Gå til innhold

PSYKOLOGI

cherry blossomed. gone.

Fremhevede innlegg

Skrevet
42 minutter siden, accountdeleted skrev:

Men så FORTELL oss hva som er TRÅDENS TEMA, da!!! 

men så les åpningsinnlegget da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, jabx skrev:

Drømmene er 100% dine egne. Ingen kan invadere drømmene dine. At det ikke fungerer å snakke til folk om det du drømmer sier seg selv. De kan ikke noe for at du drømmer det du drømmer.

det er jo bare tull da. om noen voldtar deg og du drømmer om det er det dine drømmmer? trror ikke du kan så mye om drømmer du,

Skrevet
7 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Jeg er lei av min egen psykologi som jeg har strevd med leeeeenge pga jeg ble sjokkskadd av livet etpar ganger. Feks hvis total tards inviterer seg inn i drømmene mine og sånn harasses me? Hvordan kan man liksom reagere der og da istedet for å gå på å broode og få aggresjon pga man blir invadert psykologisk? Jeg har sagt ifra verbalt, men på noen folks så funker jo ikke snakk liksom....Liksom jeg forstår ikke at jeg er så duped i situations liksom hvorfor klapser jeg ikke bare til de og går all out i drømme? Jeg liksom bare venter på at ting skal gå over og at tards skal untarde seg, men det skjer jo aldri......nei. Har forsøkt gestaltterapi det likte jeg. Føler jeg MÅ gjøre noe med det duped subdued reaksjonsmønster før det er for sent. Det kommer jo av sjokkskader og totalt være holdt i sjakk av psykologisk terror og krigføring og harassment mot min person. Noen som har noen tips? i just always wait things out. 

Men du skriver jo om at folk inviterer seg inn i drømmene dine og plager deg? Og så funker det ikke å snakke med dem om det irl? Selvsagt gjør det ikke det - de kan jo ikke hjelpe for hva du drømmer om, som allerede nevnt? 

At du ønsker å gjøre noe med ditt eget reaksjonsmønster er jo den rette veien å gå, det er det eneste du kan gjøre. Lukk disse menneskene ute av livet ditt. Fjern alle som ikke er bra for deg å omgås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Vel, har du noengang forsøkt å være venneløs og få nye venner. vel det har jeg. og kan jeg bare fortelle deg. folk er dritt. ingen som er greie og vil være min venn pga de har ditt og datt problemer sjøl eller de har det og det egoet og jeg har også opplevd at utrolig mange folk jeg har skullet liksom være venner med, de har bedrevet mind games, manipulering, og løyet til meg og bare behandlet meg som dritt. så hvor finner DU de her innmari snille folka som ikke er sjalu eller kjipe eller ønsker å trykke deg ned i søla, enten fordi de har det dritt selv eller fordi de ikke unner andre noenting. jeg hakke truffet noen som er så snille at de får til å være en venn ihvertfall. så med andel dårlige erfaringer jeg har med såkalte menneskeheten så har jeg rett og slett bare gitt det helt opp. dyrker en abstrakt ide om vennskap, men jeg har dårlige erfaringer med SÅ MANGE. du har ikke noen anelse hvor mange som har vært helt sjuke mot meg. og vært rett og slett jævlige. så nå går jeg bare kontaktsøkende rundt og forsøker og snakke til hvemsomhelst omtrent satt på spissen og bare monger.

Kanskje du har søkt venner i feil miljø. Kanskje utvide horisonten litt? Eller spørre gode kollegaer på jobb om å ta en kaffe etter arbeidstid? 

Anonymkode: fadf7...6ca

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, accountdeleted skrev:

Men du skriver jo om at folk inviterer seg inn i drømmene dine og plager deg? Og så funker det ikke å snakke med dem om det irl? Selvsagt gjør det ikke det - de kan jo ikke hjelpe for hva du drømmer om, som allerede nevnt? 

At du ønsker å gjøre noe med ditt eget reaksjonsmønster er jo den rette veien å gå, det er det eneste du kan gjøre. Lukk disse menneskene ute av livet ditt. Fjern alle som ikke er bra for deg å omgås.

nei da kan du ikke nok om drømmer om du tror at noen ikke kan invitere seg inn i drømmene dine eller at noen kan styre hva du drømmer om. syns du skal google litt om drømmer og drømmetydning og lucid dreaming og hypnose og alle ting som kan influere drømmer, inkludert andre personer og scripts osv. det er masse sånt. masse. er ikke sikkert du finner så mye fordi de holder tilbake MYE informasjon. med de mener jeg de som vil at vi skal være uvitende hjelpeløse ofre i våre egne liv, og som holder tilbake informasjon fra oss alle for at vi skal være duped og mer medgjørlige. det er mange slike krefter i verden. om du ikke tror på det lever du fremdeles i løgn.

når det gjelder at jeg ønsker å gjøre noenting med reaksjonsmønstrene mine så er det helt riktig. også hvordan jeg aldri er med i drømme og de underliggende underbevisste mønstrene og psykologiske skadene det skyldes.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har søkt venner i feil miljø. Kanskje utvide horisonten litt? Eller spørre gode kollegaer på jobb om å ta en kaffe etter arbeidstid? 

nå har det seg slik at jeg har sagt ifra til vedkommende personer idag, men pga livssituasjonen min kan jeg ikke søke venner her jeg faktisk bor nå. nei. her er det nemlig ingen mennesker. så det går nok ikke. jeg bor totalt øde til. no mans land.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk skremmende å lese.. mener ikke å være spydig nå, men for å være helt ærlig så virker du splitter pine gal, og dette dreier seg om enten psykose, eller manglende sosiale antenner. I ditt tilfelle så bør du nok heller oppsøke en psykiater enn en psykolog..bare ment som et godt råd. Lykke til.

Anonymkode: 9e7eb...c72

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, cherry blossomed. gone. skrev:

nå har det seg slik at jeg har sagt ifra til vedkommende personer idag, men pga livssituasjonen min kan jeg ikke søke venner her jeg faktisk bor nå. nei. her er det nemlig ingen mennesker. så det går nok ikke. jeg bor totalt øde til. no mans land.

Du har jo fått tilbud om psykiatrisk bolig (du nevnte det i en tidligere tråd) -og om du har lyst til å endre på ditt indre (no pun intended), så er det jo kanskje ikke så dumt? I allefall om du er så mye alene som det du beskriver her. hadde gått på veggen jeg også om drømmene mine hjemsøkte meg og jeg var helt alene! I de årene jeg har slitt med PTSD så har jeg tilbragt sykt mye tid alene, men har alltid søkt ut til folk hver gang frykten tok helt over kroppen -hvis ikke får tankene alt for mye makt over resten. 

Anonymkode: 204d7...e15

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo fått tilbud om psykiatrisk bolig (du nevnte det i en tidligere tråd) -og om du har lyst til å endre på ditt indre (no pun intended), så er det jo kanskje ikke så dumt? I allefall om du er så mye alene som det du beskriver her. hadde gått på veggen jeg også om drømmene mine hjemsøkte meg og jeg var helt alene! I de årene jeg har slitt med PTSD så har jeg tilbragt sykt mye tid alene, men har alltid søkt ut til folk hver gang frykten tok helt over kroppen -hvis ikke får tankene alt for mye makt over resten. 

jeg har aldri fått tilbud om psykiatrisk bolig hvor har du det fra egentlig? nei det stemmer overhodet ikke. jeg er heller ikke alene hele tiden. blander du meg med en annen bruker kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev:

jeg har aldri fått tilbud om psykiatrisk bolig hvor har du det fra egentlig? nei det stemmer overhodet ikke. jeg er heller ikke alene hele tiden. blander du meg med en annen bruker kanskje?

Greit det, men det er ganske åpenlyst -kjenner deg igjen fordi du skriver om akkurat de samme tingene, akkurat på samme måte, og du er på samme måte like frekk mot andre brukere i den tråden som i denne. Det er bare fire dager siden..! 

Og det var du som akkurat skrev at du bodde i "ødeland/no mans land", du som skrev at det ikke er andre mennesker der du er, referer jo direkte til dine egne ord med en quote! Men du får stå på ditt om du vil, det er ikke mitt liv. Du roper om hjelp, men vil ikke motta -det er ikke så mye vi kan gjøre bak en skjerm, du må ta tak i livet ditt selv om du vil ha endring, og du vet du får støtte og hjelp om du oppsøker den. Ønsker deg lykke til med en god klem Ts! :klem: 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit det, men det er ganske åpenlyst -kjenner deg igjen fordi du skriver om akkurat de samme tingene, akkurat på samme måte, og du er på samme måte like frekk mot andre brukere i den tråden som i denne. Det er bare fire dager siden..! 

Og det var du som akkurat skrev at du bodde i "ødeland/no mans land", du som skrev at det ikke er andre mennesker der du er, referer jo direkte til dine egne ord med en quote! Men du får stå på ditt om du vil, det er ikke mitt liv. Du roper om hjelp, men vil ikke motta -det er ikke så mye vi kan gjøre bak en skjerm, du må ta tak i livet ditt selv om du vil ha endring, og du vet du får støtte og hjelp om du oppsøker den. Ønsker deg lykke til med en god klem Ts! :klem: 

tusen takk men du blander tråder og jeg har ALDRI nevnt psykiatribolig, og grunnen til at jeg er frekk er litt det at jeg er litt frekk og litt det at jeg syns de andre var sabla frekke og nedlatende og avvisende i de tingene de svarte så jeg svarte med samme mynt faktisk. jepp bor i skauen ja totalt, men stemmer at jeg ikke har noe sted å bo også. men jeg skriver ikke om akkurat de samme tingene nei. det gjør jeg ikke. Hva mener du med at jeg vet jeg får støtte og hjelp om jeg oppsøker den? Det er jo bare tull. Høres ut som svada. anyways nå er det 50 svar her omtrent eller 45 eller mer korrekt 40 og ikke en person har sagt et råd eller tips for å hjelpe meg å bryte mine egne reaksjonsmønstre eller hvordan man gjør det eller faktisk tatt opp trådens tema eller tatt den videre. så det var da masse skriving uten et eneste konkret tips. alt må man tydeligvis finne ut. selv.

Skrevet

Ærlig talt, hvis du ønsker å få venner så bør du først og fremst tenke litt over hvordan du fremstår overfor andre, lære deg ordentlig språkbruk og oppføre deg litt mer voksent. Jeg for min del oppfatter deg rett og slett som mindre intelligent og underutviklet, og hadde aldri taklet å ha en venn som kommuniserer med andre mennesker på den måten du gjør her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

nei da kan du ikke nok om drømmer om du tror at noen ikke kan invitere seg inn i drømmene dine eller at noen kan styre hva du drømmer om. syns du skal google litt om drømmer og drømmetydning og lucid dreaming og hypnose og alle ting som kan influere drømmer, inkludert andre personer og scripts osv. det er masse sånt. masse. er ikke sikkert du finner så mye fordi de holder tilbake MYE informasjon. med de mener jeg de som vil at vi skal være uvitende hjelpeløse ofre i våre egne liv, og som holder tilbake informasjon fra oss alle for at vi skal være duped og mer medgjørlige. det er mange slike krefter i verden. om du ikke tror på det lever du fremdeles i løgn.

når det gjelder at jeg ønsker å gjøre noenting med reaksjonsmønstrene mine så er det helt riktig. også hvordan jeg aldri er med i drømme og de underliggende underbevisste mønstrene og psykologiske skadene det skyldes.

Fortell oss konkret hvilke reaksjonsmønstre du har da? Så blir det lettere å hjelpe deg. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell oss konkret hvilke reaksjonsmønstre du har da? Så blir det lettere å hjelpe deg. 

Det står i åpningsinnlegget!

Skrevet
39 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Hvis du bruker enten kun norsk eller kun engelsk er det lettere å skjønne. Er problemet at du ikke klarer å sperre dem ute? At du lar deg lure og undertrykke? Eller? 

Som sagt - jeg anbefaler å fysisk sperre dem fra å kontakte deg som et første trinn. Om du bekymrer deg for at de kommer inn i drømmene dine er det mange gode tips på nettet, jeg fant en link; 

http://samuelhatfield.com/articles/dream-invasion.html

Han anbefaler meditasjon, og det har jeg stor tro på. Du må bygge deg et mentalt forsvarsverk, akkurat nå er du mentalt ubeskyttet og forsvarsløs. Tenk på det som mental krigføring. Om de invaderer deg både i våken tilstand og i søvne, må du sperre dem ute av livet ditt, samt bygge opp ditt mentale forsvar. Dette kan du gjøre gjennom mental "styrketrening", og meditasjon er rene crossfitøkten for psyken. Tøft til å begynne med, men du blir sterkere og sterkere. 

Anbefaler deg også å komme deg ut i naturen og gå, gjerne alene og på steder der ikke andre ferdes. Det er bevist at skogturer (shinrin yoku på japansk - betyr "forest bathing") bygger opp mental helse. 

AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: 3c85a...b46

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, accountdeleted skrev:

Hvis du bruker enten kun norsk eller kun engelsk er det lettere å skjønne. Er problemet at du ikke klarer å sperre dem ute? At du lar deg lure og undertrykke? Eller? 

Som sagt - jeg anbefaler å fysisk sperre dem fra å kontakte deg som et første trinn. Om du bekymrer deg for at de kommer inn i drømmene dine er det mange gode tips på nettet, jeg fant en link; 

http://samuelhatfield.com/articles/dream-invasion.html

Han anbefaler meditasjon, og det har jeg stor tro på. Du må bygge deg et mentalt forsvarsverk, akkurat nå er du mentalt ubeskyttet og forsvarsløs. Tenk på det som mental krigføring. Om de invaderer deg både i våken tilstand og i søvne, må du sperre dem ute av livet ditt, samt bygge opp ditt mentale forsvar. Dette kan du gjøre gjennom mental "styrketrening", og meditasjon er rene crossfitøkten for psyken. Tøft til å begynne med, men du blir sterkere og sterkere. 

Anbefaler deg også å komme deg ut i naturen og gå, gjerne alene og på steder der ikke andre ferdes. Det er bevist at skogturer (shinrin yoku på japansk - betyr "forest bathing") bygger opp mental helse. 

ja jeg VET at jeg trenger mental trening og BRYTE reaksjonsmønstere som ligger deeply engraved etter duped + subdued "living.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

ja jeg VET at jeg trenger mental trening og BRYTE reaksjonsmønstere som ligger deeply engraved etter duped + subdued "living.

Hva betyr duped og subdued living? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Nei jeg forstår ingenting av åpningsinnlegget ditt. Kan du skrive på bare norsk? 

• Liker 2
Skrevet

1: Bestem deg for om du vil skrive norsk eller engelsk. Hold deg til det du har bestemt deg for.

2: Skaff deg en ordentlig psykolog, ikke en kvakksalver som driver med tøys det ikke finnes vitenskapelig belegg for.

3: Ta medisinene dine.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...