Gå til innhold

My 600 lb life


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker egentlig serien, føler bare at det blir litt gjentakende. Er ca det samme i hver episode. Var en liten tvist da en av deltakerne døde da 

Endret av KillerKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.4.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Dr Now er så kul. Anonymkode: c1355...1ab

Han er kunnskapsrik ennå, men dessverre har han blitt for gammel til at det er trygt å la ham operere særlig mye lengre. En gang må også han gå av med pensjon. Hadde aldri latt meg snitte i av så gamle folk. 

Anonymkode: 4a752...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har sett mange av episodene, og holder nå på med en. Er det flere enn meg som reagerer på at de kommer til kontoret og Dr. Now bare : «Gå ned 30 kg til neste gang», uten å sende dem til psykolog først? De har en alvorlig spiseforstyrrelse og de blir bedt om å bli kvitt den av seg selv liksom. Første pri må jo være å sende dem til psykolog for å ta tak i de underliggende årsakene til at pasientene overspiser- og trøstespiser for å håndtere følelser. Man kan ikke bare forvente at det skal gå over av seg selv... Jeg skjønner at han må være tydelig, og at det viktigste aller først er å få pasientene ut av livsfare. Jeg vet at han må ansvarliggjøre dem, og det er forståelig at vekten må under kontroll brennkvikt. Men.. likevel. Å be en person med en alvorlig overspisingslidelse om å slutte å spise så mye er jo akkurat like lite konstruktivt som det er å be en med anoreksi om å spise. Ingen blir kvitt en SF sånn..

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg har sett mange av episodene, og holder nå på med en. Er det flere enn meg som reagerer på at de kommer til kontoret og Dr. Now bare : «Gå ned 30 kg til neste gang», uten å sende dem til psykolog først? De har en alvorlig spiseforstyrrelse og de blir bedt om å bli kvitt den av seg selv liksom. Første pri må jo være å sende dem til psykolog for å ta tak i de underliggende årsakene til at pasientene overspiser- og trøstespiser for å håndtere følelser. Man kan ikke bare forvente at det skal gå over av seg selv... Jeg skjønner at han må være tydelig, og at det viktigste aller først er å få pasientene ut av livsfare. Jeg vet at han må ansvarliggjøre dem, og det er forståelig at vekten må under kontroll brennkvikt. Men.. likevel. Å be en person med en alvorlig overspisingslidelse om å slutte å spise så mye er jo akkurat like lite konstruktivt som det er å be en med anoreksi om å spise. Ingen blir kvitt en SF sånn..

 

Trur dr Now vet hva han gjør!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok også veldig mye som skjer i kulissene som ikke kommer med i episodene. Legg merke til at de som regel ankommer klinikken midt på dagen (dagslys), men som regel er bekmørkt når de drar derfra :) 

Anonymkode: 937ca...827

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg har sett mange av episodene, og holder nå på med en. Er det flere enn meg som reagerer på at de kommer til kontoret og Dr. Now bare : «Gå ned 30 kg til neste gang», uten å sende dem til psykolog først? De har en alvorlig spiseforstyrrelse og de blir bedt om å bli kvitt den av seg selv liksom. Første pri må jo være å sende dem til psykolog for å ta tak i de underliggende årsakene til at pasientene overspiser- og trøstespiser for å håndtere følelser. Man kan ikke bare forvente at det skal gå over av seg selv... Jeg skjønner at han må være tydelig, og at det viktigste aller først er å få pasientene ut av livsfare. Jeg vet at han må ansvarliggjøre dem, og det er forståelig at vekten må under kontroll brennkvikt. Men.. likevel. Å be en person med en alvorlig overspisingslidelse om å slutte å spise så mye er jo akkurat like lite konstruktivt som det er å be en med anoreksi om å spise. Ingen blir kvitt en SF sånn..

 

Som flere skriver er det nok mer som skjer i kulissene, mye er for "show". Dessuten er det slik at pasientene må være motivert for det selv. Han sender de som oftest når de innser selv også at de faktisk trenger psykologisk hjelp.

Anonymkode: c2397...8fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som flere skriver er det nok mer som skjer i kulissene, mye er for "show". Dessuten er det slik at pasientene må være motivert for det selv. Han sender de som oftest når de innser selv også at de faktisk trenger psykologisk hjelp.

Anonymkode: c2397...8fa

Det er godt mulig, ja. Føler de blir møtt litt sånn ‘slank deg eller dø’ uten forståelse for hvorfor det har blitt sånn. Skjønner at de må ha motivasjon, men det virker som om Dr. Now ser på alle tilbakefall som unnskyldninger. Og det vitner litt om at han ikke helt forstår det psykologiske bak. Men bra de får psykologhjelp om de ønsker det. Hadde jeg kommet til klinikken og veid 300kg, så hadde det første jeg hadde forespurt vært om jeg kunne få snakke med psykolog.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren.. synes så synd på de små barna (helt ned til 10-11 år) som må gjøre alt i huset, inkludert hente og bringe all maten, og samtidig bare blir kommandert rundt fordi foreldrene er sengeliggende. Barn skal være barn, og skal ikke ta ansvar for foreldrene sine på en slik måte. :(
 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Fy søren.. synes så synd på de små barna (helt ned til 10-11 år) som må gjøre alt i huset, inkludert hente og bringe all maten, og samtidig bare blir kommandert rundt fordi foreldrene er sengeliggende. Barn skal være barn, og skal ikke ta ansvar for foreldrene sine på en slik måte. :(
 

 

Grusomt.  Her er det virkelig snakk om ekstrem eksponering av barn i voldsomt krevende situasjoner..  Jeg er ikke så fan av slike program, men dette kunne TLC virkelig latt være - barna hadde i det minste fortjent å bli anonymisert.

Dette er i bunn og grunn kikker-TV og da må man bruke mesteparten av programtiden på å vise elendigheten, ikke eventuell framgang og reell hjelp, for jeg håper de får mer informasjon enn bare "du skal spise 1000 kcl/dag og gå ned 30 kilo på en måned".  En deltaker som fra første stund er pliktoppfyllende og tar dette 100% på alvor uten å skeie ut en eneste gang vil bli for kjedelig.  Hvis man følger amerikanske debattfora om denne serien, er det de virkelige forferdelige deltakerne som skaper mest engasjement og det ryktes at det oppfordres til drama.  

Anonymkode: 2a717...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 23.02, Gorilla skrev:

Fy søren.. synes så synd på de små barna (helt ned til 10-11 år) som må gjøre alt i huset, inkludert hente og bringe all maten, og samtidig bare blir kommandert rundt fordi foreldrene er sengeliggende. Barn skal være barn, og skal ikke ta ansvar for foreldrene sine på en slik måte. :(
 

 

Ja, det reagerer jeg på også. Husker ikke helt hvem episode det var jeg reagerte veldig på, men moren ba jo ikke barnet pent engang.

Kevin, hent noe å drikke!!

Kevin, gå og hent pizza!!

Kevin, hent ett teppe!!

Husker ikke helt navnet på gutten heller, men mora hørtes jo ut som den kommandanten. Jeg fikk helt vondt inni meg av å se den gutten bli herset med.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner å se hvordan det går med disse personene etter feks ett år eller to. Det avsluttes på en måte før de er i mål.

Er det noen gang vist om noen av disse personene har fått normalvekt og at de klarer å fungere normalt igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg savner å se hvordan det går med disse personene etter feks ett år eller to. Det avsluttes på en måte før de er i mål.

Er det noen gang vist om noen av disse personene har fått normalvekt og at de klarer å fungere normalt igjen?

Det er en fortsettelse av serien som heter ‘my 600lb life - where are they now?’

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorilla skrev:

Det er en fortsettelse av serien som heter ‘my 600lb life - where are they now?’

Det visste jeg ikke, men da skal jeg søke opp det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Det visste jeg ikke, men da skal jeg søke opp det 😊

🌸

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2020 at 6:18 PM, Gorilla said:

Jeg har sett mange av episodene, og holder nå på med en. Er det flere enn meg som reagerer på at de kommer til kontoret og Dr. Now bare : «Gå ned 30 kg til neste gang», uten å sende dem til psykolog først? De har en alvorlig spiseforstyrrelse og de blir bedt om å bli kvitt den av seg selv liksom. Første pri må jo være å sende dem til psykolog for å ta tak i de underliggende årsakene til at pasientene overspiser- og trøstespiser for å håndtere følelser. Man kan ikke bare forvente at det skal gå over av seg selv... Jeg skjønner at han må være tydelig, og at det viktigste aller først er å få pasientene ut av livsfare. Jeg vet at han må ansvarliggjøre dem, og det er forståelig at vekten må under kontroll brennkvikt. Men.. likevel. Å be en person med en alvorlig overspisingslidelse om å slutte å spise så mye er jo akkurat like lite konstruktivt som det er å be en med anoreksi om å spise. Ingen blir kvitt en SF sånn..

 

 

Disse deltagerne har sluttet å bry seg om egen helse, de har gitt opp. Å bli fortalt at de må ned i vekt er absolutt noe de trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som reagerer på at mange av dem nesten ikke har på seg klær i det heletatt under hele sendingen - ikke engang undertøy? 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nei, ser på 1000 lb sister

 

Anonymkode: 28f8d...048

dette tok kaka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Flere som reagerer på at mange av dem nesten ikke har på seg klær i det heletatt under hele sendingen - ikke engang undertøy? 🤔

Eller fillete klær fulle av hull... 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, princeofithilien skrev:

Eller fillete klær fulle av hull... 😕 

Helt merkelig. Forstår ikke at de vil naken på TV.,

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...