Gå til innhold

Aktivitetsgård sa nei til besøk av flyktninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo vi barnevernsbarn en litt annen kategori enn de fleste vanlige hvite barn da. Og jobben min i dag har med asylmottak å gjøre. Tross min ganske elendige oppvekst er den bedre enn de mottakene jeg har vært innom. Det er utrolig stusselig i disse såkalte barnebasene.

Anonymkode: 51e25...147

Om du leser innlegget jeg svarte på så referer hun til nettopp HVITE barn plassert på institusjoner, og jeg poengterte at jeg vitterlig bodde sammen med flere av disse mindreårige asylsøkerne da jeg bodde på institusjoner, og jeg vet at slik er det i dag også, at HVITE barn bor akkurat likt som mindreårige asylsøkere, og får nøyaktig de samme ressursene. fordi de bor på akkurat de samme institusjonene. Finnes det egne for asylbarn, ja. Men det finnes ikke institusjoner som er eksklusivt for norske. 

Jeg regner med at asylmottakene i landet er av varierende kvalitet, ett barnhjem jeg bodde på var så fullt i mugg, at jeg som har rimelig sterk astma, ble innlagt på sykehus med livstruende lungeinfeksjon i en alder av 16. At ting ser stusselig ut får så være, det er er en midlertidig bosituasjon det er snakk om her.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.nrk.no/ytring/asylmottak-pa-montebello-gjor-meg-utrygg-1.12711598

"Jeg vet jo slett ikke hvem disse personene er, fredelige familier eller unge menn fulle av energi som i et stort antall vil sirkulere i boligområdet. Jeg ser for meg at disse personene kan komme fra kulturer med adferd som kan være svært forskjellig fra det vi er vant til i vårt samfunn og med tung »ballast» fra krigsområder.

Det skaper hos meg en stor utrygghet. Jeg grubler over dette både dag og natt, og lurer på hvilke forholdsregler vi må ta.

Vi kan kreve, men kan vi forvente, at det vil være vakter i området som vil se til at mottakets beboere oppfører seg på en måte som ikke vil støte og skremme oss som bor her?

Men kjære dere som bestemmer og skal styre mottaket: begrens antall beboere slik at innslaget av fremmede i boområdet ikke blir så stort og sørg for at det er inngjerding og nok vakter i området som sikrer at vi som bor her – både barn og voksne kan føle oss trygge.

Det blir forkjært om vi som bor her selv må beskytte oss mot mennesker som hevder at de trenger vår beskyttelse."

Hvilken ironi, mesteparten av de rasende antirasistene på Twitter og Facebook bor nærmere Montebello en Lom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 8.08, AnonymBruker skrev:

Til informasjon :

Foreldre som ikke har nok midler til livsopphold,  får dette dekket av NAV. Itillegg får de dekketfritidsaktiviteter, så barna ikke skal bli skadelidende.

 

Så KLART skal man ikke gi fri adgang for "egne landsmenn" når detjener en halv million i året............................... 

Anonymkode: 4f03a...e79

Dette stemmer ikke. I satsen for livsopphold inngå transport, klær, telefon, internett, strøm (noen ganger holdes strøm utenom) og fritidsaktiviteter. Noen ganger kan man få ekstra stønad pga noe spesielt, men det sier seg selv at man da ikke velger å sende ungen på leir når man har null mat i kjøleskapet. Satsene for livsopphold er ekstremt lave, og helt urealistiske at man skal klare å følge over lang tid. (I utgangspunktet er de laget nettopp for kort tid, men mange lever på dette i flere år. Satsene er ikke tilpasset langvarig bruk, og burde hatt andre summer da.) 

Anonymkode: 88b43...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Apis skrev:

 

Det å snakke om barn er en helt legitimt i denne sammenhengen, da det tross er snakk om familier med barn.

 

Det står det ingenting om i artikkelsen jeg leste i alle fall. Litt morsomt at du bruker nettopp "Think-About-the-Children"- argumentet, når du kommenterer akkurat det.

Anonymkode: f9478...8c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ops2 skrev:

https://www.nrk.no/ytring/asylmottak-pa-montebello-gjor-meg-utrygg-1.12711598

"Jeg vet jo slett ikke hvem disse personene er, fredelige familier eller unge menn fulle av energi som i et stort antall vil sirkulere i boligområdet. Jeg ser for meg at disse personene kan komme fra kulturer med adferd som kan være svært forskjellig fra det vi er vant til i vårt samfunn og med tung »ballast» fra krigsområder.

Det skaper hos meg en stor utrygghet. Jeg grubler over dette både dag og natt, og lurer på hvilke forholdsregler vi må ta.

Vi kan kreve, men kan vi forvente, at det vil være vakter i området som vil se til at mottakets beboere oppfører seg på en måte som ikke vil støte og skremme oss som bor her?

Men kjære dere som bestemmer og skal styre mottaket: begrens antall beboere slik at innslaget av fremmede i boområdet ikke blir så stort og sørg for at det er inngjerding og nok vakter i området som sikrer at vi som bor her – både barn og voksne kan føle oss trygge.

Det blir forkjært om vi som bor her selv må beskytte oss mot mennesker som hevder at de trenger vår beskyttelse."

Hvilken ironi, mesteparten av de rasende antirasistene på Twitter og Facebook bor nærmere Montebello en Lom.

Jeg støtter henne 100%. Jeg kan ikke spekulere om hun er en ''antirasist'' eller et helt alminnelig menneske som er opptatt av egne sikkerhet og trygghet, samt sikkerheten og tryggheten av de andre som bor der. Men jeg støtter henne 100%. Det høres feil ut å ødelegge et ellers trygt område - uansett hvor i landet dette området er. Så det hun skriver er representativt for hele landet - de små bygdene som blir oversvømt av migranter og hele områder i byene som blir avnorsket. 

Det er mye klinkende galt i måten ting gjøres på i dag. Man må starte med lukkede mottak for å bevare befolkningens sikkerhet og samtidig redusere antallet som kommer pluss sile dem på forhånd for å utestenge de som utgjør en direkte fare for oss. På denne måten kan man hjelpe en del av de som trenger hjelp og holde unna de som ikke har noe her å gjøre. 

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31.7.2016 at 9.37, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette var jo rasisme da, sett ut ifra hva eierne sa. De sa jo rett ut at de ikke hadde plass til flyktningene, kun "sine egne".

Anonymkode: 51e25...147

Ja, det var ren rasisme fra kommunen sin side, og eierene nektet å ta del i den diskriminerende og sterkt rasistiske praksisen til kommunen. Kommunen sa jo rett ut at dette kun var et tilbud for migranter og flyktninger, og de diskriminerer dermed mot etniske norske. Da var eierene fornuftige og sa at ved mindre kommunen sluttet med sin praksis med diskriminering og rasisme og ikke inkluderte dette tilbudet til "sine egne" i tillegg så ville de ikke ha noe med dette å gjøre. Fornuftige mennesker altså. Skulle ønske vi hadde flere av dem.

Anonymkode: b023d...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 17.03, Apis skrev:

Hva vil du vi skal kalle disse barna da, Kålrabi?

Man skal kalle dem det de er (voksne / menn) kanskje...? Jeg trodde såpass var innlysende selv for deg...

Anonymkode: b023d...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal kalle dem det de er (voksne / menn) kanskje...? Jeg trodde såpass var innlysende selv for deg...

Anonymkode: b023d...9a7

Å, det var ingen barn som skulle på besøk, jeg trodde det var barn og voksne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 17.27, Arth88 skrev:

Hva i alle dager får deg til å tro at norske hvite barn har det så fryktelig flott på institusjoner? Stort sett hele min oppvekst har foregått på ulike barnevernsinstitusjoner, og om du tror at det er slik at det er her staten bruker opp budsjettet tar du rimelig feil. Nå er det 10 år siden jeg flyttet for meg selv, riktignok, men de siste årene var det strammet så mye inn at de slet med å lage skikkelige middager daglig, på grunn av enorme budsjettkutt. Og disse såkalte mindreårige asylbarna, de bodde på naborommene mine. Og dere som tror på at flesteparten av disse er mindreårige barn, gå å legg dere. 

Jepp, jeg kjenner meg igjen mer enn du aner. Folk som tror alle barn i Norge har det så fantastisk, klarer hvel ikke 'se' at det finnes elendighet, også blant våre egne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...