Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Ariana807 said:

Hva skjer med rocket ballongene. Har sett 1 i dag 😳 det skal liksom være flere av dem. Til vanlig er så de sinnsykt plagsomme, men nå vil jeg jo se dem, og så er de ikke der 🥺

Rocket-ballonger kommer vanligvis hver 6. time. Kl. 00:00. 06:00. 12:00 og 18:00. Nå som det er flere av dem dukker de opp hver 3. time. Kl. 12, 15, 18 osv. Det hender de bruker litt tid, opptil et par minutter, på å dukke opp. Så hvis du åpner spillet  så vent et par minutter og zoom helt ut så bør du se en ballong etter hvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Teatrica said:

Har ikke hatt problemer med en eneste Rocket Leader siden jeg fikk samlet meg opp Melmetal'er (har 8 🤣) - tar alle, inkludert Giovanni med dem.

Hvordan får du til det? Melmetal er god, men Giovanni drepte min lett. Den ble knust av alle Giovanni hadde. Hvis jeg hadde brukt 3 stk 4* Melmetal der hadde jeg tapt mens Giovanni fortsatt var på sin andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daemi skrev (6 minutter siden):

Hvordan får du til det? Melmetal er god, men Giovanni drepte min lett. Den ble knust av alle Giovanni hadde. Hvis jeg hadde brukt 3 stk 4* Melmetal der hadde jeg tapt mens Giovanni fortsatt var på sin andre..

Jeg vet egentlig ikke noe mer enn det jeg skrev til en annen her. "Jeg tok Giovanni på første forsøk med 3 stk. Melmetal, med Thunder Shock/Thunderbolt og Flash Cannon." Jeg har max CP (eller HP, jeg har aldri skjønt forskjellen) på dem. Moves bryr jeg meg lite om, alle slike TM og Fast TM-greier jeg vinner, kaster jeg fra sekken. Kan det ha noe med hvilket level man er på også, kanskje? For sist Giovanni dukket opp, i august eller noe, hadde jeg betydelig større problemer med han - og da hjalp ikke Melmetal heller. 

Men siden den gange er jeg sikker 10 level'er høyere og har samlet opp til nye Melmetal'er med høyere level.

Endret av Teatrica
La til noe mer informasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Teatrica said:

Jeg vet egentlig ikke noe mer enn det jeg skrev til en annen her. Jeg tok Giovanni på første forsøk med 3 stk. Melmetal, med Thunder Shock/Thunderbolt og Flash Cannon., jeg har max CP på dem. Kan det ha noe med hvilket level man er på også, kanskje - for sist Giovanni dukket opp hadde jeg betydelig større problemer med han - og da hjalp ikke Melmetal heller. 

Men siden den gange er jeg sikker 10 level'er høyere og har samlet opp til nye Melmetal'er med høyere level.

Det kan godt hende det har noe med level å gjøre. Sist jeg sloss mot Giovanni så var hans Persian enkel, men nå slakta den de beste jeg hadde som burde ha vært bra mot den. Min 4* 4069 CP Melmetal fikk i hvert fall juling av alt han hadde denne gangen. Melmetal med Thunderbolt gjorde så vidt skade på Giovanni sin shadow Lugia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daemi skrev (3 minutter siden):

Det kan godt hende det har noe med level å gjøre. Sist jeg sloss mot Giovanni så var hans Persian enkel, men nå slakta den de beste jeg hadde som burde ha vært bra mot den. Min 4* 4069 CP Melmetal fikk i hvert fall juling av alt han hadde denne gangen. Melmetal med Thunderbolt gjorde så vidt skade på Giovanni sin shadow Lugia.

Jøss, så merkelig - jeg har ikke en eneste Pokemon som er sterkere enn 3513 (Melmetal) og de står i kategorien 0*1*2* alle sammen, ser jeg (det er slike ting jeg ikke tenker over - jeg bare spiller jeg, uten å planlegge så mye).

Jeg er på leven 38, hvilket er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Teatrica said:

Jøss, så merkelig - jeg har ikke en eneste Pokemon som er sterkere enn 3513 (Melmetal) og de står i kategorien 0*1*2* alle sammen, ser jeg (det er slike ting jeg ikke tenker over - jeg bare spiller jeg, uten å planlegge så mye).

Jeg er på leven 38, hvilket er du på?

Jeg er på level 45. Jeg fikk en 4* Meltan og når jeg hadde nok XL candy så maxet jeg den helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

daemi skrev (Akkurat nå):

Jeg er på level 45. Jeg fikk en 4* Meltan og når jeg hadde nok XL candy så maxet jeg den helt.

Oi, ja da er det jo bare rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (15 minutter siden):

Jøss, så merkelig - jeg har ikke en eneste Pokemon som er sterkere enn 3513 (Melmetal) og de står i kategorien 0*1*2* alle sammen, ser jeg (det er slike ting jeg ikke tenker over - jeg bare spiller jeg, uten å planlegge så mye).

Jeg er på leven 38, hvilket er du på?

Selv om du har en Pokemon som er fullt powret opp, så er den ikke brukbar i kamper, hvis du ikke har de rette moveset på den. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har f.eks. en Glaceon som ikke har moves som gjør mest DPS, men som kan bruke charged move raskere og det angrepet skader attack til motstanderen. I raid så er det ikke det beste, men ellers er det bedre.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hannah80 said:

Selv om du har en Pokemon som er fullt powret opp, så er den ikke brukbar i kamper, hvis du ikke har de rette moveset på den. :)

Beste moveset varierer jo hva du skal bruke den til. Ifølge pokemon.gameinfo og db.pokemongohub så er det Thundershock og Hyperbeam som er best for offense for Melmetal. De gir mest DPS. Men hva hvis man ikke rekker å bruke Hyperbeam? Er det ikke bedre å bruke et charged attack som har lavere DPS, men som du rekker å bruke? Jeg tenker at det er bedre, men jeg er ikke ekspert :)

Anonymkode: 0ed30...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en uke eller to siden jeg begynte å se på stjernerating, 😬 etter tips herfra. 😄 Trodde CP var alt som betydde noe, jeg. Jeg har sikkert byttet inn mange 4* da... og har kastet bort tid på å levle opp 1* og 2* pokemon... Jaja, godt at jeg ikke er så høy level da.

Etter mange forsøk klarte jeg endelig Giovanni. Møtte på Nidoking. Angrep med machamp, excadrill og vaporeon. Har også hatt et oppdrag liggende i flere måneder om å slå ham som jeg endelig fikk tatt, så det føltes godt å få det oppdraget ut av verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Supera said:

Det er bare en uke eller to siden jeg begynte å se på stjernerating, 😬 etter tips herfra. 😄 Trodde CP var alt som betydde noe, jeg. Jeg har sikkert byttet inn mange 4* da... og har kastet bort tid på å levle opp 1* og 2* pokemon... Jaja, godt at jeg ikke er så høy level da.

Etter mange forsøk klarte jeg endelig Giovanni. Møtte på Nidoking. Angrep med machamp, excadrill og vaporeon. Har også hatt et oppdrag liggende i flere måneder om å slå ham som jeg endelig fikk tatt, så det føltes godt å få det oppdraget ut av verden.

Så bra at du fikk slått han :)

4* er sjeldent da. Jeg har fanget 92.457 og har 54 stk. 4*.

Jeg har også brukt mye candy og stardust på litt dårlige pokemon, men det hjalp meg i spillet på den tiden så føler ikke at det var bortkastet..

Anonymkode: 0ed30...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra at du fikk slått han :)

4* er sjeldent da. Jeg har fanget 92.457 og har 54 stk. 4*.

Jeg har også brukt mye candy og stardust på litt dårlige pokemon, men det hjalp meg i spillet på den tiden så føler ikke at det var bortkastet..

Anonymkode: 0ed30...6d4

Har fått 2 nye 4* på en uke nå, så jeg trodde de var litt vanligere... Har fanget 9652 pokemon totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 timer siden):

Selv om du har en Pokemon som er fullt powret opp, så er den ikke brukbar i kamper, hvis du ikke har de rette moveset på den. :)

Ja, det skjønner jeg jo egentlig - men det var heller ikke jeg som hadde problemer med å ta Giovanni (eller noen andre Rocketleaders) - jeg har aldri klart det til tross for at jeg ser verken på *, moves eller attacks 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Supera said:

Har fått 2 nye 4* på en uke nå, så jeg trodde de var litt vanligere... Har fanget 9652 pokemon totalt.

Kult, hvilke to 4* fikk du? :)

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, ikke for å skryte, men Giovanni denne gangen var jo kjempelett. Jeg tok alle tre hans pokemon med den ene Polywrath'en min 🙈 Sikker på de satt ned stats på Giovanni denne gangen, kontra tidligere ganger. For det har aldri vært så lett før.

min shadow Lugia er ikke bra 😞 

Men, jeg fikk to shiny (magnemite og pikachu) og en 4* magikarp denne uka, så alt i ett, bra uke. 

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså, ikke for å skryte, men Giovanni denne gangen var jo kjempelett. Jeg tok alle tre hans pokemon med den ene Polywrath'en min 🙈 Sikker på de satt ned stats på Giovanni denne gangen, kontra tidligere ganger. For det har aldri vært så lett før.

min shadow Lugia er ikke bra 😞 

Men, jeg fikk to shiny (magnemite og pikachu) og en 4* magikarp denne uka, så alt i ett, bra uke. 

Anonymkode: b4434...f02

Haha, jeg har brukt 40 pokemon (som jeg ikke får revivet fordi jeg ikke har flere og får de pokkern meg ikke i noe gym/pokestops) Hva slags move hadde poliwrathen din?

Anonymkode: 8e487...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, jeg har brukt 40 pokemon (som jeg ikke får revivet fordi jeg ikke har flere og får de pokkern meg ikke i noe gym/pokestops) Hva slags move hadde poliwrathen din?

Anonymkode: 8e487...7ce

Min poliwrath, jeg er level 43. Den ene move er for å ta skjoldene raskt, power up punch. 

Jeg har en til poliwrath, med Dynamic Punch som andre attack 🤷 Jeg ble nå usikker hvilken av disse har jeg brukt. 🙈

Screenshot_20211112-081859_Pokmon GO.jpg

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd meg på Giovanni enda i denne omgangen, men jeg har en Machamp som jeg alltid bruker som startpokemon da den tar ned skjoldene fort og i tillegg tåler en støyt. Hvilke jeg bruker i tillegg varierer, men noen ganger er gode pokemon helt elendige mens helt usannsynlige pokemon funker kjempebra. Tror man bare må prøve seg frem, og sørge for å ha mange revives og potions... 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...