Vingemutter Skrevet 2. juli 2022 #16701 Del Skrevet 2. juli 2022 6 hours ago, Callisto83 said: Av de to som ble dømt i sin tid, så har VK garantert mest å tjene (bokstavelig talt) på å fastholde sin versjon om uskyld, selv om han var delaktig. Akkurat. Og det er grunnen til at ingen bare stoler på at Viggo snakker sant, men vi ser til de tekniske bevisene. For tjue år siden valgte de eminente etterforskerne, statsadvokatene og domstolene å bare stole på at Jan Helge snakket sant, uten å vurdere troverdighet opp mot hans åpenbare insentiv for å lyve, samt de tekniske bevisene som garanterte at han løy. 2 hours ago, Ordensmann said: Tror nok toget for å prosedere på «psykose i gjerningsøyeblikket» er gått for lenge siden. Det er aldri blitt trukket fram, meg bekjent, hverken av forsvar eller sakkyndige. Å komme trekkende med det i dag vil bare se ut som en vasstrukken redningsplanke drivende i et hav av løgn og fri diktning. Det er nok sant, men han fant likevel den eneste redningsplanken i det havet av trøbbel han befinner seg i, sleip som han er. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. juli 2022 #16702 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Callisto83 skrev (8 timer siden): Av de to som ble dømt i sin tid, så har VK garantert mest å tjene (bokstavelig talt) på å fastholde sin versjon om uskyld, selv om han var delaktig. Han var ikke delaktig, VK er uskyldig. Det finnes ingen bevis, enkelt og greit. Det har aldri funnets noen bevis.,. Det er bygget en sak på, man kan ikke utelukke han var med , og et falskt DNA bevis. En skandale! JHA roter seg mer og mer inn i løgnene. Det er helt tydelig at han ikke klarer og forklare verken DNA beviset eller mobil alibiet. "Kan ha blitt overført av VK" ? Virkelig.? Det spenner jo ben under alt han har forklart tidligere, og hvordan kan JHA sitt DNA være på klærne til jentene? Han rørt jo aldri ved dem. og kniven nå åpner han for at han kan ha vasket den? hvorfor? Fordi han innser at VK ikke kan ha rukket å delta med alt ? Det finnes snart ikke noe igjen av forklaringen til JHA , som stemmer overens med det han først forklarte. Mobil beviset gir VK alibi. DNA viser at VK ikke var med på ugjerningen. Det skal bli spennende å se hvor mange flere DNA treff de har på JHA. Endret 2. juli 2022 av Lana01 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 2. juli 2022 #16703 Del Skrevet 2. juli 2022 8 hours ago, Callisto83 said: Av de to som ble dømt i sin tid, så har VK garantert mest å tjene (bokstavelig talt) på å fastholde sin versjon om uskyld, selv om han var delaktig. Sorry, men din magefølelse er ikke et bevis for skyld. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 2. juli 2022 #16704 Del Skrevet 2. juli 2022 8 hours ago, Callisto83 said: Av de to som ble dømt i sin tid, så har VK garantert mest å tjene (bokstavelig talt) på å fastholde sin versjon om uskyld, selv om han var delaktig. Jeg tror du bør lese litt om hva man dømmer folk på i Norge. Det er fortsatt ikke at man skal bevise sin uskyld, selv om du for ente gang skriver og insinuerer at VK må dette. Det er fortsatt kun en person man har bevis på, nå også på begge jentene. Hva du og AP ‘føler’ om det, er dørgende uvesentlig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 2. juli 2022 #16705 Del Skrevet 2. juli 2022 Anonio skrev (1 time siden): Jeg tror du bør lese litt om hva man dømmer folk på i Norge. I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 2. juli 2022 #16706 Del Skrevet 2. juli 2022 5 minutter siden, Callisto83 said: I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Tullball. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 2. juli 2022 #16707 Del Skrevet 2. juli 2022 24 minutter siden, Callisto83 said: I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Sitter Jan Helge på forvaring? Nei? Ok, da har han sluppet unna. Svein skal ha tilbake hver eneste krone han har måttet bruke på advokater, og solid kjøregodtgjørelse for alle turene til Ila. Og det med solid rente. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. juli 2022 #16708 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Callisto83 skrev (34 minutter siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Dette er noe forbanna tøv. Man kan ønske så mye man vil at VK er skyldig, men det hjelper ikke. , man må ha bevis. Det virker litt krampaktig å fortsatt hevde skyld, da bevisene er soleklare på at JHA gjorde dette alene. Vk og familien fortjener hver eneste krone de vil få i erstatning. Ingen ting kan veie opp mot den urett , tort og svie de har gjennomgått . Endret 2. juli 2022 av Lana01 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 2. juli 2022 #16709 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (55 minutter siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? VK har som kjent sonet lovens strengeste straff. Det tok 14 år før han fikk sin første permisjon, som varte i fem timer. De færreste drapsmenn ender opp med å *sone* så lenge. VK kunne på mange måter ha fått det lettere dersom han hadde «innrømmet» drapene, og tidligst mulig fremstått som en angrende synder. Hans fornektelse ble jo tolket som en bekreftelse på monsterbildet, og at han viste null evne til å forbedre seg. Men VKs standheftighet gir mye bedre mening etterhvert som bevisene taler stadig sterkere til hans fordel. JHA har helt siden starten demonstrert at han endrer og tilpasser sine forklaringer - de første par årene utrolig nok med god hjelp fra politiet. Hans troverdighet er ikke-eksisterende. JHA ble rett nok dømt til en lang straff, men sett opp mot hans forbrytelser så har han helt klart sluppet for billig unna. Hans tilståelse rundt egen rolle i Baneheia-drapene er bare delvis. I tillegg gjorde han at sin eneste venn fikk lovens strengeste straff og ble stemplet som landets verste monster. I rettferdighetens navn forventer jeg at han må sone ytterligere noen år for de forhold han så langt har klart å vri seg unna. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 2. juli 2022 #16710 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Når JHA fortsatt holder på sin historie 20 år etterpå så øker det troverdigheten til historien. Når VK holder på sin historie 20 år etter så er det fordi han tjener på det Man har hørt om dobbeltmoral, mulig dette går under rubrikken dobbeltlogikk.. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. juli 2022 #16711 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? JHA har etter all sannsynlighet voldtatt et barn i nær familie, samt planlagt, tilrettelagt og utført mord og voldtekt av to barn - og i tillegg lagt skylda på en som ikke var der. Han er en fri mann nå, så ja. Han har sluppet unna som bare faen. 10 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 2. juli 2022 #16712 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Dette gjorde meg så irritert at jeg måtte registrere meg med profil her. Hvordan kan du opprettholde denne meningsløse argumentasjonen selv med all etterforskningen og resultatene som er kommet det siste året? Jeg visste ingenting om denne saken før jeg satte meg ned og leste om den i 2017. Men jeg trengte ikke lese mer enn et par lange artikler før jeg skjønte at 1. DNA-beviset holdt ikke 2. Mobilbeviset var fullstendig hoppet over 3. Det finnes ingen troverdig tidslinje som inkluderer VK Det var bokstavelig talt utrolig for meg at denne saken ikke var tatt opp igjen for mange år siden, og at han ble dømt i utgangspunktet. Det er skremmende at noe sånt kan skje mens vi tror vi har et fungerende rettssystem. Det var da helt åpenbart for meg at mannen ikke var der? Hvis du kan forklare hvordan det nå ikke finnes noe DNA av VK blant alt det materialet de har lett og funnet JHA's DNA i, forklare mobilbeviset, samt konstruere et noenlunde troverdig scenario der VK inkluderes så har du et argument. Hvis ikke er jo dette bare "jeg skal ha rett uansett hva"-argumentasjon. Det går ikke an å tekste med mobil et annet sted mens man er på åstedet. Og forbrytelsens natur, samt hvor mye DNA JHA har lagt igjen, viser at man ikke kan unngå å legge igjen DNA her. Hvordan noen ikke kan se dette er hinsides min forståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda79 Skrevet 2. juli 2022 #16713 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (3 timer siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Ja, JHA har absolutt sluppet unna. Det er bevist at han hadde en mye større rolle i Baneheia-saken enn man trodde. Av de bevisene som er kjent i dag så tyder dessverre alt på at han var alene om drapene. Det gjør han til en mye farligere mann enn det vi trodde i 2002. Det som skremmer meg mest med denne saken er at rettssystemet vårt kan ha sluppet fri en mann som aldri har vist anger eller tatt ansvar for det han har gjort. Siden du har vært så opptatt av rettssikkerheten til de drepte jentene, hva tenker du om at rettssystemet vårt kan ha sviktet i å beskytte JHA sine eventuelle nye ofre, inkludert hans egne barn? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 2. juli 2022 #16714 Del Skrevet 2. juli 2022 Har JHA sluppet unna? Det stemmer at han har sonet i fengsel, men han hele tiden hatt rollen som "den snille" som ble tvunget inn i dette mot sin vilje. Han har gjennom hele sin soningsperiode hatt permisjoner, og oppsøkt både åstedet og andre steder der de pårørende har kunnet møte på han. Han har etter soning fått ny identitet, for å kunne skape seg et nytt liv etter soning. Hva forteller dette? Hva slags "rehabilitering" har egentlig JHA vært gjennom? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. juli 2022 #16715 Del Skrevet 2. juli 2022 minimymlen skrev (14 minutter siden): Hva slags "rehabilitering" har egentlig JHA vært gjennom? Dette er et utrolig viktig poeng. Han har aldri innrømmet skyld eller ansvar. Kun skøvet alt over på andre, og folk har trodd på det. Det samme gjaldt jo den voldtekten der han mente han hadde blitt tvunget til det. Æsj og skam at han går løs i samfunnet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 2. juli 2022 #16716 Del Skrevet 2. juli 2022 6 hours ago, Callisto83 said: I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Og der plasserte du deg i den klikken som alle kjenner i Kristiansand, takk for bekreftelsen. Om du seriøst mener JHA har sonet det han fortjener når VK blir frikjent tror jeg Iran ringte, de leter etter en dommer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 2. juli 2022 #16717 Del Skrevet 2. juli 2022 Anonio skrev (3 minutter siden): Og der plasserte du deg i den klikken som alle kjenner i Kristiansand, takk for bekreftelsen. Om du seriøst mener JHA har sonet det han fortjener når VK blir frikjent tror jeg Iran ringte, de leter etter en dommer. Huff, må si en ting er å tviholde på VK skyld. Det er ille nok, men at de også fult ut mener at JHA har gjort opp for seg. Jeg har ikke ord. Han er en farlig mann, uten evne til empati. Han erkjenner ikke de faktiske forhold, har hverken bearbeidet, vist anger eller sonet for de faktiske forhold. Han legger skylden på sin eneste venn og mener han skal la saken ligge. Jeg både tror og håper på ny tiltale. Det er på tide at rett mann tar det hele og fulle ansvaret og plasseres der han hører hjemme. Bak lås og slå. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 2. juli 2022 #16718 Del Skrevet 2. juli 2022 Anonio skrev (27 minutter siden): Og der plasserte du deg i den klikken som alle kjenner i Kristiansand, takk for bekreftelsen. Hvis det er slike detektivferdigheter som dette som ligger til grunn for å frikjenne VK, så tipper jeg han ikke har en så god sak som enkelte har fått for seg... Hold deg heller til sak vi diskuterer, og ikke meg som person, for du aner virkelig ikke noe om hvilken klikk jeg er i. Anonio skrev (39 minutter siden): Om du seriøst mener JHA har sonet det han fortjener når VK blir frikjent tror jeg Iran ringte, de leter etter en dommer. Tror du har misforstått. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. juli 2022 #16719 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (20 minutter siden): Hvis det er slike detektivferdigheter som dette som ligger til grunn for å frikjenne VK, så tipper jeg han ikke har en så god sak som enkelte har fått for seg... Hold deg heller til sak vi diskuterer, og ikke meg som person, for du aner virkelig ikke noe om hvilken klikk jeg er i. Tror du har misforstått. så da er du enig i at JHA skal tiltales for drapet på Lena og for falsk forklaring , når /(om) VK frikjennes 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 2. juli 2022 #16720 Del Skrevet 2. juli 2022 Callisto83 skrev (9 timer siden): I like måte. VK ble sist dømt i Agder lagmannsrett i 2002. Poenget mitt er at VK har mest å tjene på å opprettholde en løgn. Allerede i 2011 hadde gjenopptagelsesprosessen en prislapp på 5,6 millioner. Den stakkars faren til VK sa da i mediene han aldri hadde hatt så stor gjeld før, siden han betalte advokatregningene. Nå har VK et eget støtteapparat også, så sjansen for at han plutselig skulle innrømme noe han mest sannsynlig har vært med på, er bitteliten. Men dere mener altså at JHA har sluppet unna? Og siden 2002 har det tilkommet mye nye opplysninger og saken ble gjennopptatt. etter det har det kommet enda flere opplysninger som tilsier JHA voldtok og knivdrepte 2 barn alene. samt en fullbyrdet voldtekt av et barn i nær slekt. Det har også kommet frem opplysninger som tilsier at Gjenopptagelsesprosessen har blitt trenert av AP og hans samboer med fler.. Kan du gi en sannsynlig forklaring på hvordan VK kan ha vært delaktig? Ja JHA har sluppet billig unna. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg