Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, lillemy02 skrev:

Om du vet hvor serie nummeret til noe skall være og den ikke er der da er den falsk

Serienr er "revet" opp og borte(mener selger), får den ikke før mandag og skal sjekke grundigere da, og vet hvor serienr på en Noe skal være, men mistenker selger for å ikke vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske lett å kjenne/se på en veske om den er ekte når man får den i hånda. Ellers kan du google så får du opp sjekklister på hva som skiller seg ut som ekte/falsk:)

Anonymkode: a1e81...43b

Ja, jeg skal se på det! Nå er den fra 80-tallet en gang, i følge selger, og jeg har lest meg såpass opp at jeg vet at tidlig 80-tall hadde ikke LV serienr. Ellers ser den helt og pen ut, men jeg venter og ser. Jeg håper selvfølgelig men who knows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Er det noen av dere som har erfaring med LV keepall bandouliere? Blir mye reising på meg på jobben fra høsten av så trenger en passe håndbagasjebag! Er middels høy, 168 men er litt redd den største størrelsen blir for stor for kroppen min å bære på skulderen.. 

eventuelt andre tips til fin håndbagasje med god størrelse?

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Er det noen av dere som har erfaring med LV keepall bandouliere? Blir mye reising på meg på jobben fra høsten av så trenger en passe håndbagasjebag! Er middels høy, 168 men er litt redd den største størrelsen blir for stor for kroppen min å bære på skulderen.. 

eventuelt andre tips til fin håndbagasje med god størrelse?

Anonymkode: a1e81...43b

Den beste håndbagasje, hvis du skal ha med litt, er uten tvil en kabinkoffert. Synes også at det er det som passer seg best hvis man reiser ifm. jobb. Personlig synes jeg LV sine canvas er litt for "flashy" til jobbruk. 

Anbefaler uansett noe med lav egenvekt. Jeg har denne fra Longchamp som jeg er veldig fornøyd med. http://uk.longchamp.com/luggage/le-pliage/travel-bag-1911089?sku=1471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke så mange vesker enda, men noen; 

- Chanel jumbo single flap caviar GHW

BD86376-CHANEL-Caviar-Jumbo-Single-Flap-Black-00.jpg.7ae90c30ec9093647a1f7f8b2706a0db.jpg

 

- Chanel jumbo double flap caviar SHW

463eb090c5cfc65c3edcf58fcd4b8dd3--chanel-jumbo-caviar-chanel-classic-jumbo.thumb.jpg.6568ec62a5517b45a67c6b640f39abf5.jpg

 

- Louis Vuitton neverfull MM Damier Ebene

lv-damier-ebene-canvas-neverfull-mm-n51105-hot-8c7bb.jpg.dcd81d1c13eb4f20d566c34659b4bd82.jpg

 

- Louis Vuitton Speedy 35 Monogram

599f671ac824b_louis-vuitton-speedy-35-monogram-canvas-handbags--M41107_PM2_Frontview.thumb.jpg.cf16e517f24d7af87b12621d2b51ff1e.jpg

 

- Louis Vuitton Keepall 50 Monogram

599f67494c628_louis-vuitton-keepall-50-monogram-canvas-travel--M41426_PM2_Frontview.thumb.jpg.5aadf370f0c480b99a1bb564cb47c0bd.jpg

 

Ja, det er nok litt EXTRA med begge jumboene, men single flap er så vanskelig å finne! Pluss hardwaren er forskjellig.

Har mange på ønskelista! Ladydior, Birkin, Chanel woc, Chanel medium flap i mange farger etc. ❤

 

Anonymkode: 0ce3b...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Man må ikke nødvendigvis være rik for å kunne kjøpe en veske for 50.000, man må være målbevisst, hardt arbeidende, sparsom og smart. Da jeg skulle kjøpe min Chanel Flap bag. Så solgte jeg en del vesker, klær og sko jeg ikke brukte lenger, jeg jobbet litt ekstra, tok en søndagsskift, unngikk å bruke unødvendige penger i uken (kuttet ned på å kjøpe lunsj hver dag, kuttet litt ned på antall kaffebesøk osv) etter 3.mnd, hadde jeg nok penger. Alle kan klare det hvis de vil, men det spørs hvor sterkt du ønsker å få det til. Hvis du gir opp før du starter, så ønsker du det ikke sterkt nok

Anonymkode: 415ce...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke nødvendigvis være rik for å kunne kjøpe en veske for 50.000, man må være målbevisst, hardt arbeidende, sparsom og smart. Da jeg skulle kjøpe min Chanel Flap bag. Så solgte jeg en del vesker, klær og sko jeg ikke brukte lenger, jeg jobbet litt ekstra, tok en søndagsskift, unngikk å bruke unødvendige penger i uken (kuttet ned på å kjøpe lunsj hver dag, kuttet litt ned på antall kaffebesøk osv) etter 3.mnd, hadde jeg nok penger. Alle kan klare det hvis de vil, men det spørs hvor sterkt du ønsker å få det til. Hvis du gir opp før du starter, så ønsker du det ikke sterkt nok

Anonymkode: 415ce...7d8

Det du sier er mer at du ønsket deg en slik veske. Hva betyr akkurat den vesken for deg? 

(Ser at du ikke så det jeg skrev under i lyst grått der oppe, for hadde du gjort det hadde du ikke svart slik du gjorde.) 

Anonymkode: cf711...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier er mer at du ønsket deg en slik veske. Hva betyr akkurat den vesken for deg? 

(Ser at du ikke så det jeg skrev under i lyst grått der oppe, for hadde du gjort det hadde du ikke svart slik du gjorde.) 

Anonymkode: cf711...a3f

Vesken trenger ikke å bety noe for meg, utenom at jeg likte den og ønsket meg en sånn en, og da sparte jeg opp penger og kjøpte:) Litt sånn små lei, alle som kommer og spør; Hva betyr vesken for deg? Hvilken glede gir vesken deg? Nesten som om de blir irritert over at jeg brukte min egne penger på meg selv, og ikke ga til dem fordi de syns 50.000 er mye for en veske.. 

 

Jeg har interesse for mote og bruker en del penger på det. Min neste veske skal bli Saint Laurent sin Sac De Jour...Men så usikker på størrelser, noen forslag her? Ønsker ikke den aller minste. 

Anonymkode: 415ce...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Hva er det du vil frem til? Har man egen leilighet, og det nødvendige kan man selvfølgelig bare "gå og kjøpe de veskene man vil" med "bare" 500K i buffer... 

 

Nok om det. 

Jeg har siklet etter Saint Laurent Sac de Jour i flere år, men nå har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe. SL butikken i Oslo har flere varianter, men dessverre ikke den jeg vil ha. Så nå er jeg satt opp på venteliste både i butikken, og på Høyer... Ai, noen som har erfaring med hvor lang tid slikt pleier å ta? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pavilion skrev:

Hva er det du vil frem til? Har man egen leilighet, og det nødvendige kan man selvfølgelig bare "gå og kjøpe de veskene man vil" med "bare" 500K i buffer... 

 

Nok om det. 

Jeg har siklet etter Saint Laurent Sac de Jour i flere år, men nå har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe. SL butikken i Oslo har flere varianter, men dessverre ikke den jeg vil ha. Så nå er jeg satt opp på venteliste både i butikken, og på Høyer... Ai, noen som har erfaring med hvor lang tid slikt pleier å ta? 

 

Hvilken størrelse og farge?😍 sist jeg bar inne på Saint Laurent i Oslo, lå det kun en svart Sac De Jour der:-/

Anonymkode: 415ce...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse og farge?😍 sist jeg bar inne på Saint Laurent i Oslo, lå det kun en svart Sac De Jour der:-/

Anonymkode: 415ce...7d8

Jeg skal ha svart small tote i textured leather :)  Den de har inne nå kalles for shoulder bag, hvor skinnet er mye mykere enn tote. 

Syntes small er en grei størrelse. Jeg vet det finnes i large (laptop bag), men jeg mistenker at den kan bli for tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pavilion skrev:

Jeg skal ha svart small tote i textured leather :)  Den de har inne nå kalles for shoulder bag, hvor skinnet er mye mykere enn tote. 

Syntes small er en grei størrelse. Jeg vet det finnes i large (laptop bag), men jeg mistenker at den kan bli for tung. 

Er forskjellen på størrelsen stor fra Small til Nano? Jeg tenker Nano i beige farge

Anonymkode: 415ce...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Jeg (det var meg som la ut bilder av veskene mine rett over her) er 27 år og har jobbet steinhardt i mange år for å kunne kjøpe og eie det jeg ønsker. Jeg har ikke høyere utdanning, men jobbet meg oppover. Jeg eier også nytt hus, men har valgt bort endel ting som bare drar penger. Som bil feks. Jeg har heller ikke barn. Barn koster mye penger. De kommer nok, men ikke enda. Det er faktisk bevist at yngre mennesker som får barn, kommer seg aldri opp økonomisk. Det er en grunn for at om man har barn, får man veldig mye mindre i boliglån feks. Prioriteringer er key. Jeg liker å bruke pengene mine på ting jeg vet jeg ikke taper penger på. Om det så er hus eller vesker. 

Anonymkode: 0ce3b...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Jeg tjener rundt 500.000, men jeg går ikke bare å kjøper "de veskene jeg vil". Jeg eier 5-6 designervesker, men jeg har spart litt til de fleste av de. Noen av dem har samboer spleiset på. En gang har jeg blåst av 11.000 på en veske uten å spare, men det svei litt den måneden, jeg har jo tross alt andre utgifter også.. Forøvrig er jeg vanvittig flink til å selge ting på Finn. Selger klær, møbler og vesker jeg ikke bruker. Pengene jeg får inn derfra går gjerne til nye vesker :-) 

Anonymkode: 92629...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke vintagebutikker i Oslo anbefaler dere? :) 

Anonymkode: 0632f...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.8.2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Høy inntekt eller gavmild partner med høy inntekt er en fordel, men for en del handler det også om prioriteringer. Spise billig, gå/sykle framfor å bruke bil, ikke ha bil eller ha en eldre Toyota Corolla framfor splitter ny BMW suv. Ikke spise ute en periode, ha få vesker m.m. Mange som har barn, bruker mye penger på klær og utstyr til dem. Har man ikke barn, kan man i stedet sette av mer penger hver måned. Mange bekker små osv. Noen velger å dra på feriereiser, ha en solid buffer eller betale ned ekstra på boliglånet, mens andre i stedet sparer opp og kjøper en kjempedyr veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Det handler om prioriteringer og sparing. Jeg er uføretrygdet, men eier flere designervesker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare en bruker som lurer på en ting, dere som har råd til og kjøper slike vesker, dere må jo være kjemperike? Altså, dere må jo ha en inntekt over 500000 eller noe sånt. Lurer på hvordan det er å være så rik at man bare kan gå og kjøpe de veskene man vil... :sukk:

(Jeg mener, jeg har bare femhundretusen i bufferspar, men kan ikke ta meg råd til en slik veske.) :cry3: 

Anonymkode: cf711...a3f

Det handler vel for det fleste om prioriteringer, hva man ønsker å bruke pengene sine på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...