Majott Skrevet 19. juli 2016 #41 Skrevet 19. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå er jo leieprisen på sokkelleilighet ikke veldig forskjellig fra leieprisen på en "vanlig" leilighet heller da, så jeg ser virkelig ikke at dette skal være noe stort poeng. Anonymkode: e7553...cd5 Det er det likevel. Jeg bor i et område med omtrent kun sokkel til leie, og jeg vil heller flytte til nærmeste by enn å bo i en selv. Unge folk kan fint bo i en sokkel, men voksne folk gjør helst ikke det.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #42 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, Majott skrev: Det er det likevel. Jeg bor i et område med omtrent kun sokkel til leie, og jeg vil heller flytte til nærmeste by enn å bo i en selv. Unge folk kan fint bo i en sokkel, men voksne folk gjør helst ikke det. Hvorfor ikke? En sokkelleilighet er heller ikke nødvendigvis lik den andre. F. eks. en i familien leier ut en helt ny sokkelleilighet på 60-70 kvm, som er mer utstyrt enn de fleste andre nyere "vanlige" leiligheter. Man bør heller se om standarden er ok/bra før man leier/kjøper noe som helst. Det spiller ingen rolle om det er sokkelleilighet eller vanlig leilighet på et lite sted, det som teller er avstand til jobb/utdanning/andre aktiviteter og om man har plass til det man trenger. Anonymkode: e7553...cd5 5
momo Skrevet 19. juli 2016 #43 Skrevet 19. juli 2016 Nå er jeg 38 år, og ser virkelig ikke problemet. Det kan være mange grunner til å bo i sokkel leilighet. Han kan ha helt andre prioriteringer enn deg, bo billig, leve livet, reise. 3
Coronas Skrevet 19. juli 2016 #44 Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok om han var i 20-årene, men her snakker vi om en mann som nærmer seg 40. Da burde ting være mer på plass. Ikke har han nylig vært gjennom samlivsbrudd heller. Bodd der i flere år. Anonymkode: 6e8a5...124 Hvorfor bo seg i hjel i et hus alene, når man kan ha liten leilighet som man eier?
Majott Skrevet 19. juli 2016 #45 Skrevet 19. juli 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? En sokkelleilighet er heller ikke nødvendigvis lik den andre. F. eks. en i familien leier ut en helt ny sokkelleilighet på 60-70 kvm, som er mer utstyrt enn de fleste andre nyere "vanlige" leiligheter. Man bør heller se om standarden er ok/bra før man leier/kjøper noe som helst. Det spiller ingen rolle om det er sokkelleilighet eller vanlig leilighet på et lite sted, det som teller er avstand til jobb/utdanning/andre aktiviteter og om man har plass til det man trenger. Anonymkode: e7553...cd5 Det er jo fint at andre ser det sånn, da kan vel jeg også endre mening. Men så langt er det sånn jeg har sett det.
I Grosny Skrevet 19. juli 2016 #46 Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han bor helt åpenbart i en sokkelleilighet. Bør jeg skygge unna? Anonymkode: 6e8a5...124 Ja, skygg unna du. Forskjellige greier er viktig for forskjellige folk, og er det mann med fin bolig du vil ha så kan du liksågodt være tro mot dine preferanser. Menn med svak økonomi kan være perfekte på mange måter. Kjærlige, intelligente, snille og fine, men de har ikke økonomisk drivkraft. Fattige damer kan trenge menn som er pengemaskiner, og rikere damer kan trenge menn som har økonomi til å delta i deres pengeforbrukende livsstil.
Gjest Sirah Skrevet 19. juli 2016 #47 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, Majott skrev: Jeg vet det. Når det er sagt, så er det også en forskjell om man bor i en leid sokkel fordi man ikke har mulighet til annet og om man bor der fordi det er det enkleste i forhold til at man skal bo og jobbe der en kort tid. Absolutt. Bor man i en sokkelleilighet fordi man har kjørt økonomien i grøfta så er det en ting. Da kan man heller vurdere å skygge banen fordi at fyren har null økonomisk sans. Bor man i en sokkel fordi man faktisk stortrives der, ikke ser behov for noe større pga mye jobb osv osv så syntes jeg at saken stiller seg helt annerledes.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #48 Skrevet 19. juli 2016 Åssen vet du at det er i sokkeletasjen han bor? Jeg klarer ikke å finne ut utfra googlesøk om noen bor i sokkeln til noen. Jeg ser bare hvilket hus det er. Jeg kan google på 1881. at der bor flere personer, men hvem som bor hvor i huset vet jeg jo ikke, og kanskje er det en tomannsbolig? Første tomannsboligen vår var horisontaldelt, hvor en familie bodde på "loftet", mens vi hadde hovedetasje og kjeller. Nå bor vi i enebolig, men fo å vær helt ærlig, hadde jeg ikke hatt barn, så hadde jeg gjerne ville bodd i leilighet. Slippe ansvaret for vedlikehold, hagearbeid osv...... Anonymkode: c39e8...907 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #49 Skrevet 19. juli 2016 37 minutter siden, I Grosny skrev: Ja, skygg unna du. Forskjellige greier er viktig for forskjellige folk, og er det mann med fin bolig du vil ha så kan du liksågodt være tro mot dine preferanser. Menn med svak økonomi kan være perfekte på mange måter. Kjærlige, intelligente, snille og fine, men de har ikke økonomisk drivkraft. Fattige damer kan trenge menn som er pengemaskiner, og rikere damer kan trenge menn som har økonomi til å delta i deres pengeforbrukende livsstil. Jeg kjenner noen som leier ut sokkelen sin til en enslig fyr i 40 årene. han får leie der billig pga de ønsker å ha han der lenge, og de trives godt i lag, han hjelper de med vedlikehold av huset og klipping av gress. han er rolig og bråker ikke, men er en helt normal og oppegående fyr, med venner og jobb. Om han finner drømmedama og vil stifte familie, så vil han nok kjøpe enebolig med henne, men så lenge det er bare han og han får bo såpass rimelig, så setter han heller pengene i banken og sparer seg opp litt startkapital Anonymkode: c39e8...907 2
Majott Skrevet 19. juli 2016 #50 Skrevet 19. juli 2016 (endret) 37 minutter siden, Sirah skrev: Absolutt. Bor man i en sokkelleilighet fordi man har kjørt økonomien i grøfta så er det en ting. Da kan man heller vurdere å skygge banen fordi at fyren har null økonomisk sans. Bor man i en sokkel fordi man faktisk stortrives der, ikke ser behov for noe større pga mye jobb osv osv så syntes jeg at saken stiller seg helt annerledes. Det tror jeg de færreste gjør når de er rundt 40. Endret 19. juli 2016 av Majott
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #51 Skrevet 19. juli 2016 10 minutter siden, Majott skrev: Det tror jeg de færreste gjør når de er rundt 40. Jeg er snart førti, og bor i en fin og lys sokkel, den er så billig at jeg måtte nedgradert kraftig i størrelse som standard dersom jeg skal kjøpe. Husverten er verdens beste, flesksibel og hjelpsom, og leiligheten er ideell siden jeg har katter, da den ligger på bakkeplan og i et stille boligområde. Anonymkode: d840b...1f1 7
Majott Skrevet 19. juli 2016 #52 Skrevet 19. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart førti, og bor i en fin og lys sokkel, den er så billig at jeg måtte nedgradert kraftig i størrelse som standard dersom jeg skal kjøpe. Husverten er verdens beste, flesksibel og hjelpsom, og leiligheten er ideell siden jeg har katter, da den ligger på bakkeplan og i et stille boligområde. Anonymkode: d840b...1f1 Det er fint at du trives med å bo i sokkel. Det jeg og mange andre forbinder med det er at det lyser sterkt av fraskilt og/eller dårlig økonomi når man som 40-åring fortsatt befinner seg i en sokkel. Lik det eller ikke. Du trenger ikke å ta deg nær av det, ettersom du trives med å bo der i forhold til kattene, men det er sånn de fleste andre ser det.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #53 Skrevet 19. juli 2016 7 minutter siden, Majott skrev: Det er fint at du trives med å bo i sokkel. Det jeg og mange andre forbinder med det er at det lyser sterkt av fraskilt og/eller dårlig økonomi når man som 40-åring fortsatt befinner seg i en sokkel. Lik det eller ikke. Du trenger ikke å ta deg nær av det, ettersom du trives med å bo der i forhold til kattene, men det er sånn de fleste andre ser det. Ja, bare påberop deg søtte fra flertallet når du "argumenterer". Jeg har rapportert innlegget ditt. Anonymkode: e7553...cd5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #54 Skrevet 19. juli 2016 Jeg ville ha vært skeptisk til en 40-åring som bor i sokkelleilighet, men nå ville jo ikke jeg ha googlet hvor han bor heller da. Anonymkode: 574e1...a72
Majott Skrevet 19. juli 2016 #55 Skrevet 19. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, bare påberop deg søtte fra flertallet når du "argumenterer". Jeg har rapportert innlegget ditt. Anonymkode: e7553...cd5 Det er helt greit at du har rapportert innlegget mitt. Jeg baserer det jeg skriver på det folk i min omgangskrets mener. Helt vanlige mennesker på min alder. Om du synes det er grunnlag for å rapportere et innlegg, så kan jeg bare si javel. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #56 Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor er det noe viktig? Har du ikke noe sted å bo selv og trenger at han har en treroms med et ekstra rom til deg? Anonymkode: 96cac...b9b 1
Mis(s)Understood Skrevet 19. juli 2016 #57 Skrevet 19. juli 2016 Hvordan i all verden vet du at han bor i sokkelleiligheten ved å google og bruke googlemaps? Etasje er ikke oppgitt hverken i teleregister eller andre åpne lister jeg umiddelbart kan tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #59 Skrevet 19. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok om han var i 20-årene, men her snakker vi om en mann som nærmer seg 40. Da burde ting være mer på plass. Ikke har han nylig vært gjennom samlivsbrudd heller. Bodd der i flere år. Anonymkode: 6e8a5...124 Da har han jo hatt flere år på å spare seg opp midler til å kjøpe noe bedre når han får seg dame. Anonymkode: 8d034...0b0 1
Mari Y Skrevet 19. juli 2016 #60 Skrevet 19. juli 2016 4 timer siden, Nevian skrev: Hvis du ikke har møtt fyren før synes jeg du avviser ham på tynt grunnlag. Greit nok, jeg er med på fordommen din, men hvor ille kan opplevelsen av å møte ham egentlig bli? Og etter daten vil du vite med sikkerhet hvorvidt han er noe å samle på. Jepp. Man bør jo møte mennesker, før man velger de bort?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå