Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

1 time siden, sitronkake skrev:

Han er 2 og et halvt :) Så vi hadde jo egentlig en innarbeidet leggerutine som fungerte fint (legge, synge en sang eller to, gå ut, løfte ham tilbake i sengen 2-30 ganger :P, og så sovnet han av seg selv til slutt), så det er jo litt irriterende at hele rutinen gikk åt skogen en måned før babyen kommer. Typisk. Hver gang man tror man har funnet noe som funker, så gjør de om på alt :tongue: 

Det er typisk ja og utrolig kjipt, men det kan snu igjen da :) Det er det som er litt fint og slitsomt med disse små, vaner og uvaner snur over natten. Håper han kommer over dette før babyen kommer. 

Været er virkelig ikke koselig i dag, nei. Gruer meg allerede til å gå ut igjen. Jeg ga opp det trekket og ba mannen ta det, men etter en stund måtte jeg ta over igjen og gjøre det selv :fnise: Vi hadde ikke noe valg for frøkna kastet opp over hele seg selv og bilstolen. Sånn ellers holder det nok med klut og støvsuger :P

Gratulerer med ny bil :) Her er det mannen som vil beholde vraket og jeg som maser om ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart at jeg ikke har tittet i dagboken din før nå :klo: Vel, jeg er glad jeg får med meg innspurten! Heia, heia! :duskedame: 

Jeg tipper fødsel 6. februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2017 den 13.36, Askmeagain89 skrev:

Det er typisk ja og utrolig kjipt, men det kan snu igjen da :) Det er det som er litt fint og slitsomt med disse små, vaner og uvaner snur over natten. Håper han kommer over dette før babyen kommer. 

Været er virkelig ikke koselig i dag, nei. Gruer meg allerede til å gå ut igjen. Jeg ga opp det trekket og ba mannen ta det, men etter en stund måtte jeg ta over igjen og gjøre det selv :fnise: Vi hadde ikke noe valg for frøkna kastet opp over hele seg selv og bilstolen. Sånn ellers holder det nok med klut og støvsuger :P

Gratulerer med ny bil :) Her er det mannen som vil beholde vraket og jeg som maser om ny.

Usj, oppkast. Da trengs det en skikkelig vask ja! :spy: Han her kommer til å sitte i den nyvaskede bilstolposen den første tiden uansett, så da blir det så rent og pent atte. Ser for meg at lillebror kommer til å bli utsatt for en god del mer skitt og bakterier enn Mini uansett, sånn med tanke på alt Mini plukker borti i løpet av en dag :P 

På 11.1.2017 den 13.37, Leviora skrev:

Så rart at jeg ikke har tittet i dagboken din før nå :klo: Vel, jeg er glad jeg får med meg innspurten! Heia, heia! :duskedame: 

Jeg tipper fødsel 6. februar!

Bedre sent enn aldri! Velkommen! Graviditetsbøkene er jo nesten aller mest spennende den siste tiden :fnise: 

10 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg tiiiiippeeeer 11.2! :) 

11. er notert! :jepp: Da er det jo fullmåne og greier, skal man tro på det gamle jungelordet er det vel da det er flest fødsler :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har dagen vært årets minst effektive tror jeg :tongue: Sovnet altfor sent i går! Først ble jeg sittende og se på en haug med Greys Anatomy-episoder på Viaplay og da jeg endelig fikk kommet meg i seng i halv ett-tiden ble jeg bare liggende og vri meg i en time eller to til. Så jeg var så vidt våken i 7-8-tiden da mannen og Mini skulle ut døra, og så sov jeg helt til 12 etterpå.. :sjenert: Det var innmari deilig da :fnise: 

Ellers har jeg vært hos frisøren en tur og fått bort MacGyver-looken i nakken, og så fikk jeg kjøpt meg mini-shampoo, balsam og dusjsåpe som skal være med i fødebagen. Og det er det jeg har gjort i dag :ler:
Nå har jeg satt meg godt til rette i sofaen med ammeputa i ryggen og nyter stillheten. Mannen er fremdeles på jobb og Mini spiser middag med besteforeldrene sine. Deilig!
Blir sen middag på meg og mannen i dag, planen er å spise pai etter at Mini har lagt seg :sikle: Det skal bli deilig å nyte et måltid i fred og ro uten noen som trasser eller skravler konstant i stedet for å spise! Og det blir vel ikke noe bedre om noen uker, da Mini var baby hadde han iallefall en tendens til å alltid våkne og kreve mat akkurat idet vi satte oss til bords :rolleyes:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelse om mini shampoo osv! Det må jeg ut å ordne i morgen. :)   

Hvilken pai lager du? 
Om du har en god oppskrift så del gjerne. :nigo:
Og det at bittesmå babyer lukter at du skal til å spise varmmat og setter igang kaos hveeeeeer gang hadde jeg nesten fortrengt. Jaja, det blir fint med varmmat på oss begge utpå sommeren en gang. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Takk for påminnelse om mini shampoo osv! Det må jeg ut å ordne i morgen. :)   

Hvilken pai lager du? 
Om du har en god oppskrift så del gjerne. :nigo:
Og det at bittesmå babyer lukter at du skal til å spise varmmat og setter igang kaos hveeeeeer gang hadde jeg nesten fortrengt. Jaja, det blir fint med varmmat på oss begge utpå sommeren en gang. :P 

Vi pleier å følge denne oppskriften sånn halvveis. Gjør det superenkelt og kjøper en ferdig paibunn, og så slenger vi på det vi har i kjøleskapet. I går ble det brokkoli, smårettskinke, bacon, løk, purre og soltørkede tomater. De ble veldig godt! Eller, tomatene passet ikke helt inn, så de sløyfer jeg nok neste gang :tongue: Sitter og spiser rester as we speak. Mannen skulle liksom ha restene med til lunsj på jobb, men han glemte de i kjøleskapet :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fordeler er det med å være gravid og kvalm; man kan sove lenge og slappe av masse med god samvittighet når svigermor er på besøk :tongue: Mannen har vært supersnill og latt meg sove ut både lørdag og søndag (:hjerte:), så selv om svigers har vært på besøk hele helgen har jeg egentlig tilbrakt minimalt med tid sammen med henne.. Føler meg litt asosial og slem, men når man er sliten og kvalm fra før er hun ikke favorittpersonen min i hele verden foråsiresånn.

...

Det skal bli deilig å bare være oss tre denne uken! Lillebror får med andre ord ikke komme helt ennå :P 
Men hjælp, nå er det ikke lenge igjen! Blir han født nå blir han jo ikke regnet som prematur engang :overrasket: Merker at kroppen har gått inn i modnings-modus; masse mensmurringer, stikking, nedpress og kynnere som er så harde at det kjennes ut som jeg ikke får puste. Jeg holder pusten hver gang det kommer skumle kneppelyder fra magen eller bekkenet, forrige gang gikk jo vannet etter en sånn lyd. Krysser fingrene for at han holder seg inne litt til, jeg er ikke mentalt klar for bebis :fnise:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage over svigers er veldig lov. Jeg bryter litt, for jeg klager mest over svigerfar :P Jeg tenker jo det at hun får møte han der han er, ikke forvente at han hopper fordi hun sier hopp. Har hun hilst på en toåring før? Leker han med biler så syns jeg hun skal sitte seg ned for å leke biler hun og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så mange bøker man kunne skrevet om svigers (og ikke bare mødrene) det er fullt lov å klage høyt innimellom. 

Jeg får også mark av de som ikke bare kan la barna leke i fred.
Når de sitter der og konsentrerer seg 100% om å tegne eller bygge eller hva det måtte være så la dem nå for h***te sitte der da og heller nyt at de voksne kan prate sammen over en kaffe. Ikke dra de ut av fantasiverdenen deres og tving dem til kos og bok lesing på fanget! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt! :) Fullt lov å klage. Grenser for hva man kan sutre over. Barn er barn. Skulle tatt seg ut om man som forelder ble fornærmet over slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det at han faktisk IKKE er dum, men tvert i mot er et empatisk lite menneske, gjør jo dessuten at han selvfølgelig merker det med en gang om visse folk er fornærmede eller bitre. Det kan jo virkelig ikke gjøre det mer forlokkende å leke med akkurat den personen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så alt for godt hva du mener om svigers, er noe lignende her i gården også. Det er selvfølgelig helt lov å klage over det! Synd at enkelte personer bare ikke evner å vurdere seg selv, og sin egne sosiale kompetanse. Da blir det liksom heller ikke noen endring. Det er ihvertfall godt at hun har reist igjen nå, så du får tid til å slappe av litt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Pentu skrev:

Klage over svigers er veldig lov. Jeg bryter litt, for jeg klager mest over svigerfar :P Jeg tenker jo det at hun får møte han der han er, ikke forvente at han hopper fordi hun sier hopp. Har hun hilst på en toåring før? Leker han med biler så syns jeg hun skal sitte seg ned for å leke biler hun og. 

Svigerfar er ikke så verst, annet enn at han har et umettelig behov for å stappe i ungen sjokolade ved hver minste anledning :fnise:

Hun har alle forutsetninger for å vite hvordan toåringer oppfører seg :dry: Jeg tror bare hun har sett for seg hvordan ting skal bli på forhånd, og så takler hun ikke at det ikke alltid går veien.. Men, det er klart at det hadde vært lettere om hun ikke bodde så langt unna og hadde kjent ham bedre, for han utvikler seg jo mye fortere enn det hun klarer å henge med. Hun er liksom fremdeles litt på den at "Mini er en liten kosebebi". Det stemmer ikke lenger :ler: 

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Åh så mange bøker man kunne skrevet om svigers (og ikke bare mødrene) det er fullt lov å klage høyt innimellom. 

Jeg får også mark av de som ikke bare kan la barna leke i fred.
Når de sitter der og konsentrerer seg 100% om å tegne eller bygge eller hva det måtte være så la dem nå for h***te sitte der da og heller nyt at de voksne kan prate sammen over en kaffe. Ikke dra de ut av fantasiverdenen deres og tving dem til kos og bok lesing på fanget! :raven:

Det er godt å få det ut :tongue: Mannen er heldigvis enig med meg, men det er vel grenser for hvor mye jeg egentlig kan klage over mammaen hans, så da er det fint å slippe ut litt damp i andre kanaler innimellom :P 

15 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Skjønner deg så godt! :) Fullt lov å klage. Grenser for hva man kan sutre over. Barn er barn. Skulle tatt seg ut om man som forelder ble fornærmet over slike ting. 

Haha, ja. Da hadde det blitt mye furting, for han er ikke så innmari interessert i å sitte på fanget og kose med meg heller :tongue: Nei, jeg synes bare det er litt kjipt at en godt voksen dame blir SÅ genuint furt og fornærmet, og at hun faktisk viser det.. :rolleyes: 

14 timer siden, miore skrev:

...og det at han faktisk IKKE er dum, men tvert i mot er et empatisk lite menneske, gjør jo dessuten at han selvfølgelig merker det med en gang om visse folk er fornærmede eller bitre. Det kan jo virkelig ikke gjøre det mer forlokkende å leke med akkurat den personen! 

Jepp, det er akkurat det. Hun gjør jo ikke akkurat noe for å skjule det heller. Nei, jeg er glad besøket er over for denne gang, og så er det bare å stålsette seg for neste gang :P Det er vel ikke så lenge til hun kommer igjen, sånn med tanke på han derre lille i magen. Yay! Om ikke annet; lillebror kommer forhåpentligvis til å være som et lite kosedyr, så mulig hun får dekket behovet sitt der :ler: 

2 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg skjønner så alt for godt hva du mener om svigers, er noe lignende her i gården også. Det er selvfølgelig helt lov å klage over det! Synd at enkelte personer bare ikke evner å vurdere seg selv, og sin egne sosiale kompetanse. Da blir det liksom heller ikke noen endring. Det er ihvertfall godt at hun har reist igjen nå, så du får tid til å slappe av litt nå:)

Både jeg og mannen har jo sagt til henne mange ganger at hun ikke kan forvente full oppmerksomhet og bestevenn-tilstander bare fordi hun stikker nesa inn her, men det synker liksom ikke inn.. Men, etter litt klaging og en dag med bare meg, mann og Mini har jeg fått det ut av systemet for denne gang ;) Og som jeg skrev over til Miore så er det jo lov å håpe på at lillebror kan være med på å dekke opp behovet hennes for en liten kosegris som hun kan dulle med, sånn at det ikke blir så mye furting neste gang. Jeg krysser fingrene iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker til termin i dag og min første offisielle dag i permisjon! :nori::daane: Startet dagen med å forsove oss siden Mini sov til halv ni, noe som gjorde at vi kom altfor sent i barnehagen i dag. Så sent at da vi endelig kom tutlende så var de andre barna på vei inn igjen :rodme: Nå skulle de riktignok ekstra tidlig inn for å drive med et eller annet prosjekt, men likevel. Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet, for nå er det ikke sikkert at Mini får noe særlig utetid i dag i det hele tatt og han hadde gledet seg så masse til å leke i snøen :cry3: Det har nemlig kommet "masse snø" etter Minis målestokk. Det tilsvarer sånn i underkant av en cm tipper jeg :fnise: Huff, nå gjenopplever jeg øyeblikket der jeg innså at jeg hadde bæsjet på leggen, så mye som jeg og Mini snakket om å leke ute da vi kjørte til barnehagen, og jeg kjenner at det presser seg på noen tårer. Hormoner :hjerte::rolleyes: 

Vi hadde forresten ikke brukt like lang tid i dag tidlig om det ikke hadde vært for at vaskedamene plutselig sto på døra mens jeg drev og laget frokost (i knallrosa morgenkåpe og sovesveis). De pleier aldri å være her så tidlig, men den endringen hadde visst ikke firmaet klart å si fra om :dry: Så Mini brukte jo sikkert fem ganger lengre tid på frokosten enn det han pleier fordi det var så sykt spennende å se på at damene herjet rundt her. Det er egentlig ganske pinlig å tenke på at han aldri har sett den store støvsugeren vår i bruk før.. (vi har en sånn trådløs sak som vi pleier å bruke til vanlig) :fnise::flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for perm start og hjelpes meg, tenk å sove til halv 9 da!!! :nordvesta:
Morningen blir jo helt amputert av sånt, men det høres veldig deilig ut å kunne sove så lenge også.
Dårlig trøst til Mini, men det blir nok mer snø i løpet av denne vinteren også, kanskje til og med hele to cm! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wiiiiii :nordvesta: for permisjonsstart! Det er så deilig det. Deilig at han sov lenge tross alt, men de kunne fint informert i forkant om endringen. Her har vi også opplevd å bli tatt på sengen av vaskehjelpen,  men sånn går det når frøkna plutselig sover til 9.30.

Jeg krysser fingrene for at Mini får noen fine dager med snø i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat våknet fra en liten kveldslur :fnise: Mannen er ute på vift med jobben i kveld, så jeg har hatt ansvaret for Mini alene i dag. Og han har vært en håndfull, foråsiresånn. Mor er sliiiten! :daane:Skjønte hvor det bar allerede da jeg hentet ham i barnehagen, tror vi brukte over en halvtime på å komme oss ut døra. Jo tregere han er på å komme seg ut, jo mer tull og trass kan jeg vente meg hjemme. Som jeg nevnte for @A4-livet på snap; i dag har vært en sånn dag der jeg vurderte å legge ut en finn-annonse på ham. Toåringer kan jamen være herlige :sprettoy: 

I morgen skal jeg på sykehuset for nok en vekstkontroll, spent på hvordan Lillebolla har det der inne. Magen har ikke blitt noe mindre og han sparker så hardt at det høyre ribbeinet mitt er skikkelig ømt, så det virker ikke som han har det så verst iallefall. Håper dette blir den siste kontrollen der og at jeg har født før en eventuell neste kontroll. Da jeg måtte forte meg hjem fra barnehagen i dag tidlig for å rekke hjem før jeg kastet opp kjente jeg at jeg egentlig begynner å bli litt lei :tongue: 
Etter kontrollen skal jeg møte mamma for lunsj. Du skjønner at vi har et nært og godt forhold når hennes lunsjforespørsel ble møtt med umiddelbar mistenksomhet fra min side - hvorfor vil hun spise lunsj liksom? :glare::fnise: Neida. Joda. Det blir sikkert hyggelig det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: av lunchforespørselen! Vi er heldigvis (..?) flere som har et litt trøblete forhold til opphavet ;) Du kan jo føde når som helst nå, egentlig! Når fødte du sist gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre resultatet av vekstkontrollen i dag. Og lunsjen :fnise: Mamma er den i familien jeg er nærmest, nå om dagen kan vi møtes flere ganger i uka. Herregud, kom akkurat på at jeg er blitt mammadalt på mine "eldre" dager :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...