Gå til innhold

Altfor mykt hår


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Har noen gode tips mot babymykt hår? Jeg har relativt tynne hårstrå, og veldig mange, så jeg har ikke tynt hår, men det er som sagt veldig mykt.

Håret mitt er veldig mykt og umedgjørlig; til og med frisøren ler av det. Nå har det vært farget flere ganger på en uke (i forbindelse med en visning), men det er like mykt.

Finnes det noe som kan gjøre det lettere å ha med å gjøre? Jeg lurte på enten skummet fra Body Double-serien fra Sebastian, eller Sexed-Up Bodybuilding Tonic fra TIGI, men har ikke prøvd noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om noen shampoer som kan hjelpe, men har du prøvd å for eksempel bruke saltvannspray? Det gjør hvertfall mitt tynne fine hår lettere å style. Kanskje en proteinbasert shampo kan gjøre håret litt "stivere", for eksempel manipulator fra TIGI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jepp, jeg har et tips... Slutt å bruk balsam! Du fortalte at du bruker gjerne mer balsam en sjampo, og da blir jo håret mykt og umulig å style. Da jeg hadde kort hår kunne jeg ikke bruke balsam i det hele tatt fordi da fikk jeg ikke håret rufsete...

Ikke bruk hårkur så ofte heller. Håret ditt trenger antageligvis ikke det uansett når det er helt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Uten balsam filtrer håret seg sammen til stålull, så det går ikke.... :(

Jeg skal sikkert tilbake til frisøren over helga (har vært der flere ganger i uka i det siste) for at hun skal rette på klippen etter showet, og da skal jeg spørre konkret om hva hun anbefaler.

Kur bruker jeg ikke lenger, den står i skapet. Og jeg bruker allerede proteinshampo&balsam (TIGI Dumb Blonde), men jeg får mykt hår av den også.

Kanskje håret mitt er immunt, rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Uten balsam filtrer håret seg sammen til stålull, så det går ikke.... :(

Jeg skal sikkert tilbake til frisøren over helga (har vært der flere ganger i uka i det siste) for at hun skal rette på klippen etter showet, og da skal jeg spørre konkret om hva hun anbefaler.

Kur bruker jeg ikke lenger, den står i skapet. Og jeg bruker allerede proteinshampo&balsam (TIGI Dumb Blonde), men jeg får mykt hår av den også.

Kanskje håret mitt er immunt, rett og slett?

Kanskje det. Noen har jo mykt hår da. men hva om du bare tar litt balsam i tuppene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med visning??

Høres ut som jeg har samme hårtype som deg. Er ikke så mye å gjøre med det. Bare tenke at det kunne vært verre. Tenk om vi i tillegg hadde få hårstrå? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Genevieve

Slutt å bruk balsam, slutt å bruk hårkur, det er omtrent som å si at neglelakkfjerner er fint å bruke til å fjerne øyensminke.

Har du veldig fint glatt hår er ikke trikset å gjøre det knusktørt og ødelagt. Du må bruke stylingprodukter som gjør håret "tregere" og lettere å forme. Forsøk Tigi Superstar som er en varmeaktiverende volum-lotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sebastian Texturizer-body builder er ett produkt jeg er superfornøyd med. Tas i vått hår, for så å føntørre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten balsam vil "skjellene" i hårstrået bli helt åpne, og fargen falme utrolig fort.

Selv bruker jeg leave-in balsam for å unngå supermykt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Uten balsam vil "skjellene" i hårstrået bli helt åpne, og fargen falme utrolig fort.

Selv bruker jeg leave-in balsam for å unngå supermykt hår.

hm... tenkte ikke på det da jeg hadde kort hår. Men jeg liker at håret mitt er litt rufsete og bustete, og fordrar ikke når det er flatt og glatt. Og den effekten får jeg med å kutte ned litt på balsamen, bruker det kun i tuppene. Er det virkelig mulig å få et hår til å stå rett opp når man gir det så mye fuktighet i form av balsam og kurer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
Er det virkelig mulig å få et hår til å stå rett opp når man gir det så mye fuktighet i form av balsam og kurer..?

Ja det er mulig, men det krever de rette produktene, den rette teknikken og litt mer kunnskap enn en middels fjortiz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig, men det krever de rette produktene, den rette teknikken og litt mer kunnskap enn en middels fjortiz.

Greit at du har peilig på hår, det kan være, men sånne komentarer kan du spare deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Greit at du har peilig på hår, det kan være, men sånne komentarer kan du spare deg for.

Når noen utt. seg om ting de åpenbart ikke kan noe om må de tåle å få svar på tiltale. Å ikke gi håret fuktighet vil ødelegge det over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Når noen utt. seg om ting de åpenbart ikke kan noe om må de tåle å få svar på tiltale. Å ikke gi håret fuktighet vil ødelegge det over tid.

Jeg er helt enig med Genevieve. Bertene på forumet her har det med å plumpe ut med idiotiske tips og råd. "Hudkremer er farlige og får huden til å bli avhengig" og "Man trenger ikke bruke frisørprodukter, det som er billig er like bra" er eksempler på det. Skremmende at jenter i den alderen ikke har noe kunnskap om riktig stell og hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg er helt enig med Genevieve. Bertene på forumet her har det med å plumpe ut med idiotiske tips og råd. "Hudkremer er farlige og får huden til å bli avhengig" og "Man trenger ikke bruke frisørprodukter, det som er billig er like bra" er eksempler på det. Skremmende at jenter i den alderen ikke har noe kunnskap om riktig stell og hygiene.

Jeg synes også det er håpløst at jenter som skal være voksne har så sykt lite kunnskap om basic hår- og hudpleie. Det er en av grunnene til at jeg ikke lenger poster så mye på Velvære som jeg gjorde før for når man prøver å gi råd blir det bare fnyst bort med at det sikkert er dyyyyrt og at det ikke virker og vi bare er snobbete og jålete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjennt som har den typen hår og få å få kontroll på håret og få det til å ikke kruse seg har hun fønet det.

Noe som har resultert i at det blir ennda mer fjonete og ukontrolerbart på andre måter etter hvert.

Hva du skal gjøre har du fått noen svar på fra andre som har mer erfaring fra den tye hår enn hva jeg har.

Proteinkurer og eller balsamer skal bygge oppstrukturen i håret kansje dette kan hjelpe?

Det beste er vel å ta i mot råd fra frisøren din som faktisk vet eller skal vite hva hun snakker om og har sett håre i virkeligheten.

Her blir jo det opp til hver enkelt å gjette seg til ut i fra ens erfaringer hva du kan gjøre noe som kan ennde med dårlig rådgivning og verre resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg synes også det er håpløst at jenter som skal være voksne har så sykt lite kunnskap om basic hår- og hudpleie. Det er en av grunnene til at jeg ikke lenger poster så mye på Velvære som jeg gjorde før for når man prøver å gi råd blir det bare fnyst bort med at det sikkert er dyyyyrt og at det ikke virker og vi bare er snobbete og jålete.

Tell me about it :roll:

Jeg vet at mange ser på meg som en snobb, men jeg kommer aldri til å slutte å bruke kvalitetsvarer. Jeg har venninner som svir av tusenvis av kroner på alkohol og byturer, men som likevel mener de ikke har råd til å kjøpe seg en skikkelig hårkur, og som kjøper hudkremer på Rimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er håpløst at jenter som skal være voksne har så sykt lite kunnskap om basic hår- og hudpleie. Det er en av grunnene til at jeg ikke lenger poster så mye på Velvære som jeg gjorde før for når man prøver å gi råd blir det bare fnyst bort med at det sikkert er dyyyyrt og at det ikke virker og vi bare er snobbete og jålete.

Som du gjorde før!?

Du har vel ikke vært her så lenge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...