Georg Skrevet 16. juni 2016 #21 Skrevet 16. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg slik at jeg har en unghund av en aktiv rase, og er gravid. Barnefar har valgt å trekke seg tilbake, og jeg får derfor ikke noe hjelp eller avlastning derfra når babyen blir født. Familien min har begrenset med muligheter for å hjelpe meg med hunden. Eneste utvei jeg ser akkurat nå, er å omplassere hunden. Men det føles så urettferdig, jeg føler jeg svikter han. Jeg føler jeg trenger innspill fra andre, men vet ikke hvem jeg skal snakke med... Det er nesten ingen som vet om graviditeten enda. Anonymkode: 0296b...ec9 Før det første: Lei meg for den situasjonen du er i. For andre: Ingen respekt for "menn" som stikker av fra gravide på den måten. Avskum alle som en. For det tredje: Du svikter slett ikke hunden din. Har selv måttet ta vanskelige valg når det kommer til dyr...men det er viktig å velge fornuft fremfor følelser i slike situasjoner. Barnet ditt må komme først, og jeg tror ikke du ville ha fått nok tid til hunden din etter fødselen uansett. Bare sørg for at du finner gode eiere til hunden din, så blir han nok fornøyd...og du trenger ikke å gå rundt med dårlig samvittighet. Lykke til. 2 timer siden, EvaLena skrev: Det er også noe som bør tenkes over FØR hund skaffes, synes jeg. Men hund tåler å bli omplassert, så gjør det du 😊 Med andre ord er det kun synske mennesker som kan ha dyr. 7
Dolly-Duck Skrevet 16. juni 2016 #22 Skrevet 16. juni 2016 Jeg tror nok de fleste her er enige at TS har en gyldig grunn for å omplassere, men blir irriterte fordi så mange sier de har gjort det når de har fått barn. Nå er ts sin situasjon blitt snudd helt på hodet, så det er greit. Men i de aller fleste tilfeller er det ikke slik. Klart man skal omplassere om man ikke klarer å gi hunden det den trenger, men man skal også tenke over disse tingene før man kjøper hund. Får man hund som barnløs 20-30 åring er sjansen stor for at et barn dukker opp mens hunden lever. En hund er ikke noe man skal ha i mellomtiden mens det passer, for så å gi det bort når man får andre ting å gjøre. Når det er sagt så har jeg flere venner som har klart å ha både hund og spedbarn og mange har til og med fått hund nummer to mens de er i permisjon. Så det er fullt mulig å klare både barn og hund. TS, dette er sikkert en veldig tøff tid for deg og jeg beklager så mye situasjonen du er i. Dersom du skal omplassere så anbefaler jeg deg å ta kontakt med organisasjoner som driver med dette istedenfor å legge det ut på finn. Lykke til med både barn og hund:) 3
Surriball Skrevet 16. juni 2016 #23 Skrevet 16. juni 2016 Jeg trodde jeg skulle gå inn i tråden og finne et helt normalt par som nedprioriterer hunden sin helt, men det er jo langt fra tilfelle. Når mannen ikke lenger er inne i bildet og kan hjelpe til med verken hund eller baby er det jo klart det blir vanskelig å gi en ung, aktiv brukshund det den trenger! Spesielt når det ikke er mulighet for avlastning andre steder heller. Jeg har selv en stor unghund av bruksrase, selv om min er av det mindre krevende kaliberet innafor rasen. Hvis jeg plutselig hadde blitt alene med både hund og baby nå, så hadde jeg nok omplassert for hundens skyld, jeg også. Har man en partner blir situasjonen en helt annen, men det har jo ikke ts. 2
Georg Skrevet 16. juni 2016 #24 Skrevet 16. juni 2016 Man forventer jo ikke at partneren skal stikke av som en pysete liten drittunge, så dette er ikke trådstarter sin feil på noen måte. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #25 Skrevet 16. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere fikk ikke med dere det viktige momentet i hovedinnlegget om at familieforholdene hadde endret seg betydelig ved at far ikke lenger var inne i bildet? Anonymkode: c0cd7...cc3 Typisk for disse barne haterne på forumet. Anonymkode: 516ec...f1a
Georg Skrevet 16. juni 2016 #26 Skrevet 16. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk for disse barne haterne på forumet. Anonymkode: 516ec...f1a Har hatt kjæledyr siden jeg gikk i bleier, og tar det alltid veldig tungt når dyrene mine dør...men det er noe i det du sier. Noen dyreeiere har en tendens til å bli litt sære og menneskefiendtlige (spesielt overfor barn). Det å være glad i et kjæledyr og gi det kjærlighet og oppmerksomhet er bare bra det, men det å sette dyr høyere enn mennesker er perverst. Noen reagerer jo kraftigere på nyhetshistorier om daue gorillaer enn nyhetshistorier om islamister som kutter strupen på spedbarn. Hadde vært interessant å diskutere dette i en egen tråd! 3
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #27 Skrevet 16. juni 2016 3 timer siden, Skywise skrev: Synes det er veldig spesielt at så mange ikke klarer å ha både hund og baby samtidig. Tenker dere ikke på hvordan dere skal løse det med hunden når eventuelle barn kommer til verden, før dere kjøper hund? Det sagt, føler du at det rette for deg og hunder er å omplassere, så gjør du det. Så lenge hunden får et godt hjem, er det neppe nøye om det er hos deg eller hos noen andre. De fleste hunder dog, selv bruksraser, klarer et år med lite aktivitet mens spedbarns-perioden varer. De fleste brukshunder er også familiehunder, og i en familie bli det som oftest perioder med mye trening og perioder med mindre trening. Ellers er det mange muligheter til å trene hund selv med spedbarn, om man bare har lyst og vilje til det. Ta hunden med på trilleturer og tren momenter mens baby sover, jogg med vogna, ha med baby i bæresele osv. Det spiller liten rolle hva man tenker før babyen kommer, for det blir alltid HELT ANNERLEDES enn man trodde på forhånd. Man kan selvsagt være heldig og tro at man sitter på fasiten (at det er kjempelett), men får man en baby som skriker hele døgnet så kan ikke all verdens planlegging eller lydighetstrening endre det faktum at det blir for slitsomt, stort sett. Særlig (!) når man er alenemamma.
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #28 Skrevet 16. juni 2016 3 timer siden, EvaLena skrev: Det er også noe som bør tenkes over FØR hund skaffes, synes jeg. Men hund tåler å bli omplassert, så gjør det du 😊 Ja, hunder er bare for folk som er single og aseksuelle, samt steriliserte.
Ruccula Skrevet 16. juni 2016 #29 Skrevet 16. juni 2016 Jeg skjønner ikke helt greia... I mitt miljø er det helt vanlig å ha 2,3,4,5 hunder og baby samtidig. Venninna mi hadde 3 hunder da mannen gikk fra henne og babien på 2 mnd... Hu var sliten men det var ikke snakk om å gi bort familie medlemmene. Folk er så pinglete! Jeg hadde aldri i verden gitt fra meg hundene mine...aldri i verden, jeg hadde funnet en løsning. Mitt råd er: sett inn en annonse i lokalavisa og be om dagmamma til hunden/tur kamerat osv.. Jeg har to dagmammaer til hundene mine når jeg må på jobb. De går laaange turer og koser seg glugg. Det er en vinn vinn situasjon for alle parter. Er mange som gjerne vil ha en tur venn uten å ha egen hund med alt ansvar det medfører. 6
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #30 Skrevet 16. juni 2016 3 minutter siden, Snublefella skrev: Jeg skjønner ikke helt greia... I mitt miljø er det helt vanlig å ha 2,3,4,5 hunder og baby samtidig. Venninna mi hadde 3 hunder da mannen gikk fra henne og babien på 2 mnd... Hu var sliten men det var ikke snakk om å gi bort familie medlemmene. Folk er så pinglete! Jeg hadde aldri i verden gitt fra meg hundene mine...aldri i verden, jeg hadde funnet en løsning. Mitt råd er: sett inn en annonse i lokalavisa og be om dagmamma til hunden/tur kamerat osv.. Jeg har to dagmammaer til hundene mine når jeg må på jobb. De går laaange turer og koser seg glugg. Det er en vinn vinn situasjon for alle parter. Er mange som gjerne vil ha en tur venn uten å ha egen hund med alt ansvar det medfører. 3 hunder og baby, det hørtes idyllisk ut. Det er nok drømmen, det! Gjør ikke noe om hu mor ikke har tid til babyen, eller må bruke mye av tiden (som hun skulle brukt på babyen, faktisk så skal tilnærmet all tiden gå med på å være med babyen særlig når den er nyfødt og under 1 år) på hundene sine som må luftes og tas vare på. Neeida, det er jo familiemedlemmer og de er like mye verdt som en hvilken som helst baby.
Ferny Skrevet 16. juni 2016 #31 Skrevet 16. juni 2016 5 minutter siden, Snublefella skrev: Jeg skjønner ikke helt greia... I mitt miljø er det helt vanlig å ha 2,3,4,5 hunder og baby samtidig. Venninna mi hadde 3 hunder da mannen gikk fra henne og babien på 2 mnd... Hu var sliten men det var ikke snakk om å gi bort familie medlemmene. Folk er så pinglete! Jeg hadde aldri i verden gitt fra meg hundene mine...aldri i verden, jeg hadde funnet en løsning. Mitt råd er: sett inn en annonse i lokalavisa og be om dagmamma til hunden/tur kamerat osv.. Jeg har to dagmammaer til hundene mine når jeg må på jobb. De går laaange turer og koser seg glugg. Det er en vinn vinn situasjon for alle parter. Er mange som gjerne vil ha en tur venn uten å ha egen hund med alt ansvar det medfører. Ditt miljø? The Avengers-miljøet? 5
Ruccula Skrevet 16. juni 2016 #32 Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, Badebuksa skrev: 3 hunder og baby, det hørtes idyllisk ut. Det er nok drømmen, det! Gjør ikke noe om hu mor ikke har tid til babyen, eller må bruke mye av tiden (som hun skulle brukt på babyen, faktisk så skal tilnærmet all tiden gå med på å være med babyen særlig når den er nyfødt og under 1 år) på hundene sine som må luftes og tas vare på. Neeida, det er jo familiemedlemmer og de er like mye verdt som en hvilken som helst baby. Selvfølgelig er hunder fullverdige familie medlemmer!! Her i huset er det ikke snakk om at ikke hundene skal få sitt selv om vi får barn. Her tar vi hensyn til alle. Jeg ser ikke problemet. Masse jenter rundt meg som får baby og har hunder, de koser seg. De går lange trilleturer eller har babiene i bæresele. Eller så er babiene med på hundetrening i barnevogna. Babyene er med overalt, hundene også. Alle får sine behov dekket og alle er fornøyde! Man trenger ikke sitte hjemme i sofaen med baby på fanget for å være en god mor skjønner du! En venninne av meg har 6 hunder. Nå har baby blitt 1 år og de er på laaange turer og koser seg glugg! Null stress 5
Georg Skrevet 16. juni 2016 #33 Skrevet 16. juni 2016 4 minutter siden, Ferny skrev: Ditt miljø? The Avengers-miljøet? Hele 2,3,4,5 hunder. Hundekamp-miljø! Ring politiet!
Ruccula Skrevet 16. juni 2016 #34 Skrevet 16. juni 2016 4 minutter siden, Ferny skrev: Ditt miljø? The Avengers-miljøet? Et miljø der folk bruker hundene sine aktivt. Til uøike sporter. Hundene blir trent til å bli redningshunder blant annet. Her er det helt vanlig å ha mange hunder og meste parten av fritiden bøir brukt på dette 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #35 Skrevet 16. juni 2016 Vil du vite hva jeg mener? Jeg mener det er uforsvarlig av deg å påta deg et ansvar for en hund når du vet at slike ting kan skje. At mannen din er idiot og ikke vil stille opp er en ting, men at dere er to idioter.. sier mere om deg!! Alle som skaffer seg hun vet at livet kan forandre seg. Og at man kanskje blir sittende med ansvaret alene. Man velger å få barn også. Valgene man tar i livet er det som former en. Hunder er fine å ha. Men enkelte burde aldri hatt hund. Skulle vært kontrakt på å skaffe seg hund med forbehold om å ta vare på den livet ut og gå til jevnlige kontroll med den. Hunder er som egne barn, man kvitter seg for F*** meg ikke av seg med familiemedlemmene sine. Situasjonen er vanskelig å forestille seg og det er fremtiden også, men man tar det ansvaret med strak arm likeve, og gjør det beste ute av det! Skjerp dere folkens. Hilsen mor med barn og HUND!!! Nei, jeg håper du aldri har med noen dyr å gjøre igjen!!! Anonymkode: ced06...bc0 6
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #36 Skrevet 16. juni 2016 (endret) 9 minutter siden, Snublefella skrev: Selvfølgelig er hunder fullverdige familie medlemmer!! Her i huset er det ikke snakk om at ikke hundene skal få sitt selv om vi får barn. Her tar vi hensyn til alle. Jeg ser ikke problemet. Masse jenter rundt meg som får baby og har hunder, de koser seg. De går lange trilleturer eller har babiene i bæresele. Eller så er babiene med på hundetrening i barnevogna. Babyene er med overalt, hundene også. Alle får sine behov dekket og alle er fornøyde! Man trenger ikke sitte hjemme i sofaen med baby på fanget for å være en god mor skjønner du! En venninne av meg har 6 hunder. Nå har baby blitt 1 år og de er på laaange turer og koser seg glugg! Null stress Ja, der kommer du, med oppskriften på det perfekte familielivet! Du ser ikke problemet. OK, jeg kan prøve å forklare: TS har en hund hun kjenner, som hun mener at hun ikke kan ta vare på. Hun er gravid, og er klar over at det å få baby er en ny, skremmende og krevende situasjon. Barnefar stikker av. Hun føler at hun må omplassere hunden fordi hun ikke kan ta vare på den. Man skal ALDRI gamble med sånt, babyen kommer først, alltid. Hvis du skal beholde en hund etter du har blitt gravid skal du være 110% sikker på at du klarer å takle situasjonen. Og eieren av hunden, som er TS (ikke du!), vet at det klarer hun ikke. Det er det hun opplyser om i hovedinnlegget, og derfor er det sånn det er. Alle mennesker er forskjellige, alle babyer er forskjellige, alle hunder er forskjellige og alle bosituasjoner er forskjellige. Ikke alle er som deg, ikke alle er like tøffe og kule som deg som klarer alt og tar alt på strak arm, og ikke alle (heldigvis) er like forskrudde som deg, som mener at hunder og mennesker er like mye verdt. Det er ikke snakk om å sitte hjemme med babyen på fanget (selv om overstimulering og stress beviselig påvirker babyer negativt, men det bryr vel ikke du deg om så lenge bikkja har det best), det er snakk om å ta hensyn til alle. Du tar ikke hensyn til alle hvis du har 6 bikkjer og baby. "Her er alt fint, vi koser oss glugg ihjel". Det er bare tull, når en baby må kjempe om oppmerksomheten med 6 bikkjer og attpåtil vokse opp i møkk (jeg har hatt flere bikkjer og vet nøyaktig hvor urenslig det er å ha hund. Og jeg badet hunden ofte, men allikevel så måtte hunden ut og tråkke i andre hundes piss i veigrøfta. Bakterier er ok, 6 møkkete, bråkete bikkjer med munnen full av huggtenner i samme hus som baby er ikke ok), så er det ikke å kose seg. Det er dårlig gjort. Ikke snakk om at man klarer å gi verken hunder eller baby NOK når man har så mange av dem, det skjer ikke, for det er ikke nok tid. Hvis du lufter hundene et par ganger daglig, så holder ikke det. Det er ikke et fullverdig hundeliv, hunder trenger oppmerksomhet, mental stimuli og de aller fleste trenger lange turer. Endret 16. juni 2016 av Badebuksa 3
Georg Skrevet 16. juni 2016 #37 Skrevet 16. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du vite hva jeg mener? Jeg mener det er uforsvarlig av deg å påta deg et ansvar for en hund når du vet at slike ting kan skje. At mannen din er idiot og ikke vil stille opp er en ting, men at dere er to idioter.. sier mere om deg!! Alle som skaffer seg hun vet at livet kan forandre seg. Og at man kanskje blir sittende med ansvaret alene. Man velger å få barn også. Valgene man tar i livet er det som former en. Hunder er fine å ha. Men enkelte burde aldri hatt hund. Skulle vært kontrakt på å skaffe seg hund med forbehold om å ta vare på den livet ut og gå til jevnlige kontroll med den. Hunder er som egne barn, man kvitter seg for F*** meg ikke av seg med familiemedlemmene sine. Situasjonen er vanskelig å forestille seg og det er fremtiden også, men man tar det ansvaret med strak arm likeve, og gjør det beste ute av det! Skjerp dere folkens. Hilsen mor med barn og HUND!!! Nei, jeg håper du aldri har med noen dyr å gjøre igjen!!! Anonymkode: ced06...bc0 Du må jo være splitter pine gal, kvinne. "man vet at sånne ting kan skje". Med andre ord skal man ikke gjøre noe som helst her i livet, for "ting kan skje". Man må være synsk...man må ha full oversikt over hva som kan skje. Du kan havne i en lignende situasjon selv, så ikke døm andre for hardt. Men nei, ingen vil egentlig vite hva du mener. 1
Pearl2.0 Skrevet 16. juni 2016 #38 Skrevet 16. juni 2016 For å si det slik: hadde jeg vært TS og hatt foreldrene mine sin hund hadde det gått kjempefint. Hadde jeg vært TS og blitt alene med vår hund, hadde det aldeles ikke gått bra. Den er mildt sagt krevende og man skal kjenne den veldig godt for å kunne håndtere den. Hunder er forskjellige, TS har sagt at andre som ikke kjenner hunden kan lufte/trene den. Så da har vi få alternativ igjen. Kan se ut til at TS skal ha baby til vinteren, da er det eenda mer prakk med liten baby og skulle komme seg ut på ordentlige turer og få trent bikkje. Kom tilbake når dere har vært der sjæl!! Makan😡 1
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #39 Skrevet 16. juni 2016 3 minutter siden, Pearl2.0 skrev: For å si det slik: hadde jeg vært TS og hatt foreldrene mine sin hund hadde det gått kjempefint. Hadde jeg vært TS og blitt alene med vår hund, hadde det aldeles ikke gått bra. Den er mildt sagt krevende og man skal kjenne den veldig godt for å kunne håndtere den. Hunder er forskjellige, TS har sagt at andre som ikke kjenner hunden kan lufte/trene den. Så da har vi få alternativ igjen. Kan se ut til at TS skal ha baby til vinteren, da er det eenda mer prakk med liten baby og skulle komme seg ut på ordentlige turer og få trent bikkje. Kom tilbake når dere har vært der sjæl!! Makan😡 Enig!
Ruccula Skrevet 16. juni 2016 #40 Skrevet 16. juni 2016 5 minutter siden, Badebuksa skrev: Ja, der kommer du, med oppskriften på det perfekte familielivet! Du ser ikke problemet. OK, jeg kan prøve å forklare: TS har en hund hun kjenner, som hun mener at hun ikke kan ta vare på. Hun er gravid, og er klar over at det å få baby er en ny, skremmende og krevende situasjon. Barnefar stikker av. Hun føler at hun må omplassere hunden fordi hun ikke kan ta vare på den. Man skal ALDRI gamble med sånt, babyen kommer først, alltid. Hvis du skal beholde en hund etter du har blitt gravid skal du være 110% sikker på at du klarer å takle situasjonen. Og eieren av hunden, som er TS (ikke du!), vet at det klarer hun ikke. Det er det hun opplyser om i hovedinnlegget, og derfor er det sånn det er. Alle mennesker er forskjellige, alle babyer er forskjellige, alle hunder er forskjellige og alle bosituasjoner er forskjellige. Ikke alle er som deg, ikke alle er like tøffe og kule som deg som klarer alt og tar alt på strak arm, og ikke alle (heldigvis) er like forskrudde som deg, som mener at hunder og mennesker er like mye verdt. Det er ikke snakk om å sitte hjemme med babyen på fanget (selv om overstimulering og stress beviselig påvirker babyer negativt, men det bryr vel ikke du deg om så lenge bikkja har det best), det er snakk om å ta hensyn til alle. Du tar ikke hensyn til alle hvis du har 6 bikkjer og baby. "Her er alt fint, vi koser oss glugg ihjel". Det er bare tull, når en baby må kjempe om oppmerksomheten med 6 bikkjer og attpåtil vokse opp i møkk (jeg har hatt flere bikkjer og vet nøyaktig hvor urenslig det er å ha hund. Og jeg badet hunden ofte, men allikevel så måtte hunden ut og tråkke i andre hundes piss i veigrøfta. Bakterier er ok, 6 møkkete, bråkete bikkjer med munnen full av huggtenner i samme hus som baby er ikke ok), så er det ikke å kose seg. Det er dårlig gjort. Ikke snakk om at man klarer å gi verken hunder eller baby NOK når man har så mange av dem, det skjer ikke, for det er ikke nok tid. Hvis du lufter hundene et par ganger daglig, så holder ikke det. Det er ikke et fullverdig hundeliv, hunder trenger oppmerksomhet, mental stimuli og de aller fleste trenger lange turer. Hoggtenner og møkk faktisk!! Hahahaha og du snakker om å være forskrudd? Du vet at barn har utrolig godt av å vokse opp med dyr? Du vet at allergier er nærmest ikke eksisterende hos barn som er vokst opp på gård feks? Du vet at litt møkk bare er sunt og styrkende for immunforsvaret ikke sant? Uansett så er disse hjemmene jeg snakker om med 6 hunder helt strøkne. Har man mange dyr så støvsuger man hver dag. det er en selvfølge Selvfølgelig kan både barn og hunder få sine behov fullstendig dekket på en flott og tilfredsstillende måte, jeg ser det hver dag. Det funker jo kjempe fint og både barn og hunder er harmonisle lykkelige og sunne! Hunder trenger ikke å stimuleres 15 timer pr dag uansett rase. Mor går en lang god tur med baby i vogna og hundene hver dag også kan man kjøre litt små økter med triksing, søksarbeid osv innimellom når baby sover. Så kan mor bruke resten av døgnet på babyen mens hundene ligger og sover rundt. Dette er helt vanlig. Andre dager så blir baby med på hundetrening og ligger i vogna og sover rolig mens mor løper noen runder på agility banen eller lignende... Ikke noe problem. Disse ungene er hsrmoniske og fine 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå