Gå til innhold

Baby som er klistra inntil meg. Begynner å gå leu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappa da, hvor er han? Finn en trillejente og send babyen ut en time. Vær løsningsorientert!

Anonymkode: 87d28...471

Husk at ikke alle babyer sover i vogn heller. Min sov ikke i vogn før han var 6 mnd, måtte alltid ha med bæretøy på tur.

Ts: Her gikk det ikke over før han var 6 mnd, før det kunne jeg unntaksvis amme i søvn i senga og så snike meg unna. Bortsett fra det sov han i fanget mitt/armene mine med noen få unntak. Er bare å holde ut dessverre, men plutselig går det over :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh?

Å klage på at et spedbarn vil ligge inntil kroppen er vel litt drøyt?

Anonymkode: 40c5e...a74

Veldig enig!!!

Anonymkode: 67f32...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sliten av å ligge i ro med babyen? Da må du rett og slett endre innstilling. Finn deg serier å se på tv, og nyt det. Hadde du hatt en baby som gråter mye og krever å bli vugget, bært på og bysset hele tiden er det slitsomt ja. Men det går over alt for fort. Etter noen få måneder er baby mer aktiv og vil ikke kose på samme måte hele tiden. Gjør det beste ut av det! 

Hvordan i all verden hadde du sett for deg at de første månedene skulle bli? At baby skulle ligge for seg selv å klare seg alene? 

Anonymkode: 77b20...e06

Signere denne! 

Innstilling har alt å si.

minste våknet en lang periode på natten. Syns det var grusomt slitsomt, og ble irritert etterhvert. 

Bestemte meg for å snu tankene... Han er bar en baby, som trenger meg. Satt meg i gyngestolen på rommet, med et teppe, mens jeg lukket øynene, nynnet og gynget. Disse stundene ble veldig koselige når jeg klarte å snu tankene.

Gjør det beste ut av det. Har du prøvd bæresjal? Da får du hvertfall armene fri, og baby får den nærheten den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, å ligge med en varm, svett baby klistret oppå kroppen sånn midt i verste julivarmen er ikke så gøy mens det står på nei, det kan jeg tenke meg. Min baby likte også å ligge oppå meg, jeg ble stiv og støl i ryggen av det men det var heldigvis om vinteren. Jeg knottet litt på mobilen, tok meg en lur eller så på tv. Så veldig behagelig for ryggen var det ikke, men vi er langt heldigere enn de som har baby med kolikk og som må bære og bysse.

Anonymkode: 366b1...064

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de første par mnd føltes litt klaustrofobisk ja. Vant til frihet og plutselig en som trenger deg hvert sekund. Selv om man vet det er tøft så vet man faktisk ikke hvordan det føles før man er der. Lov å si det er slitsomt! Men samtidig koste jeg meg veldig, og signerer at innstilling har alt å si. For å motivere meg selv leste jeg masse om tilknytningsomsorg og  satte meg inn i bæretøy osv, alle fordelene med å være nær baby. Bæresjal er helt genialt! Og jeg så MYE TV mens hun sov inntil meg på ammeputa. Så ble hun større, og nå savner jeg den kosen! Hun er 5 mnd og er trygg og mye mer selvstendig. Mamma er liksom bare stedet verden skal oppleves fra akkurat nå, jeg finnes ikke interessant med unntak av puppene føler jeg innimellom, hehe. Glad jeg fant en måte å kose meg med alt i starten selv om det var beintøft til tider! Hadde angret ellers. De vokser så alt for fort! Nå gleder jeg meg allerede til å prøve på en liten en til, hehe. 

Anonymkode: 90f8d...5f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, men å klage over at baby vil ha nærhet den første tiden? Da burde man kanskje ikke fått barn.

Anonymkode: 40c5e...a74

Det er mye mer intenst enn man tror. Jeg ante ihvertfall ikke hvor intenst det var før jeg fikk barn selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh?

Å klage på at et spedbarn vil ligge inntil kroppen er vel litt drøyt?

Anonymkode: 40c5e...a74

Du oppfører deg som ei muggen bitter kjerring. 

Kom med konstruktive tips eller hold surkjeften igjen. 

Anonymkode: 83370...470

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyer på en måned kan man ikke "lære" noe som helst eller skjemme bort. De er som de er, med sine behov, og foreldrenes jobb i starten er å prøve å dekke disse behovene. Det er IKKE ts sin "feil" at babyen trenger nærhet!!

TS: Hold ut, det går over! Skaff deg bæretøy, finn noen gode serier å se, ha mat og drikke lett tilgjengelig, og få avlastning om mulig :klemmer: 

 

Anonymkode: 271b9...232

Ærlig talt, jeg har fire barn og vet utmerket forskjell på nærhet og behov for å henge på mamma 24/7, det er forskjell på behov for nærhet og behov for å være i bevegelse som ts beskriver. Og det går helt fint å lære en liten å sove på egenhånd og ikke i armene fra dag en, det betyr ikke at man legger de fra seg og går heller.. 

Snakk med helsesøster TS jeg er overbevist om at hun IKKE råder deg til å ha baby i bæresele hele døgnet :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Mini her er veldig glad i kroppskontakt, nekter å sove uten meg inntil, og jeg var visst slik selv også som baby ( og er det til en viss grad ennå, veldig glad i klemmer :) ). Det er forskjell på barn. Noen er veldig selvstendige, andre er veldig kosete, og du og jeg har nok fått kosete barn som nyter og trenger nærhet. Og det er jo fint det, men det er noe som heter for mye av det gode også. Altså selv om du kan sette pris på noe, så betyr det ikke at du hadde likt å gjort det 24 timer i døgnet hver dag i uke etter uke, uten å ønske 10 minutter pause. Jeg liker å hekle for eksempel, men ville ikke gjort det heeeeele tida. Kunne godt hekla hver dag liksom, men måtte hatt et par pauser i løpet av dagen. Det hadde nok ikke vært så gøy lenger hvis jeg måtte hekla mens jeg spiste middag og mens jeg var på do... Men det er jo litt sånn det er i starten med noen barn. Venninnene mine har det ikke sånn med sine babyer. Ungene deres sover i vogna mens de drikker kaffe, henger opp klesvask og går på do alene og slike luksusting. Det har ikke jeg gjort på 6 mnd. Det er neimen ikke lett å få vasket gulvet med en baby i armene og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har ligget tissetrengt på sofaen med gullet etter ammingen, også har han våknet når jeg reiser meg og vært grinete resten av dagen.

Men jeg tror det er viktig, om ikke annet for din egen mentale helses skyld, å prøve å se det gode i det, viktigheten av det du gjør og verdien du har for dette lille mennesket. Det er ingen som er så bra som akkurat deg for babyen din. Du, mammaen, som alltid er der og hjelper og mater og trøster og koser. Fordi babyen din er et sånt menneske som trenger den nærheten du gir for å føle seg trygg. Det er iallefall det jeg tenker :) 

Jeg sender deg en klem og håper du klarer å kose deg litt med det også :) 

Anonymkode: 988af...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg hadde han på ammepute mens jeg så serier/gamet. Her var det mannen som måtte trå til ekstra mht vasking/ oppvask etc. Ble bedre rundt 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funket noen ganger her var å amme babyen med stor pute "hotellpute" som ammepute. Med stooor forsiktighet klarte jeg da å snike hele puten med baby på ned på sofaen mens baby sov, og så sikre åstedet med bord og puter osv så ikke babyen kunne falle ned. Ofte gikk det ikke, men det er gull når det går og man kan komme løs litt. En innpakket varmeflaske med lunkent vann (obs baby kan brenne seg på kaldere vann enn man tror) kan også lure babyen til å tro at mammas varme kropp er der fortsatt.

Jeg koste meg med babyen i fanget, men å få sitte i en stol for seg selv og drikke en kopp kaffe eller få gått på do trengs av og til, særlig når man ikke har avlastning. Det ble også konflikter hjemme når jeg ikke gjorde særlig husarbeid, og jeg stresset veldig når jeg bare hadde mulighet til å gjøre noe mens baby var våken, for da ville jeg jo ikke at babyen skulle være overlatt til seg selv og ikke få lek og kos. Babyen trivdes ikke med bæretøy eller ergo i starten heller. Babyen lærte fort å sovne i vogn så lenge jeg trillet, det anbefales selv om det ikke er "fri". Når babyen begynner å assosiere vognen med søvn, kan det bli mulig at babyen fortsetter søvn når vognen står stille, og så sovner raskt uten å måtte trille først. 

Anonymkode: c1ec8...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en mnd gammel baby som kun sover inntil meg. Jeg må med andre ord fungere som en seng/vugge/ osv. Begynner å bli lei. Jeg svetter og har det fælt og har så lyst til å gjøre andre ting men må hele tia bysse og bære. Jeg blir helt SPRØ. Ja jeg vet det er 4 trimester men dette er slitsomt. Når gikk det over for dere som har hatt baby? Er det noe håp???? Kommer jeg en dag til å kunne slappe av i EN time på sofaen uten en baby oppå meg? 

Hilsen frustrert mamma

Anonymkode: 54c68...599

Det blir mindre slitsomt dersom du skaffer det bæretøy og bærer baby i froskestilling inntil magen/brystet ditt.

Bæretøy til nyfødt: http://bereglede.no/index.php?main_page=index&cPath=84_389

Anonymkode: e28cf...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh?

Å klage på at et spedbarn vil ligge inntil kroppen er vel litt drøyt?

Anonymkode: 40c5e...a74

 

jeg har forståelse for at babyen har behov for dette. Jeg er bare sliten og mest av alt har jeg lyst til å få vite at det blir bedre og å høre andres erfaringer. Så hvorfor i alle dager er du så bitter? Du kan si det du mener med mindre frekkhet. Verken fødsel, amming eller barsel har vært ok for min del. Derfor er det greit å lufte tankene litt her... 

TS

Anonymkode: 54c68...599

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det eksepsjonelt dårlig stemning, selv til kvinneguiden å være! 

 

Jeg har en 3 mnd gammel baby og kjenner meh veldig igjen i beskrivelsen av dagene som litt klaustrofobisk. Jeg har ikke en gang tenkt å rettferdiggjøre det med tøff fødsel og dårlig start med vanskelig amming, for både fødsel og barseltid var veldig bra og lett. Likevel kjenner jeg at jeg blir sliten av å til en hver tid eksistere for å dekke en annens behov og å alltid selv komme i andre rekke.  Jeg elsker barnet mitt over alt på denne jord, men setter fremdeles pris på den tiden jeg kan få når pappaen er hjemme og jeg kan låse døren på badet, dusje og bli der en time uten å føle at jeg må være i beredskap for en annen. Å gå fra å kun ha seg selv å tenke på til å være det som skal sørge for at en liten baby er lykkelig og tilfreds er en stor omveltning og det må være lov å kjenne på uansett situasjon.

en har selv valgt å få barn, men å vite fult ut hva man går til er ikke mulig. Særlig ikke å vite hva man går til sånn rent emosjonelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål av en som ikke har barn, jeg spør kun forde jeg lurer. Men hvis man må på toalettet eller rett og slett må dusje av seg seig svette og gulp rester, har baby det veldig vondt av å ligge for seg selv i 5 min selv om den skriker? Man kan rekke å dusje på kort tid og på do MÅ man. Husarbeid skjønner jeg blir nedprioritert, men mor på få lov å lage seg noe mat i løpet av dagen mens far er på jobb og, ikke lett å smøre brødksiver med en baby i armene..

Anonymkode: a9892...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål av en som ikke har barn, jeg spør kun forde jeg lurer. Men hvis man må på toalettet eller rett og slett må dusje av seg seig svette og gulp rester, har baby det veldig vondt av å ligge for seg selv i 5 min selv om den skriker? Man kan rekke å dusje på kort tid og på do MÅ man. Husarbeid skjønner jeg blir nedprioritert, men mor på få lov å lage seg noe mat i løpet av dagen mens far er på jobb og, ikke lett å smøre brødksiver med en baby i armene..

Anonymkode: a9892...15b

På do kan man ha baby inntil seg. Å dusje av seg gørr venter man med til far er hjemme, evt dusjer sammen med baby dersom man tør det (jeg turde aldri det, da jeg syntes baby ble som en sleip fisk når den ble våt). Mat lager man seg med baby i bæretøy på magen. Man kan også gjøre husarbeid med baby i bæretøy. 

Anonymkode: e28cf...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål av en som ikke har barn, jeg spør kun forde jeg lurer. Men hvis man må på toalettet eller rett og slett må dusje av seg seig svette og gulp rester, har baby det veldig vondt av å ligge for seg selv i 5 min selv om den skriker? Man kan rekke å dusje på kort tid og på do MÅ man. Husarbeid skjønner jeg blir nedprioritert, men mor på få lov å lage seg noe mat i løpet av dagen mens far er på jobb og, ikke lett å smøre brødksiver med en baby i armene..

Anonymkode: a9892...15b

Jeg har ikke tatt med meg mine på do, nei, de fikk bare hyle den tiden det tok. Jeg dusjet og lagde meg mat også, mens babyen lå for seg selv. Jeg har også hatt babyer som bare ville være inntil meg, men hvis man mener at babyen tar skade av å uttrykke misnøye fordi mamma må på do eller gjøre noe annet som gjør at babyen må være uten kroppskontakt et kvarters tid, da mener jeg at man er hysterisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

På do kan man ha baby inntil seg. Å dusje av seg gørr venter man med til far er hjemme, evt dusjer sammen med baby dersom man tør det (jeg turde aldri det, da jeg syntes baby ble som en sleip fisk når den ble våt). Mat lager man seg med baby i bæretøy på magen. Man kan også gjøre husarbeid med baby i bæretøy. 

Anonymkode: e28cf...de3

Hvordan får man vasket seg på hender og tørket seg? Hva med de som er alene forsørgere, eller har ektefeller som jobber til sent på kveld eller har døgnvakter? Du må innrømme at det høres litt hysterisk ut at kan ikke skal få gå på do eller å dusje i 2 min? 

8 timer siden, Sly skrev:

Jeg har ikke tatt med meg mine på do, nei, de fikk bare hyle den tiden det tok. Jeg dusjet og lagde meg mat også, mens babyen lå for seg selv. Jeg har også hatt babyer som bare ville være inntil meg, men hvis man mener at babyen tar skade av å uttrykke misnøye fordi mamma må på do eller gjøre noe annet som gjør at babyen må være uten kroppskontakt et kvarters tid, da mener jeg at man er hysterisk. 

En fornuftig kvinne uten hysterisk hønemor nykker😊👍

Anonymkode: a9892...15b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 20. juli 2016 at 23.01, AnonymBruker skrev:

Det blir mindre slitsomt dersom du skaffer det bæretøy og bærer baby i froskestilling inntil magen/brystet ditt.

Bæretøy til nyfødt: http://bereglede.no/index.php?main_page=index&cPath=84_389

Anonymkode: e28cf...de3

Det funker ikke for alle. Mini her skrek som om jeg mishandlet han hver gang jeg forsøkte å ha han i både sjal og sele. Måtte bare gi det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...