Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Jeg sa senest under fødselen (til jordmor som prøvde å muntre meg opp da jeg skrek i smerte) at jeg ikke gledet meg til babyen var ute. Det var en forferdelig ting å si noen timer før du skal møte barnet ditt, men selv under fødselen så hadde jeg veldig blandede følelser til hele graviditeten og den nye verdensborgeren. Så det er fint at du kjenner igjen tegnene og kan få hjelp i tide før det eskalerer :) Jeg kunne ønske jeg var mer frempå og ba om hjelp tidligere så jeg slapp å gå rundt med alle de vanskelige og vonde tankene i graviditeten og under fødselen! 

Jeg hadde også en trøblete barseltid (og graviditet) hvor jeg var deprimert, og selv om det var andre forhold og tilstander som utløste det sist så er jeg skremt over hvor fort de samme følelsene kom snikende denne gangen også. Selv om jeg har vært veldig innstilt på å kose meg med både graviditet og barseltid! Det er ikke så lett å tvinge seg selv til å ha det kos når tankene tar litt andre retninger.. 

Jeg er sikker på at det hjelper å få snakket ut med noen utenforstående :) Det er ikke alltid så lett å være ærlig med det man føler rundt de man kjenner, spesielt ikke når man har følelser man ikke bør ha eller man ikke møter forståelse. Håper du får en fin person du kan åpne deg for og som hjelper deg over kneika :) 

Det er noe med det å snakke med utenforstående ja, at det liksom er litt mer "lov" å lette hjertet sitt for alt man måtte sitte inne med av dumme tanker og følelser. Det er ikke så veldig gøy å være den som ikke gleder seg og som "bare syter", når tilsynelatende alle andre har det så innmari bra.. :sjenert:  Jeg håper det hjelper å snakke om det, og så satser jeg på at det går over sånn utpå nyåret engang, når hormontåka letner. 

Håper det går bra med deg! :klem:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg hatt et slags hjemmekontor, liggende strak i dobbeltsenga med tørre knekkebrød, Farris og spybøtte i umiddelbar nærhet.. :fart2: Mulig helgens eskapader tok litt på gitt. 
Det verste med å være kvalm er egentlig at jeg ikke kan spise så mye som en ørliten sjokoladebit engang før jeg blir dårlig. Jeg er jo en sucker for alt som er søtt, og vanligvis gafler jeg i meg sjokolade eller smågodt omtrent hver eneste dag (okei, who am I kidding. HVER dag). Nå har jeg akkurat sittet og sett på at mannen har stappet i seg både Vestlandslefsa, melkesjokolade OG en sånn liten marsipankake fra Ikea, mens jeg har drukket vann :cry3: Han skal ha for at ha spurte om det var greit først da :fnise: 

Og det var jaggu det mest spennende som skjedde i dag. Det, og at jeg oppdaget at det var tomt for hvetemel da jeg skulle lage hvit saus, så jeg måtte bruke Maizena i stedet. Det ble ikke like godt, om noen lurte :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sitronkake skrev:

I dag har jeg hatt et slags hjemmekontor, liggende strak i dobbeltsenga med tørre knekkebrød, Farris og spybøtte i umiddelbar nærhet.. :fart2: Mulig helgens eskapader tok litt på gitt. 
Det verste med å være kvalm er egentlig at jeg ikke kan spise så mye som en ørliten sjokoladebit engang før jeg blir dårlig. Jeg er jo en sucker for alt som er søtt, og vanligvis gafler jeg i meg sjokolade eller smågodt omtrent hver eneste dag (okei, who am I kidding. HVER dag). Nå har jeg akkurat sittet og sett på at mannen har stappet i seg både Vestlandslefsa, melkesjokolade OG en sånn liten marsipankake fra Ikea, mens jeg har drukket vann :cry3: Han skal ha for at ha spurte om det var greit først da :fnise: 

Og det var jaggu det mest spennende som skjedde i dag. Det, og at jeg oppdaget at det var tomt for hvetemel da jeg skulle lage hvit saus, så jeg måtte bruke Maizena i stedet. Det ble ikke like godt, om noen lurte :riste: 

:klemmer: til deg! Høres ut som om livet er litt slitsomt for tiden. Er det mulig/aktuelt å jobbe litt gradert en periode? Det høres jo ut som om du sliter deg litt ut for tiden. Jeg fikk kjeft av legen min mot slutten av graviditeten fordi jeg "skjulte" vondter fordi jeg absolutt ville jobbe fullt til permisjonen - idiotisk i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du burde snuse litt på en sykemelding eller noe. 
Høres ikke greit ut å ha det sånn... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, miore skrev:

:klemmer: til deg! Høres ut som om livet er litt slitsomt for tiden. Er det mulig/aktuelt å jobbe litt gradert en periode? Det høres jo ut som om du sliter deg litt ut for tiden. Jeg fikk kjeft av legen min mot slutten av graviditeten fordi jeg "skjulte" vondter fordi jeg absolutt ville jobbe fullt til permisjonen - idiotisk i ettertid.

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Synes også du burde snuse litt på en sykemelding eller noe. 
Høres ikke greit ut å ha det sånn... :klem:

Jeg fikk en gradert sykemelding da jeg var hos legen forrige gang :Nikke: Tror jeg nevnte det, men det forsvant vel i en av de grenseløst lange avhandlingene mine på forrige side.
Nå skal jeg bare jobbe ca en dag i uka denne måneden her, så får vi se hvordan det går. Jeg fortalte at jeg hadde begynt å være kvalm og kaste opp igjen, og kombinert med lite vektoppgang og generell slitenhet så synes hun (faktisk) at det var det beste. Veldig glad for det akkurat nå, for de siste dagene har jeg vært tilbake på "svangerskapet med Mini"-nivå. Spyr av å drikke vann, liksom. 

Mannen var egentlig ikke så veldig ivrig på å sette i gang med å lage nummer to, og da han til slutt lot seg overtale (:plystre:) uttrykte han kjapt sin bekymring for at "tenk om jeg får lyst på tre!". Foråsidetsånn: No worries! Dette blir siste ass :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Høres ut som full sykemelding bør tre inn her asså, iallefall om det ikke gir seg asap.

Du er jo megadårlig når det er sånn :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, får vondt av å lese dette.. har du forhørt deg om kvalmestillende på resept? Det er jævlig å gå rundt sånn. Håper du kan få et eller annet så du ihvertfall holder på maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ludodama skrev:

Høres ut som full sykemelding bør tre inn her asså, iallefall om det ikke gir seg asap.

Du er jo megadårlig når det er sånn :unsure:

Om det ikke blir noe bedre snart, så blir det muligens løsningen. Legen foreslo jo egentlig det. Men med to nye på jobb som jeg liksom skal lære opp, så føltes det så kjipt å bare forsvinne helt. Ikke minst for min egen del, for det blir alltid litt å "rydde opp i" når jeg er tilbake på jobb. Jaja, flying start for de nye. Det er sånn man lærer best, eller? :ninja:

13 timer siden, Strikkesokken skrev:

Huff, får vondt av å lese dette.. har du forhørt deg om kvalmestillende på resept? Det er jævlig å gå rundt sånn. Håper du kan få et eller annet så du ihvertfall holder på maten!

Jeg skal teste Postafen en periode nå, foreløpig ikke så imponert :riste: Tenkte jeg skulle be om noe sterkere saker om det ikke gir noen effekt, men de tablettene jeg fikk forrige gang gjorde meg bare skikkelig trøtt og uggen, uten at kvalmen ble så mye bedre. Graviditet ass. Love it! :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama
2 timer siden, sitronkake skrev:

Om det ikke blir noe bedre snart, så blir det muligens løsningen. Legen foreslo jo egentlig det. Men med to nye på jobb som jeg liksom skal lære opp, så føltes det så kjipt å bare forsvinne helt. Ikke minst for min egen del, for det blir alltid litt å "rydde opp i" når jeg er tilbake på jobb. Jaja, flying start for de nye. Det er sånn man lærer best, eller? :ninja:

Jeg skal teste Postafen en periode nå, foreløpig ikke så imponert :riste: Tenkte jeg skulle be om noe sterkere saker om det ikke gir noen effekt, men de tablettene jeg fikk forrige gang gjorde meg bare skikkelig trøtt og uggen, uten at kvalmen ble så mye bedre. Graviditet ass. Love it! :skya: 

Med mindre du er hjernekirurg og folk dauer om du ikke lærer de ordentlig opp så tar du bare det faktum om at du har hypermesis(? høres jo sånn ut?) til orientering og trykker "sykemeld" på knappene når du bestiller ny time hos legen :P 

Jeg har aldri fått opplæring i noen av jobbene mine, så dette bør de klare :ler: Si atde kan velge mellom ikke opplæring eller overta hypermesiskvalmegreia di. De velger kjapt null opplæring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2016 den 14.59, Ludodama skrev:

Med mindre du er hjernekirurg og folk dauer om du ikke lærer de ordentlig opp så tar du bare det faktum om at du har hypermesis(? høres jo sånn ut?) til orientering og trykker "sykemeld" på knappene når du bestiller ny time hos legen :P 

Jeg har aldri fått opplæring i noen av jobbene mine, så dette bør de klare :ler: Si atde kan velge mellom ikke opplæring eller overta hypermesiskvalmegreia di. De velger kjapt null opplæring!

Æsj, jeg vet at du egentlig har rett. Men jeg lider litt av sånn flink-pike-syndrom, så jeg får jo så dårlig samvittighet av å være "hu derre som ble smelt på tjukka og bare forsvant", spesielt når jeg føler meg litt bedre. "Jeg er jo ikke såå dårlig" tenker jeg da, og så føler jeg meg dum som drar på butikken når jeg kunne vært på jobb, og så velger jeg å ikke tenke på at jeg blir fjorten ganger dårligere etterpå fordi jeg gjorde noe som var bitttelitt anstrengende.. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, dølle dagbok. Lite oppdateringer og bare syting, hva gir du meg? :daane: 

Anywho, i går dristet jeg meg ut i dagslyset for å dra på to-årskontroll med Mini. Eller, to og et halvt da. Mini startet friskt med å krabbe rundt og lage babylyder, og nektet å snakke med verken lege eller helsesøster. "Hvilken farge har denne bilen da, Mini?" "Gogogogæægæ". :rodme: Han tødde heldigvis opp etter noen minutter og begynte å oppføre seg som en toåring i stedet. Herregud, det derre babygreiene går meg på nervene til tider. Håper det bare er en fase? :klo: Plutselig legger han seg ned og bare "Mini baby" og så skriker han og vil at vi skal løfte ham opp som en bebis, eller så krabber han rundt og pludrer. Litt småflaut når vi er ute blant folk.. 
Uansett, verken lege eller helsesøster hadde noe å utsette på ham til tross for litt baby-oppførsel de første minuttene, så vi var vel på helsestasjonen i drøye tjue minutter før vi dro igjen :jepp: Så hentet vi en pakke på posten med nye vintervotter og -lue.. og to par bittesmå ullsokker i størrelse nyfødt :nigo: 

Mannen himlet med øynene da jeg kom hjem med ullsokkene, i hans øyne er det altfor tidlig å kjøpe noe som helst til baby i magen. Men assa, halv pris liksom? Det må da være lov? :ler: Sånn sett er det litt farlig å være sykemeldt, jeg har ekstreeemt god tid til å saumfare alle nettbutikker etter ting jeg har lyst på. Som baby har lyst på, mener jeg. Tror jeg skal ønske meg gavekort på minikids til jul :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minikids har såå mye fint :enig:

Og jeg har troen på at å kjøpe klær til babyen i magen bare er med på å knytte sterkere bånd til det lille nurket i magen :rodmer:

Og halleluja for nettbutikker, jeg sitter å ammer med en arm og nettshopper med den andre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for tidlig å kjøpe noe til baby i magen! Du er 23+ noe nå? Da hadde vi allerede bestilt vogn vi:sjenert: jeg kjenner jeg er stresset fordi vi ikke har en eneste genser, leker til babygym, eller ammepute enda. Og det er nesten 8 uker til termin:fnise: og det er omtrent alt vi mangler. Kontrollfrik much:tongue:

Minikids har såå mye fint! Eneste jeg har å utsette på dem er at da jeg bestilte noe derfra var det feil på den ene varen, og jeg tok kontakt med dem 3 ganger før jeg fikk svar. Men det ordnet seg heldigvis til slutt og de beklaget seg veldig. Så jeg vil absolutt anbefale dem videre og kommer til å shoppe mer derfra fremover:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2016 den 14.08, Carouselle skrev:

Minikids har såå mye fint :enig:

Og jeg har troen på at å kjøpe klær til babyen i magen bare er med på å knytte sterkere bånd til det lille nurket i magen :rodmer:

Og halleluja for nettbutikker, jeg sitter å ammer med en arm og nettshopper med den andre ;) 

Jeg veeet! Må vinne litt i lotto i helgen, for det er så mye jeg har lyst på. Men den indre gjerrigknarken min gråter innvendig av tanken på å bruke 700 schpenn på et leketeppe liksom, selv om det er aldri så fint:daane: 

På 11.10.2016 den 12.42, Strikkesokken skrev:

Aldri for tidlig å kjøpe noe til baby i magen! Du er 23+ noe nå? Da hadde vi allerede bestilt vogn vi:sjenert: jeg kjenner jeg er stresset fordi vi ikke har en eneste genser, leker til babygym, eller ammepute enda. Og det er nesten 8 uker til termin:fnise: og det er omtrent alt vi mangler. Kontrollfrik much:tongue:

Minikids har såå mye fint! Eneste jeg har å utsette på dem er at da jeg bestilte noe derfra var det feil på den ene varen, og jeg tok kontakt med dem 3 ganger før jeg fikk svar. Men det ordnet seg heldigvis til slutt og de beklaget seg veldig. Så jeg vil absolutt anbefale dem videre og kommer til å shoppe mer derfra fremover:biggrin:

Forrige gang kjøpte vi vogn rett etter OUL :fnise: Det er jo ikke såå lenge siden vi hadde baby sist, så vi har jo omtrent alt vi trenger. Tror vi kommer langt med å bytte ut kortermede bodyer og shorts med noen ullplagg liksom ;) 
Jeg har lånt bort alle klærne vi har i de minste størrelsene til venninna mi som fikk baby i vår, så jeg tenkte jeg skulle få de tilbake og se gjennom hva vi har før jeg shopper noe mer. Hallo døll og fornuftig! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en slags semi-KG-pause jeg. Dårlig form og alt det snakket om stalkere i en eller annen dagbok her ga ikke akkurat mersmak til å fortsette og brette ut livet mitt for alle og enhver :ninja: 

Nuvel. 23+6 i dag og 116 dager igjen til termin! Synes dette svangerskapet bare raser avgårde, i mitt hode er det maks to uker siden jeg var halvveis :overrasket: Om det fortsetter i dette tempoet står jeg der en dag i februar og bare "hjælp. Rier! Vi har ingenting klart!" :ler: Okei, som jeg nevnte i svaret til Strikkesokken over så har vi jo egentlig det meste fra før, og det er jo fremdeles snakk om måneder igjen til termin. Men guri, det gjør litt vondt i planlegger-genet mitt at vi ikke engang har en plass å legge klærne til Baby. Eller at mannen er heelt avslappet til det der med navnevalg, han lukker ørene og bare "Sitronkake, det er en evighet til februar" når jeg finner frem navneboka på nett og begynner å liste opp Babynavn vol. 2 for ham :fnise: 

I natt drømte jeg forresten at jeg fikk helgebesøk av @A4-livet og @Strikkesokken :nigo: Det var ganske så hyggelig, bortsett fra at de ble skikkelig sure på meg da vi skulle på kino og de syntes at jeg brukte for lang tid på å lage i stand salaten (!) som jeg absolutt skulle ha med meg. Null respekt for at jeg måtte kutte opp agurkene før vi kunne dra, makan til frekkhet :snurt: :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ærlig talt, alle vet at man skal stappe i seg masse godteri på kino. Kan ikke drive og ha med salat da. Ikke rart jeg ble sur! :fnise:

Jeg er også døll og fornuftig, har ikke kjøpt et eneste klesplagg jeg. Angrer sikkert i det sekundet hun er født :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloooo salat på kino?? Blir sur bare du nevner det, jeg gidder ikke å stappe i meg popcorn og godteri ved siden av en som spiser salat:fnise: men så hyggelig at jeg fikk være med i drømmen din:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 18.12, A4-livet skrev:

Jammen ærlig talt, alle vet at man skal stappe i seg masse godteri på kino. Kan ikke drive og ha med salat da. Ikke rart jeg ble sur! :fnise:

Jeg er også døll og fornuftig, har ikke kjøpt et eneste klesplagg jeg. Angrer sikkert i det sekundet hun er født :ler:

På 14.10.2016 den 20.22, Strikkesokken skrev:

Halloooo salat på kino?? Blir sur bare du nevner det, jeg gidder ikke å stappe i meg popcorn og godteri ved siden av en som spiser salat:fnise: men så hyggelig at jeg fikk være med i drømmen din:nigo:

Tro dere meg, det er ikke sånn i virkeligheten altså :ler: Eller, en gang hadde jeg så lyst på minigulrøtter og da tok jeg det med på kino. Angret som en helt da jeg satt der og skulle spise de, den knekke-knase-lyden er ikke så veldig diskret :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært veeldig rolig. Mannen tok med seg Mini på tur til besteforeldrene på andre siden av landet, så jeg har hatt huset for meg selv. Skikkelig deilig! Eller, det var som det alltid pleier å være når gutta mine er ute og farter uten meg: På dag en savner jeg de litt og synes at det er altfor stille og ensomt. Dag to nyyyytes. På dag tre kunne jeg ønske at de skulle være borte en dag til :ler: 

Det var litt godt å få de hjem og da, Mini var helt i ekstase da han så meg på flyplassen :rodmer: Overøste meg med suss og klemmer, snakket som en foss om hva han hadde opplevd i helgen og var fullstendig turbo siden han ikke hadde fått sovet på dagen. Da han endelig sovnet for kvelden var jeg dønn sliten og veldig klar for senga selv, så det var nesten litt deilig å sende ham i barnehagen i dag og nyte litt fred og ro igjen.. :sjenert: :fnise: 

I morgen skal vi på 3D-UL! :nigo: Jeg har morkaka foran, så jeg fikk beskjed om å komme ganske tidlig sånn at vi ikke risikerer å få null bilder av baby og masse bilder av morkaka. Tidlig i svangerskapet altså, ikke tidlig på dagen som mannen trodde jeg snakket om :ler: "Ser man babyen bedre om morgenen enn om kvelden? Hæ?" :biggrin: 
Jeg gleder meg! Venninnen min var på 3D-UL for et par uker siden og baby nummer to er kliss lik storesøsteren. Spent på om vi ser noen likheter mellom Mini og baby her og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...