Gå til innhold

Må sitte hos henne til hun sovner .....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tulle på ca 15 Mnd. Hun klarer ikke å sovne uten at vi sitter hos henne. Hun legger seg uten problem men vi må sitte hos henne og gjerne holde på henne. Når hun legges kan det ta 15-20 min. Når hun våkner om natta, ca 2-3 ganger må vi sitte der inne. Noen ganger kan det ta en time før hun sovner. Hun snur seg hele tiden for å sjekke om vi er der. Hun kan være aldri så trøtt men går vi så reiser hun seg og hyler. Vi kan ikke holde på sånn, og hAr nå begynt å snakke med henne. Legge henne ned og gå. Det betyr hyling på høyt nivå !!! Hun kan hyle en times tid eller noen ganger mindre. De fleste gangene gir hub opp og sovner. Men det er ikke hyggelig for vi alle holdes våkne. Om kvelden synes jeg det er ille å legge henne og la henne hyle seg i søvn - synes det blir feil å avslutte dagen hennes på den måten. Men hva gjør man ? Skjønner jo at vi kan ikke holde på sånn her. Tips ? 

Anonymkode: 1c8f5...2a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Hun er 15 mnd. Helt vanlig. Syns ikke noe om å la babyer/småbarn ligge alene og hyle. Da trenger de trøst, kos trygghet og omsorg...

Endret av MadameDeRosa
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke la henne gråte og hyle seg i søvn mens du går ut. Hvis du må sitte der inne i 20 minutt, ser jeg ikke den store skaden! Vi bruker ca 30 minutt på leggetid av vår gutt på 20 måneder. Da sitter vi helt til han sovner, og reiser vi oss opp før han sovner skikkelig våkner han. De fleste barn er slik, det bør ikke være en overraskelse at mange barn trenger nærhet når de skal sove. 

Tips, sitt til hun sovner, og nyt det fremfor å stress med å komme deg ut. 

Anonymkode: f54cb...454

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal barnet ligge på eget rom når hunner utrygg med å sovne og ikke minst våkne alene? 

Anonymkode: a60ae...4c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Må svare her - ts igjen 

samsoving er ikke aktuelt. Hun sover nemlig mye bedre alene. Vi har prøvd men da sover hun enda dårligere. Prøvde forrige natten igjen - tok henne inn til vår seng, men her falt hun overhodet ikke til ro. Tilbake i egen seng og da sovnet hun. 

• Liker 3
Skrevet

Har lest mange bøker og sittet mye på pc inne på ungenes rom til de sovnet da de var mindre ;). Det er en fase. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dere som har laget denne avhengigheten. Ris til egen bak!

Anonymkode: 258ea...940

• Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må svare her - ts igjen 

samsoving er ikke aktuelt. Hun sover nemlig mye bedre alene. Vi har prøvd men da sover hun enda dårligere. Prøvde forrige natten igjen - tok henne inn til vår seng, men her falt hun overhodet ikke til ro. Tilbake i egen seng og da sovnet hun. 

Kanskje dere må prøve mer enn bare en natt? Er jo uvant for henne med samsoving om hun aldri har fått gjøre det før. Barnet trenger trygghet og omsorg, ikke å bli forlatt. 

Skrevet

Samme problem hos oss-  vi tok en junior seng og la den inn til mitt side av sengen og ble kvitt hele problemet til mitt følte trygg nok å sove alene for godt.  Alle sov MYE bedre!  Ville ha tatt barna i sengen våres men herregud de flytte seg rundt som små slanger!  Ingen fikk ro :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jo da. Samsoving har vi gjort før. Funka da, men ikke nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med madrass ved siden av senga? Da vi hadde en som våknet om natta så la jeg meg på madrass ved siden av senga og så evt ei hand på ungen. Ofte sovnet nok jeg før ungen, for meg var søvn så viktig da jeg som regel skulle på jobb pluss at jeg gjerne sliter med å sovne hvis jeg har vært våken for lenge. Derfor var det minst smertefulle å køye på golvet evt i ekstra seng.

På kvelden ville jeg enten holdt meg til rutinen med å sitte hos henne evt prøvd anbefalingen om gradvis avvenning. Dvs de første kvelden har dere kun handen på henne (stryker ikke), så sitter dere etterhvert kun i samme rom ved siden av senga og så gradvis lengre og lengre unna til man slutt havner utenfor rommet. Vi har prøvd noe lignende, vi roet alltid ungen når den gråt før vi gikk feks ut igjen, perioder med mye inn og ut, men etterhvert sovnet ungen veldig greit alene.

Og har dere testa nattlys evt med musikk, det er den lille her i huset glad i.

Anonymkode: bcfd8...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må svare her - ts igjen 

Bra - stå på!

Samsoving er en uting.

Anonymkode: 8eaae...b6d

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samsoving er en uting.

Sier hvem, og hvorfor?

Det blir litt som å si at trygghet er en uting.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke la henne ligge og skrike seg i søvn. Jeg synes det er hjerteløst, og hun blir garantert enda mer utrygg.

Jeg regner med at hun etterhvert blir klar for å sovne alene når hun blir større. At hun har blitt avhengig av selskap er jo dumt, men gjort er gjort. Kan ikke plutselig gå fra henne nå.

Anonymkode: 86d5c...fd3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La henne skrike, ingen som har dødd av det ennå.

Vi gikk ut og inn av soverommet for å legge barna ned igjen gang på gang og sa god natt.De hylte og skrek, men til slitt sovnet de. Dette gjorde de i noen dager frem til de skjønte at sånn blir det bare.

Anonymkode: 4195a...68d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk ut og inn av soverommet for å legge barna ned igjen gang på gang og sa god natt.De hylte og skrek, men til slitt sovnet de. Dette gjorde de i noen dager frem til de skjønte at sånn blir det bare.

Fatter ikke at foreldre ikke har større empati og forståelse for barna sine. :icon_frown:

Anonymkode: 86d5c...fd3

• Liker 17
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at om små barn som blir liggende og skrike kan faktisk utvikle alvorlig chizofreni ut i voksen alder? Det ER skadelig å la babyer og småbarn gråte. Hvor er morsinstinktet her? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar barnet mitt på 10 mnd, gråte og skrike. Det er virkelig ork å sitte ved henne og slikt.  Jeg bare tar på meg hodetelefoner og ser på netflix. Helt til episoden min er ferdig har hun sovnet. 

Anonymkode: 70bf7...9c2

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar barnet mitt på 10 mnd, gråte og skrike. Det er virkelig ork å sitte ved henne og slikt.  Jeg bare tar på meg hodetelefoner og ser på netflix. Helt til episoden min er ferdig har hun sovnet. 

Anonymkode: 70bf7...9c2

Huff... Håper dette er et tulleinnlegg og at du kun er ute etter å provosere!  Dersom det ikke er et tulleinnlegg ville jeg revurdert min evne som mor/far, hvem har hjerte til å gjøre noe slikt?

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...