Gå til innhold

Islam er farlig, muslimer er ikke nødvendigvis det


Anbefalte innlegg

4 timer siden, Aamu skrev:

Det er der bare sprøyt. 

Da bør du i såfall ha kilder😉 jeg er godt kjent med historie og vet ganske nøyaktig hva jeg snakker om. Et stikkord er 'Deutsche kristen'. Ellers kan du bare ta en titt på USHMM sin hjemmeside, der står det informasjon om kristne under Holocaust. Og kristne kulter finnes absolutt, det finnes nok av dokumentarer om på nett. 

Du kan jo også sjekke ut nettet ang heksebrenning i Afrika. Det finnes til og med videoer som er lagt ut på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var kristne mennesker som slaktet indianerne i Amerika så kristendommen har mye blod på henda.

Anonymkode: b901e...5a5

Det er historieløst å påstå det motsatte. Kristendommen har vært brutal både i Norge såvel som i andre land, historisk. Det samme ville jeg egentlig påstått om islam. Dessverre har ikke alle kristne vært veldig 'Christ-like', men det stikk motsatte. Hadde alle kristne vært som Jesus, ville verden vært mye fredeligere. Men når man ser hvor ikke til og med endel kristne behandler mennesker verden over, ville jeg gått for verken kristendommen, islam, eller noen religion. Selv er jeg kritisk til alt som ikke kan bevises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er historieløst å påstå det motsatte. Kristendommen har vært brutal både i Norge såvel som i andre land, historisk. Det samme ville jeg egentlig påstått om islam. Dessverre har ikke alle kristne vært veldig 'Christ-like', men det stikk motsatte. Hadde alle kristne vært som Jesus, ville verden vært mye fredeligere. Men når man ser hvor ikke til og med endel kristne behandler mennesker verden over, ville jeg gått for verken kristendommen, islam, eller noen religion. Selv er jeg kritisk til alt som ikke kan bevises. 

Men det er aldri religionen sin feil. Det er bare menneskets feil.

Anonymkode: b901e...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er historieløst å påstå det motsatte. Kristendommen har vært brutal både i Norge såvel som i andre land, historisk. Det samme ville jeg egentlig påstått om islam. Dessverre har ikke alle kristne vært veldig 'Christ-like', men det stikk motsatte. Hadde alle kristne vært som Jesus, ville verden vært mye fredeligere. Men når man ser hvor ikke til og med endel kristne behandler mennesker verden over, ville jeg gått for verken kristendommen, islam, eller noen religion. Selv er jeg kritisk til alt som ikke kan bevises. 

Jeg mener det er viktig å ha en tro i livet. Jeg syntes det er trist når folk tror at det er ingenting etter døden. 

Meeeeen, religionen er ikke selve årsaken til alt det kaotiske som skjer. det er bare de gale individene (menneskene). Om de ikke hadde brukt religion som unnskyldning for sine syke handlinger så ville de brukt makten de har der og da. nok en gang, Nord koreas leder er en gal mann satt i høy makt. Hadde han vært muslim hadde de sagt at islam har skylden, men det har det ikke :)

Anonymkode: b901e...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

"To claim that I hate all muslims, because I hate radical islam - is like claiming that I hate all People With cancer, when I hate cancer"

Anonymkode: 529ec...adf

And for the wiser man: People choose their religion. One simply does not choose to have cancer.

Anonymkode: 72a63...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg trodde også at Islam var så farlig, men driver og setter meg bedre inn i saken, og er ikke så sikker på det lenger. Liksom jeg i yngre dager var så sint på Kristendommen (ateist). Er jo mye godt i Kristendommen også, når jeg bare fikk peiling. Den muslimske verden er mangfoldig og stor, og en del folk havner på ville veier. På samme måte som en del kristne er på bærtur, og hinduer, og buddhister, og en viss marxist i Nord-Korea. Kan vi ikke bare gi disse sprøingene en tupp i ræva, og så passer vi våre egne saker etterpå? Jeg orker ikke bruke energien min på fordommer, fremmedhat, ensporet kritikk av andres livssyn og sitte å være redd for minareter i Norge. Når alt kommer til alt er det bare en farge som teller, og det er fargen på dollar. Og vil vi havne i krig med 1 milliard av verdens befolkning? Har vi ikke en natur og en klode vi heller burde redde? Prioriteringer folkens! 

Anonymkode: a8fd2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do you believe that bats are birds?
or:
Do you believe that winged horses existed?
No?
Then you are neither a Christian, nor a Muslim.
Case closed.
Endret av Tidus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.6.2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er viktig å ha en tro i livet. Jeg syntes det er trist når folk tror at det er ingenting etter døden. 

Meeeeen, religionen er ikke selve årsaken til alt det kaotiske som skjer. det er bare de gale individene (menneskene). Om de ikke hadde brukt religion som unnskyldning for sine syke handlinger så ville de brukt makten de har der og da. nok en gang, Nord koreas leder er en gal mann satt i høy makt. Hadde han vært muslim hadde de sagt at islam har skylden, men det har det ikke :)

Anonymkode: b901e...5a5

Det er svært viktig å skille mellom det å tro på en gud, og det å være religiøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.6.2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Men det er aldri religionen sin feil. Det er bare menneskets feil.

Anonymkode: b901e...5a5

Religionen er ofte drivkraften bak menneskets handling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 22.47, Mari Y skrev:

Føler jeg har lest nok til at jeg ikke trenger å se den, men ser hvor du vil hen. Har også vanskelig med å skjønne at det kan være en fredelig religion, selv om dette ikke skulle tilsi at alle muslimer er voldelige. 

Du bør se den uansett. Så bør du dele den med alle du kjenner. Det pågår en krig i dagens samfunn som mange ignorerer, eller rett og slett ikke vet om. Islam er i dag minst like truende for et sekulært samfunn som kristendommen var før 1914. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 0.20, SuperSonic skrev:

Nei, islam er ikke farlig. Ekstreminister er det. Kristendom er heller ikke farlig. Kristne ekstreminister er det. Buddisme, hinduisme, og alle andre religioner er heller ikke farlig. Det er ekstreministene som er det. 

Husk at islam er en av verdens største religioner, tror dere oppriktig at alle disse millionene av mennesker sitter med samme mening? 

Jeg tror at alle som oppriktig kan kalle seg "muslim" tror på undertrykking av kvinner i mindre eller større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 22.57, Mari Y skrev:

Historisk er nok kristendommen mye verre. Folk gav jo støtte til nazi-regimet ut ifra kristne ideer om jødene som Jesu drapsmenn. I tillegg finnes det et antall kristne kulter både i USA og i andre land, som er ganske fanatiske når det gjelder religion. Som mormoner. Islam virker ganske ekstrem, men det synes å være en del kristne som ikke er det spor bedre. Eksempelvis heksebrenning i Afrika. 

Vi snakker ikke om historie her. Vi snakker om en trussel i dagens samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.6.2016 at 16.58, AnonymBruker skrev:

Det var kristne mennesker som slaktet indianerne i Amerika så kristendommen har mye blod på henda.

Anonymkode: b901e...5a5

Irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tidus skrev:

Vi snakker ikke om historie her. Vi snakker om en trussel i dagens samfunn. 

Jo klart. Men for å forstå dagens er samfunn er det viktig. Moderne islamister har også en historie. Det blir mye vanskeligere å forstå hva som motiverer disse gruppene uten😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic
12 minutter siden, Tidus skrev:

Jeg tror at alle som oppriktig kan kalle seg "muslim" tror på undertrykking av kvinner i mindre eller større grad.

Nå ja, se på anti-feministene i Norge du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Mari Y skrev:

Jo klart. Men for å forstå dagens er samfunn er det viktig. Moderne islamister har også en historie. Det blir mye vanskeligere å forstå hva som motiverer disse gruppene uten😉

Jeg er helt enig i dette utsagnet, men jeg må igjen poengtere at kristendommens synder i fortiden er fortsatt irrelevant for dagens problemer med Islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SuperSonic skrev:

Nå ja, se på anti-feministene i Norge du. 

Lyst til å forklare poenget med denne kommentaren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde også at Islam var så farlig, men driver og setter meg bedre inn i saken, og er ikke så sikker på det lenger. Liksom jeg i yngre dager var så sint på Kristendommen (ateist). Er jo mye godt i Kristendommen også, når jeg bare fikk peiling. Den muslimske verden er mangfoldig og stor, og en del folk havner på ville veier. På samme måte som en del kristne er på bærtur, og hinduer, og buddhister, og en viss marxist i Nord-Korea. Kan vi ikke bare gi disse sprøingene en tupp i ræva, og så passer vi våre egne saker etterpå? Jeg orker ikke bruke energien min på fordommer, fremmedhat, ensporet kritikk av andres livssyn og sitte å være redd for minareter i Norge. Når alt kommer til alt er det bare en farge som teller, og det er fargen på dollar. Og vil vi havne i krig med 1 milliard av verdens befolkning? Har vi ikke en natur og en klode vi heller burde redde? Prioriteringer folkens! 

Anonymkode: a8fd2...71c

Du kan umulig ha sett videoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betakker meg for lettvint videopropaganda, men kan ta en titt på den, når jeg føler for å bli oppgitt. 

Anonymkode: a8fd2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...