Gå til innhold

Islam er farlig, muslimer er ikke nødvendigvis det


Anbefalte innlegg

Den 21.6.2016 at 22.57, Mari Y skrev:

Historisk er nok kristendommen mye verre. Folk gav jo støtte til nazi-regimet ut ifra kristne ideer om jødene som Jesu drapsmenn. I tillegg finnes det et antall kristne kulter både i USA og i andre land, som er ganske fanatiske når det gjelder religion. Som mormoner. Islam virker ganske ekstrem, men det synes å være en del kristne som ikke er det spor bedre. Eksempelvis heksebrenning i Afrika. 

 

Anonymkode: de46c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg trodde. En tendesiøs smørje av konsentrert negativitet, hvor man glemmer det fredelige visdomsaspektet og positive. Sensasjonalisme og overfokus på jihadisme. Statistikk slik Fanden leser Bibelen, uten tanke på hvor komplisert ikke bare Midtøstens men også verdens historie er, med stormakter som siden Alexander den stores tid har spilt ball med Midtøsten. Skal vi se, jeg har lest den boka til Samuel Huntington, og den har med gode grunner vært gjenstand for mye kritikk. Man finner ikke lettvint lærdom ved å surfe rundt etter propagandavideoer på nett. Man må lese fagbøker, og oppsøke og omgås folk. Om du gjør det, se etter balanserte fagbøker, og ikke sensasjonalisme. Skrekk-og gru selger bedre, og det er derfor mer av det på det vestlige marked. Selvsagt finnes det noen mørkemenn som vil erobre verden. 

Anonymkode: a8fd2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har også lest en del Dr. Bill Warner, men blitt skeptisk. Han er fysiker og ateist, uten sans for teologiske tolkninger og sammenhenger, samt hvordan religiøs inderlighet kan gjøre mange folk trofaste mot det gode. 

Anonymkode: a8fd2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: de46c...c35

Nå er det hvel egentlig islam og ikke kristendommen som er foredragsemne i denne videoen, slik jeg har skjønt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg trodde. En tendesiøs smørje av konsentrert negativitet, hvor man glemmer det fredelige visdomsaspektet og positive. Sensasjonalisme og overfokus på jihadisme. Statistikk slik Fanden leser Bibelen, uten tanke på hvor komplisert ikke bare Midtøstens men også verdens historie er, med stormakter som siden Alexander den stores tid har spilt ball med Midtøsten. Skal vi se, jeg har lest den boka til Samuel Huntington, og den har med gode grunner vært gjenstand for mye kritikk. Man finner ikke lettvint lærdom ved å surfe rundt etter propagandavideoer på nett. Man må lese fagbøker, og oppsøke og omgås folk. Om du gjør det, se etter balanserte fagbøker, og ikke sensasjonalisme. Skrekk-og gru selger bedre, og det er derfor mer av det på det vestlige marked. Selvsagt finnes det noen mørkemenn som vil erobre verden. 

Anonymkode: a8fd2...71c

Poenget er ikke at alle muslimer er slemme og onde og at Islam er grunnleggende ondt. Fordi det er det ikke.

Problemet er heller ikke vold i utgangspunktet. Problemet er at muslimer flest vil ha et religiøst samfunn med Sharia-lov som øverste makt, og at deres rettigheter (som den _siste_ religion) bør stort sett gå foran andres.

Statistikken i videoen er for øvrig godt dokumentert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betakker meg for lettvint videopropaganda, men kan ta en titt på den, når jeg føler for å bli oppgitt. 

Anonymkode: a8fd2...71c

Videoen er egentlig bare en visualisering av statistikken. Kildene kan du lese selv. 

Ikke vær en av de som tenker "propaganda" umiddelbart fordi du er uenig i overskriften i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror aldri det i menneskenes historie har eksistert et samfunn som tilrettelegger og frivilig betaler for å bytte ut egen kultur.

Fram til dagens Europa.

Anonymkode: 867d0...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror aldri det i menneskenes historie har eksistert et samfunn som tilrettelegger og frivilig betaler for å bytte ut egen kultur.

Fram til dagens Europa.

Anonymkode: 867d0...502

Kultur er feil valg av ord her. Vi snakker om noe mye mer alvorlig: Lover og normer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 0.20, SuperSonic skrev:

Nei, islam er ikke farlig. Ekstreminister er det. Kristendom er heller ikke farlig. Kristne ekstreminister er det. Buddisme, hinduisme, og alle andre religioner er heller ikke farlig. Det er ekstreministene som er det. 

Husk at islam er en av verdens største religioner, tror dere oppriktig at alle disse millionene av mennesker sitter med samme mening? 

Siden undersøkjelser har vist at de har det, så ja.

Anonymkode: 7e4d1...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 0.20, SuperSonic skrev:

Nei, islam er ikke farlig. Ekstreminister er det. Kristendom er heller ikke farlig. Kristne ekstreminister er det. Buddisme, hinduisme, og alle andre religioner er heller ikke farlig. Det er ekstreministene som er det. 

Husk at islam er en av verdens største religioner, tror dere oppriktig at alle disse millionene av mennesker sitter med samme mening? 

Ekstreme handlinger blir altfor ofte tema i slike debatter/diskusjoner.

Hva med det faktum at majoriteten av muslimer ønsker seg et samfunn basert på Sharia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 "Where knowledge ends, religion begins."

 - Benjamin Disraeli.

Anonymkode: 529ec...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen religion er farlig, uansett hvilke syke ting den oppfordrer sine disipler til å gjøre. Det er til syvende og sist den som tror, som er avtrekkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...