Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Idag var det 2 stk som delte ut slike mini chipsposer til pokemon go spillere :rodmer: 
Ett sted hvor det er 3 pokestops ganske nært ^^

-Ja, jeg skulle jo egentlig ikke spille idag jeg, men måtte ta meg en tur til byen idag, så endte opp med å hoppe meg litt rundt på krykkene for å samle litt pokeballer og slikt ^^ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Shinigami skrev:

Lurte på hvordan i all verden du hadde klart å nå lvl 28 allerede :P Spesielt med baby og alt.

Nærmer meg lvl 8 selv nå :)

Hehe :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kom hjem i dag etter noen dager i Oslo. Og på landet hvor jeg bor er det halvannen mil til nærmeste pokestop... Få'kke fanga mange pokemon på den måten.

Er nå reist videre på hytta, og her er det "bare" 7 km til nærmeste pokestop. Hytta er altså mer sentral enn huset vårt.. Ikke egentlig, men i Pokemon Go-verden i alle fall. ;)

Det må da være flere enn meg som ikke bor i by, og spiller. Hva gjør dere for å få baller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
1 minutt siden, Edie skrev:

Altså, kom hjem i dag etter noen dager i Oslo. Og på landet hvor jeg bor er det halvannen mil til nærmeste pokestop... Få'kke fanga mange pokemon på den måten.

Er nå reist videre på hytta, og her er det "bare" 7 km til nærmeste pokestop. Hytta er altså mer sentral enn huset vårt.. Ikke egentlig, men i Pokemon Go-verden i alle fall. ;)

Det må da være flere enn meg som ikke bor i by, og spiller. Hva gjør dere for å få baller?

Du kan kjøpe pokecoins og deretter bytte dem inn i baller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor midt i et Drowzee-yngleri så jeg tar sånn åtte-ti av dem daglig bare ved å åpne appen innimellom. Gjett om skuffelsen var gedigen da jeg klekket et egg som inneholdt en pinglete Drowzee. KJIPERN!

Endret av Zzyzx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor byer/tettsteder er det heller ikke mye Pokémons å finne, etter min (noe snevre) erfaring. I sentrum av byer er det jo Pokémons over alt. Det ble nesten ikke noen nye klær på poden her i dag siden hu mor fant Pokémons over alt i klesbutikken :fnise: Spillet er egentlig litt urettferdig for de som bor på steder uten pokestops i nærheten, og å kjøpe poke balls hjelper jo ikke så mye dersom det er lite Pokémons å finne (med mindre man kjøper insence også :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrudde på spillet og fant en Jigglypuff med cp på 165 på badet. Wheee, nå har jeg 30 forskjellige Pokémons (og et par egg som mangler en kilometer eller tre)

Jeg har forresten ikke startet inkuberingen av alle eggene jeg har, siden jeg ikke helt har skjønt det med de derre inkubatorene enda :flau: Den som det står uendelig på; Kan jeg bare bruke en av de om gangen ? Og er det forskjell på den uendelige inkubatorene og den det står at man kun kan bruke x antall ganger ? 

Er som nevnt ikke kjent med pokemon fra før av :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett egg pr inkubator. De som kan brukes x antall ganger, der er en gang brukt når egget klekkes. Hvis det var tre og du klekker et egg i den, så har du to ganger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

I dag fant jeg masse pokemons på samme runden jeg tok i går! Var tydeligvis en feil i går som gjorde at det ikke dukket opp noen. Fikk to Eevee, to Ponyta, en Sanshrew, en Machop, en Mankey, flere Magikarp og Weedles :biggrin: fornøyd! Har gått med slippers i hele dag på pga gnagsårene fra i går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er skikkelig kleint når jeg står der og kjemper mot en gym fra et annet team og så dukker plutselig "eierne" av gymmen opp og ser på meg. 5 minutter etter at jeg hadde slått gymmen så tok de den igjen. :P 

Anonymkode: 0759e...f1b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 18.7.2016 at 7.17, Kragebein skrev:

Ja, alle som er på samme område kan se og fange de samme.

Dette stemmer ikke :) Vi var fire som brukte noen dager sammen, både gående og i bil nå denne uken. Erfaringen er at ved pokestops med lure på, så vil de samme dukke opp for alle, men med forskjellig cp selvfølgelig (Ikke alltid logisk ift level heller, noen ganger var det den med lavest level som fikk pokemonen med høyest cp). 

Kjører vi eller går så får vi stort sett forskjellige alle sammen! Vi har brukt mye incense, og tror vel to av hundre ganger så fikk vi samme type. 

Anonymkode: ee5b6...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke :) Vi var fire som brukte noen dager sammen, både gående og i bil nå denne uken. Erfaringen er at ved pokestops med lure på, så vil de samme dukke opp for alle, men med forskjellig cp selvfølgelig (Ikke alltid logisk ift level heller, noen ganger var det den med lavest level som fikk pokemonen med høyest cp). 

Kjører vi eller går så får vi stort sett forskjellige alle sammen! Vi har brukt mye incense, og tror vel to av hundre ganger så fikk vi samme type. 

Vel, jeg og husvertene har stupt ut døra samtidig evt varslet hverandre om pokémons i naboens hage - og fanget eksakt samme pokémon med samme cp hver eneste gang. 

Naboens hage er rene yngleriet, mens vår er renska 😂

Anonymkode: b084a...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er fordi dere bruker incense. Pokemon som dukker opp pga. incense kan bare den som bruker incense se. Hvis man ikke bruker incense vil man kun se pokemon som alle andre også kan se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, Kaida skrev:

Jeg tror det er fordi dere bruker incense. Pokemon som dukker opp pga. incense kan bare den som bruker incense se. Hvis man ikke bruker incense vil man kun se pokemon som alle andre også kan se. :)

Hm, vi har hatt noen runder uten incense også. Det er kun ved pokestops med lure på at vi får akkurat de samme. Men, nå har vi drevet ganske øde til da, hører mange snakker om at det er mange pokemon i byer og tettsteder, vi har vært oppe på fjellet osv. Har en teori om at det er mer sjeldne der, men det er vel heller det at det er andre typer pga annet "klima". Er i by nå og kjørte sammen i fem minutter ikveld, da var heller ikke alle like. (Uten incense)

Utenfor ene pokestoppet oppdaget vi at to av oss fant samme på samme sted (vi gikk rundt i runder der for å klekke egg :P), og da den ene fant en vi ville ha bakom bygget gikk vi andre dit, kun en av oss fikk den samme på samme sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh så gøy jeg har hatt det idag, mye takket være denne tråden som gir inntrykk av at man ikke kan være for gammel for pokemon (selv om man ikke var med på første runde. Jeg var for "gammel" når jeg var 12, men ikke nå som 28-åring)😂 Har gått og syklet 1.5 mil og avansert til level 8 fra 2😊 Fått en klem og havnet i mange kleine/morsomme situasjoner.

En ting jeg ikke skjønner bare; incense, følger det spilleren, eller må man tilbake der man evt la den igjen? Og kan jeg legge ut en sånn og fange flere pokemon mens jeg sitter stille, eller bør jeg gå for å få best effekt?

Uansett- takk for dytten jeg trengte til å begynne å spille🤗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, vi har hatt noen runder uten incense også. Det er kun ved pokestops med lure på at vi får akkurat de samme. Men, nå har vi drevet ganske øde til da, hører mange snakker om at det er mange pokemon i byer og tettsteder, vi har vært oppe på fjellet osv. Har en teori om at det er mer sjeldne der, men det er vel heller det at det er andre typer pga annet "klima". Er i by nå og kjørte sammen i fem minutter ikveld, da var heller ikke alle like. (Uten incense)

Utenfor ene pokestoppet oppdaget vi at to av oss fant samme på samme sted (vi gikk rundt i runder der for å klekke egg :P), og da den ene fant en vi ville ha bakom bygget gikk vi andre dit, kun en av oss fikk den samme på samme sted.

Vi finner alltid de samme. Men ikke med samme cp. Det gjelder både med de som har ca samme lvk og de som skiller mer enn 10.

Anonymkode: 6b3f2...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
10 timer siden, appelsinjuice skrev:

Skrudde på spillet og fant en Jigglypuff med cp på 165 på badet. Wheee, nå har jeg 30 forskjellige Pokémons (og et par egg som mangler en kilometer eller tre)

Jeg har forresten ikke startet inkuberingen av alle eggene jeg har, siden jeg ikke helt har skjønt det med de derre inkubatorene enda :flau: Den som det står uendelig på; Kan jeg bare bruke en av de om gangen ? Og er det forskjell på den uendelige inkubatorene og den det står at man kun kan bruke x antall ganger ? 

Er som nevnt ikke kjent med pokemon fra før av :flau: 

Slutt å bruk det som grunn til at du ikke forstår. Inkubering er nytt for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mynona skrev:

Hva er liksom poenget med spillet? Finnes det en slags kortfattet enkel forklaring på hvordan man spiller? Jeg skjønner ikkeno. Lastet det nettopp ned og hadde to på soverrommet, men den flaggermustingen traff jeg ikke. Hadde en sånn pokestop (tror jeg, sånn man får flere baller på) på husveggen her da. 

Men hvordan sikter dere inn de dyra man skal kaste ballen på?

Jeg er for gammel til at pokemon var en del av barndommen, så jeg skjønner ikke sjargongen heller :ler:   Jeg og en venninne skal teste dette i morgen. Får se om vi fatter hva vi driver med :P 

Din side har laget en god intro: http://www.dinside.no/937001/pok-mon-go-for-nybegynnere

Du må bare prøve deg frem, noen er vanskeligere å treffe enn andre og hopper unna. Jeg holder litt lenger på ballen, og prøver å skru den hvis jeg har en som er litt vanskelig å ta. Virker som det hjelper, men mulig det er tilfeldig også :fnise:

Haha, sliter litt med sjargongen jeg og, men det kommer seg etterhvert som man spiller, det vanskeligste er å skjønne hva man bør bruke i kamp, siden det tydeligvis er mer effektivt å bruke noen pokemons mot visse typer enn andre.

En ting som jeg har lest mye etter at jeg begynte å spille, er at man bør vente med å evolve pokemons til etter level 10, da begynner man å få pokemonene med en del høyere cp. Da blir den evolverte også sterkere. Hvis ikke ender man opp med evolverte pokemons som har lavere cp enn når man fanger den grunnleggende figuren (om dette ga mening) :P Det stemmer, for min pidgeot, er svarekere enn min sterkeste pidgey :fnise: Sparer så jeg kan evolve en ny. Totalt kan de bli like sterke, men da må det brukes mye candy og stardust på power up i stedet.

-

Jeg var ute og gikk en tur i går. Her jeg bor er det lite Pokemon, selv om jeg bare her 1km til nærmeste pokestop.Brukte derfor incense og det funket. Jeg har brukt det en gang tidligere, og da merket jeg ikke noen spesiell forskjell. Fikk ikke fanget noen spesielle, men jeg har snart nok evee-er til å evolve den. Skal prøve meg på trikset med å skifte navn før jeg gjør det. Kom meg opp på level 12 da :)

Hva er greia med karpen forresten? Ser jo helt ubrukelig ut, og krever 400 candies for å evolve :fnise: Jaja, godt det ikke er langt fra vann her jeg bor, kanskje det er mulig å få til.

I dag måtte jeg også sjekke ut Pokemon på Netflix, bare for å finne ut hva dette er. Jeg hadde helt klart vært hektet hadde jeg vært et par år yngre når det gikk - søt serie :)  Nå har jeg veldig lyst på Pikachu da! Fikk Mewt i går, den onde katten.

Har dere lagt merke til at hvis dere trykker på pokemonene i Pokedexen så får dere en forklaring til hva slags pokemon det er.

Oj, ble langt dette :ph34r:

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Ixnay skrev:

Din side har laget en god intro: http://www.dinside.no/937001/pok-mon-go-for-nybegynnere

Du må bare prøve deg frem, noen er vanskeligere å treffe enn andre og hopper unna. Jeg holder litt lenger på ballen, og prøver å skru den hvis jeg har en som er litt vanskelig å ta. Virker som det hjelper, men mulig det er tilfeldig også :fnise:

Haha, sliter litt med sjargongen jeg og, men det kommer seg etterhvert som man spiller, det vanskeligste er å skjønne hva man bør bruke i kamp, siden det tydeligvis er mer effektivt å bruke noen pokemons mot visse typer enn andre.

En ting som jeg har lest mye etter at jeg begynte å spille, er at man bør vente med å evolve pokemons til etter level 10, da begynner man å få pokemonene med en del høyere cp. Da blir den evolverte også sterkere. Hvis ikke ender man opp med evolverte pokemons som har lavere cp enn når man fanger den grunnleggende figuren (om dette ga mening) :P Det stemmer, for min pidgeot, er svarekere enn min sterkeste pidgey :fnise: Sparer så jeg kan evolve en ny. Totalt kan de bli like sterke, men da må det brukes mye candy og stardust på power up i stedet.

-

Jeg var ute og gikk en tur i går. Her jeg bor er det lite Pokemon, selv om jeg bare her 1km til nærmeste pokestop.Brukte derfor incense og det funket. Jeg har brukt det en gang tidligere, og da merket jeg ikke noen spesiell forskjell. Fikk ikke fanget noen spesielle, men jeg har snart nok evee-er til å evolve den. Skal prøve meg på trikset med å skifte navn før jeg gjør det. Kom meg opp på level 12 da :)

Hva er greia med karpen forresten? Ser jo helt ubrukelig ut, og krever 400 candies for å evolve :fnise: Jaja, godt det ikke er langt fra vann her jeg bor, kanskje det er mulig å få til.

I dag måtte jeg også sjekke ut Pokemon på Netflix, bare for å finne ut hva dette er. Jeg hadde helt klart vært hektet hadde jeg vært et par år yngre når det gikk - søt serie :)  Nå har jeg veldig lyst på Pikachu da! Fikk Mewt i går, den onde katten.

Har dere lagt merke til at hvis dere trykker på pokemonene i Pokedexen så får dere en forklaring til hva slags pokemon det er.

Oj, ble langt dette :ph34r:

Poenget med magicarp er at han blir sinnssykt God etter å evolve

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg bor ganske usentralt og landlig, men finner som regel pokemon både hjemme hos meg og på vei ned til sentrum. tar ca 20 minutter å gå ned til sentrum og første pokestop. bor på et lite tettsted med to gymmer og fire pokestops. sliter litt med å ha nok pokeballer. finner ganske mange pokemon så bruker de opp fort og får lite pokeballer på pokestops. ofte får jeg bare en pokeball og heller andre ting som potions o.l. har kanskje noe med level å gøre? er snart 16.. har jo også bare mulighet til å hente pokeballer når jeg er i sentrum og to av pokestopsene ligger litt utenfor der jeg normalt beveger meg..

Anonymkode: b9c49...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...