Gå til innhold

My 600 lb life


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har sett episoden med Steven Assanti? For en drittsekk 😡Han fortjente ikke operasjonen.

Anonymkode: 97d09...d6b

Tror ikke jeg har sett den, på hvilken måte var han en drittsekk?

Anonymkode: 9ea1b...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har sett episoden med Steven Assanti? For en drittsekk 😡Han fortjente ikke operasjonen.

Anonymkode: 97d09...d6b

Holder på å se den nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 21.32, prettylittlemisfit skrev:

Har sett alle episodene, venter nå på neste episode i sesong 7. Jeg liker veldig godt han legen der, han, eller serien, har hjulpet meg veldig mye da jeg hadde spiseforstyrrelser i flere år. Jeg forstod/innså da at jeg ikke var feit, jeg med mine 33kg tidlig i 20 årene vs deres 300-400kg..

hvor ser du det? på tv? på nett?

Anonymkode: ee849...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor ser du det? på tv? på nett?

Anonymkode: ee849...a8e

DPlay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har sett episoden med Steven Assanti? For en drittsekk 😡Han fortjente ikke operasjonen.

Anonymkode: 97d09...d6b

Dette er en mann som har levd med vold, omsorgssvikt og ei ruset mor som forlot han. Jeg tror det er barnet inni han som snakker. Han klarer ikke å dekke sitt eget behov for trøst og omsorg, og utagerer for at folk skal se han og gi han det han ikke klarer å gi seg selv. Han oppfører seg som et barn for å muligens motta den omsorgen som manglet da han var barn. Han prøver å lege egne sår ved å gjøre seg avhengig av andre, og når han blir avvist så forsterkes disse mønstrene. 

Oppførselen er selvsagt ikke grei, men man ser hva som ligger bak. Han trenger psykiatrisk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2019 at 3:02 PM, AnonymBruker said:

Han er 75, klar i hodet og det han driver med er rutineoperasjoner. Kan jobbe i flere år til. 

Anonymkode: 7452e...a7b

Han minner meg om hovmesteren som snubler mer og mer (men det er mest fordi han ikke har engelsk som morsmål, såklart.) Kanskje litt den finn.no-katten også😍 Digger han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvor ser du det? på tv? på nett?

Anonymkode: ee849...a8e

Noen episoder på YouTube, noen på tlc, og noen på D play 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer blir dritsur hver gang jeg ser på denne serien. Han mener det bare er noe tull og fiktivt laget for å skape TV- underholdning 😆

Anonymkode: 1ac51...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har sett den, på hvilken måte var han en drittsekk?

Anonymkode: 9ea1b...642

Han var alvorlig psykisk syk, både avhengig av mat og smertestillende. Narkoman, skjelte ut alle rundt han, forventet at alle skulle gå på limpinne for han, manipulerte alle, fulgte ingen råd, oppsøkte legevakt etter legevakt og fikk skrevet ut tusenvis av farlige medisiner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Samboer blir dritsur hver gang jeg ser på denne serien. Han mener det bare er noe tull og fiktivt laget for å skape TV- underholdning 😆

Anonymkode: 1ac51...0fd

Spør han hvordan han tror de "fiktivt" kan bli så store... 🙄

Anonymkode: 3f138...1a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer blir dritsur hver gang jeg ser på denne serien. Han mener det bare er noe tull og fiktivt laget for å skape TV- underholdning 😆

Anonymkode: 1ac51...0fd

Jeg tror jeg skjønner hva samboeren din mener.  Verken TV.-selskapet eller kirurgen gjør dette fordi de er så godhjertet, poenget er jo å gi oss freakshow-TV og tjene penger.  Disse evinnelige scenene fra dusjen og toalettet er ikke annet enn utnyttelse av mennesker i en svært vanskelig situasjon, og totalt unødvendige.  Vi skjønner at en person som veier 300 kilo sliter med å stå i dusjen, altså.  (Og så mener jeg at hver gang man i denne typen programmer bruker mye mer tid på å presentere problemet enn løsningen, er det ikke ment å være "inspirerende", men mer at vi som seere skal sitte og måpe og latterliggjøre).  I tillegg har de ingen kvaler med å vise mindreårige barn i svært tunge omsorgssituasjoner - det kunne de i det minste spart seg.

Anonymkode: 2a717...7d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg skjønner hva samboeren din mener.  Verken TV.-selskapet eller kirurgen gjør dette fordi de er så godhjertet, poenget er jo å gi oss freakshow-TV og tjene penger.  Disse evinnelige scenene fra dusjen og toalettet er ikke annet enn utnyttelse av mennesker i en svært vanskelig situasjon, og totalt unødvendige.  Vi skjønner at en person som veier 300 kilo sliter med å stå i dusjen, altså.  (Og så mener jeg at hver gang man i denne typen programmer bruker mye mer tid på å presentere problemet enn løsningen, er det ikke ment å være "inspirerende", men mer at vi som seere skal sitte og måpe og latterliggjøre).  I tillegg har de ingen kvaler med å vise mindreårige barn i svært tunge omsorgssituasjoner - det kunne de i det minste spart seg.

Anonymkode: 2a717...7d6

At dette er amerikanisert tv-underholdning på sitt verste er jeg enig i.

Anonymkode: 3f138...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2019 den 16.01, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette er en mann som har levd med vold, omsorgssvikt og ei ruset mor som forlot han. Jeg tror det er barnet inni han som snakker. Han klarer ikke å dekke sitt eget behov for trøst og omsorg, og utagerer for at folk skal se han og gi han det han ikke klarer å gi seg selv. Han oppfører seg som et barn for å muligens motta den omsorgen som manglet da han var barn. Han prøver å lege egne sår ved å gjøre seg avhengig av andre, og når han blir avvist så forsterkes disse mønstrene. 

Oppførselen er selvsagt ikke grei, men man ser hva som ligger bak. Han trenger psykiatrisk hjelp.

De fleste drittsekker har hatt en vond barndom. Det unnskylder ikke at man er en drittsekk. Jeg kjenner dog folk som har hatt en jævlig oppvekst og som likevel klarer å oppføre seg som folk, men så klart, vi er forskjellige. Syns dog ikke man skal unnskyldes pga man har hatt det fælt. Er ikke greit å være slem og stygg mot andre uansett hva. Og Steven Assanti er ikke en særlig god person, nei. 

Anonymkode: 89e10...fb1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.4.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva samboeren din mener.  Verken TV.-selskapet eller kirurgen gjør dette fordi de er så godhjertet, poenget er jo å gi oss freakshow-TV og tjene penger.  Disse evinnelige scenene fra dusjen og toalettet er ikke annet enn utnyttelse av mennesker i en svært vanskelig situasjon, og totalt unødvendige.  Vi skjønner at en person som veier 300 kilo sliter med å stå i dusjen, altså.  (Og så mener jeg at hver gang man i denne typen programmer bruker mye mer tid på å presentere problemet enn løsningen, er det ikke ment å være "inspirerende", men mer at vi som seere skal sitte og måpe og latterliggjøre).  I tillegg har de ingen kvaler med å vise mindreårige barn i svært tunge omsorgssituasjoner - det kunne de i det minste spart seg.

Anonymkode: 2a717...7d6

Til en viss grad enig; Dr. Now er svært dyktig og en kjent kirurg. Han gjør nok det ikke bare for penger, det tviler jeg sterkt på. Han bryr seg om pasientene sine og ønsker å hjelpe flest mulig. 

Anonymkode: 89e10...fb1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går igjen i disse episodene er at deltagerne oppfører seg litt som unger. De vil ha, men vil ikke gjøre noe for det. 

  • De skylder alt på en vond fortid 
  • De finner på unnskyldninger hele tiden, den minste konfrontasjon fører til overspising
  • De takler ikke det minst ubehag for å få en endring
  • De har aldri forlatt staten eller familien
  • Manipulerer sine nærmeste

Uansett hvilke forandringer vi gjør i livet vil gi et midlertidig ubehag før det blir bedre, når det er snakk om liv eller død burde det virkelig være enklere å å takle litt ubehag.

Må legge til at jeg skjønner at det absolutt ikke kan være enkelt, men skylder faktisk litt på den amerikanske kulturen/mentaliteten her, ikke minst matkulturen. 

Anonymkode: a3889...2fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste drittsekker har hatt en vond barndom. Det unnskylder ikke at man er en drittsekk. Jeg kjenner dog folk som har hatt en jævlig oppvekst og som likevel klarer å oppføre seg som folk, men så klart, vi er forskjellige. Syns dog ikke man skal unnskyldes pga man har hatt det fælt. Er ikke greit å være slem og stygg mot andre uansett hva. Og Steven Assanti er ikke en særlig god person, nei. 

Anonymkode: 89e10...fb1

Han oppførte seg veldig dårlig ja, så absolutt. Løy, manipulerte, svindlet systemet, skjelte ut de som skulle hjelpe han, fant opp smerter, truet folk. Grusom oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.4.2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Spør han hvordan han tror de "fiktivt" kan bli så store... 🙄

Anonymkode: 3f138...1a3

Ja han er rar

Anonymkode: 1ac51...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva samboeren din mener.  Verken TV.-selskapet eller kirurgen gjør dette fordi de er så godhjertet, poenget er jo å gi oss freakshow-TV og tjene penger.  Disse evinnelige scenene fra dusjen og toalettet er ikke annet enn utnyttelse av mennesker i en svært vanskelig situasjon, og totalt unødvendige.  Vi skjønner at en person som veier 300 kilo sliter med å stå i dusjen, altså.  (Og så mener jeg at hver gang man i denne typen programmer bruker mye mer tid på å presentere problemet enn løsningen, er det ikke ment å være "inspirerende", men mer at vi som seere skal sitte og måpe og latterliggjøre).  I tillegg har de ingen kvaler med å vise mindreårige barn i svært tunge omsorgssituasjoner - det kunne de i det minste spart seg.

Anonymkode: 2a717...7d6

Det er sant. 

Anonymkode: 1ac51...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som går igjen i disse episodene er at deltagerne oppfører seg litt som unger. De vil ha, men vil ikke gjøre noe for det. 

  • De skylder alt på en vond fortid 
  • De finner på unnskyldninger hele tiden, den minste konfrontasjon fører til overspising
  • De takler ikke det minst ubehag for å få en endring
  • De har aldri forlatt staten eller familien
  • Manipulerer sine nærmeste

Uansett hvilke forandringer vi gjør i livet vil gi et midlertidig ubehag før det blir bedre, når det er snakk om liv eller død burde det virkelig være enklere å å takle litt ubehag.

Må legge til at jeg skjønner at det absolutt ikke kan være enkelt, men skylder faktisk litt på den amerikanske kulturen/mentaliteten her, ikke minst matkulturen. 

Anonymkode: a3889...2fc

Det du sier er reelle problemer de har, men det er ikke fordi de oppfører seg som barn. De er psykisk syke. De skal snu en livslang vane de har, som ikke bare er en vane men også overlevelsesstrategi. For mange av dem så handler det om dype, alvorlige traumer. Det er ikke nok at de de mister alt de trenger for å overleve og fungere, de må også smake på det hver dag, flere ganger om dagen. De kan ikke bare slutte å spise. Så med andre ord, fristelsen er ekstrem. Det kan ikke sammenlignes med en alkoholiker en gang, fordi de kan bare holde seg unna alkohol resten av livet.

Fatter ikke at folk har så mye empati, sympati og forståelse for de som har anoreksi. Mens de som overspiser, de er bare vrange og barnslige. 

Anonymkode: ee849...a8e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det du sier er reelle problemer de har, men det er ikke fordi de oppfører seg som barn. De er psykisk syke. De skal snu en livslang vane de har, som ikke bare er en vane men også overlevelsesstrategi. For mange av dem så handler det om dype, alvorlige traumer. Det er ikke nok at de de mister alt de trenger for å overleve og fungere, de må også smake på det hver dag, flere ganger om dagen. De kan ikke bare slutte å spise. Så med andre ord, fristelsen er ekstrem. Det kan ikke sammenlignes med en alkoholiker en gang, fordi de kan bare holde seg unna alkohol resten av livet.

Fatter ikke at folk har så mye empati, sympati og forståelse for de som har anoreksi. Mens de som overspiser, de er bare vrange og barnslige. 

Anonymkode: ee849...a8e

Enig i det du skriver, og det er noe jeg ikke liker helt ved dette programmet. De tar ikke helt innover seg at disse menneskene har spiseforstyrrelse. Like enkelt/effetivt å be dem om å spise mindre, som å be anorektikeren bare spise mer. Terapi burde definitivt være påkrevd.

Og den obligatoriske vaskeseansen er helt unødvendig. Jeg er normalvektig men ikke pokker om noen fikk filme meg naken i dusjen! Sensurering av private parts eller ei

Anonymkode: 139e0...076

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...