Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Så langt har jeg fått flest alolan Meowth med 22 stk, 12 stk Sandshrew, 7 stk Grimer og kun 2 stk Vulpix i 7 km eggene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

Jeg har noen legendary Pokémon (bla Moltres) og vurderer å transfwere de svakeste slik at jeg kun står igjen med den beste. Pleier dere å gjøre det samme, selv på så bra Pokémon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, padawan skrev:

Jeg har noen legendary Pokémon (bla Moltres) og vurderer å transfwere de svakeste slik at jeg kun står igjen med den beste. Pleier dere å gjøre det samme, selv på så bra Pokémon?

Jeg har ikke gjort det til nå, men ser i grunnen ingen vits i å beholde alle, er ingen av de tre legendariske der som kommer opp som de utvalgte når en sloss i gym eller raider, så tror trygt du kan transfere de du ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 minutter siden, Taperen skrev:

Jeg har ikke gjort det til nå, men ser i grunnen ingen vits i å beholde alle, er ingen av de tre legendariske der som kommer opp som de utvalgte når en sloss i gym eller raider, så tror trygt du kan transfere de du ikke vil ha.

På alle andre Pokémons pleier jeg å sitte igjen med en av hver etter å ha evolved de med mest CP og tatt transfer på resten å tror jeg skal gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tid til litt spilling selv om det har vært feriegjester her noen dager, men community dagen ble ikke det store for min del.

Men fikk en del great friends, passer på å godkjenne de som jeg kun manglet en dag på å få som great med et lucky egg samtidig som jeg fanget og evolvet, raidet og sloss i gym, så fikk 2 mill XP den uken bonusen varte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, padawan skrev:

På alle andre Pokémons pleier jeg å sitte igjen med en av hver etter å ha evolved de med mest CP og tatt transfer på resten å tror jeg skal gjøre det. 

Du holder igjen de med høyest CP ja, ikke alltid de er best, angrepsvåpenet synes jeg er det viktigste, har en alolan Exeggutor med Bullet Seed og solar beem som bare er helt fantastisk, har powret den opp, men den er ikke min høyeste CP Exeggutor, men den gjør jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
15 minutter siden, Taperen skrev:

Du holder igjen de med høyest CP ja, ikke alltid de er best, angrepsvåpenet synes jeg er det viktigste, har en alolan Exeggutor med Bullet Seed og solar beem som bare er helt fantastisk, har powret den opp, men den er ikke min høyeste CP Exeggutor, men den gjør jobben. :)

Jeg har sett mer på CP enn våpen men det er godt poeng å følge med på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, padawan skrev:

Jeg har sett mer på CP enn våpen men det er godt poeng å følge med på det også.

Og jeg ser mest på IV. Det finnes både apper og kalkulatorer på nettet for å beregne det. Dessuten litt info via Appraisal-funksjonen i spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 minutt siden, Hanne67 skrev:

Og jeg ser mest på IV. Det finnes både apper og kalkulatorer på nettet for å beregne det. Dessuten litt info via Appraisal-funksjonen i spillet.

mulig teit spørsmål men hva er IV og hvor ser jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Taperen skrev:

 

Men fikk en del great friends, passer på å godkjenne de som jeg kun manglet en dag på å få som great med et lucky egg samtidig som jeg fanget og evolvet, raidet og sloss i gym, så fikk 2 mill XP den uken bonusen varte :)

Hvordan får du til det? Igår satte jeg på et lucky egg pga. klekking og fanging.

Dessuten sendte jeg gaver til fire som jeg regnet med å bli great friend med, i håp om at jeg skulle få ekstra XP på de. Problemet er at jeg ikke fikk det før etter at de hadde åpnet gavene, og da hadde det lucky egget gått ut for lengst. Mulig de må sende gaver til meg først?

 

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, padawan skrev:

mulig teit spørsmål men hva er IV og hvor ser jeg det?

Den viser hvor god pokemonen er på Attack, Defense og Stamina, og er alle verdiene på 15 så er den 100%. 

Når du trykker på Appraisal-funksjonen så får du også litt info: Om du er på blått lag så er wonder det beste, og den sier også litt hva den er best på.

Her er en kalkulator du kan bruke: https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en

Ellers bruker jeg en app for Android som heter Calcy IV, og den er helt trygg å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hanne67 skrev:

Hvordan får du til det? Igår satte jeg på et lucky egg pga. klekking og fanging.

Dessuten sendte jeg gaver til fire som jeg regnet med å bli great friend med, i håp om at jeg skulle få ekstra XP på de. Problemet er at jeg ikke fikk det før etter at de hadde åpnet gavene, og da hadde det lucky egget gått ut for lengst. Når jeg har passert great friend stadiet, så blir det økning om jeg åpner gavene, men ikke på de andre, - da må de åpne gavene fra meg.

 

For å være sikker på å bli great friends så er det lurest og åpne gavene selv med de som du kun har en dag igjen på å bli great friends, men flere av de som jeg kun hadde en dag igjen med som hadde åpnet sin gave i fra meg tidligere på dagen, så da fikk jeg ikke ny økning, så det beste er at feks du åpner min gave i dag, og jeg åpner din gave i morgen osv. da går vi ikke glipp av noen dager med økning i vennskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Taperen skrev:

For å være sikker på å bli great friends så er det lurest og åpne gavene selv med de som du kun har en dag igjen på å bli great friends, men flere av de som jeg kun hadde en dag igjen med som hadde åpnet sin gave i fra meg tidligere på dagen, så da fikk jeg ikke ny økning, så det beste er at feks du åpner min gave i dag, og jeg åpner din gave i morgen osv. da går vi ikke glipp av noen dager med økning i vennskapet.

Ok, da får jeg prøve det. :) Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, padawan skrev:

mulig teit spørsmål men hva er IV og hvor ser jeg det?

Det er stort sett lurare å beholde pokemon ut frå IV enn CP, om du tenker på battles og raids. CP kan endres, IV er absolutt. Om IV'en er på 22% f.eks, men den har høg CP, vil den fortsatt være ganske dårlig (f.eks. slår den ikkje like hardt i angrepa, og forsvaret vil vere dårlig). 

Eg bruker og CalcyIV-appen, som scanner skjermen, og viser IV'en på skjermen. Du finn pokemonen du vil sjekke, trykker på den raude rundingen, og den firkanta boksen kjem opp. :) Eg beholder stort sett aldri pokemon under 80 IV, med mindre dei er supersjelden.  

36914100_10156568350933308_1966376460654477312_n.jpg

Endret av Amantheia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 minutt siden, Amantheia skrev:

Det er stort sett lurere å beholde pokemon ut frå IV enn CP. CP kan endres, IV er absolutt. Om IV'en er på 22% f.eks, men den har høg CP, vil den fortsatt være ganske dårlig (f.eks. slår den ikkje like hardt i angrepa, og forsvaret vil vere dårlig). 

Eg bruker og CalcyIV-appen, som scanner skjermen, og viser IV'en på skjermen. Du finn pokemonen du vil sjekke, trykker på den raude rundingen, og den firkanta boksen kjem opp. :) Eg beholder stort sett aldri pokemon under 80 IV, med mindre dei er supersjelden.  

Takk for forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, padawan skrev:

Takk for forklaringen.

Ingen problem :) Håper du finner ut av det. 😄 Det einaste du må vere litt obs på, er at CP på pokemonen din må synes når du scanner skjermen, ellers må du skrive det inn sjølv. Samme med den prikken på "CP-buen" som går over pokemonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
1 minutt siden, Amantheia skrev:

Ingen problem :) Håper du finner ut av det. 😄 Det einaste du må vere litt obs på, er at CP på pokemonen din må synes når du scanner skjermen, ellers må du skrive det inn sjølv. Samme med den prikken på "CP-buen" som går over pokemonen. :)

Damn. Gått raskt over de Pokémonsene jeg har ansatt for å være mine beste men noen av de har ganske dårlig IV, nede i 40-50%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å få bekreftet at andre her har fått den i Norge i hvert fall! Jeg er også veldig lei av å få alolan rattata i egg 😕

KULT!!! Jeg tror den eneste community dayen jeg har vært med på var den med larvitar. Shiny osv er egentlig ganske uinteressant for meg. Deltok ikke i det hele tatt på squirtle dayen. Men ralts trenger jeg flere av for å få evolvet, så det er nice!

Anonymkode: de4de...5e9

Du må fange mange ralts, slik at du har nok candy til gen 4 kommer senere:)

Screenshot_20180710-101103_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, padawan skrev:

Damn. Gått raskt over de Pokémonsene jeg har ansatt for å være mine beste men noen av de har ganske dårlig IV, nede i 40-50%. 

Da har du et nytt mål å jobbe mot 😀 Jeg begynte å sjekke iv for rundt et år siden og må si det var enklere å spille pokemon før, spesielt ryddejobben ;) Jeg bruker pokegenie app for å sjekke iv. Og så skriver jeg iven i navnet til pokemonen.

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, padawan skrev:

Damn. Gått raskt over de Pokémonsene jeg har ansatt for å være mine beste men noen av de har ganske dårlig IV, nede i 40-50%. 

Når iv'en er så dårlig, så kaster jeg de rett i søpplet. Ingenting å spare på, dessverre:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...