Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Atheena skrev:

regner med at politiet besatt mer informasjon enn deg siden de mener at de samkjørte historiene sine. 

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/dro-til-danmark-etter-drapene/65643455/amp

Hva slags info? Det er ingen «skjult» info som politiet satt på, som ikke er offentliggjort.

Politiet fortalte også at de hadde funnet VKs sæd på åstedet:

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/fant-saed-fra-begge-siktede/65672878/amp

Dette var jo en ren løgn. Alt for å påvirke opinionen for å kjøpe historien politiet ønsket skulle være og selv trodde var sann. Som førte til den massive forhåndsdømmingen av VK. Ingen trodde vel politiet skulle bløffe om noe sånt.

Når det gjelder den påståtte samkjøringen av historier og påstanden om at de avtalte å gi hverandre alibi, så rimer det svært dårlig med de fakta jeg nevner. Som altså er at JHAs «alibi» er at han jogget alene i Baneheia da jentene forsvant, og angående «samkjøring» oppgav de ulikt tidspunkt for når JHA kom bort til VK om kvelden.

Jeg tviler ikke på at politiet var i god tro om VKs skyld og bare bløffet litt, i det de trodde var «den gode saks tjeneste», siden de manglet beviser mot VK. Det de glemte å tenke på var at mangelen på beviser av og til betyr at den man er overbevist om at er skyldig faktisk ikke er det.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, shash90 skrev:

Okei. De som har vurdert jentene og mener at det er én gjerningsmann har nok rett. Men stemte detaljene i vurderingen overens med det JHA hadde fortalt i retten? Forklarte han hvordan de forgrep seg på ofrene? stemte det overens med den rapporten som hadde blitt lagt frem om hvordan de ble drept og voldtatt? hvis ja, så har jeg vanskeligheter med å tro at det var én gjerningsmann. Nå synser jeg, men jeg tror JHA har byttet på rollene. Men da de fant hans DNA så måtte han endre forklaringen, og derfor ser vi i dag at mye han har sagt er løgn og usannheter. Kan være at VK var der men at han ikke klart å voldta, og syklet hjem?  De vurderingene krimteknikere har tatt med i retten har nok stemt overens med det JHA har forklart. Det er derfor jeg sier at VK visste det eller vet noe. Og at det er to gjerningsmenn.

Ingenting stemmer i det han har forklart, les om saken istedenfor å fylle tråden med svada!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atheena skrev:

Retten mener ikke at dommen er skrevet på feil grunnlag. Han har prøvd å få saken gjenopptatt hele 6 ganger. Nå vurderer de dette enda en gang og de har tatt seg god tid. Tenk deg belastningen for de pårørende til Stine Sofie og Lena. Må være et mareritt. 

Du vet at hvis Viggo hadde fått tatt opp igjen saken sin så kunne vi blitt ferdig med det alle sammen. Så lenge det sitter en som er uskyldig dømt i fengsel så kommer rettferdighetselskende mennesker aldri til å holde kjeft.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
10 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Du vet at hvis Viggo hadde fått tatt opp igjen saken sin så kunne vi blitt ferdig med det alle sammen. Så lenge det sitter en som er uskyldig dømt i fengsel så kommer rettferdighetselskende mennesker aldri til å holde kjeft.

Han kommer ikke til å få tatt opp saken sin! 

Skjønner at det er hardt for noen av dere at han er skyldig og at dere har et sykelig oppheng, men hensynet til ofrene og deres pårørende veier så uendelig mye tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
17 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Ingenting stemmer i det han har forklart, les om saken istedenfor å fylle tråden med svada!

Det er ikke svada. Mobil beviset er ikke sterk nok. Psykopaten har lurt dere alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atheena skrev:

Skjønner at det er hardt for noen av dere at han er skyldig og at dere har et sykelig oppheng, men hensynet til ofrene og deres pårørende veier så uendelig mye tyngre. 

Hensynet til pårørende veier ikke tyngre enn oppklaringen av et justismord.

Hadde det vært en rimelig bra mulighet for at han faktisk var skyldig så hadde verken jeg eller andre brydd oss om hans forsøk på gjenopptakelse. Det er mange skyldige som hevder sin uskyld, uten at det genererer noe engasjement fra min side. At så mange her mener VK er uskyldig dømt er ene og alene grunnet bevisene i saken, og hva en objektiv vurdering av disse tilsier.

Ellers er det så mange i ulike miljøer som har mye å tape på en gjenopptakelse, og forsøker å påvirke kommisjonen, at jeg ikke skal utelukke at de klarer å få viljen sin gjennom. Men jeg håper kommisjonen følger loven. Det er ikke et krav at VK skal bevise sin uskyld, det holder at nye momenter gir en rimelig mulighet for at retten ville kommet frem til et annet resultat. Og vi er langt forbi dette kravet.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, shash90 skrev:

Det er ikke svada. Mobil beviset er ikke sterk nok. Psykopaten har lurt dere alle. 

Vær gjerne konkret om hva du mener med dette, for det er ikke lett å forstå.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
2 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Vær gjerne konkret om hva du mener med dette, for det er ikke lett å forstå.

Har forklart det flere ganger. Jeg stoler ikke på tidspunktene, VK ble sett med JHA, og ingen av dere har fått alle dokumentene svart på hvit, eller vet alle detaljene. Jahr er en flink journalist, men velger ikke å tro på alt han skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Callisto83 skrev:

Naboer var redde for Viggo. Han var en tikkende bombe.

Folk i denne tråden som tror han er uskyldig har laget seg en versjon av Viggo oppe i hodet sitt som ikke samsvarer med virkeligheten. 

Det er da ingen som tegner noe pent bilde av ham på noen som helst måte, bare fordi man konstaterer at bevisene tilsier at han ikke var involvert i drapene. Hans historikk er godt kjent, og var som vi vet en viktig grunn til at man tenkte at det passet at han var hovedmann i denne saken. Mye passet, bare ikke bevisene i selve saken.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, shash90 skrev:

Har forklart det flere ganger. Jeg stoler ikke på tidspunktene, VK ble sett med JHA, og ingen av dere har fått alle dokumentene svart på hvit, eller vet alle detaljene. Jahr er en flink journalist, men velger ikke å tro på alt han skriver. 

Stoler ikke på tidspunktene Telenor hentet ut fra loggene om VKs mobilbruk? Om det er noe man kan stole 100 % på, så er det dette. Det er ingen andre tidspunkter som er av noen avgjørende betydning, eller hva sikter du til?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, shash90 said:

Jo, det er sterkt nok! Enten du og politiet nekter, eller ei! Det er bevist fra telenor opptil flere ganger. Du har tidligere i tråden skrevet at denne saken har du ikke satt deg så godt inn i. Det er tydelig og lett å merke med alle dine kommentarer. Så vær så snill, les alle de sidene vi andre har lest, før du kommer med påstander som ikke stemmer med faktiske forhold. 

Endret av Millimani
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
Akkurat nå, Djækklåsst skrev:

Stoler ikke på tidspunktene Telenor hentet ut fra loggene om VKs mobilbruk? Om det er noe man kan stole 100 % på, så er det dette. Det er ingen andre tidspunkter som er av noen avgjørende betydning, eller hva sikter du til?

Herregud, hvor mange ganger må jeg forklare det. Vitne tidspunktene og de tidspunktene både JHA og VK har oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
1 minutt siden, Millimani skrev:

Jo, det er sterkt nok! Enten du og politiet nekter, eller ei! Det er bevist fra telenor opptil flere ganger. Du har tidligere i tråden skrevet at denne saken har du ikke satt deg så godt inn i. Det er tydelig og lett å merke med alle dine kommentarer. Så vær så snill, les alle de sidene vi andre har lest, før du kommer med påstander som ikke stemmer med faktiske forhold. 

uenig. Slutt å siter meg og overse det jeg kommenterer da. Er ikke så vanskelig, jeg har like rett til å være her som deg. Og jeg velger selv hvor mye jeg leser om saken og hvor mye jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan vel nesten enes om at dersom rettssaken hadde vært I DAG; ville han ikke har blitt dømt (?) Aldri i verden om dette hadde holdt i en rettssal i dag...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, shash90 skrev:

uenig. Slutt å siter meg og overse det jeg kommenterer da. Er ikke så vanskelig, jeg har like rett til å være her som deg. Og jeg velger selv hvor mye jeg leser om saken og hvor mye jeg vet. 

Selvfølgelig har du lov til å være her, som alle andre. Problemet er hvis man skal synse og mene så innmari mye om det som er rene og skjære fakta, som f.eks mobilbeviset. Mange leser mye og mangt om denne saken, og det er synd hvis man skal blande inn så mye meninger i en slik alvorlig sak, som går på tvers av rene fakta. Lett å bli forvirra...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Atheena skrev:

Jeg håper saken kommer opp på nytt. ingen er tjent med at en uskyldig mann sitter dømt for drapene  selv ikke de pårørende. Bortsett fra Andersen da, han vil vel ikke at sannheten skal komme frem Jeg selv var overbevist om at de begge var skyldig., den gang det skjedde pga hvordan alt  ble fremstilt  i pressen. m.m  Nå etter alt som har kommet frem, er jeg overbevist om at det har skjedd et justismord, Man kan ikke dømme noe fordi man mener han passer inn til en som kunne ha gjort en sånn handling. Hadde han vært skyldig kunne han ha sittet  livstid , for min del, men jeg mener helt klart  han ikke er det Det er den verste form for forbrytelse han er dømt for, men at en uskyldig sitter dømt for dette er bare helt forferdelig . 

Endret av Lana01
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Det er da ingen som tegner noe pent bilde av ham på noen som helst måte, bare fordi man konstaterer at bevisene tilsier at han ikke var involvert i drapene. Hans historikk er godt kjent, og var som vi vet en viktig grunn til at man tenkte at det passet at han var hovedmann i denne saken. Mye passet, bare ikke bevisene i selve saken.

Såpass bestialske overgrep og drap oppstår gjerne ikke i et vakuum. Personer som utfører sånt har som regel vist tidligere adferd knyttet opp til handlingene. Noe Viggo er et veldig godt eksempel på.

Viggo har heller ikke noe vanntett alibi. Han påstår han var i boden sin, men vitner hadde observert både han og JHA i Baneheia denne dagen, rett før ugjerningen. Mobilbeviset utelukker ikke noe som helst. Bestevennen til Viggo tilsto og fortalte hva de hadde gjort.

Det var liksom ikke sånn at noen bare hentet inn Viggo i saken, og gledet seg over å dømme en uskyldig person.

Det finnes sikkert en del eksempler på justismord i Norge, men de rette gjerningspersonene ble dømt i denne saken. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke med på premisset noen fremsetter, om at ; "Jeg gikk i parallellklassen/ bodde i samme gate som VK, jeg vet hvordan han var, og med det er det ingen tvil om at han er riktig dømt". 

Det er ikke et argument. Vi har vel alle gått i parallellklassen til noen skikkelige fjerne freaks, sånne som ikke hadde overraska deg hvis de hadde blitt dømt for noe, men de er også:

uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Tror heller ikke vi skal legge for mye lit til VK sine kognitive evner og muligheter til manipulering av bevis, o.l. Mener å ha lest at hans IQ vari lavere laget, riktig? I tillegg er han umoden, ung og med Adhd. At han skal ha klart å planlagt en slik handling, med å skulle løpe mellom drapssted og området med EG A-dekninga, bare for å konstruere et alibi, henger ikke på greip. Da skal han sittd med informasjon om hvor basestasjonene slår inn, klart å resonnere seg fram til viktigheten av å skaffe seg et slikt alibi. Det tror jeg, vet jeg synser men dog, var noe VK aldri i verden hadde vært i stand til.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Callisto83 skrev:

Såpass bestialske overgrep og drap oppstår gjerne ikke i et vakuum. Personer som utfører sånt har som regel vist tidligere adferd knyttet opp til handlingene. Noe Viggo er et veldig godt eksempel på.

Viggo har heller ikke noe vanntett alibi. Han påstår han var i boden sin, men vitner hadde observert både han og JHA i Baneheia denne dagen, rett før ugjerningen. Mobilbeviset utelukker ikke noe som helst. Bestevennen til Viggo tilsto og fortalte hva de hadde gjort.

Det var liksom ikke sånn at noen bare hentet inn Viggo i saken, og gledet seg over å dømme en uskyldig person.

Det finnes sikkert en del eksempler på justismord i Norge, men de rette gjerningspersonene ble dømt i denne saken. 

Men hvordan får du til at mobilbeviset ikke utelukker noe som helst?

Det er jo ikke bare det at mobilen var utenfor dekningsområdet til Baneheia, men mobilen var også i bruk utenfor dekningsområdet til Baneheia da drapene skjedde.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rebella81 skrev:

Jeg er heller ikke med på premisset noen fremsetter, om at ; "Jeg gikk i parallellklassen/ bodde i samme gate som VK, jeg vet hvordan han var, og med det er det ingen tvil om at han er riktig dømt". 

Det er ikke et argument. Vi har vel alle gått i parallellklassen til noen skikkelige fjerne freaks, sånne som ikke hadde overraska deg hvis de hadde blitt dømt for noe, men de er også:

uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Tror heller ikke vi skal legge for mye lit til VK sine kognitive evner og muligheter til manipulering av bevis, o.l. Mener å ha lest at hans IQ vari lavere laget, riktig? I tillegg er han umoden, ung og med Adhd. At han skal ha klart å planlagt en slik handling, med å skulle løpe mellom drapssted og området med EG A-dekninga, bare for å konstruere et alibi, henger ikke på greip. Da skal han sittd med informasjon om hvor basestasjonene slår inn, klart å resonnere seg fram til viktigheten av å skaffe seg et slikt alibi. Det tror jeg, vet jeg synser men dog, var noe VK aldri i verden hadde vært i stand til.

Han var tydeligvis smart nok til å invitere noen venner over til seg rett etter ugjerningen, sammen med JHA, for så å oppføre seg såpass merkelig at de gikk igjen, som et forsøk på å skaffe seg et alibi.

Han har jo også greid å lure ganske mange andre i denne tråden, tydeligvis...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...