Sulosi Skrevet 18. juni 2016 #81 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har både "kosebikkje" som krever "lite" og jaktbikkje som er kjent for å kreve mye og jeg kan skrive under på at den enkleste å ha med å gjøre er faktisk jakthunden. Den blir fort mentalt sliten, en liten gåtur til byen og hun ligger strak resten av dagen mens den andre...den sitter og venter på oppmerksomhet hele dagen lang samme hvor mye vi har gått, løpt, trent. En tur på heia i los sån ser jeg knapt jakthunden på tre dager. Jeg synes ts skal forsøke å se hvordan det går først. Babyer er forskjellige. Noen er "enkle" mens andre spiser deg opp totalt. 2
Minimum Skrevet 18. juni 2016 #82 Skrevet 18. juni 2016 Vi fikk barn høsten 2015, kjøpte og hentet oss valp (rottweiler) mars 2016 og venter(ups) barn igjen i desember 2016. Nå er ikke jeg alene, jeg har mann. -som endog ikke (aldri) lufter hunden og knekte handa i mars(2dager før vi hentet hunden) og kan ikke engang skifte bleie eller gi mat til småen. Planlegg! Gå formiddagstur med baby. Ettermiddagstrening(spor whatever hjernetrim) med baby. Og kveldstur så nært leggetiden til baby du klarer, men sent nok til at det er greit for hunden (og sambittigheta di).
Minimum Skrevet 18. juni 2016 #83 Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, Minimum skrev: Vi fikk barn høsten 2015, kjøpte og hentet oss valp (rottweiler) mars 2016 og venter(ups) barn igjen i desember 2016. Nå er ikke jeg alene, jeg har mann. -som endog ikke (aldri) lufter hunden og knekte handa i mars(2dager før vi hentet hunden) og kan ikke engang skifte bleie eller gi mat til småen. Planlegg! Gå formiddagstur med baby. Ettermiddagstrening(spor whatever hjernetrim) med baby. Og kveldstur så nært leggetiden til baby du klarer, men sent nok til at det er greit for hunden (og sambittigheta di). Og vi hadde ekstra utfordringer ola nordmann slipper:)
ArtyFarty Skrevet 18. juni 2016 #84 Skrevet 18. juni 2016 Jeg er rett og slett sjokkert, over at det går an å få seg til å snakke til folk på den måten som gjøres her av en del. Fullstendig mangel på folkeskikk. Foreldrene deres hadde sikkert blitt stolte... 1
Gjest Sunhands Skrevet 18. juni 2016 #85 Skrevet 18. juni 2016 Den 16. juni 2016 at 18.28, Skywise skrev: Synes det er veldig spesielt at så mange ikke klarer å ha både hund og baby samtidig. Tenker dere ikke på hvordan dere skal løse det med hunden når eventuelle barn kommer til verden, før dere kjøper hund? Det sagt, føler du at det rette for deg og hunder er å omplassere, så gjør du det. Så lenge hunden får et godt hjem, er det neppe nøye om det er hos deg eller hos noen andre. De fleste hunder dog, selv bruksraser, klarer et år med lite aktivitet mens spedbarns-perioden varer. De fleste brukshunder er også familiehunder, og i en familie bli det som oftest perioder med mye trening og perioder med mindre trening. Ellers er det mange muligheter til å trene hund selv med spedbarn, om man bare har lyst og vilje til det. Ta hunden med på trilleturer og tren momenter mens baby sover, jogg med vogna, ha med baby i bæresele osv. Vi har to hunder og selv om jeg innimellom tenker hvordan det vil bli med baby og to hunder, er det ikke snakk om omplassering. De er jo babyene våre de også. Men jeg ser absolutt utfordringen når man blir alene. Vi har også en aktiv rase, men de er flinke når de går løse og holder seg hakk i hæl, og får da fly fritt. Tenker at du også kan bruke langline en del. Joggevogn funker også. Og jeg tenker at den tiden man trener med hund, er tid man uansett bør være ute og i aktivitet for helsa sin skyld. Hvordan bor du? Kan du få gjerdet inn hagen også så hunden får mer tumleplass? Eneste problem vil jo egentlig være hvis baby blir syk. Tenker at det er så sjelden og lite, at det ikke vil ha store betydningen. Hender at det skjer her hos oss også, og da får ikke hundene tur. Siden man uansett er hjemme når man er syk, bryr ikke hundene seg.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #86 Skrevet 18. juni 2016 Selvfølgelig er det noen som må kjefte og gi ts pepper. Typisk KG det! Ro ned reka dere.. Det er jo rene barnehagen å komme inn i tråden her. Ting kan skje og i dette tilfellet er det best med omplassering. Til mennesker som faktisk vil ha tid til hunden og gi den et godt hjem. Bedre det enn at den skal bli hos ts som vil bli alene med en baby. Selv om dere fint klarer det, så betyr ikke det at alle kan. Folk er forskjellige. Gjør det du føles er best Jeg har selv omplassert hunden min (skyt meg) og hunden fikk en ny flott familie og den stortrives med de andre dyra. De bor på gård. Jeg har vært å besøkt de et par ganger Anonymkode: bbe14...ce2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #87 Skrevet 18. juni 2016 Det irriterer meg grenseløst at det er folk som tror at det å ha hund er omtrent det samme som å ha en helt vanlig hobby. Det er latterlig. Har man hund, så må hunden være første prioritet. Å tro at man kan dyrke alt mulig andre interesser er utopi, så lenge man har et ønske om å gi hunden det den bør få av aktivitet og stimulans. Har sett folk her inne på KG kritiserer andre knallhardt mens de selv lufter hunden 30 minutter om dagen i naboloaget. Det er på trynet. En hund krever flere timers stimulans om dagen. De fleste hunder er alene hjemme når eieren er på jobb, og da sier det seg selv at den må få all oppmerksomhet resten av dagen når man kommer hjem. Minst 3-4 timer pr. dag + 8-10 timer lørdag og søndag bør settes av til hunden der den får fysisk stimulans og mental stimulans, og eierens fulle oppmerksomhet. Klarer man ikke det, bør man rett og slett ikke ha hund. Hører folk si at min hund trenger ikke så mye aktivitet, den "koser seg jo på sofaen". For noe sprøyt. Sel vom det kan SE ut som den har det greit, betyr ikke det at det er ok. En hund er skapt for å løpe ute i det fri, og å bruke hodet, ikke ligge å slappe av på en sofa. Bare å lese seg litt opp på hundens historie. Å ha baby og hund samtidig, når man bare er én person er 100% umulig. Det går rett og slett ikke fordi det er umulig å tilfredsstille både babyens og hundens daglige behov, når man ikke er to om jobben. Så ja, du burde definitivt omplassere hunden for dens eget beste, det er ingenting å diskutere. Anonymkode: 0fb16...f9f
Gjest Sunhands Skrevet 18. juni 2016 #88 Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det irriterer meg grenseløst at det er folk som tror at det å ha hund er omtrent det samme som å ha en helt vanlig hobby. Det er latterlig. Har man hund, så må hunden være første prioritet. Å tro at man kan dyrke alt mulig andre interesser er utopi, så lenge man har et ønske om å gi hunden det den bør få av aktivitet og stimulans. Har sett folk her inne på KG kritiserer andre knallhardt mens de selv lufter hunden 30 minutter om dagen i naboloaget. Det er på trynet. En hund krever flere timers stimulans om dagen. De fleste hunder er alene hjemme når eieren er på jobb, og da sier det seg selv at den må få all oppmerksomhet resten av dagen når man kommer hjem. Minst 3-4 timer pr. dag + 8-10 timer lørdag og søndag bør settes av til hunden der den får fysisk stimulans og mental stimulans, og eierens fulle oppmerksomhet. Klarer man ikke det, bør man rett og slett ikke ha hund. Hører folk si at min hund trenger ikke så mye aktivitet, den "koser seg jo på sofaen". For noe sprøyt. Sel vom det kan SE ut som den har det greit, betyr ikke det at det er ok. En hund er skapt for å løpe ute i det fri, og å bruke hodet, ikke ligge å slappe av på en sofa. Bare å lese seg litt opp på hundens historie. Å ha baby og hund samtidig, når man bare er én person er 100% umulig. Det går rett og slett ikke fordi det er umulig å tilfredsstille både babyens og hundens daglige behov, når man ikke er to om jobben. Så ja, du burde definitivt omplassere hunden for dens eget beste, det er ingenting å diskutere. Anonymkode: 0fb16...f9f Dette er jo bare bullshit. Det er selvsagt forskjell på rasene, men at en hund skal ha behov for 8-10 timers aktivitet? Tøys! Da er det snakk om spesielle raser. Synes jeg ser hundene våre måtte være aktive i 10 timer. De hadde ropt etter sofaen. De elsker sofaen og har gode liv. Etter en joggetur på 5 kilometer gidder de ikke engang å være ute med oss i den store inngjerda hagen vår, så de går ofte inn og legger seg på sofaen. Dagens domestiserte hund er ganske annerledes enn tidligere i hundens historie. Selvsagt trenger de turer, kos, mental stimuli og oppmerksomhet hver dag, men det du skriver er sterkt overdrevet.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #89 Skrevet 18. juni 2016 Husk og på at etter hvert så skal du på jobb, og baby i barnehage, hvordan skal du få tid til å gå tur med hunden, og ettermiddagsstresset med middag og leggetid? Unger legger seg som regel i 7tiden og da har man ikke mange timer mellom arbeidsslutt og leggetid som kan gå til hunden (og alt annet som må gjøres) Lykke til med valget TS. Anonymkode: af46a...a2a
Gjest Tekola Skrevet 20. juni 2016 #90 Skrevet 20. juni 2016 Ryddet for persondebatt, personangrep og svar til dette. Tekola, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå