Gjest Klopp Skrevet 19. juni 2016 #81 Skrevet 19. juni 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk KG..... Litt uoppdragne barn så ringer man de. Barnevernet er ikke til for å oppdra andres barn. Anonymkode: f09f4...f5e Foreldre som ikke kan oppdra kan ihvertfall ikke ha barn. Det går utover andre mennesker andres villunger!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #82 Skrevet 19. juni 2016 Det finnes instanser, feks miljøterapautiske hjelpesentre som kommer inn FØR barnevernet går inn for å ta ungene vekk fra hjemmet, som kan hjelpe foreldrene til å sette grenser. Anonymkode: 4e43e...011
Carrot Skrevet 20. juni 2016 #83 Skrevet 20. juni 2016 19 timer siden, Snublefella skrev: Typisk KG kjærringer å angripe stemor uansett hva hun gjør!! Herregud, skjerp dere! Hun gjør jaggu så godt hun kan! Og til Ts: jeg hadde ikke giddet... La den familien seile sin egen sjø, det er ikke ditt ansvar å ta vare på de ungene. Det får gå som det går. Jeg hadde hadde pakket tingene mine og ønsket dem alle lykke til! Adjos! Som mor syns jeg ikke du er rettferdig i din utblåsning, men jeg skjønner at skoen trykker og at det å bli tråkket på tærne da er vondt og ubehagelig og at man lett angriper heller enn å sette seg inn i svarene som kommer. Å gjøre så godt man kan er å sette temaet på agendaen i en slik setting at det faktisk kommer noe utav det, ikke gå på nett og syte. Men jeg er enig med deg, dersom TS virkelig har gjort så godt hun kan og problemet fortsetter er det bedre hun pakker snippesken og drar - så slikker hun være med på å "ødelegge" eget barn også siden det er tydelig hun mener stebarna er ødelagt... 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk KG..... Litt uoppdragne barn så ringer man de. Barnevernet er ikke til for å oppdra andres barn. Anonymkode: f09f4...f5e Barnevernet er det for å oppdra foreldrene slik at barnas beste er i fokus sånn i tilfelle noen ikke skjønte poenget med BV. Litt uoppdragne foreldre og vips så er BV rette stedet å ta kontakt, du har mulignes byttet ut foreldre med barn i forvirringen? 2
minister-mio Skrevet 20. juni 2016 #84 Skrevet 20. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes instanser, feks miljøterapautiske hjelpesentre som kommer inn FØR barnevernet går inn for å ta ungene vekk fra hjemmet, som kan hjelpe foreldrene til å sette grenser. Anonymkode: 4e43e...011 Du vet at barnevernet gjør ting FØR de "går inn for å ta ungene vekk"? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #85 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: Du vet at barnevernet gjør ting FØR de "går inn for å ta ungene vekk"? Det er jo akkurat det jeg snakker om.. Anonymkode: 4e43e...011
minister-mio Skrevet 20. juni 2016 #86 Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det jeg snakker om.. Anonymkode: 4e43e...011 Du nevner jo andre instanser, så det er ikke så lett å lese av innlegget ditt 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #87 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, minister-mio skrev: Du nevner jo andre instanser, så det er ikke så lett å lese av innlegget ditt Ja..seperate instanser altså psykiske helsetjenester / behandlingssentre. Er ikke det litt samme greiene da? Tror vi snakker om det samme. De kommer inn og hjelper familier før barnevernet kommer inn og henter unger. Anonymkode: 4e43e...011
lingua franca Skrevet 21. juni 2016 #88 Skrevet 21. juni 2016 Den 18.6.2016 at 18.51, MapleSirup skrev: Fordi det skjer påfallende ofte i din situasjon, og fordi det skal mye til når man tar ansvar. Og også fordi graviditet ikke nødvendigvis innebærer at man skal ha en baby. Nettopp! Vi har fri abort her i landet, så det går an å ta ansvar dersom man blir uplanlagt gravid og man ser at livssituasjonen ikke ligger til rette for et nytt barn. Den 19.6.2016 at 13.15, Snublefella skrev: Typisk KG kjærringer å angripe stemor uansett hva hun gjør!! Herregud, skjerp dere! Hun gjør jaggu så godt hun kan! Og til Ts: jeg hadde ikke giddet... La den familien seile sin egen sjø, det er ikke ditt ansvar å ta vare på de ungene. Det får gå som det går. Jeg hadde hadde pakket tingene mine og ønsket dem alle lykke til! Adjos! Det fungerer jo dårlig siden TS skal ha barn med denne mannen. Den 19.6.2016 at 16.19, Snublefella skrev: Jaha? Fordi hun har en boks nugatti i hus? Gurimalla for en forbrytelse!! Er vel ikke nugattien, men de generelle holdningene. TS skriver at hun ikke liker stebarna/ikke føler det naturlig å ta seg av dem, noe som jo er ganske alvorlig når man skal leve sammen som en familie. Hun har heller ikke respekt for samboeren, noe som kanskje er forståelig, men som samtidig også gjør situasjonen veldig vanskelig. Hun har også en typisk passiv-aggressiv måte å kommunisere på ("ja, jeg er kjempedum!"), noe som er utrolig vanskelig i et forhold. Så det er en god del ting her som flere har pekt på som trolig er med på å forsterke konflikten TS er i, men det ser ikke ut til at hun ønsker å se det. Jeg har overhodet ikke forsøkt å "ta" TS, men kun gitt konstruktive råd. Som jeg har påpekt i flere innlegg; det høres ut som om både samboer, stebarna og barnas mor har problemer her, men det er heller ikke vanskelig å se utfra TS sine innlegg at hun nok bidrar til konflikten hun også. Og det må hun nesten innse dersom situasjonen skal bedre seg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #89 Skrevet 21. juni 2016 Den 20.6.2016 at 8.42, Carrot skrev: Barnevernet er det for å oppdra foreldrene slik at barnas beste er i fokus sånn i tilfelle noen ikke skjønte poenget med BV. Litt uoppdragne foreldre og vips så er BV rette stedet å ta kontakt, du har mulignes byttet ut foreldre med barn i forvirringen? For å hjelpe deg med presiseringen: LITT...... Og, Nei: Det er ikke begrenset til mild barneoppdragelse. Sånn ettersom du beviser at du ikke har forstått dette heller. Anonymkode: f09f4...f5e 2
Carrot Skrevet 21. juni 2016 #90 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For å hjelpe deg med presiseringen: LITT...... Og, Nei: Det er ikke begrenset til mild barneoppdragelse. Sånn ettersom du beviser at du ikke har forstått dette heller. Anonymkode: f09f4...f5e Unnskyld? Hvem tror du at du er som går til personangrep i en tråd på nett egentlig? HVordan tillater du deg å ha en mening om hva jeg forstår og ikke basert på at du misforstår både ironien bak svaret mitt OG det faktum at Barnevernet faktisk er der for å Hjelpe FORELDRE til å være der for barn, med fokus på barnets beste? De er ikke der for å stjene barn, eller fordi ungene er uoppdragne - men fordi foreldrene feiler. Jeg beklager at jeg ikke tenkte på din forståelse når jeg formulerte mitt svar.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå