Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hva hadde dere på baby'n på vei hjem fra sykehuset? Har sett mange bruker hentesett, men har ikke noen til å lage slikt til meg. 

Anonymkode: d388c...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde bare en enkel men veldig pen kjole kjøpt på Lindex, har heller ingen som kan hjelpe med hentesett men vi var veldig fornøyd fordi.

Nå I Oktober blir det noe varmere men har ikke helt funnet ut av det 😁

Anonymkode: bff37...0e5

Skrevet

Mange som strikker på bestilling :) Hør feks på Strikkesida på FB. 

Skrevet

Kjøpte ett sett med klær som jeg likte veldig godt! Det har begge barna brukt på hjemreisen:) 

Også strikket min besta ett sett med bukse, jakke, lue og sokker til barna, som dem hadde på seg utenpå når vi skulle reise! På vinter tid begge to, så måtte ha noe varmt og godt :) og veldig kjekt å bruke! Fekk også hjemmestrikket teppe. 

Men hestesenter, anser jeg som det du velger selv at barnet skal ha på, på hjemreisen!:) 

AnonymBruker
Skrevet

Her passet ikke hentesettet, så han kom hjem i en blå body fra HM, og en blå myk bukse som hørte til. Funket det og. :) Brukte ett helseteppe over.

Ellers så har ofte Hm, Kapphal og Reflex, Lillelam gode myke heldresser man kan bruke. :) 

Anonymkode: 120c9...eae

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med hentesett egentlig? Er det viktig at babyen har pynta seg for bilturen hjem? :klo:

Anonymkode: 90aff...00d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med hentesett egentlig? Er det viktig at babyen har pynta seg for bilturen hjem? :klo:

For mange er det tradisjonelt og noe svært spesielt med første "egne" tøyet baby har på når det kommer hjem for første gang :)

Anonymkode: e019c...e20

• Liker 6
Skrevet

Har flere som ville strikke til oss, men med sommerbaby så ønsket jeg meg heller "hentesett" i litt større størrelse så det passer til vinteren når det blir kaldere. Reiste hjem fra sykehuset i boddy og teppe:) 

• Liker 1
Skrevet

Du får babyen med hjem uannsett hvilke klær du måtte ha på h*n 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For mange er det tradisjonelt og noe svært spesielt med første "egne" tøyet baby har på når det kommer hjem for første gang :)

Hvordan kan det være tradisjonelt når man aldri har født før? Ser ikke greia :) Tøy er tøy. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være tradisjonelt når man aldri har født før? Ser ikke greia :) Tøy er tøy. 

Familietradisjon da :klaske: Noen har da også født før. For enkelte så er det faktisk spesielt å få med barnet hjem for første gang og de tar kanskje også bilder som foreviger dette. Og da er også tøyet en naturlig del av det. Bestemødregenerasjonen ser jo også på det som en stor ære at barnet bærer hjemmestrikket tøy på hjemturen. At du ikke synes det er spesielt betyr jo ikke at andre gjør det. Man er forskjellig og har forskjellige tanker rundt dette.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Hva hadde dere på baby'n på vei hjem fra sykehuset? Har sett mange bruker hentesett, men har ikke noen til å lage slikt til meg. 

Anonymkode: d388c...027

Avhengig av hvor du bor så er det ikke vanskelig å finne noen som selger hjemmestrikk dersommdu ønsker det. Ellers om du venetr baby og skal hjem en varn sommerdag så trenger du ikke så mye klær på. Se og på finn.no/torget, husflidslag som har utsalg m.m. 

Anonymkode: 1c345...a2b

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familietradisjon da :klaske: Noen har da også født før. For enkelte så er det faktisk spesielt å få med barnet hjem for første gang og de tar kanskje også bilder som foreviger dette. Og da er også tøyet en naturlig del av det. Bestemødregenerasjonen ser jo også på det som en stor ære at barnet bærer hjemmestrikket tøy på hjemturen. At du ikke synes det er spesielt betyr jo ikke at andre gjør det. Man er forskjellig og har forskjellige tanker rundt dette.

Du kan dunke deg i hodet så mye du vil. En ting er hvis hentesettet går i arv, men dersom alle kjøper/får nytt så spiller det da vel ingen rolle hva kan kaller klærne? Og tradisjon? Alle barn reiser hjem i tøy, ikke noe spesielt ved det. Dessuten leser man jo ørten innlegg om at hentesettet ikke passet, kanskje man skal gå til anskaffelse av 3 uke sett med størrelser så man er sikker? Blir jo lekre bilder om barnet svømmer i klærne eller de ikke passer :ironi:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her ble det to lag med random ullklær :P vi fikk en liten baby som ikke passer noen av klærne sine. Også slet vi en stund med store temperaturfall, han lå mye på varmematte på sykehuset. Så da ble det de ullklærne svigermor fant i minst mulig størrelse på kjøpesenteret 2 timer før vi skulle hjem :)

Anonymkode: 1e380...31d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en søt tynn heldress fra Noa Noa med body og tights under fra Newbie. Jeg hadde et strikket hentesett, men det var altfor stort - kunne ikke brukes før babyen var 6 måneder

Anonymkode: a726c...b63

AnonymBruker
Skrevet

Du kan dunke deg i hodet så mye du vil. En ting er hvis hentesettet går i arv, men dersom alle kjøper/får nytt så spiller det da vel ingen rolle hva kan kaller klærne? Og tradisjon? Alle barn reiser hjem i tøy, ikke noe spesielt ved det. Dessuten leser man jo ørten innlegg om at hentesettet ikke passet, kanskje man skal gå til anskaffelse av 3 uke sett med størrelser så man er sikker? Blir jo lekre bilder om barnet svømmer i klærne eller de ikke passer :ironi:

Og hvorfor er det så viktig for deg at folk ikke skal kalle det hentesett eller ville ha ett eget nytt sett for hjemreisen?

Anonymkode: 441d9...2fb

• Liker 6
Skrevet

Hentesettet farmor strikket var altfor stort så hun dro hjem i et lys rosa bomullssett fra H&M (body, bukse med fot og lue) med teppe på. 

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor er det så viktig for deg at folk ikke skal kalle det hentesett eller ville ha ett eget nytt sett for hjemreisen?

Anonymkode: 441d9...2fb

Det er ikke navnet som plager meg, men det faktum at man legger ned masse tid og/eller penger i fancy klær som passer ved hjemreise, og er for smått en uke etterpå. 

• Liker 2
Skrevet

Begge mine fikk egne hentesett av moren min som hun strikket; jakke, lue, sokker og pledd. Hadde ei myk sparkebukse til. 

Minsten var dog prematur, så hun kunne ikke bruke hentesettet sitt pga hun druknet helt i det. Men mamma strikket ei lita jakke etter mønster til babyborn-klær, så det ble den. 

Har tatt vare på hentesettene til jentene, så de får settene når de blir voksne. Kan evt bruke det på sine barn hvis de får barn (dog eldste sverget på at hun aldri skal ha barn etter en litt dryg flytur nå i sommer).

Jeg har hentesettet som jeg brukte og som oldemor strikket da mamma gikk gravid med meg. Har hengt det opp som pynt :) Veldig koselig å ha. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...