Gå til innhold

Hva har skjedd med den norske mannen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voksne mennesker trenger ikke trening i å ta av seg tøyet. Kommer man i en krigssituasjon vil alle klare det helt fint selv om ikke de har vist seg naken for sine medsoldater av motsatte kjønn under rekruttskolen.

Anonymkode: 76633...d0f

Voksne mennesker trenger trening i å ta de rette avgjørelsene og gjøre ubehagelige ting, som forbereder dem på å måtte gjøre ubehagelige ting senere i tjenesten, eller ved en krig. Om man tror det kun handler om å "trene på å kle av seg" har man åpenbart veldig liten forståelse for hvorfor soldater trenes som de gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ordrenekt. Å kle seg naken foran soldater av det motsatte kjønn er uansett noe man må finne seg i. Militæret er trening for krig, ingenting annet. Det er ikke et år med sosial kosing.

I en krigssituasjon er det kun én ting som gjelder, nemlig å forsvare seg og landet sitt, for en hver pris. Da kan man ikke dvele ved bagateller som at medsoldaten ser penisen din eller puppene dine.

Anonymkode: 6d27a...cc6

I følge min gamle kompanisjef, som jeg kjørte rundt på i et år i indre Troms, så hadde Norge i motsetning til for eksempel det amerikanske, ikke det slik at en måtte slavisk følge ordre, eksemplet han brukte var  krysse ei åpen elv i -20celsius midt på vinteren med store sjanser for død eller alvorlige skader, da kunne du nekte å følge ordre som norsk soldat mens den amerikanske måtte følge ordre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ordrenekt å nekte å ta av uniformen dersom man får beskjed om det under en øvelse? Med både mannlige og kvinnelige soldater til stede?

Anonymkode: 789c4...ef5

Ja, det er ordrenekt. Hvorfor skal det ha noe å si hvem som er til stedet av menn/kvinner? Du er ikke mann/kvinne i forsvaret, men en soldat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ordrenekt. Å kle seg naken foran soldater av det motsatte kjønn er uansett noe man må finne seg i. Militæret er trening for krig, ingenting annet. Det er ikke et år med sosial kosing.

I en krigssituasjon er det kun én ting som gjelder, nemlig å forsvare seg og landet sitt, for en hver pris. Da kan man ikke dvele ved bagateller som at medsoldaten ser penisen din eller puppene dine.

Anonymkode: 6d27a...cc6

Det er ikke avgjørende for en militær øvelse at man bader naken foran medsoldater av det motsatte kjønn. Hvis du tenker på hun som ble tvunget gråtende til å bade naken og ta intimvask foran 30 medsoldater og et befal, så skulle ikke det skjedd, det var et overtramp. Øvelsen kan både gjøres med undertøy, og i mindre puljer. Poenget var faktisk å vaske seg i kaldt vann, ikke å bli tvunget til å blotte seg.   

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvinner er kalt inn til militæret så skal de ikke få spesial behandling, om de nekter å bade fordi at dette er ubehagelig så er det ordrenekt. Tenk om at damer fikk spesialbehandling som ekstra penger, et bad isteden for en elv som mannlige må gjøre, bedre sove plasser, nei dette blir bare tull. Kvinnelige soldater skal behandles likt som mannlige soldater, ingen senkning av krav som kreves av krig. Og om det er bare 10% av kvinner som klarer kravene så kast ut 90% siden de er krigs udyktige, og hvis de faker at de er udyktige gi skriv på det militær rullebladet (eller hva det heter). Om jeg hadde vært man så hadde jeg vært fly forbandet at kvinner fikk særbehandlinger.   

Det sagt jeg har ingen forestilling at et jente lag på 10 kvinner mot 10 menn har en nubbesjanse. Men er bedre rustet biologisk og mentalt for krig, kvinner har ikke hatt et slik evolusjonistisk press på seg. Og likestilling departementet tror at dette skal gå bra siden de operer på radikal feministisk grunnlag, der kvinner og menn er identisk i deres øyner. 

Til alle kvinner som klager på at kvinner må blotte seg i militæret, dette er normalen i ute øvelser fordi om du ikke vasker seg så dør du tilslutt av infeksjoner og lukter pest. Altså hygiene årsaker ikke fordi at menn skal godte seg eller glo på kvinner, at noen tror dette misogyn så mangler derre evne til å tenke rasjonelt. Vi kan takke kvinner som aldri som har vært i militæret som sette dette i gang, en av de verste ideene som mest sannsynlig kollapse av seg selv på en bissar måte i fremtiden.                          

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2016 at 17.06, Jolene skrev:

Ja, kvinner har hardere krav når det kommer til kroppshevinger, på grunn av metoden som benyttes.

Nei det er ikke hardere krav. Det er MYE lettere krav.

Den 21.7.2016 at 17.06, Jolene skrev:

men kvinner ligger ikke ved kroppshevinger

Så merkelig. Det er jo nettopp det forsvaret skriver at de gjør:

Kvinner: Hengende i bom med overtak. Kroppen horisontal med helene hvilende på en boks. Kroppen rett. Brystet skal berøre bommen i øvre stilling. 

Men Jolene vet sikkert bedre enn forsvaret selv...

Anonymkode: 65b6b...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.7.2016 at 23.00, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer jo overhodet ikke. Renspikka løgn. Står da heller ikke noe i artikkelen om dette. Kan love deg om det var de samme fysiske kravene til begge kjønn, hadde kanskje 1% av kvinnene kommet gjennom nåløyet.

Anonymkode: 6d27a...cc6

Nåløyet? Det er da ikke noe nåløye å komme gjennom. Det er ekstremt slappe fysiske krav. 

4 hangups, 20 situps, 16 pushups og 3000 meter på latterlige 15 minutter.

Anonymkode: 65b6b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Sikker på at TS gløder av glede og selvtilfredshet akkurat nå! Ca. 100% success! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arktis skrev:

Det er ikke avgjørende for en militær øvelse at man bader naken foran medsoldater av det motsatte kjønn. Hvis du tenker på hun som ble tvunget gråtende til å bade naken og ta intimvask foran 30 medsoldater og et befal, så skulle ikke det skjedd, det var et overtramp. Øvelsen kan både gjøres med undertøy, og i mindre puljer. Poenget var faktisk å vaske seg i kaldt vann, ikke å bli tvunget til å blotte seg.   

Det skjedde da heller ikke. Sutre Alice ble ikke tvunget til å ta intimvask foran noen som helst. Alle soldatene ble bedt om å kle av seg og gå på rekke ut i vannet. Ikke noe strippeshow foran gruppa... Og det var 3 jenter der, en som ikke hadde noe imot å gjøre akkurat som alle gutta, en som hadde unntak pga medisinske grunner, også sutre Alice som brynte å sutre for at hun måtte gjøre det samme som gutta. Og når Alice begynte å sutre så beordret befalet alle til å snu seg rundt så de ikke så Alice sin skjøre stakkarslige kropp, men heller ikke det var nok visstnok for likevel måtte hun altså løpe til avisa for å grine om det utallige gutter har blitt tvunget til gjennom hele forsvarets historie.

Anonymkode: 65b6b...41b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Tenk om at damer fikk spesialbehandling som ekstra penger, et bad isteden for en elv som mannlige må gjøre, bedre sove plasser, nei dette blir bare tull.          

Det gjør de da også. De får mere i dagpenger. Google "trusetillegg". Og mange jenter får også bade seperat fra gutta, og de får lesse sin oppakning over på gutta i felten med befalets velsignelse. Og som jeg hørte fra en av gutta i jentetroppen under feltuka: Når en elv skulle krysses hadde visst plutselig 100% av jentene mensen og fikk slippe....

Og de få gutta i jentetroppen ble lesset ned som pakkeseler med ALT av fellesutstyr pluss en del av jentenes sekker som de ikke klarte å bære selv.

Under feltuka når jeg var inne var forøvrig 50% av jentetroppen innom saniteten i løpet av uka (kilde er mitt befal), mens ingen av min tropp var innom (og jeg tror ikke akkurat det var mange i de andre troppene som var det heller).

Anonymkode: 65b6b...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de da også. De får mere i dagpenger. Google "trusetillegg". Og mange jenter får også bade seperat fra gutta, og de får lesse sin oppakning over på gutta i felten med befalets velsignelse. Og som jeg hørte fra en av gutta i jentetroppen under feltuka: Når en elv skulle krysses hadde visst plutselig 100% av jentene mensen og fikk slippe....

Og de få gutta i jentetroppen ble lesset ned som pakkeseler med ALT av fellesutstyr pluss en del av jentenes sekker som de ikke klarte å bære selv.

Under feltuka når jeg var inne var forøvrig 50% av jentetroppen innom saniteten i løpet av uka (kilde er mitt befal), mens ingen av min tropp var innom (og jeg tror ikke akkurat det var mange i de andre troppene som var det heller).

Anonymkode: 65b6b...41b

Huff, jenter generelt har ikke noe å gjøre i forsvaret. Nå som det blir presset på til å få 50% jenter i førstegangstjenesten. Det er ikke nok jenter som er egnet. Ja de prøver å delta for å bevise noe, men de beviser bare at de ikke duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde da heller ikke. Sutre Alice ble ikke tvunget til å ta intimvask foran noen som helst. Alle soldatene ble bedt om å kle av seg og gå på rekke ut i vannet. Ikke noe strippeshow foran gruppa... Og det var 3 jenter der, en som ikke hadde noe imot å gjøre akkurat som alle gutta, en som hadde unntak pga medisinske grunner, også sutre Alice som brynte å sutre for at hun måtte gjøre det samme som gutta. Og når Alice begynte å sutre så beordret befalet alle til å snu seg rundt så de ikke så Alice sin skjøre stakkarslige kropp, men heller ikke det var nok visstnok for likevel måtte hun altså løpe til avisa for å grine om det utallige gutter har blitt tvunget til gjennom hele forsvarets historie.

Anonymkode: 65b6b...41b

Selvfølgelig var det et overtramp, hvis du ikke ser det (noe du åpenbart ikke gjør), så kan ikke jeg hjelpe deg med å forstå det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Arktis skrev:

Selvfølgelig var det et overtramp, hvis du ikke ser det (noe du åpenbart ikke gjør), så kan ikke jeg hjelpe deg med å forstå det. 

Mens de millioner av gutter som er blitt utsatt for det samme? De hører vi ikke noe om.

Anonymkode: 65b6b...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mens de millioner av gutter som er blitt utsatt for det samme? De hører vi ikke noe om.

Anonymkode: 65b6b...41b

De har rett til å si i fra de og når det er noe som ikke stemmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arktis skrev:

De har rett til å si i fra de og når det er noe som ikke stemmer. 

Men du bryr deg ikke noe om dem.

Anonymkode: 65b6b...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du bryr deg ikke noe om dem.

Anonymkode: 65b6b...41b

Om personen heter Alice eller Per, er revnende likegyldig for meg, jeg kan ikke engasjere meg i noe som ikke har blitt sagt i fra om.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/21/2016 at 16.13, AnonymBruker skrev:

Ganske enkelt: Stadig fler og fler menn skjønner at de blir brukt og kastet av samfunnet. Så det ser det ikke på som viktig å tjene i forsvaret hvor de potensielt kan dø. Derfor er det bedre å bare drite i hele greia og fokusere på seg selv.

Anonymkode: c6e24...5dd

Alle mennesker, både kvinner og menn er bruk og kast.

Vi blir født. Vi går på skole. Vi jobber, og om vi ikke jobber, så får vi høre at vi er udugelige som ikke bidrar(og kvinner føder. Får du ikke barn som kvinne, blir du sett ned på). Så blir man gamle, eller kanskje mister jobben fordi de nye og yngre skal inn. Så dør man. 

Anonymkode: 473d1...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arktis skrev:

Det er ikke avgjørende for en militær øvelse at man bader naken foran medsoldater av det motsatte kjønn. Hvis du tenker på hun som ble tvunget gråtende til å bade naken og ta intimvask foran 30 medsoldater og et befal, så skulle ikke det skjedd, det var et overtramp. Øvelsen kan både gjøres med undertøy, og i mindre puljer. Poenget var faktisk å vaske seg i kaldt vann, ikke å bli tvunget til å blotte seg.   

Dersom man ikke tåler å følge regler rundt hygiene i felt, har man ingenting der å gjøre. Husker den historien om den sutrete jentungen, hun burde aldri kommet inn. Man kan faktisk ikke bare stikke av for å bade alene, eller bade med tøy på. Da blir man ikke ren, og man utsetter både seg selv og resten av troppen for en potensiell fare. Folk flest driter i om de ser en naken medsoldat, nettopp fordi man er soldat først - mann/kvinne i annen rekke. Det var ikke et overtramp, det var en sutrende jentunge som aldri burde dratt inn i Forsvaret.

3 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Om kvinner er kalt inn til militæret så skal de ikke få spesial behandling, om de nekter å bade fordi at dette er ubehagelig så er det ordrenekt. Tenk om at damer fikk spesialbehandling som ekstra penger, et bad isteden for en elv som mannlige må gjøre, bedre sove plasser, nei dette blir bare tull. Kvinnelige soldater skal behandles likt som mannlige soldater, ingen senkning av krav som kreves av krig. Og om det er bare 10% av kvinner som klarer kravene så kast ut 90% siden de er krigs udyktige, og hvis de faker at de er udyktige gi skriv på det militær rullebladet (eller hva det heter). Om jeg hadde vært man så hadde jeg vært fly forbandet at kvinner fikk særbehandlinger.   

Det sagt jeg har ingen forestilling at et jente lag på 10 kvinner mot 10 menn har en nubbesjanse. Men er bedre rustet biologisk og mentalt for krig, kvinner har ikke hatt et slik evolusjonistisk press på seg. Og likestilling departementet tror at dette skal gå bra siden de operer på radikal feministisk grunnlag, der kvinner og menn er identisk i deres øyner. 

Til alle kvinner som klager på at kvinner må blotte seg i militæret, dette er normalen i ute øvelser fordi om du ikke vasker seg så dør du tilslutt av infeksjoner og lukter pest. Altså hygiene årsaker ikke fordi at menn skal godte seg eller glo på kvinner, at noen tror dette misogyn så mangler derre evne til å tenke rasjonelt. Vi kan takke kvinner som aldri som har vært i militæret som sette dette i gang, en av de verste ideene som mest sannsynlig kollapse av seg selv på en bissar måte i fremtiden.                          

Enig. Dersom du skal fremme kjønnet ditt i Forsvaret, har du ingenting der å gjøre.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke hardere krav. Det er MYE lettere krav.

Så merkelig. Det er jo nettopp det forsvaret skriver at de gjør:

Kvinner: Hengende i bom med overtak. Kroppen horisontal med helene hvilende på en boks. Kroppen rett. Brystet skal berøre bommen i øvre stilling. 

Men Jolene vet sikkert bedre enn forsvaret selv...

Anonymkode: 65b6b...41b

Det Forsvaret skriver stemmer. Det du skriver stemmer ikke. Man har bena på en boks og holder seg oppe med armene. Altså ligger man IKKE med ryggen i gulvet når denne testen utføres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Arktis skrev:

Selvfølgelig var det et overtramp, hvis du ikke ser det (noe du åpenbart ikke gjør), så kan ikke jeg hjelpe deg med å forstå det. 

Ser ikke helt hvorfor det er et overtramp, når hele gruppa gjør det?

Kle av deg, og vask deg når du har løpt(eksempel). Slikt må man gjøre i krig, og slik må man gjøre på øvelse.

Anonymkode: 473d1...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...