Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 18.2.2019 den 11.39, Hoppetaujenta skrev:

Jo, men selv "dyktige leger" må ha en best før og utgangsdato syns jeg.
Han bør ikke operere helt til han til sist mister en pasient under op`en. Best å gi seg på topp. 

Han er 75, klar i hodet og det han driver med er rutineoperasjoner. Kan jobbe i flere år til. 

Anonymkode: 7452e...a7b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Junk  food som dette er billig . Sunn mat er dyrere . 

Anonymkode: 32eeb...7e5

Det stemmer ikke. 

Jeg har vært mange ganger i USA de siste årene, og junk er ikke så voldsomt billig det heller. I tillegg spiser de enorme mengder, så det må uansett bli dyrt. 

Jeg lurer på hvor mye deltakerne får dekket av produksjonsselskapet... 

Anonymkode: f3bd6...041

• Liker 3
Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Skrevet

Har sett alle episodene, venter nå på neste episode i sesong 7. Jeg liker veldig godt han legen der, han, eller serien, har hjulpet meg veldig mye da jeg hadde spiseforstyrrelser i flere år. Jeg forstod/innså da at jeg ikke var feit, jeg med mine 33kg tidlig i 20 årene vs deres 300-400kg..

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på dette programmet nå, og har ikke sett det før. Får helt vondt av den unge mannen på 33 år som veier 235 kg. Altså det er så vanvittig mye. Han kan knapt gå.

Han og kjæresten bor hos moren hans, og de begge kjøper usunn og mye mat til han. Han tar fullt ansvar selv, men de må da skjønne at de må hjelpe han. 

Stakkars mann. Er bare halvveis i episoden. Håper han klarer å gå ned i vekt.  

Anonymkode: 160bb...32c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på dette programmet nå, og har ikke sett det før. Får helt vondt av den unge mannen på 33 år som veier 235 kg. Altså det er så vanvittig mye. Han kan knapt gå.

Han og kjæresten bor hos moren hans, og de begge kjøper usunn og mye mat til han. Han tar fullt ansvar selv, men de må da skjønne at de må hjelpe han. 

Stakkars mann. Er bare halvveis i episoden. Håper han klarer å gå ned i vekt.  

*325 kg 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

*325 kg 

325 kg? :sjokk: Herregud, det er like mye som hesten min! 

Anonymkode: 112a8...e85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 325 kg. Det var virkelig mye. Han klarte å gå ned til 260 på to måneder, og så ble han etterhvert slankeoperert. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var en der som veide 440kg en gang. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Hvor kan man se disse sesongene om man ikke har TV? 

Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Dplay :)

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
7 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Dplay :)

Er det gratis? 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

YouTube 

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Utrolig trist, men vanvittig sterk historie. Jeg bøyer meg i støvet for alt de tilslutt klarer å oppnå tross det utgangspunktet de hadde. 

Det som er vondest med hele serien er å se at mennesker med alvorlige psykiske lidelser og traumer ikke har blitt fanget opp tidligere. Jeg tror mye av dette kunne vært unngått om de hadde fått psykologhjelp tidligere. Det var ei der som fortalte at hun ble misbrukt da hun var 8 år, og hun fortalte det første gang da hun var 40!! 32 år hvor hun har bært en av de verste hemmelighetene et menneske kan bære. Det er ikke rart at hun endte opp med så store problemer som ble vist. 

Synes også det er ufattelig at familien rundt lar det skure og gå. Hvis en person holder på å dø av overvekt og ikke klarer å se hva som må gjøres, så må jo de som er rundt ta tak. De stiller opp, hjelper til og gjør mye bra. MEN, de lar de spise det de vil når de vil. Kjører, henter og bringer mat til alle døgnets tider. 

Godt å se at flere av dem får livet på rett kjøl igjen og kan starte et nytt og bedre liv. 

Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Utrolig trist, men vanvittig sterk historie. Jeg bøyer meg i støvet for alt de tilslutt klarer å oppnå tross det utgangspunktet de hadde. 

Det som er vondest med hele serien er å se at mennesker med alvorlige psykiske lidelser og traumer ikke har blitt fanget opp tidligere. Jeg tror mye av dette kunne vært unngått om de hadde fått psykologhjelp tidligere. Det var ei der som fortalte at hun ble misbrukt da hun var 8 år, og hun fortalte det første gang da hun var 40!! 32 år hvor hun har bært en av de verste hemmelighetene et menneske kan bære. Det er ikke rart at hun endte opp med så store problemer som ble vist. 

Synes også det er ufattelig at familien rundt lar det skure og gå. Hvis en person holder på å dø av overvekt og ikke klarer å se hva som må gjøres, så må jo de som er rundt ta tak. De stiller opp, hjelper til og gjør mye bra. MEN, de lar de spise det de vil når de vil. Kjører, henter og bringer mat til alle døgnets tider. 

Godt å se at flere av dem får livet på rett kjøl igjen og kan starte et nytt og bedre liv. 

Ingen som overspiser i den grad har det bra psykisk.

Ingen.

Psykiske utfordringer er noe alle med spiseproblemer sliter med, om det så er overspising, anoreksi, bulimi, og alle kombinasjoner og variasjoner av dette.

• Liker 5
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ingen som overspiser i den grad har det bra psykisk.

Ingen.

Psykiske utfordringer er noe alle med spiseproblemer sliter med, om det så er overspising, anoreksi, bulimi, og alle kombinasjoner og variasjoner av dette.

Akkurat det jeg mener. Derfor er det så utrolig synd at de ikke fikk hjelp før problemene eskalerte til det nivået der. Det er jo forferdelig 😞

Skrevet
Just now, Kjærlighetsbarn98 said:

Akkurat det jeg mener. Derfor er det så utrolig synd at de ikke fikk hjelp før problemene eskalerte til det nivået der. Det er jo forferdelig 😞

Du nevner også det at det gjerne er de nærmeste (enablers) som hjelper til med å skaffe mat til de, en slags malplassert omsorg, og det sier jo mye om eventuelle familiedynamikker, som gjerne er årsaken til hele problemet i utgangspunktet...

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Du nevner også det at det gjerne er de nærmeste (enablers) som hjelper til med å skaffe mat til de, en slags malplassert omsorg, og det sier jo mye om eventuelle familiedynamikker, som gjerne er årsaken til hele problemet i utgangspunktet...

Absolutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har sett episoden med Steven Assanti? For en drittsekk 😡Han fortjente ikke operasjonen.

Anonymkode: 97d09...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...