Gå til innhold

Altfor mykt hår


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Genevieve

Men hva gjorde folk på 1920-30m tallet da?

De fleste må vel ha vært skalla  :ler:

Før shampooen kom (den første moderne shampoo ble utviklet av John Breck) brukte folk vanlig såpe til å vaske håret med. Såpene på den tiden var så fulle av fett at de ikke tørket ut håret. Dessuten var hårvask noe man ikke gjorde hver dag slik som nå. Dermed var ikke dette noe problem. Kjemisk behandling som permanent, farging og glattetenger fantes heller ikke og i den grad det gjorde det var det lite utbredt.

De første ph balanserte shampooene kom ikke før rundt 1970.

Min kunnskap om hår og hudpleie kommer ikke fra blader, jeg har utdannelse innenfor området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Genevieve

Men er du utdannet frisør?

Har utdannelse innenfor begge felt (make-up og hår) men man må ikke være frisør for å vite at hår trenger fuktighet.

Men nå har jeg sagt mitt i denne diskusjonen, jeg orker ikke gjenta meg selv gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har utdannelse innenfor begge felt (make-up og hår) men man må ikke være frisør for å vite at hår trenger fuktighet.

Men nå har jeg sagt mitt i denne diskusjonen, jeg orker ikke gjenta meg selv gang etter gang.

Nei jeg er enig med deg jeg

Men dette var kun et spørsmål av ren nysgjerrighet!

Thats it!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet. Hold dere til tema, så unngår dere at tråden blir stengt.

Orakel - moderator

Fra reglene :

Personangrep/persondebatter

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig baby-hår og bruker Headstrong shampoo og balsam fra Redken.

Er veldig fornøyd med disse produktene. Balsamen er lett, men jeg bruker den likevel mest i tuppene slik at ikke håret blir tørt.

Ellers vil jeg anbefale å bruke en root-lift. Den som Redken har er veldig bra! Fine Shot tror jeg den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har du prøvd den andre shampoen i Resistance-serien fra L'Oreal? Den bruke rjeg innimellom når håret mitt blir for glatt og får for mye av den andre grønne Resistance-shampoen. Altså - volumshampoen får håret mitt til å kjennes litt grovere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etheral

Jeg har pumpeskummet til Sebastian og bruker det bare i hodebunnen for å "løfte" håret, tar jeg det i lengden blir håret mest grovt og stivt, så jeg tror det passer fint til litt kort hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen oppsummere de produktene som er nevnt?

Ble litt uoversiktlig med alle dritt-slengningsinnleggene. Hvilke spesifikke produkter i Sebastian Double serien er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Kan noen oppsummere de produktene som er nevnt?

Ble litt uoversiktlig med alle dritt-slengningsinnleggene. Hvilke spesifikke produkter i Sebastian Double serien er bra?

Ifølge frisøren min er det shampo, balsam og skum. Jeg hadde sprayen, men håret ble ekkelt å ta i av den, og så var den veldig stiv (og dyr! 219 for lita flaske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så noen langt opp i tråden anbefalte sebastian texturizer, og vil bare skrive under på den.

men milde himmel for en retning tråden tok på vei ned hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så noen langt opp i tråden anbefalte sebastian texturizer, og vil bare skrive under på den.

men milde himmel for en retning tråden tok på vei ned hit.

Hva er/gjør/hvordan brukes en sånn texturizer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Hva er/gjør/hvordan brukes en sånn texturizer?

Det er en slags flytende gele som du bruker i håret før føning, og som gir litt mer "grip". Den der lukter i tillegg helt nydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en slags flytende gele som du bruker i håret før føning, og som gir litt mer "grip". Den der lukter i tillegg helt nydelig. :)

Får prøve den neste gang jeg er hos frisøren. Syns nesten alle "frisør-produkter" lukter godt jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Synes nesten alle "frisør-produkter" lukter godt jeg da. :)

Da har du ikke kjent lukta til Mohair shampo fra Sebastian. Billig aftershave lukter bedre. Jeg tømte den i do pga lukta :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...