Mainecoon Skrevet 31. oktober 2016 #221 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har hatt råmelk i flere uker nå. Godt å vite at kroppen forbereder seg, men også litt plagsomt å ikke kunne gå uten bh under tskjorta hjemme på kveldene uten at det blir masse flekker Her er formen bare fin! Merker lite til graviditeten nå og jeg klarer heldigvis å nyte det i og med at jeg har funnet hjertelyden med egen doppler. Det var herlig! Ellers så gleder jeg meg til OUL 7. november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazydoglady Skrevet 31. oktober 2016 #222 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hei på dere, jeg har termin 23 april så er inne her og kikker litt 😊 Ser at noen mener det er sent å begynne med timer hos jordmor i slutten av november, hva gjør dere hos jordmor egentlig? Selv har jeg hatt en svangerskapskontroll hos legen og skal tilbake dit på neste rundt oul. Tenkte å gå til jordmor etter nyttår for å snakke litt om fødsel, men føler ikke noe behov for det ennå. Går alle til jordmor og hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. oktober 2016 #223 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg synes jordmor har mye bedre tid og føler liksom at der kan man virkelig sitte å prate og få vite om alt man lurer på, mens hos legen er det mer klinisk (inn-sjekk-ut) men her er det sikkert store variasjoner. Var hos jordmor første gang uke 10, og går annenhver hos hun og lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #224 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg skal til første kontroll hos jordmor om en uke, da er jeg i uke 24. Gjorde det sånn sist svangerskap også. Jordmor har bedre tid og gir mer grundig veiledning om svangerskap, fødsel og amming enn legen synes jeg. Men jeg har ikke hatt behov for dette før mot slutten av svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 31. oktober 2016 #225 Del Skrevet 31. oktober 2016 Her begynner det også å komme råmelk! 15+1 i dag. Puppene har plutselig blitt ekstremt ømme igjen. Og jeg kjenner bevegelse Så utrolig herlig! Vi har også fått time til OUL, 2. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 31. oktober 2016 #226 Del Skrevet 31. oktober 2016 Joda, veldig godt å merke at kroppen forbereder seg, men er litt plagsomt at det lekker hele tiden Også er det så ømt at jeg får lyst til å gråte om jeg kommer borti, hvert fall med håndkle Formen min er veldig mye bedre, kjenner masse bevegelse hver dag! Sover utrolig dårlig, merker at jeg trenger en dupp i løpet av dagen, også begynner bekkenet mitt å bli et lite problem etter 4/5 timer med ståing på jobb. Butikkjobb uten mulighet for å sitte er ikke tingen med tullete bekken Har også endelig fått time til Riksen, så neste uke får vi svar på om mannen er bærer av det samme som meg eller ikke! Gleder meg til å bli ferdig med det, men gruer meg litt til hva svaret blir kjenner jeg Jordmor har jeg vært hos to ganger, første gangen var jeg 14 eller 15 uker på vei og nå sist forrige uke. Skal tilbake slutten av neste mnd også. Elsker å være hos jordmor jeg, hun er så koselig å prate med også er det moro å høre hjertelyden ordentlig Flere her som har tatt influensavaksinen? Jeg tok min når jeg var hos jordmor sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 31. oktober 2016 #227 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har tatt influensavaksinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #228 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har også tatt vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 31. oktober 2016 #229 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Jeg skulle tatt den i dag, men jeg blir jo aldri frisk av denne forkjølelsen. Jeg fikk tatt glukosebelastningstest da, og fikk godkjent Endret 31. oktober 2016 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 31. oktober 2016 #230 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg skal ta influensavaksinen, men må vente til virusinfeksjonen er ute av kroppen. Her er det ingen råmelk, men hadde det heller ikke med førstemann. Jeg er veldig spent på om jeg får til å amme denne gangen. Det er egentlig mye jeg er spent på. Bare tanken på å ta med en bitteliten nyfødt hjem fra sykehuset er ganske overveldende. Og jeg lurer veldig på hvordan lille vil reagere på å få en lillebror/søster. Vi skal også på Rikshospitalet neste uke. Er for så vidt spent på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 31. oktober 2016 #231 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har enda ikke bestemt meg om jeg skal ta vaksinen... Fikk dere noen bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 31. oktober 2016 #232 Del Skrevet 31. oktober 2016 @Atziri, ingen bivirkninger her. Var øm rundt sprøytestikket i 4 dagers tid, men det blir jeg som regel når jeg tar sprøyter. Det er en økt risiko for mor og barn å få influensa, så for meg var det ikke noen tvil en gang Baby er også immun 6 mnd etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 2. november 2016 Forfatter #233 Del Skrevet 2. november 2016 Jeg fikk absolutt ingen bivirkninger av vaksinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LexSuperior Skrevet 3. november 2016 #234 Del Skrevet 3. november 2016 Jeg fikk beskjed om at de helst ikke vaksinerer gravide. Kanskje litt ulik praksis på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. november 2016 #235 Del Skrevet 4. november 2016 5 timer siden, LexSuperior skrev: Jeg fikk beskjed om at de helst ikke vaksinerer gravide. Kanskje litt ulik praksis på dette? https://www.fhi.no/sv/influensa/sesonginfluensa/influensavaksine/ jøss, det var jo rart? Da ville jeg vist de linken og spurt igjen. Jeg har hvertfall bestemt meg for å ta vaksinen. Har vært utslått av forkjølelse i 3 dager nå, og vil hvertfall ikke ha en runde til med influensa senere i vinter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LexSuperior Skrevet 4. november 2016 #236 Del Skrevet 4. november 2016 1 time siden, Marimba skrev: https://www.fhi.no/sv/influensa/sesonginfluensa/influensavaksine/ jøss, det var jo rart? Da ville jeg vist de linken og spurt igjen. Jeg har hvertfall bestemt meg for å ta vaksinen. Har vært utslått av forkjølelse i 3 dager nå, og vil hvertfall ikke ha en runde til med influensa senere i vinter Ja, det var pussig! Lurer på om ikke jeg skal gjøre det. Alternativt prøve et annet sted. Hadde jo vært kjekt å få tatt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 7. november 2016 #237 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Det var jammen rolig her inne! Siden sist har jeg vært på OUL og vi venter ei lita jente Nå kjenner jeg liv hver dag og det er kjempedeilig. Ukene bare flyr forbi nå! Interessant å lese om influensavaksinen også, jeg vurderer om jeg skal ta den selv. Hadde i utg.punktet tenkt å la være, men ei vennine som er sykepleier anbefalte den på det sterkeste.. Hmm.. Endret 7. november 2016 av Sapphira 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. november 2016 #238 Del Skrevet 7. november 2016 Gratulerer så masse med jente @Sapphira, og velkommen i jenteklubben! Morsomt å kjenne liv hver dag, det har jeg gjort i to uker nå. De siste dagene har jeg merket spark på utsiden også, men mannen han for grove hender så han kjenner ikke noe enda😛 Imorgen er det tur til Rikshospitalet for å se om livet våres kanskje blir snudd på hodet i mars eller ikke.. Skal tenke litt ekstra på dere også @lorelei6, vet ikke når dere skulle men det var vel denne uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mainecoon Skrevet 7. november 2016 #239 Del Skrevet 7. november 2016 Her kjennes det også liv hver eneste dag nå, og det er veldig godt og beroligende Jeg må også rette opp i en ganske viktig ting! For jeg skrev tidligere at jeg fikk vite på priv ul i uke 14 at jeg mest sannsynlig ventet gutt, men på oul idag fikk vi se at det var ei jente som gjemte seg inne i magen nå er jeg veldig glad og fortsatt veldig overasket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. november 2016 #240 Del Skrevet 7. november 2016 Gratulerer med jente du også @Mainecoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå