Gå til innhold

Trygt å reise til Tyrkia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke større dødsfare når man kjører til fjellet i påsken? Hva er egentlig sjansen for at man skal bli rammet av terror i Tyrkia sammenlignet med andre farer vi utsetter oss for.

Anonymkode: 85482...e53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke større dødsfare når man kjører til fjellet i påsken? Hva er egentlig sjansen for at man skal bli rammet av terror i Tyrkia sammenlignet med andre farer vi utsetter oss for.

Anonymkode: 85482...e53

Men hvorfor ta risikoen, når det gjentatte ganger skjer bombinger i Tyrkia i disse dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

 

Men hvorfor ta risikoen, når det gjentatte ganger skjer bombinger i Tyrkia i disse dager? 

Hvorfor kjøre bil til hytta på fjellet når man kan bli i byen? Hvorfor være ute på byen etter kl 23 når man kan gå hjem før? Hvorfor bli kjent med fremmede? Hvorfor kjøpe leilighet i første etage i steden for høyere opp? Hvorfor gå på konsert og andre folkerike arrangementer når man kan gå på tur i skogen? Hvorfor ta fly, tog, buss, båt og annet når man kan være hjemme?

Anonymkode: 85482...e53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøre bil til hytta på fjellet når man kan bli i byen? Hvorfor være ute på byen etter kl 23 når man kan gå hjem før? Hvorfor bli kjent med fremmede? Hvorfor kjøpe leilighet i første etage i steden for høyere opp? Hvorfor gå på konsert og andre folkerike arrangementer når man kan gå på tur i skogen? Hvorfor ta fly, tog, buss, båt og annet når man kan være hjemme?

Anonymkode: 85482...e53

Kan ikke sammenligne det å kjøre en tur på hytta med å dra til et land hvor folk skyter og bomber hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Kan ikke sammenligne det å kjøre en tur på hytta med å dra til et land hvor folk skyter og bomber hverandre. 

I forhold til dødsfaren så kan man det.

Anonymkode: 85482...e53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til dødsfaren så kan man det.

Anonymkode: 85482...e53

Faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. juni 2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

Min kjære søster å hennes 3 barn skal til Tyrkia på ferie om et par uker. Er  dette trygt?  Jeg hadde aldri reist dit! Synes det er kjempe skummelt. jeg tenker på  skytingen på flyplassen i Tyrkia.  

Anonymkode: cf8a3...d57

Jeg hadde aldri dratt til Tyrkia, hadde faktisk betalt for å ikke reise dit. Tyrkia har vært et uaktuelt reisemål for meg de tre siste årene. Det er urolig der, landet grenser til Syria, IS ønsker å ramme turistområder som strender, noe de har vært åpne om. I tillegg kjører tyrkere uforsvarlig - holdt på å bli påkjørt sist jeg var der. 

Anonymkode: 3cdef...76d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Faktisk ikke.

I løpet av siste 1,5 år har 266 mennesker blitt drept av terror i Tyrkia. Med en befolkning på 80 mill utgjør altså sjansen 0,000003. Antall trafikkdrepte i Norge i samme periode er 210. Det utgjør 0,00004 av en befolkning på 5 millioner. Det er med andre ord 14 ganger så stor sannsynlighet for å dø i trafikken i Norge som det er for å dø av terror i Tyrkia.

Anonymkode: 85482...e53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde personlig ikke dratt nå, det er alt for mange uroligheter der nede nå...
Mest sansynlig går det greit. Men det har vært bomere og skyting på restaruanter, brannbomber og annet siste årene. 

Jeg ville nok heller valgt en annen ferie. 
Den er jo allerede kjøpt og betalt og de får sikkert ikke pengene igjen. Men likevel, med barn ville jeg heller holdt meg hjemme. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel naive her. Som fokuserer på at nei..det er i Istanbul eller Ankara ting evt vil skje i Tyrkia. Har dere glemt hva som skjedde i Tunisia? Hvor en gærning enkelt kunne slakte massevis av folk på stranden.

Hittil har IS konsentrert seg om de to byene. Men tror dere ikke de tenker hvor enkelt det hadde vært å plukket ut de charterdestinasjonene som invaderes av europeere nå i turistsesongen. Å plaffe ned turistene som ligger på strendene ville være verdens enkleste terrormål.

Anonymkode: 6cac1...4e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endel naive her. Som fokuserer på at nei..det er i Istanbul eller Ankara ting evt vil skje i Tyrkia. Har dere glemt hva som skjedde i Tunisia? Hvor en gærning enkelt kunne slakte massevis av folk på stranden.

Hittil har IS konsentrert seg om de to byene. Men tror dere ikke de tenker hvor enkelt det hadde vært å plukket ut de charterdestinasjonene som invaderes av europeere nå i turistsesongen. Å plaffe ned turistene som ligger på strendene ville være verdens enkleste terrormål.

Anonymkode: 6cac1...4e3

Det er nettopp pga det som skjedde i Tunisia som gjør at jeg aldri i livet vil dra til Tyrkia akkurat nå. 

Folk er naive som tror at man er trygg så lenge man holder seg til tyrkiske badeferier. Jeg tror det er der de vil slå til neste gang. Det er turismen de vil ramme, og Europa. Og europeere kryr det av i Tyrkia når fellesferien setter inn. 

Når man har så mange valg å reise til her i verden, hvorfor reise til der terrorfaren er høyest? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan like gjerne skje på en strand på Mallorca da. IS har sovende celler rundt i hele Europa.  Jeg orker ikke å leve i frykt, da blir livet så lite verdt å leve, hvis jeg skal være engstelig hele tiden. 

 

Anonymkode: 17aee...0e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan like gjerne skje på en strand på Mallorca da. IS har sovende celler rundt i hele Europa.  Jeg orker ikke å leve i frykt, da blir livet så lite verdt å leve, hvis jeg skal være engstelig hele tiden. 

 

Anonymkode: 17aee...0e3

Kjempestor forskjell på Mallorca og Tyrkia da. Tyrkia grenser tross alt mot Syria, hvor is-terrorister i tusenvis enkelt har kunnet passert grenseovergangen. Tyrkia er et rottereir angående potensielle terrorister. 

Greit nok man ikke vil leve i frykt, men hvorfor ikke minimere risiko..

Anonymkode: 6cac1...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endel naive her. Som fokuserer på at nei..det er i Istanbul eller Ankara ting evt vil skje i Tyrkia. Har dere glemt hva som skjedde i Tunisia? Hvor en gærning enkelt kunne slakte massevis av folk på stranden.

Hittil har IS konsentrert seg om de to byene. Men tror dere ikke de tenker hvor enkelt det hadde vært å plukket ut de charterdestinasjonene som invaderes av europeere nå i turistsesongen. Å plaffe ned turistene som ligger på strendene ville være verdens enkleste terrormål.

Anonymkode: 6cac1...4e3

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan like gjerne skje på en strand på Mallorca da. IS har sovende celler rundt i hele Europa.  Jeg orker ikke å leve i frykt, da blir livet så lite verdt å leve, hvis jeg skal være engstelig hele tiden. 

 

Anonymkode: 17aee...0e3

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempestor forskjell på Mallorca og Tyrkia da. Tyrkia grenser tross alt mot Syria, hvor is-terrorister i tusenvis enkelt har kunnet passert grenseovergangen. Tyrkia er et rottereir angående potensielle terrorister. 

Greit nok man ikke vil leve i frykt, men hvorfor ikke minimere risiko..

Anonymkode: 6cac1...4e3

Vi må nesten akspetere at terror kan skje overalt. Det skjedde på Utøya og i Oslo. Jeg nekter å la meg begrense av terrorister, men beveger meg selvfølgelig ikke ut i de verste områdene. Så det blir ikke Syria i sommerferien i år. Men jeg hadde reist til Tyrkia om jeg ville, men har mange andre planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av alle de fantastiske landene vi har i verden med nydelige strender, koselige folk og god mat...hvorfor velge tyrkia i en tid som dette??hvorfor ikke reise til spania, hellas, italia, frankrike, portugal, kroatia, bulgaria, tyskland, danmark osv, eller hvorfor ikke spennende land som thailand og vietnam?? hva er det som er såååå viktig å se i tyrkia som gjør opp for den økte faren for å bli sprengt i fillebiter, evt se sin familie bli det i ferien? IS har sagt at turister er et av målene i tyrkia, allikevel tenker folk at det er helt supert å reise til alanya i fellesferien? dette er noe jeg rett og slett ikke forstår...

Endret av ^me^
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen reiser til Tyrkia fordi, og tiltross, terrorisme.

Lokalbefolkningen trenger turismen enda mer nå..

Anonymkode: 2ddba...076

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen reiser til Tyrkia fordi, og tiltross, terrorisme.

Lokalbefolkningen trenger turismen enda mer nå..

Anonymkode: 2ddba...076

jeg tror lokalbefolkningen skjønner at turistene tar en pause fra tyrkia nå som det foregår terrorhandlinger i landet. Ville ikke du om det gjaldt norge? du hadde vel ikke regnet med at norge ville vært det landet alle hadde strømmet til for å slappe av og kose seg om vi hadde hatt 9 terrorhandlinger i landet på 1,5 år og trusler fra IS om å ta turister,  når det var stille og fredelig i de andre nordiske landene? det er logikk for de fleste tror jeg...vi kan heller komme å støtte turismen der når ting har roet seg liksom. 

er det logisk at vi turister skal reise til et land for å støtte turismen og legge bak oss faren for å bli sprengt eller skutt på bare for lokalbefolkningens økonomiske skyld? hvor er logikken i det? 

hvis du hadde hatt mange naboer, men den ene naboen har en gjeng som truer alle som kommer på besøk med å blåse dem i fillebiter eller skyte dem fordi at de ikke liker naboen din. Ville du gått over til den naboen sammen med ektefelle og barn og si "hei, nå skal vi kose oss, slappe av og nyte livet" og drite i trusslene (som er ganske reelle mtp 9 tidligere angrep på kort tid, sist nå for et par dager siden ved inngangsdøren til naboen) bare for å vise støtte og ta risikoen for familien, eller holde deg på avstand og gå til alle de andre naboene som ikke har noen gjengproblemer imens den ene naboen har løst opp i problemene sine? 

 

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...