Gå til innhold

Hva har skjedd med den norske mannen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Mysticgirl skrev:

Selvsagt er det forskjell på treningene menn og kvinner gjør. Menn har da mye større muskler enn kvinner og har bedre styrke generelt. Også i hastighet er jo menn bedre generelt. Så en viss forskjell må det jo være. Tatt i betrakning av dette og fysikken til menn og kvinner, er jo kvinner faktisk best i følge artikkelen :)

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 21. juli 2016 at 15.05, AnonymBruker skrev:

Det går sikkert på motivasjon. De aller fleste menn hater militæret. Virker som kvinner er mer motivert og gleder seg.

Anonymkode: ca2a3...f2e

Det tenker jeg og. For kvinner er dette med verneplikt nytt og spennende, og derav motivasjonen. For menn er dette gammel, og noe de har hørt andre snakke ned om i mange år, og dermed svikter motivasjonen.

Anonymkode: e1701...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mysticgirl skrev:

Selvsagt er det forskjell på treningene menn og kvinner gjør. Menn har da mye større muskler enn kvinner og har bedre styrke generelt. Også i hastighet er jo menn bedre generelt. Så en viss forskjell må det jo være. Tatt i betrakning av dette og fysikken til menn og kvinner, er jo kvinner faktisk best i følge artikkelen :)

Kvinner er best dersom man ser bort fra at menn er bedre. God logikk. 

Anonymkode: 3d5ae...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Aye skrev:

Ja det betyr ikke at jeg ikke kan jobbe hardt og gjøre det jeg liker. Ikke det fysiske det er noe galt med. Jeg er veldig sterk fysisk. Jobber mye jeg selv om jeg er ufør og ikke har en fast jobb å gå til hver dag eller noen som sjefer over meg. Jeg må i så fall være sjef selv, men jeg har ingen utdanning.

Du som er ufør er per definisjon fullstendig arbeidsudyktig. Eller er du en trygdesvindler? 

Anonymkode: 3d5ae...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjaldt da kun opptak ved militærpoiliet, som så absolutt har forskjellige krav for kvinner og menn. 

 

Se https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/haren/militarpoliti

Dette er og en avdeling som tradisjonelt har hatt mange kvinner... så hvor du har at de hadde samme krav ifra vet ikke jeg. Med unntak av luftforsvaret er det fortsatt overveldende mange menn som består opptak i forsvaret, selv med de egne kravene for kvinner. Men for all del, det er bra at kvinner kommer inn i forsvaret. Men å begynne å si at mannen har blitt noe dårligere fordi en avdeling har en høyere prosentandel kvinner blir rart. 

 

Sist men ikke minst, de aller fleste på opptak hos MP i forsvaret består fysiske krav, men siles ut via intervju og intervjuer. Å bestå kravene garanterer deg ikke en plass i den avdelingen. 

Anonymkode: 18557...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er best dersom man ser bort fra at menn er bedre. God logikk. 

Anonymkode: 3d5ae...452

Eh.. menn er jo selvsagt sterkere fysisk, da de har større muskler. Noe annet hadde vært unaturlig. Det sier seg jo selv at menn er sterkere da på generelt grunnlag. Derfor må¨man jo tilpasse treningen etter fysikken og vekten. Noe annet hadde vært urettferdig. Logisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som er ufør er per definisjon fullstendig arbeidsudyktig. Eller er du en trygdesvindler? 

Anonymkode: 3d5ae...452

Ingenting galt med meg fysisk. Men det finnes verre ting folk sliter med enn det fysiske. Det må du lære deg. En grunn til at jeg ser skikkelig bra ut utenpå, men inni meg er jeg ødelagt.

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Aye skrev:

Ingenting galt med meg fysisk. Men det finnes verre ting folk sliter med enn det fysiske. Det må du lære deg. En grunn til at jeg ser skikkelig bra ut utenpå, men inni meg er jeg ødelagt.

Ikke bry deg om bedrevitende . Jeg jobber gjerne for å hjelpe folk som sliter psykisk eller fysisk i hverdagen. Jeg er bare glad jeg har helsen i orden og kan jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
3 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Ikke bry deg om bedrevitende . Jeg jobber gjerne for å hjelpe folk som sliter psykisk eller fysisk i hverdagen. Jeg er bare glad jeg har helsen i orden og kan jobbe

Enig. Noen klarer ikke å jobbe pga ting de sliter med inni seg. Hva er vi til å dømme som ikke sliter? Man bør feie for egen dør før man dømmer andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er stort sett flinkere enn menn men de blir likevel ikke tatt på alvor i samfunnet i forhold til dyktighet. Gutteklubben grei regjerer fortsatt og tar heller inn en klumsete mann enn en dyktig kvinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, makkapakka skrev:

Damer er stort sett flinkere enn menn men de blir likevel ikke tatt på alvor i samfunnet i forhold til dyktighet. Gutteklubben grei regjerer fortsatt og tar heller inn en klumsete mann enn en dyktig kvinne. 

Man tar heller inn en dyktig mann enn å kvotere inn en kvinne ja ;)

Anonymkode: 3bd5d...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Eh.. menn er jo selvsagt sterkere fysisk, da de har større muskler. Noe annet hadde vært unaturlig. Det sier seg jo selv at menn er sterkere da på generelt grunnlag. Derfor må¨man jo tilpasse treningen etter fysikken og vekten. Noe annet hadde vært urettferdig. Logisk :)

Nei, det er faktisk ikke urettferdig om de hadde akkurat de samme kravene. Skal jeg fortelle deg hvorfor? Hvis du er ute i strid og blir skutt så forventer du faktisk at partneren din skal kunne ta seg av deg og kunne frakte deg til trygghet. Om man har lavere krav for kvinner enn for menn så vil det tilsi at man gjerne tar inn kvinner som ikke hadde greid å flytte på partneren sin når han var skutt. Om min partner var kvinne og ikke hadde greid å frakte meg til sikkerhet om jeg hadde blitt skutt så hadde jeg nektet å gå alene på patrulje med henne i et farlig område.

Anonymkode: 3bd5d...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Eh.. menn er jo selvsagt sterkere fysisk, da de har større muskler. Noe annet hadde vært unaturlig. Det sier seg jo selv at menn er sterkere da på generelt grunnlag. Derfor må¨man jo tilpasse treningen etter fysikken og vekten. Noe annet hadde vært urettferdig. Logisk :)

Forsvarets fokus bør være å sørge for best mulig forsvar av landet. Det kan man gjøre gjennom å rekruttere de beste. Det er ingenting urettferdig ved å stille de samme kravene til alle soldater, og kun velge de beste.

Det er en skremmende utvikling når en misforstått rettferdighetssans skal trumfe egnethet i strid. Det kan potensielt koste mange liv, og gjøre landet mindre trygt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
Den 22. juli 2016 at 23.44, Trollkarlen skrev:

Huff, jenter generelt har ikke noe å gjøre i forsvaret. Nå som det blir presset på til å få 50% jenter i førstegangstjenesten. Det er ikke nok jenter som er egnet. Ja de prøver å delta for å bevise noe, men de beviser bare at de ikke duger.

Ah, takk! TUSEN TAKK! Det er så flott at slike innlegg skrives under nick, sånn at jeg kan sette deg på blokkeringslista mi sammen med resten av de navlebeskuende generaliserende idiotene jeg har der! Og til din første kommentar i denne tråden hvor du påpeker at det er lettere å ta pushups/pullups når man veier mindre (henvisende til at det dermed er enklere for kvinner) - så bør du bytte ut litt av kjønnsrollestigma kunnskapen din med anatomisk kunnskap. Menn har større muskelmasse og kvinner større fettdepo. Ergo er er det lettere for den på 75kg å løfte egen kropp om vedkommende har 20-30% mer muskelmasse å benytte seg av. Men please PLEASE; fortsett å poste under nick, så alle kan se hvem som kommer med disse idiotiske uttalelsene 😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Forsvarets fokus bør være å sørge for best mulig forsvar av landet. Det kan man gjøre gjennom å rekruttere de beste. Det er ingenting urettferdig ved å stille de samme kravene til alle soldater, og kun velge de beste.

Det er en skremmende utvikling når en misforstått rettferdighetssans skal trumfe egnethet i strid. Det kan potensielt koste mange liv, og gjøre landet mindre trygt. 

Så nå sier du at de har de samme kravene? Men da er jo kvinner sterkere enn menn da, siden flere kvinner kom med. Det betyr vel da at kvinnen har trent enormt med styrke før de prøver seg i militæret? For uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er jo mannen utstyrt med mer styrke enn kvinner fra naturen sin side,og dette er jo fakta. Kvinner må jo da trene ekstremt  mye for å oppnå samme styrke som en mann. Hvorfor skal ikke hun få innpass da?Tror nok de vet hvordan og hvem de skal velge ut og det gjør de jo under de øvelsene der inne.

Da må¨man jo uansett tenke at en spinkel og lettere mann ikke har samme styrke som en sterkere og kraftigere mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ah, takk! TUSEN TAKK! Det er så flott at slike innlegg skrives under nick, sånn at jeg kan sette deg på blokkeringslista mi sammen med resten av de navlebeskuende generaliserende idiotene jeg har der! Og til din første kommentar i denne tråden hvor du påpeker at det er lettere å ta pushups/pullups når man veier mindre (henvisende til at det dermed er enklere for kvinner) - så bør du bytte ut litt av kjønnsrollestigma kunnskapen din med anatomisk kunnskap. Menn har større muskelmasse og kvinner større fettdepo. Ergo er er det lettere for den på 75kg å løfte egen kropp om vedkommende har 20-30% mer muskelmasse å benytte seg av. Men please PLEASE; fortsett å poste under nick, så alle kan se hvem som kommer med disse idiotiske uttalelsene 😄👍

Nettopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Så nå sier du at de har de samme kravene? Men da er jo kvinner sterkere enn menn da, siden flere kvinner kom med. Det betyr vel da at kvinnen har trent enormt med styrke før de prøver seg i militæret? For uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er jo mannen utstyrt med mer styrke enn kvinner fra naturen sin side,og dette er jo fakta. Kvinner må jo da trene ekstremt  mye for å oppnå samme styrke som en mann. Hvorfor skal ikke hun få innpass da?Tror nok de vet hvordan og hvem de skal velge ut og det gjør de jo under de øvelsene der inne.

 

Hvordan klarer du å lese dette ut av det jeg skriver? Nei det er ikke samme krav, man lemper tvert imot på kravene for å ikke bare få med de fysisk mest egnede. Det er problemet, at man dermed risikerer militære avdelinger som er betydelig dårligere skikket til å løse sine oppdrag. 

Sitat

Da må¨man jo uansett tenke at en spinkel og lettere mann ikke har samme styrke som en sterkere og kraftigere mann? 

Og det er derfor man har krav til menn, der man selekterer ut de svakeste og de tyngste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
2 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvordan klarer du å lese dette ut av det jeg skriver? Nei det er ikke samme krav, man lemper tvert imot på kravene for å ikke bare få med de fysisk mest egnede. Det er problemet, at man dermed risikerer militære avdelinger som er betydelig dårligere skikket til å løse sine oppdrag. 

Og det er derfor man har krav til menn, der man selekterer ut de svakeste og de tyngste. 

I krig er det ikke kun styrke man trenger, selv om dette selvsagt også er meget viktig. Mental styrke, å tenke klart, være løsningsorientert og ha sterk psyke er også viktige faktorer å ha med seg.Og jeg tror nok de kvinnene som er valgt ut er mer enn nok kvalifisert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Så nå sier du at de har de samme kravene? Men da er jo kvinner sterkere enn menn da, siden flere kvinner kom med. Det betyr vel da at kvinnen har trent enormt med styrke før de prøver seg i militæret? For uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er jo mannen utstyrt med mer styrke enn kvinner fra naturen sin side,og dette er jo fakta. Kvinner må jo da trene ekstremt  mye for å oppnå samme styrke som en mann. Hvorfor skal ikke hun få innpass da?Tror nok de vet hvordan og hvem de skal velge ut og det gjør de jo under de øvelsene der inne.

Da må¨man jo uansett tenke at en spinkel og lettere mann ikke har samme styrke som en sterkere og kraftigere mann? 

Kvinner kan ikke trene seg til 40% mere muskel masse eller 15 cm mere høyde, det noen få kvinner som har disse morfologisk fra naturens side. Men fremdeles umulig å skape kunstig.

En bitte liten del kvinner kan få innpass i militæret, som er krigs dyktige. Mens samtlige menn er krigs dyktige. Dette er ikke feminist sak, der man hoier frem kvinner i uviktige posisjoner. Vi skal ha et fungerende militær, ikke fantasi prosjekt.

Kvinner kan ha støtte roller i militæret, men de skal på lik linje stille opp som mennene gjør. Ingen priviligerer, ingen ekstra penger, ikke lettere oppgaver enn jobben tilsier. De er soldater ikke mindre eller mer. Dog det kan være urettferdig for menn hvis kvinner får alle kontorjobbene da, jeg vet ikke.       

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mysticgirl skrev:

I krig er det ikke kun styrke man trenger, selv om dette selvsagt også er meget viktig. Mental styrke, å tenke klart, være løsningsorientert og ha sterk psyke er også viktige faktorer å ha med seg.

Ingen har sagt noe annet. Men det hjelper lite å rekruttere de svake soldatene i tillegg. Da bør man heller selektere på så mange parametre som mulig, ikke lempe på disse for å tilfredsstille politiske målsetninger. 

Sitat

Og jeg tror nok de kvinnene som er valgt ut er mer enn nok kvalifisert ;) 

Dette var en seleksjon på bakgrunn av legesjekk og rulleblad. Testene virker ikke å ha vært en del av den aktuelle runden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...