Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #501 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 6 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Poenget er at det VK gjorde mot jenta er å regne som voldtekt. Punktum. Basert på pur nysgjerrighet siden du nevner «penetreringsvoldtekt med penis»: er det i dine øyne verre eller bedre enn penetreringsvoldtekt med en ølflaske? For en absurd diskusjon. En finger er normalt vesentlig mindre i omkrets enn en erigert penis, gir dermed i de fleste tilfeller mindre skade på offeret, og en finger gir heller ingen tilsvarende seksuell tilfredsstillelse for forbryteren. Slike ulikheter er selvsagt relevant for straffutmålingen. Ser ikke at det skal være problematisk å nevne detaljert hva det var han gjorde, trodde poenget ditt bl.a var å få frem nettopp det. Å bruke en ølflaske er selvsagt verre, og ville etter alt å dømme vært skjerpende. Kan si meg enig at denne delen av saken begynner å bli utdebattert, da det stengt tatt er begrenset uenighet angående dette. Endret 7. desember 2019 av Djækklåsst 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 7. desember 2019 #502 Del Skrevet 7. desember 2019 6 minutter siden, Millimani skrev: Slike ting kan aldri forutsees Hva mener du med at min mening ang forbryter som utfører slike handlinger ikke bør se dagens lys ikke kan forutsees? Dette er min personlige mening om menn som voldtar og dreper barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. desember 2019 #503 Del Skrevet 7. desember 2019 7 minutter siden, kahaki said: Hva mener du med at min mening ang forbryter som utfører slike handlinger ikke bør se dagens lys ikke kan forutsees? Dette er min personlige mening om menn som voldtar og dreper barn. Selvsagt, men ingen kan forutse at de føder en framtidig morder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 7. desember 2019 #504 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Millimani skrev: Selvsagt, men ingen kan forutse at de føder en framtidig morder Nei, men når først forbrytelsen er begått bør de aldri se dagens lys IGJEN, burde det da stått i min tidligere kommentar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 7. desember 2019 #505 Del Skrevet 7. desember 2019 Det er selvsagt høgt mulig at han ikkje begikk knivdrap seinare i livet sjølv om han begikk overgrep i ungdomsperioden sin. Men det stiller han definitivt ikkje i bedre lljos. Sikkert vanskelig til og med som politi å ta det nøyralt. Vi er berre menneskjer... Eg høyrer på podcasten nå, der kjem det fram at dei arresterte begge sjølv om dei kun hadde fellande bevis mot kameraten til viggo. Det er litt snodig. Synest og podcasten ikkje er veldig nøytralt vinkla og tar den med eit skeptisk blikk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 7. desember 2019 #506 Del Skrevet 7. desember 2019 28 minutter siden, Djækklåsst skrev: Det er fullt mulig det rettslig sidestilles med samleie å stikke en finger opp i skjeden/gni penis mot skrittet. Det er likevel ikke feil å påpeke at det ikke dreide seg om en penetreringsvoldtekt med penis, selv om det altså er fullt mulig det ikke har betydning for hvilken lovparagraf man snakker om. Men jeg vil tro sistnevnte har høyere normalstraff, alt annet likt. For øvrig er det selvsagt helt greit at du i tråden minner alle på hvilke handlinger Kristiansen begikk i sin ungdom. Som nevnt er det nettopp slike forbrytere som kan mistenkes og noen ganger få skylden når verre forbrytelser begås, selv om de der var uskyldige. Nå må du gi deg. Jeg minner aldeles ikke om noe, jeg svarte på et spørsmål. Resten av insinueringene dine kan du bare droppe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 7. desember 2019 #507 Del Skrevet 7. desember 2019 2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Nå må du gi deg. Jeg minner aldeles ikke om noe, jeg svarte på et spørsmål. Resten av insinueringene dine kan du bare droppe. Kan ikke du bare gi deg nå? Eventuelt opprette en egen tråd om hva som inngår i begrepet ‘voldtekt’, dersom du ønsker å debattere det ytterligere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 7. desember 2019 #508 Del Skrevet 7. desember 2019 Når voksne menn kverulerer om hvor fysisk (her teller bare FYSISK! Ikke redsel, angst, smerte, skam ogfrykt!) skadelig det er for en seksåring å få en finger tvangsinnført i skjeden..... Fyfaen. Det er det drøyeste jeg har lest på lang tid. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #509 Del Skrevet 7. desember 2019 9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Nå må du gi deg. Jeg minner aldeles ikke om noe, jeg svarte på et spørsmål. Resten av insinueringene dine kan du bare droppe. Og gjennom svaret blir leserne av tråden påminnet disse detaljene. Hvorfor konstruerer du uenighet som ikke finnes? Hva slags insinueringer sikter du til? Det var da ingen i innlegget du siterte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 7. desember 2019 #510 Del Skrevet 7. desember 2019 Men kan han virkelig bli dømt for noke han ikkje har gjort? Det høyrest heilt konspirasjonsteoretisk ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #511 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 11 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Når voksne menn kverulerer om hvor fysisk (her teller bare FYSISK! Ikke redsel, angst, smerte, skam ogfrykt!) skadelig det er for en seksåring å få en finger tvangsinnført i skjeden..... Fyfaen. Det er det drøyeste jeg har lest på lang tid. Hvilke innlegg er det som kverulerer på dette? Som nevnt beskrives dette i dommen du lenket til. For øvrig står det er ingenting om en seksåring, men at det skjedde minst en gang i en periode hvor jenta var 7-9 år. Selvsagt for alt jeg vet mulig det som står i dommen er galt. Det er da ellers ikke å kverulerere å bare henvise direkte til dommen du la ut, ei heller drøyt at ulike kriminelle handlinger kan anses som ulike i alvorlighetsgrad, som f.eks Baneheia-drapene sammenlignet med Kristiansens erkjente forbrytelser, hvor førstnevnte kvalifiserer til lovens strengeste straff. Usikker på hva sistnevte ville ført til, isolert sett, noen nevnte betinget fengsel, men det høres jo altfor mildt ut. Endret 7. desember 2019 av Djækklåsst 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beverly_Hills Skrevet 7. desember 2019 #512 Del Skrevet 7. desember 2019 Hvorfor har en pedofil barnemorder blitt gjenstand for slik omtanke fra konspiratoriske liksom-etterforskere? Fyren er skyldig og kommer til å sette Norgesrekord i soning sammen med ABB. Er man opptatt av lov og rett så er det sikkert noen mer verdig trengende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 7. desember 2019 #513 Del Skrevet 7. desember 2019 Hva har straff med saken å gjøre? For siste gang: - noen spurte om han hadde voldtatt en seksåring - svaret er ja. Viggo Kristiansen har voldtatt en seksåring. Sånn. Ferdig. Har ikke sagt et ord om at det har noe med Baneheiadrapene å gjøre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #514 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 4 minutter siden, Beverly_Hills skrev: Hvorfor har en pedofil barnemorder blitt gjenstand for slik omtanke fra konspiratoriske liksom-etterforskere? Fyren er skyldig og kommer til å sette Norgesrekord i soning sammen med ABB. Er man opptatt av lov og rett så er det sikkert noen mer verdig trengende. Dersom du har noen argumenter angående på hvilken måte Kristiansen kan ha vært skyldig i Baneheia-drapene, så er der absolutt interessant å få høre. De fleste, meg inkludert inntil nokså nylig, har jo alltid vært sikre på at han var skyldig. Men setter man seg godt inn i saken etter alt som er kommet frem de siste årene, så ser man jo at det var den andre domfelte som var alene om disse drapene. Om du har satt deg inn i disse tingene og likevel mener han må være skyldig, så er det helt klart interessant, altså begrunnelsen. Det er jo ingen andre i norsk offentlighet som de siste årene har greid/prøvd å forklare hvordan de mener det da kan henge sammen. Endret 7. desember 2019 av Djækklåsst 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #515 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 12 minutter siden, mammahjarte skrev: Men kan han virkelig bli dømt for noke han ikkje har gjort? Det høyrest heilt konspirasjonsteoretisk ut. Rettsstaten kan ta feil. Den tar feil i ny og ne. Eneste måten å garantert unngå justismord på er om absolutt ingen straffes. Da er man 100 % sikker. Problemet er selvsagt at å godta et samfunn hvor ingen kan straffes er en svært dårlig ide. Derfor må man altså godta et system med en viss justismordfare. Det skjer nok få justismord i Norge, i forhold til de aller fleste land, kanskje er vi helt i verdenstoppen i å unngå sånt her. Det som derimot har vist seg vanskelig i Norge, er å få endret uriktige dommer. Der tror jeg nok mange land er bedre enn oss. Endret 7. desember 2019 av Djækklåsst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #516 Del Skrevet 7. desember 2019 42 minutter siden, mammahjarte skrev: Synest og podcasten ikkje er veldig nøytralt vinkla og tar den med eit skeptisk blikk. Har fått med meg at «begge sider» mener den er noe skjevt vinklet i sin disfavør. Må nok være utrolig vanskelig å forsøke å gjøre dette balansert. Interessant om det er noe konkret du har reagert på i så måte. Det er selvsagt utfordrende at nesten ingen, for ikke å si ingen (er jo flere episoder igjen) som støtter dommen som vil uttale seg om hvorfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 7. desember 2019 #517 Del Skrevet 7. desember 2019 11 minutter siden, Djækklåsst said: Har fått med meg at «begge sider» mener den er noe skjevt vinklet i sin disfavør. Må nok være utrolig vanskelig å forsøke å gjøre dette balansert. Interessant om det er noe konkret du har reagert på i så måte. Det er selvsagt utfordrende at nesten ingen, for ikke å si ingen (er jo flere episoder igjen) som støtter dommen som vil uttale seg om hvorfor. Er på episode 4 nå. Det vart sagt i tidlegare episodar at politiet jakta på spreng etter å kunne pågripa nokon for det som hadde skjedd fordi at lokal miljøet trengte at noken vart stilt til ansvar. Det var hinta til at Viggo vart pågrepet berre for å ta nokon for å gjera samfunnet nøgd. Kanskje eg tolka det feil, men syntest det var litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 7. desember 2019 #518 Del Skrevet 7. desember 2019 21 minutter siden, Djækklåsst said: Rettsstaten kan ta feil. Den tar feil i ny og ne. Eneste måten å garantert unngå justismord på er om absolutt ingen straffes. Da er man 100 % sikker. Problemet er selvsagt at å godta et samfunn hvor ingen kan straffes er en svært dårlig ide. Derfor må man altså godta et system med en viss justismordfare. Det skjer nok få justismord i Norge, i forhold til de aller fleste land, kanskje er vi helt i verdenstoppen i å unngå sånt her. Det som derimot har vist seg vanskelig i Norge, er å få endret uriktige dommer. Der tror jeg nok mange land er bedre enn oss. Ja du har rett. Det kan og tenkjast at "ingen" bryr seg fordi at det er han. Ingen griner over ein pedo som er bak murane, bort sett frå nær familie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #519 Del Skrevet 7. desember 2019 4 minutter siden, mammahjarte skrev: Ja du har rett. Det kan og tenkjast at "ingen" bryr seg fordi at det er han. Ingen griner over ein pedo som er bak murane, bort sett frå nær familie. Ja, det er nok absolutt relevant. Det hadde vært mer ille om en som aldri har gjort noe galt hadde blitt dømt for dette, det mener nok mange og det er forståelig. Men man burde da, for de som ikke alt gjør det, også bekymre seg over at den som drepte jentene er på frifot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. desember 2019 #520 Del Skrevet 7. desember 2019 11 minutter siden, mammahjarte skrev: Er på episode 4 nå. Det vart sagt i tidlegare episodar at politiet jakta på spreng etter å kunne pågripa nokon for det som hadde skjedd fordi at lokal miljøet trengte at noken vart stilt til ansvar. Det var hinta til at Viggo vart pågrepet berre for å ta nokon for å gjera samfunnet nøgd. Kanskje eg tolka det feil, men syntest det var litt merkelig. Ja, enig der, de hadde jo alt en skyldig i Andersen, så at Kristiansen ble arrestert var da ikke av annen grunn enn at de oppriktig trodde han var delaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg