Gå til innhold

Dere som jobber i butikk: Hvordan er prosedyren når dere skal sjekke om en kunde har varer med seg som ikke er betalt for etter at kunden nettopp har betalt og er på vei for å pakke varene i poser etter handelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det skal selvsagt gjøres på en skånsom måte slik at du som kunne ikke føler det er fornærmede. 

 

Nei.

Ansatte skal ALDRI trakassere kunder.

Anonymkode: 509f6...d84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Ansatte skal ALDRI trakassere kunder.

Anonymkode: 509f6...d84

Trekker meg fra diskusjon da det virker som du ikke er helt med dine fulle fem. Aldri noen som har sagt at de skal trakassere kunder? Blir veldig merkelig at du kommer med ting som aldri er sagt.

Anonymkode: 38430...e2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trekker meg fra diskusjon da det virker som du ikke er helt med dine fulle fem.

Det er vel heller at du gikk tom for fantasiargumentene dine.

Anonymkode: 509f6...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har med meg varer jeg har kjøpt et annet sted en i den butikken jeg befinner meg sier jeg det til de bak kassa, har aldri hvert noe problem med det, typisk eksempel er avis kjøpt på kafe på det samme kjøpesentret som matbutikken er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sitter du i denne diskusjonen og synser om hvordan sikkerhetsarbeid og svinnforebygging (eksternt og internt) egentlig foregår?

Sektsen år gammel og ekstrahjelp på Rema? :fnise:

Anonymkode: 509f6...d84

Håper for din del at du IKKE jobber med mennesker, du virker som et utrolig ekkelt menneske rett og slett.

Anonymkode: 38430...e2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller at du gikk tom for fantasiargumentene dine.

Anonymkode: 509f6...d84

Like what? Hvordan argumenter, for hva da liksom? Er vell ikke så mye mere og si? Jeg forklarte tråd starter hvilken fremgangsmåter jeg er vandt med fra mine år o bransjen. Ingen andre enn du som lager kvalme. 

Anonymkode: 38430...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4. juli 2016 at 6.34, Evilposelos skrev:

Problemet er jo at dere mister mange kunder med den type oppførsel, som ikke stjeler. Du burde være litt forsiktig med å få kunder til å føle at de blir sett på som en tyv. 

Enig. Her er det en balansegang. Har aldri stjålet i hele mitt liv (sett bort ifra twist hos min megen bestemor). Og kan huske spesielt da jeg var yngre å bli "forfulgt" inne på klesbutikken av ansatte. Det har gjort meg så irritert at jeg i stede har handlet andre steder.

veldig greit nå for tiden når det fins alarm og/eller kamera i de fleste butikker. 

Anonymkode: 37aa3...03b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper for din del at du IKKE jobber med mennesker, du virker som et utrolig ekkelt menneske rett og slett.

Anonymkode: 38430...e2e

Jeg er iallfall ikke stokk dum hva angår temaet som diskuteres, slik du er.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Like what? Hvordan argumenter, for hva da liksom? Er vell ikke så mye mere og si? Jeg forklarte tråd starter hvilken fremgangsmåter jeg er vandt med fra mine år o bransjen. Ingen andre enn du som lager kvalme. 

Anonymkode: 38430...e2e

Du burde kanskje oppdatere deg, da de metodene du beskriver er noe utdatert og de fleste butikker har andre rutiner enn dette.

Anonymkode: 509f6...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.7.2016 at 6.34, Evilposelos skrev:

Problemet er jo at dere mister mange kunder med den type oppførsel, som ikke stjeler. Du burde være litt forsiktig med å få kunder til å føle at de blir sett på som en tyv. 

Sorrry jeg får ikke bort siteringen, 

Når i dag er det jo ikke bare stjele,det kreves mye, store butikker har stort sett vakt selskap som sitter å ser på, og har sivile vakter,

Kles butikker, Hennes, Cubus osv det har de fleste varer på alarm, det er ikke bare bare å stjele, det krever stor planlegging og utstyr til å ta av alamer, noe jeg synes det var litt intressant i denne diskusjonen.

 

 

Anonymkode: d24ec...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sorrry jeg får ikke bort siteringen, 

Når i dag er det jo ikke bare stjele,det kreves mye, store butikker har stort sett vakt selskap som sitter å ser på, og har sivile vakter,

Kles butikker, Hennes, Cubus osv det har de fleste varer på alarm, det er ikke bare bare å stjele, det krever stor planlegging og utstyr til å ta av alamer, noe jeg synes det var litt intressant i denne diskusjonen.

 

 

Anonymkode: d24ec...9f7

Hvis jeg hadde vært  i butikk hvis ansatte hadde spurt om ID (nevnt i tråden) når  jeg skal bytte og de hadde stått å sjekket om signaturen stemte med den som sto på kvitteringen (nå snakker jeg ikke om kredittkort kjøp),hadde jeg ikke handlet mer på den butikken.

Samme gjelder det denne butikken i denne tråden, man se ann alder og pris på varen, og tenke hvor mye "jobb" det år stjele, en på 35 år,gidder nok ikke å stjele en lussen bh til 149 kr. Hvis jeg skulle stjelt hadde jeg stjelt noe mye dyrer.

 

 

Så det er greit at man skal passe på at folk ikke stjeler uten å gå få langt. Uten at kunden føler seg mistenkt hver gang man går i butikken,det gjør at man mister kunder, og tillegg folk prater med folk og idag er det så lett å klage på internett. Og det er det endel butikk ansatte/ledere burde å tenke på.

 

 

Anonymkode: d24ec...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange artige svar her. Jeg jobber i en temmelig stor butikk og det er ikke slik at kassapersonellet sitter med overvåkningsbildene på skjermer foran seg eller i det heletatt har tilgang på de. Det kan virke som mange tror det er "bare" å se på overvåkningsbildene. Det er kun butikksjef,overvåkningspersonale, vektere og politi som har myndighet til å gå inn å sjekke i tide og utide. Vi som er i kassa kan varsle til de, men det blir ikke sjekket på sekundet.

Men så til det positive. Hvordan man snakker til kunder har absolutt alt å si når det kommer til å sjekke innhold eller spørre om varer man ser står igjen i vognen. Det å spørre i en tone der man tar utgangspunkt i at kunden ikke har gjort noe galt er det lureste.
Over kassene våre har vi også speil som gjør at vi kan se rett ned i vognen selv om den står bak kassa vår og for kunden vil være utfor synsfeltet vårt. Så der har vi full oversikt både over veskeinnhold dersom veska di står åpen i vognen, men også dersom du har mistet noe på gulvet på vei ut f.eks pengboka di og liknende. Så speilet er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snadder skrev:

Mange artige svar her. Jeg jobber i en temmelig stor butikk og det er ikke slik at kassapersonellet sitter med overvåkningsbildene på skjermer foran seg eller i det heletatt har tilgang på de. Det kan virke som mange tror det er "bare" å se på overvåkningsbildene. Det er kun butikksjef,overvåkningspersonale, vektere og politi som har myndighet til å gå inn å sjekke i tide og utide. Vi som er i kassa kan varsle til de, men det blir ikke sjekket på sekundet.

Men så til det positive. Hvordan man snakker til kunder har absolutt alt å si når det kommer til å sjekke innhold eller spørre om varer man ser står igjen i vognen. Det å spørre i en tone der man tar utgangspunkt i at kunden ikke har gjort noe galt er det lureste.
Over kassene våre har vi også speil som gjør at vi kan se rett ned i vognen selv om den står bak kassa vår og for kunden vil være utfor synsfeltet vårt. Så der har vi full oversikt både over veskeinnhold dersom veska di står åpen i vognen, men også dersom du har mistet noe på gulvet på vei ut f.eks pengboka di og liknende. Så speilet er gull verdt.

Hvilken butikk jobber du i?

Jeg har jobbet i flere større butikker, vi har aldri har speil slik du forklarer, men de har hatt vakter som sitter på "bakrommet" og med overvåkningskameraene og til tider sivile vakter i butikkene, i det fleste butikker får vi beskjed om at vi hvis vi mistenker at noen er tyv eller har stjelt skal vi kontakte vaktene og la de ta den jobben.

Det samme gjelder en del andre butikker jeg har jobbet i som ikke har egen ansatte vakter, da har vi fått beskjed om å kontakte vaktene som tilhører sentret/området.

Anonymkode: d24ec...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å vente på politiet, som har myndighet til å ransake meg.

Anonymkode: 509f6...d84

Merkelig, foretrekker du ikke å gå hjem og spise maten du nettopp lagde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er iallfall ikke stokk dum hva angår temaet som diskuteres, slik du er.

Du burde kanskje oppdatere deg, da de metodene du beskriver er noe utdatert og de fleste butikker har andre rutiner enn dette.

Anonymkode: 509f6...d84

Altså, gjentar meg selv. Håper for guds syld du ikke jobber med mennesker. Du prøver hardt og virke som en perfekt butikkansatt her, men for å si det slik. Med de dårlige "pepole skilsne" dine ville du aldri blitt ansatt i noe form for butikk, du virker som tidenes råttene eple! 

Anonymkode: 38430...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags myndighet har egentlig vektere i slike saker? Er skeptisk til at vektere fremstår som politi med politi-liknende uniformer og håndjern på seg. Spesielt når det har vært oppe i media at mange av dem har fyldige rulleblad og et kurs på noen uker.

Var på et apotek en gang hvor to vektere stalket en narkoman. De sto rett ved da vedkommende skulle handle på resept og lyttet til alt han sa. Etter at han hadde gått fortalte de til den apotekansatte at nakomanen var sånn og slik med et glis i full offentlighet foran alle som stod der. Fryktelig provoserende.

Anonymkode: 77412...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...