Akay Skrevet 5. august 2016 #41 Skrevet 5. august 2016 Hvorfor ts skulle bli utelatt er en annen ting som ikke har noe med tråden å gjøre. etter ymse besteforeldre har falt bort hos oss er det faktisk inngifte tanter som har lagd problemer i arveoppgjørene og prøvd å karre til seg alt de klarer. Mulig det er situasjonen i ts familie. At stemor ønsket alt til seg og sine og driter i ts. Hun har jo ikke noe moralsk ansvar sånnsett for ts. Hva gjelder min sak og om en av partene har sviktet er revnende likegyldig.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #42 Skrevet 5. august 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg deg, TS. Jeg kommer til å havne i samme situasjon som deg når min far dør. Stemoren min hater meg og pappa tør ikke stå imot henne. Han må snakke med meg i skjul på vei til jobb eller møter. Hun har full innsikt i telefon og kontoen hans, og han gjør ikke en fuckings ting med det enda han sier situasjonen er helt jævlig. Jeg gruer meg til han dør, vi har så mange fine minner sammen. Han får ikke en gang lov til å treffe sine egne barnebarn. Det er han som er idioten som ikke står imot, men jeg hater min stemor for alt hun har gjort. Anonymkode: c8aa9...07d Jeg er eneste særkullsbarn, men vi har en helt lik stemor... Pappa fikk huset til min farmor, hun nektet at han skulle ha det som særeie. For da fikk ikke ho noe til sine egne to barn og de to felles. Anonymkode: 2c603...5a3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #43 Skrevet 5. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er eneste særkullsbarn, men vi har en helt lik stemor... Pappa fikk huset til min farmor, hun nektet at han skulle ha det som særeie. For da fikk ikke ho noe til sine egne to barn og de to felles. Anonymkode: 2c603...5a3 Hadde nektet å overføre halvparten av ett hus til ny partner. Da fikk han kjøpe seg inn etter dagens takst iallefall. Syns farmoren hans ikke krevde at det skulle være særeie. Anonymkode: 381ae...660
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #44 Skrevet 5. august 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom mora faller fra først, så blir jo alt stående på far. Dermed får særkullsbarnet sin del av arven. Anonymkode: 2ea96...97b Nei, hvis mamma dør først så arver søstra mi og jeg henne, men stefaren min skal bli boende der til han ikke kan/vil noe mer. Om det blir 1 år eller 20 spiller ingen rolle. Alt blir overført til søstra mi og meg. Anonymkode: 381ae...660
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #45 Skrevet 5. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er også feil! Hvorfor er det så mange som har null peiling på arverett som svarer i disse trådene på KG? Hold kjeft om dere ikke kan det dere snakker om! Livsarvinger arver hvis det er noe å arve. Anonymkode: 8caa1...5b9 Svarer det fordi vi akkurat har vært gjennom det!!! Anonymkode: d64dd...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #46 Skrevet 5. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare piss, ingen kan ordne slik at livsarvinger ikke arver. Anonymkode: 8caa1...5b9 Haha, unnskyld meg, men har jeg skrevet detaljert hva som blir arvet? Niks. Vet jeg hva det går ut på? Jepp! Ordningen de har, er lovlig og jeg får ikke stort. Anonymkode: d64dd...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #47 Skrevet 5. august 2016 Ut i fra tilstanden min far har vært i når han ble syk så har slått meg at han kan ha blitt påvirket og forandret seg, og slik jeg føler det er at min stemor har hatt fingen i utfallet. Så vi skal se nermere på datoer når ting ble gjort. Jeg får bare ikke ting til å stemme. Jeg har tenkt mye på ting som har blitt sagt og hvordan vi alle fungerte når han levde. Min far har også ett stort verksted som alle i familien får bruke til å fikse biler osv. Min onkel og hans sønner har brukt den mest og jeg får bare ikke til å stemme at min far ville at "jentene" skulle overta denne. Spesielt nå som det ryktes at bygget skal selges og far har satt så stor pris på at dette har vært ett samlested for mannfolkene i familien. Til og min stefar har fått bruke den så det har ikke vært slike konflikter. Vi har hatt uenigheter, men ikke som gjør disse valgene så sansynlige. Med så mye eiendeler så burde han hatt et testament hvis han hadde hatt ønsker om at ting skulle bli i familien fremover, men muligens han ikke ønsket dette. For alt jeg vet kan han han ha hatt ett testament som han har ugyldiggjort. Noe må ha skjedd som jeg ikke vet om siden utfallet ble slik. Jeg vet ikke hva som har skjedd siden han ønsket dette. Fars familie stiller også spørsmål, men de er ikke arvinger så hva skal man si/gjøre liksom. Det viktigste er at jeg har alltid følt meg bra sammen med min far, men det føles likevel som en knyttneve i ansiktet å sitte med så mange spørsmål. Det gjør det også vanskligere å akseptere hans valg, men likevel hadde jeg aldri klart å akseptert det uansett fordi jeg er såret av forskjellsbehandlingen. Vi er 3 døtre, hvorfor denne forskjellen? Bare for de er en hel familie, og jeg er i fra den ødelagte? Anonymkode: 996ef...19b 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #48 Skrevet 5. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra tilstanden min far har vært i når han ble syk så har slått meg at han kan ha blitt påvirket og forandret seg, og slik jeg føler det er at min stemor har hatt fingen i utfallet. Så vi skal se nermere på datoer når ting ble gjort. Jeg får bare ikke ting til å stemme. Jeg har tenkt mye på ting som har blitt sagt og hvordan vi alle fungerte når han levde. Min far har også ett stort verksted som alle i familien får bruke til å fikse biler osv. Min onkel og hans sønner har brukt den mest og jeg får bare ikke til å stemme at min far ville at "jentene" skulle overta denne. Spesielt nå som det ryktes at bygget skal selges og far har satt så stor pris på at dette har vært ett samlested for mannfolkene i familien. Til og min stefar har fått bruke den så det har ikke vært slike konflikter. Vi har hatt uenigheter, men ikke som gjør disse valgene så sansynlige. Med så mye eiendeler så burde han hatt et testament hvis han hadde hatt ønsker om at ting skulle bli i familien fremover, men muligens han ikke ønsket dette. For alt jeg vet kan han han ha hatt ett testament som han har ugyldiggjort. Noe må ha skjedd som jeg ikke vet om siden utfallet ble slik. Jeg vet ikke hva som har skjedd siden han ønsket dette. Fars familie stiller også spørsmål, men de er ikke arvinger så hva skal man si/gjøre liksom. Det viktigste er at jeg har alltid følt meg bra sammen med min far, men det føles likevel som en knyttneve i ansiktet å sitte med så mange spørsmål. Det gjør det også vanskligere å akseptere hans valg, men likevel hadde jeg aldri klart å akseptert det uansett fordi jeg er såret av forskjellsbehandlingen. Vi er 3 døtre, hvorfor denne forskjellen? Bare for de er en hel familie, og jeg er i fra den ødelagte? Anonymkode: 996ef...19b Enkelte av tingene du skriver i dette innlegget er vonde å lese, og får meg til å ville gi deg en klem. Det har naturlig nok blitt mye "pengesnakk" i denne tråden, men jeg forstår godt at det egentlig ikke er det det handler om for deg. Anonymkode: 431e1...cb1 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #49 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, unnskyld meg, men har jeg skrevet detaljert hva som blir arvet? Niks. Vet jeg hva det går ut på? Jepp! Ordningen de har, er lovlig og jeg får ikke stort. Anonymkode: d64dd...ca4 Da har han vel overført eiendom til henne i levende live, da, så det ikke er noe å arve. Han har ikke lov til å testamentere bort "din" lovmessige del av arven til noen andre. Anonymkode: 431e1...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #50 Skrevet 5. august 2016 Tror dette er ganske vanlig. Folk jeg er i perifer familie med har opplevd at far har truffet en dame fra asia etter å ha vært skilt noen år. Når han ble pensjonist solgte han hus i Norge, flyttet til syden og bosatt seg der med henne. Ingen barn med den nye. Døde der og arveoppgjør er det bare å glemme, alle verdier har forduftet. Har sett at mor møter ny mann og de får felles barn. Så ryker mor og første barn uklar og snakker ikke sammen på 20 år. Hun overfører ALT til sin mann slik at hennes første arver kun henne , og der er det ingenting. Anonymkode: 054a4...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #51 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svarer det fordi vi akkurat har vært gjennom det!!! Men du svarer helt feil uansett. Anonymkode: 8caa1...5b9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #52 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, unnskyld meg, men har jeg skrevet detaljert hva som blir arvet? Niks. Vet jeg hva det går ut på? Jepp! Ordningen de har, er lovlig og jeg får ikke stort. Da har alle verdier til den som dør blitt gitt bort på forhånd. Finnes det arv når noen dør er livsarvinger sikret en viss del uansett hva. Anonymkode: 8caa1...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #53 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svarer det fordi vi akkurat har vært gjennom det!!! Jeg måtte gå tilbake for å se hva jeg korrigerte i svaret ditt. Du skrev at hvis noen dør arver ektefellen alt og barna ingenting. Det er så feil som man kan få det, uansett hva du tror og mener. Anonymkode: 8caa1...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #54 Skrevet 5. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde nektet å overføre halvparten av ett hus til ny partner. Da fikk han kjøpe seg inn etter dagens takst iallefall. Syns farmoren hans ikke krevde at det skulle være særeie. Anonymkode: 381ae...660 Min farmor, hans mamma. Hun begynte dessverre å bli mindre klar i toppen når hun gjorde dette, og tenkte ikke over at første barnebarn vil bli snytt for så mye som mulig av kontrollerende og ekkel stemor. Blir overrasket om jeg i det hele tatt blir kontaktet... Anonymkode: 2c603...5a3
Biloba Skrevet 5. august 2016 #55 Skrevet 5. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min farmor, hans mamma. Hun begynte dessverre å bli mindre klar i toppen når hun gjorde dette, og tenkte ikke over at første barnebarn vil bli snytt for så mye som mulig av kontrollerende og ekkel stemor. Blir overrasket om jeg i det hele tatt blir kontaktet... Anonymkode: 2c603...5a3 Arv er i utgangspunktet særeie, far må aktivt gjøre noe for at ikke huset skal følge hans del av boet. Det er ikke din farmor som må sette klausuler for at det skal skje. 1
Kvalitet Skrevet 5. august 2016 #56 Skrevet 5. august 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mamma og stefar har satt absolute alt over på min mamma. Hun eier hus og bil. Alt står i hennes navn alene. Dette har de gjort fordi datteren til min stefar ikke skal arve noe som helst etter han. Min stefar har aldri snakket med denne datteren. Null niks kontakt. De har også skrevet testamente om at den som lever lengst skal bli boende i huset frem til den også dør. Dermed arver jeg og søstra mi 50/50. Anonymkode: 381ae...660 Fy så stygt, både av din stefar og mor. Nå vet jeg selvsagt ikke hvordan denne datteren er, men argumentet om at far og barn ikke har snakket sammen, og at din stefar bevisst unngår lovverket ved å sette alt over på din mor syns jeg er forkastelig. Håper din mor forlater din stefar. Da kan han sitte med skjegget i postkassen, og ikke ha krav på noen verdens ting. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #57 Skrevet 5. august 2016 12 minutter siden, Kvalitet skrev: Fy så stygt, både av din stefar og mor. Nå vet jeg selvsagt ikke hvordan denne datteren er, men argumentet om at far og barn ikke har snakket sammen, og at din stefar bevisst unngår lovverket ved å sette alt over på din mor syns jeg er forkastelig. Håper din mor forlater din stefar. Da kan han sitte med skjegget i postkassen, og ikke ha krav på noen verdens ting. I et tilfelle jeg kjenner til har barnet erklært at han ikke lenger anser seg som hennes sønn. Hun har barnebarn hun ikke får møte. Barnebarn får heller ikke besøke sine søskebarn hvis ikke hans halvbror lover at bestemor ikke kommer på besøk. Og dette har pågått i over 20 år. Mor er nå 74 og kreftsyk. Sønnen er 45 og har barn på 17 år som ikke har møtt bestemor, de bor 20 km unna hverandre. Hun har overført alt til sin mann , det er ingenting igjen for førstefødte. Broren, får alt. Anonymkode: 054a4...5a4 2
Peter007 Skrevet 5. august 2016 #58 Skrevet 5. august 2016 Til orientering kan noen arve gjeld hvis en velger ta I mot arven. Dersom det ikke er noe å arve er det tomt. Der er faktisk menneske som ikke eier noe. Dette med vilje og uten vilje. Det er som I tråden de som ordner det slik at barn en ikke har forhold til ikke arver. Dette barn dom f.eks. er uønsket og ble til ved et ONS, eller en sommerflørt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #59 Skrevet 5. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest innlegget ditt en rekke ganger uten å helt forstå hva du mener. Man kan ikke bare skrive et testamente og på den måten frata livsarvinger arveretten. Er man livsarving og det finnes arv, får man sin del opp til en viss sum. Anonymkode: 8caa1...5b9 Jeg vil anta at det det er snakk om ikke gjelder lover og regler, men generell anstendighet. Problemet her er ikke de materielle verdiene, men følelsen av at man ikke vet om det var stemor som manipulerte seg til ts' fars eiendom eller om det var han som frivillig overførte alt han eide. Dersom det var det første - skjedde det før han ble erklært umyndig pga sykdom, men med mulighet for at han allerede rotet litt? Dersom det var det andre - hvorfor? Dette vil ts aldri få svar på. Anonymkode: d442e...d19 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #60 Skrevet 5. august 2016 Finnes det noen måte hvor TS kan kreve noen verdiløse ting etter faren? Av typen familiebilder, blomstervase, hjemmesnekra krakk? Anonymkode: 02a87...caa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå