksjonsmønstret mitt før det er for sent. Det kommer av sjokkskader og å være totalt holdt i sjakk av psykisk terror, krigføring og angrep mot meg og min person. Sånn. Håper det blir lettere å hjelpe deg nå trådstarter. Anonymkode: fadf7...6ca 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #62 Skrevet 8. august 2016 Er det snakk om drømmer om mennesker du får når du SOVER om natten? Som flashbacks og PTSD? Eller er det snakk om drømmer og mennesker du ser når du er VÅKEN? Viktig å vite for hvordan råd vi skal gi deg. Anonymkode: fadf7...6ca 1
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #63 Skrevet 8. august 2016 Ok så fordi jeg forsøker å beskrive problemer så er jeg splitter pine gal og skal ta medisiner og slikt. duped+ subdued er SENVIRKNINGER man får av å herses med, hvor man da bare ligger og håper på at det en dag skal blir bedre og at kokko folk skal ta seg en ferie eller hjerneoperasjon eller hva de nå egentlig trenger for no for å bli bevisste selv på at de er sjuke i skolten. det er også senvirkninger man får av å dopes ned mot sin vilje og slike ting. jeg ønsket å få tips og råd for å tørre å bryte ut av angsfengselet, fordi ja angst og senvirkninger er som et fengsel.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #64 Skrevet 8. august 2016 25 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: Ok så fordi jeg forsøker å beskrive problemer så er jeg splitter pine gal og skal ta medisiner og slikt. duped+ subdued er SENVIRKNINGER man får av å herses med, hvor man da bare ligger og håper på at det en dag skal blir bedre og at kokko folk skal ta seg en ferie eller hjerneoperasjon eller hva de nå egentlig trenger for no for å bli bevisste selv på at de er sjuke i skolten. det er også senvirkninger man får av å dopes ned mot sin vilje og slike ting. jeg ønsket å få tips og råd for å tørre å bryte ut av angsfengselet, fordi ja angst og senvirkninger er som et fengsel. Nei, du er ikke gal. Men hva du har opplevd og sliter med traumer så hjelper medisiner kombinert med terapi. Vi sier det ikke for å være slem. Anonymkode: fadf7...6ca 1
WubWub Skrevet 8. august 2016 #65 Skrevet 8. august 2016 Det er leit at du ikke har det så greit. Mitt eneste råd her vil være å ringe legevakten eller pårørende å fortelle om tankene du formidler i tråden her. Jeg syntes du i aller høyeste grad du bør ta rådet til deg for slik det fremstår så høres det ut som du trenger noe som kan hjelpe deg med å sortere de vonde tankene dine og eventuell oppfølging om det skulle være behov for det. Lytt til Onkel Wubbis! Ønsker deg lykke til og en riktig fin kveld.
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #66 Skrevet 8. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du er ikke gal. Men hva du har opplevd og sliter med traumer så hjelper medisiner kombinert med terapi. Vi sier det ikke for å være slem. Anonymkode: fadf7...6ca men hallo det har jeg forsøkt jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de bare bullshittet meg! jeg har vært på dps og tatt lithium og lamictal i lange baner og de har gitt meg sprøyter m diverse og alt mulig OG INGEN AV DE LYTTET PÅ MEG ELLER TIL MEG ELLER NØSTET I PROBLEMEN MINE. så det er jeg ingenting motivert for. de gav meg også sovepiller som jeg ble så avhengig av at jeg utviklet toleranse. så de virker ikke på meg lenger. nei jeg har kun tro på trening venner stabilitet ro og forutsigbarhet og få i seg noe næring og jobbe mot angsten. puste og meditere og TRENE.
WubWub Skrevet 8. august 2016 #67 Skrevet 8. august 2016 (endret) 27 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: men hallo det har jeg forsøkt jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de bare bullshittet meg! jeg har vært på dps og tatt lithium og lamictal i lange baner og de har gitt meg sprøyter m diverse og alt mulig OG INGEN AV DE LYTTET PÅ MEG ELLER TIL MEG ELLER NØSTET I PROBLEMEN MINE. så det er jeg ingenting motivert for. de gav meg også sovepiller som jeg ble så avhengig av at jeg utviklet toleranse. så de virker ikke på meg lenger. nei jeg har kun tro på trening venner stabilitet ro og forutsigbarhet og få i seg noe næring og jobbe mot angsten. puste og meditere og TRENE. Lithium og lamictal brukes hovedsakelig for behandling av manisk depressiv/bipolar lidelse. Disse medisinene brukes til å redusere intensiviteten, hyperaktiviteten, usammenhengende talen og sinne utbruddene man gjerne opplever når man er manisk samt lindrer depresjonen som ofte kommer etter den maniske fasen. Når du ble satt på disse medisinene så tenker jeg at de vurderte det dithen at du har bipolar lidelse, en lidelse som kjennetegnes ved ekstreme skift i stemningsleiet. Jeg syntes du bør være motivert til å lytte til både lege, dps og psykolog for ingen av disse ønsker deg vondt - snarere tvert imot. Om de mener at du vil dra god nytte av lithium og lamictal så syntes jeg du bør følge det opp i en periode så du får den stabiliteten i livet ditt som du sier du ønsker ha. Jeg syntes også som sagt du burde kontakte familie eller legevakten å forteller dem om det samme som du har sagt her inne. Det er ikke alltid trening og vennskap er nok dessverre. Litt om manisk episode : - økt aktivitet eller rastløshet - mer pratsom enn vanlig, prater i et kjør - tankeflukt eller følelsen av at tankene raser av sted - tap av normal sosial hemning slik at atferden etter omstendighetene er upassende - sterkt nedsatt søvnbehov - økt selvbevissthet eller storhetsforestillinger< - distraherbarhet eller konstant endring av aktiviteter og planer - overdrevent engasjement i lystbetonte aktiviteter med høy risiko for ubehagelige konsekvenser - økt seksuell energi eller seksuelle indiskresjoner Endret 8. august 2016 av WubWub 1
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #68 Skrevet 8. august 2016 11 minutter siden, WubWub skrev: Lithium og lamictal brukes hovedsakelig for behandling av manisk depressiv/bipolar lidelse. Disse medisinene brukes til å redusere intensiviteten, hyperaktiviteten, usammenhengende talen og sinne utbruddene man gjerne opplever når man er manisk samt lindrer depresjonen som ofte kommer etter den maniske fasen. Når du ble satt på disse medisinene så tenker jeg at de vurderte det dithen at du har bipolar lidelse, en lidelse som kjennetegnes ved ekstreme skift i stemningsleiet. Jeg syntes du bør være motivert til å lytte til både lege, dps og psykolog for ingen av disse ønsker deg vondt - snarere tvert imot. Om de mener at du vil dra god nytte av lithium og lamictal så syntes jeg du bør følge det opp i en periode så du får den stabiliteten i livet ditt som du sier du ønsker ha. Jeg syntes også som sagt du burde kontakte familie eller legevakten å forteller dem om det samme som du har sagt her inne. Det er ikke alltid trening og vennskap er nok dessverre. Litt om manisk episode : - økt aktivitet eller rastløshet - mer pratsom enn vanlig, prater i et kjør - tankeflukt eller følelsen av at tankene raser av sted - tap av normal sosial hemning slik at atferden etter omstendighetene er upassende - sterkt nedsatt søvnbehov - økt selvbevissthet eller storhetsforestillinger< - distraherbarhet eller konstant endring av aktiviteter og planer - overdrevent engasjement i lystbetonte aktiviteter med høy risiko for ubehagelige konsekvenser - økt seksuell energi eller seksuelle indiskresjoner ja jeg har hatt bipolar m rapid cycling så jeg vet noe om det. men jeg opplever de ikke som fagfolk fordi de hjalp meg ikke til å forstå at jeg hadde opplevd reaktiv og rusutløst psykose, altså at den var stressutløst og delvis grunnet at noen faktisk helt faktisk dopet meg ned på 90 tallet. alt dette + utrolig mye annet måtte jeg lese meg opp på selv, og hallo - de skal være FAGFOLK og det var de ikke overhodet. har blitt gjort ekstremt mange feil i min sak. de straffet meg indirekte fordi jeg hadde hatt rusproblemer og de tok ikke tak i spiseforstyrrelsen min eller mobbingen eller noenting av det. så 0 tiltro til offentlig dps. 0. kan jo gjerne sitte å fjase der ute på dps og snakke bla bla, men det fører ingenting godt med seg når de har skremt meg og feilbehandlet meg. jeg følte lenge at de var overgripere istedet for hjelpeappat nemlig, og som på så mange andre steder hvor makt er lett tilgjengelig er det ikke alle maktpersoner som er helt bra i toppen heller. det er bevist i min sak. i vinter søkte jeg pasientskadeerstatning for andel feilbehandling, så får vi se om det sjuke systemet kan rystes litt opp i en eller anna gang.
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #69 Skrevet 8. august 2016 Det de heller ikke tok hensyn til var at jeg var arvelig belastet med tanke på bipolar og psykose.
jabx Skrevet 8. august 2016 #70 Skrevet 8. august 2016 Den 7.8.2016 at 21.00, cherry blossomed. gone. skrev: det er jo bare tull da. om noen voldtar deg og du drømmer om det er det dine drømmmer? trror ikke du kan så mye om drømmer du, Ja, om noen voldtar deg og du drømmer om det så er det dine drømmer. De har voldtatt deg, men de kan ikke styre drømmene dine.
accountdeleted Skrevet 8. august 2016 #71 Skrevet 8. august 2016 54 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: men hallo det har jeg forsøkt jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de bare bullshittet meg! jeg har vært på dps og tatt lithium og lamictal i lange baner og de har gitt meg sprøyter m diverse og alt mulig OG INGEN AV DE LYTTET PÅ MEG ELLER TIL MEG ELLER NØSTET I PROBLEMEN MINE. så det er jeg ingenting motivert for. de gav meg også sovepiller som jeg ble så avhengig av at jeg utviklet toleranse. så de virker ikke på meg lenger. nei jeg har kun tro på trening venner stabilitet ro og forutsigbarhet og få i seg noe næring og jobbe mot angsten. puste og meditere og TRENE. Vet du, jeg er veldig enig med deg her. Om du fortsetter med kognitiv terapi, som du nevnte du syntes hadde noe for seg, så er du på god vei til å ta kontrollen tilbake. Medisiner kan fungere i en periode dersom man sliter med å fungere i hverdagen, dette går det i alle fall an å snakke med en behandler om. Og man MÅ ikke bruke reseptene man får utdelt. Jeg har selv blitt prøvemedisinert for diverse lidelser, og det har vært et rent helvete. Ellers er det viktig å i det minste ha en god fastlege. Om du er misfornøyd med den du har, så sjekk litt rundt på nettet eller hør med bekjente om noen har en de kan anbefale. Noen fastleger har videreutdannet seg innen psykologi. Selv har jeg hatt mer nytte av fastlegen, som jeg har mye bedre kjemi med enn noen av de andre behandlerene jeg har vært borti. Å ligge og vente på at omverdenen tilpasser seg våre behov er alltid bortkastet. Du må bli sterkere og ta kontrollen over din egen tilværelse! 1
WubWub Skrevet 8. august 2016 #73 Skrevet 8. august 2016 7 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: ja jeg har hatt bipolar m rapid cycling så jeg vet noe om det. men jeg opplever de ikke som fagfolk fordi de hjalp meg ikke til å forstå at jeg hadde opplevd reaktiv og rusutløst psykose, altså at den var stressutløst og delvis grunnet at noen faktisk helt faktisk dopet meg ned på 90 tallet. alt dette + utrolig mye annet måtte jeg lese meg opp på selv, og hallo - de skal være FAGFOLK og det var de ikke overhodet. har blitt gjort ekstremt mange feil i min sak. de straffet meg indirekte fordi jeg hadde hatt rusproblemer og de tok ikke tak i spiseforstyrrelsen min eller mobbingen eller noenting av det. så 0 tiltro til offentlig dps. 0. kan jo gjerne sitte å fjase der ute på dps og snakke bla bla, men det fører ingenting godt med seg når de har skremt meg og feilbehandlet meg. jeg følte lenge at de var overgripere istedet for hjelpeappat nemlig, og som på så mange andre steder hvor makt er lett tilgjengelig er det ikke alle maktpersoner som er helt bra i toppen heller. det er bevist i min sak. i vinter søkte jeg pasientskadeerstatning for andel feilbehandling, så får vi se om det sjuke systemet kan rystes litt opp i en eller anna gang. DPS pleier dele opp problematikk hvor man tar for seg forskjellige typer vansker/utfordringer på tur og rad. La oss si de får en pasient som sliter med depresjoner, panikkanfall og sosial fobi - de vil da ofte gjøre det slik at de i samråd med pasienten blir enig om hvilke av disse 3 tingene de skal jobbe med først under første oppholdet (som vanligvis har varighet på 6 uker om man er på avdeling for "lettere" psykiske lidelser). Om man blir enige om å jobbe med panikkanfall så er det spesifikt det de vil jobbe med under resten av oppholdet mens depresjonen og sosiale fobien lar de ligge til neste gang. Om man skal ta for seg alt på en gang så blir det bare kaos og konsekvensen kan være at ingenting blir løst. Det kan være noe av det samme som skjedde hos deg? Historikken din virker veldig sammensatt så for meg så fremstår det som lurt at man tar en ting om gangen. Ellers så kan jeg ikke se at de har feilbehandlet deg når de gir deg medisiner imot bipolar lidelse når du selv sier at du har opplevd symptomer fra denne lidelsen. Kanskje du på det tidspunktet heller ikke var mottagelig for samtaleterapi. Uansett hva som har vært så tenker jeg utifra det du beskriver i tråden her at du i aller høyeste grad bør ringe legevakt (de fleste sykehus har akutt psykiatriske team) om du ikke får det bedre i løpet av kvelden/natten. Sykehuset eksisterer bare for en grunn; å hjelpe deg når du ikke har det så greit eller blir akutt syk. Har du noe hjelpe apparat rundt deg? Da tenker jeg på autoriserte helsepersonell og ikke gestaltterapauter. Om du ikke har det så syntes jeg det er på tide du snakker med legen din så du kan få en ansvarsgruppe rundt deg som plukker deg opp når du måtte trenge det og samtidig hjelper deg med å få stabilitet og ro i livet ditt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #74 Skrevet 8. august 2016 Snakk med legen din og psykiateren din om at du føler at medisinene ikke virker og hvorfor. Og at du i tilegg ønsker andre typer behandling, enn å bare snakke. Er mye å velge i. Du sier du ikke har noen venner, men vet du at du kan få hjelp til det også? Kommunen har mange frivelige som kan komme på besøk til deg. Du kan også spørre om å få besøk av en sykepleier, ikke for å behandle deg men bare for å lytte hvis du har tanker eller noe du lurer på. Slik som du skriver i tråden her. Håper du tar dette opp med legen din. Anonymkode: fadf7...6ca 1
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #75 Skrevet 8. august 2016 3 minutter siden, jabx skrev: Ja, om noen voldtar deg og du drømmer om det så er det dine drømmer. De har voldtatt deg, men de kan ikke styre drømmene dine. NEI. fordi enkelte har superpowers! dette er helt sant sverger ved gud.
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #76 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snakk med legen din og psykiateren din om at du føler at medisinene ikke virker og hvorfor. Og at du i tilegg ønsker andre typer behandling, enn å bare snakke. Er mye å velge i. Du sier du ikke har noen venner, men vet du at du kan få hjelp til det også? Kommunen har mange frivelige som kan komme på besøk til deg. Du kan også spørre om å få besøk av en sykepleier, ikke for å behandle deg men bare for å lytte hvis du har tanker eller noe du lurer på. Slik som du skriver i tråden her. Håper du tar dette opp med legen din. Anonymkode: fadf7...6ca kommunen her har ikke mange trivelige nei, det var nok i gamle dager. hadde litt kontakt med en som snakket om sommerhuset sitt og bla bla og at hun brukte å lage cashewmelk til familien sin bla bla bla, uhyre mange sykepleiere tenker på 2 ting : sitt eget liv 2 lønna og sitt eget liv og sin egen familie. ikke så ulikt mange såkalte behandlere. vet ikke om det systemet er ment å fungere i det hele tatt jeg ass.
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #77 Skrevet 8. august 2016 5 minutter siden, WubWub skrev: DPS pleier dele opp problematikk hvor man tar for seg forskjellige typer vansker/utfordringer på tur og rad. La oss si de får en pasient som sliter med depresjoner, panikkanfall og sosial fobi - de vil da ofte gjøre det slik at de i samråd med pasienten blir enig om hvilke av disse 3 tingene de skal jobbe med først under første oppholdet (som vanligvis har varighet på 6 uker om man er på avdeling for "lettere" psykiske lidelser). Om man blir enige om å jobbe med panikkanfall så er det spesifikt det de vil jobbe med under resten av oppholdet mens depresjonen og sosiale fobien lar de ligge til neste gang. Om man skal ta for seg alt på en gang så blir det bare kaos og konsekvensen kan være at ingenting blir løst. Det kan være noe av det samme som skjedde hos deg? Historikken din virker veldig sammensatt så for meg så fremstår det som lurt at man tar en ting om gangen. Ellers så kan jeg ikke se at de har feilbehandlet deg når de gir deg medisiner imot bipolar lidelse når du selv sier at du har opplevd symptomer fra denne lidelsen. Kanskje du på det tidspunktet heller ikke var mottagelig for samtaleterapi. Uansett hva som har vært så tenker jeg utifra det du beskriver i tråden her at du i aller høyeste grad bør ringe legevakt (de fleste sykehus har akutt psykiatriske team) om du ikke får det bedre i løpet av kvelden/natten. Sykehuset eksisterer bare for en grunn; å hjelpe deg når du ikke har det så greit eller blir akutt syk. Har du noe hjelpe apparat rundt deg? Da tenker jeg på autoriserte helsepersonell og ikke gestaltterapauter. Om du ikke har det så syntes jeg det er på tide du snakker med legen din så du kan få en ansvarsgruppe rundt deg som plukker deg opp når du måtte trenge det og samtidig hjelper deg med å få stabilitet og ro i livet ditt. nei nei nei. er ikke sånn det fungerer. er så mye som er blitt gjort i min sak at da måtte jeg skrevet sidesvis. NOEN av de folksa ansatt i hjelpeapparatet - de er gærne sjøl de. og de har MAKT. over diagnoser og alt mulig.
cherry blossomed. gone. Skrevet 8. august 2016 Forfatter #78 Skrevet 8. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med legen din og psykiateren din om at du føler at medisinene ikke virker og hvorfor. Og at du i tilegg ønsker andre typer behandling, enn å bare snakke. Er mye å velge i. Du sier du ikke har noen venner, men vet du at du kan få hjelp til det også? Kommunen har mange frivelige som kan komme på besøk til deg. Du kan også spørre om å få besøk av en sykepleier, ikke for å behandle deg men bare for å lytte hvis du har tanker eller noe du lurer på. Slik som du skriver i tråden her. Håper du tar dette opp med legen din. Anonymkode: fadf7...6ca jeg snakket med legen min de 5 min han gadd bruke på meg før han nesten jagde meg ut av kontoret. og vet du hva? han ville at dps skal ordne med psykopiller - og det vil ikke jeg at de skal, fordi de har ikke vist seg den tilliten verdig. og vet du hva dps gjorde? forsøkte å lure meg til å holde tilbake informasjonen om at jeg har rett til å nekte en felles journal hos legen og hos psykaitrien.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #79 Skrevet 8. august 2016 Det er fritt sykehusvalg så du kan velge ett annet sted å behandles hvis du har dårlig erfaring fra det i din kommune. Det er også fritt å velge seg en ny lege, hvis du ikke er fornøyd med den du går til nå. Ellers håper jeg du har familie eller noen rundt deg som passer på. Anonymkode: fadf7...6ca
WubWub Skrevet 8. august 2016 #80 Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, cherry blossomed. gone. skrev: nei nei nei. er ikke sånn det fungerer. er så mye som er blitt gjort i min sak at da måtte jeg skrevet sidesvis. NOEN av de folksa ansatt i hjelpeapparatet - de er gærne sjøl de. og de har MAKT. over diagnoser og alt mulig. Jeg har aldri tenkt at ansatte i hjelpeapparatet har makt over meg. Uansett, det du skriver i innlegget der kvalifiserer mer enn nok til at du skal få hjelp. Nå har jeg ikke mer å legge til. Det er du selv som sitter med nøkkelen her, du kan velge kontakte et hjelpeapparat så du kan få et bedre og mer stabilt liv eller så kan du velge la være å fortsette slik som det alltid har vært. Helt opp til dag. Avslutter nå denne korrespondansen ; Håper du tar det rette valget for deg selv og din fremtid, du fortjener ha det godt du også! Ønsker deg alt fint i livet Ciao bella.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå