Gå til innhold

Jeg gir opp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldrene kommer ikke til å bedre seg ved at stemor blander seg mot deres vilje.

Jeg har tilgode å høre om et vellykket og varig familieforhold med det utgangspunktet.

Når babyen kommer så blir nok ingenting bedre for barna....

(Kvinner må snart slutte å bli gravide "ved uhell" for å kapre feige, balleløse menn som ikke kan oppdra de barna han allerede har......)

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Rotemor skrev:

Foreldrene kommer ikke til å bedre seg ved at stemor blander seg mot deres vilje.

Jeg har tilgode å høre om et vellykket og varig familieforhold med det utgangspunktet.

(Kvinner må snart slutte å bli gravide "ved uhell" for å kapre feige, balleløse menn som ikke kan oppdra de barna han allerede har......)

Jeg ser flere nevner "Ved uhell" her.... Hvorfor kan ikke vi stemødre bli gravide ved uhell? Eller er det en regel som sier at det kun er dere som er sammen med en mann uten barn fra før som kan det? Sorry, da har jeg bladd litt for raskt igjennom lovboka😅

Ts

Anonymkode: be5e2...13c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rotemor skrev:

Foreldrene ønsker grenser. Foreldrene greier ikke få det til. Barna løper til mornog klager så snart de får noe som ligner grenser. Mor hyler stakkars barn og kjefter på de to andre voksne. 

Du ser at foreldrene trenger å skjerpe seg her? Skal stemor la ungene få være drittunger i sitt eget hjem hvor hun bor med sitt barn? Nei. Stemor er voksen og setter grenser. Det må hun da virkelig få gjøre.

Men!!!alle voksne må jobbe sammen! De må ha regler som er like for begge hjem! 

Anonymkode: 4e43e...011

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene ønsker grenser. Foreldrene greier ikke få det til. Barna løper til mornog klager så snart de får noe som ligner grenser. Mor hyler stakkars barn og kjefter på de to andre voksne. 

Du ser at foreldrene trenger å skjerpe seg her? Skal stemor la ungene få være drittunger i sitt eget hjem hvor hun bor med sitt barn? Nei. Stemor er voksen og setter grenser. Det må hun da virkelig få gjøre.

Det er jo ikke grunnlag for samarbeid når mannen og TS blir uvenner!! Og det er hans barn.

Det er ikke rett strategi at det kommer inn en som skal "fikse barna". Dette kommer ikke til å gå bra.

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser flere nevner "Ved uhell" her.... Hvorfor kan ikke vi stemødre bli gravide ved uhell? Eller er det en regel som sier at det kun er dere som er sammen med en mann uten barn fra før som kan det? Sorry, da har jeg bladd litt for raskt igjennom lovboka😅

Ts

Fordi det skjer påfallende ofte i din situasjon, og fordi det skal mye til når man tar ansvar.

Og også fordi graviditet ikke nødvendigvis innebærer at man skal ha en baby.

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo ikke hva foreldrene trenger. Poenget er at det ikke er en ny stemor som skal løse de... Det nytter jo ikke. TS skriver jo selv at det bare blir verre.

• Liker 2
Skrevet
Den 6/17/2016 at 16.40, AnonymBruker skrev:

...så ta til helvette å hold deg bort i fra våre, altså stemødre, sine forsøk på å løse opp i floka dere har laget for eksen og ungene deres!

mvh TS!

Føler du deg angrepet TS? På bakgrunn av det du selv har skrevet? Og da er det greit å be andre "pelle seg til helvete"? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Carrot skrev:

Føler du deg angrepet TS? På bakgrunn av det du selv har skrevet? Og da er det greit å be andre "pelle seg til helvete"? 

Hun røper hatet og sjalusien sin,slik jeg ser det. Og det er jo kjernen her.

Anonymkode: f09f4...f5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 17.6.2016 at 12.28, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener at noe som står bakerst og øverst og bakerst i mitt 2 meter høye kleskap er tilgjengelig, så ja... Jeg er fryktelig dum!! 

Det er desuten ikke snakk om et overvektig barn, men et barn som av feil kosthold (dvs. Nekter å spise grønnsaker og korn, og slipper unna med det) har pådratt seg forstoppelse. I helgene spiser han nugatti på hjemmelaget fullkornsknekkebrød som JEG baker. Uff.. Jeg er slem som påtvinger barna hjemmelaget, sunn mat. Shame!

Var det ikke denne måten å argumentere på du anklaget din mann for?

Utover det så ser jeg problemet ditt, og jeg tror også jeg ville vurdert å flytte ut. Det høres ut som den beste løsningen siden ingen andre er villige til å innse at det i det hele tatt finnes et problem.

Anonymkode: ce17c...640

• Liker 2
Skrevet

Det virker for meg som en fastlåst situasjon hvor 3 voksne og et antall barn bare skriker i hverandres generelle retning. Jeg vil derfor foreslå at dere begynner med skikkelig kommunikasjon.

Først må du sette deg ned og få til en samtale med din mann hvordan dere ønsker å ha det hjemme. Ikke vær anklagende, da blir han defensiv. Prøv å snakke om hvilke regler for barn dere skal ha i huset. Dernest tenke på hvordan få innført dem.

Når dere har tenkt rundt dette (hvilke regler/hvorfor) er det far som må sette seg ned med barnas mor og kommunisere. Tenke litt høyt sammen, hva går bra, hva bør forbedres. Så må de lage en plan sammen helst, som begge hushold innfører. Da vil ikke barna kunne leke splitt-og-hersk. Om ikke moren vil være med, så minimum hold henne godt orientert om endringer og hvorfor på forhånd.

Helst sitter dere da med et knippe regler. Så kaller dere inn til et familiemøte, hvor far (og helst mor er med) hvor de nye reglene forklares. Og hvorfor, begrunnet i barns sunne utvikling. 

SÅ begynner jobben med å holde reglene, med en blanding av pisk og gulerot. Gi mye ros, fjern eksisterende privilegier. Tenk at det blir en støyete måned hvor alle må venne seg til det nye. Så blir det roligere igjen.

Lykke til :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 15. juni 2016 at 11.01, Forundret.. skrev:

Første du bør gjøre e å prate med mannen din! Deretter alle barna. Si fra at slik som dere sier at det skal være slik blir det og at det kommer konsekvenser for dårlig oppførsel. Et sted må det jo begynne. La dem bli så sure som de bare vil, tar dere ikke et tak nå så blir det bare verre i fremtiden. Vet om så mange som rett og slett ødelegger barna sine med å være "snille". Barn trenger også regler, trygghet og stabile rammer. 

Nettopp! Det som beskrives i HI er omsorgssvikt. Det virker som to barn er kommet i klem mellom andre og 'mer interessante' barn på hver side, og at ingen gidder eller orker å ta tak i dem fordi alle har så mye annet å ta seg til og ingen orker å være streng. Jeg håper virkelig du griper inn i situasjonen, trådstarter!

Den 15. juni 2016 at 11.08, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du ikke klarer å være så tolmodig og godhjertet som mannen din betyr ikke at han gjør noe feil. Ja man må av og til sette grenser, men jeg har opplevd kvinner som blir fort utolmodig ved minste ting ved barn. Barna griner hver bidigste dag sammen med disse kvinnene, og barnet tørr ikke si fra hvis noe er vondt eller det er redd for noe pga denne forelderen er så streng og lite medgjørlig. Ja det kan gå begge veier, og her skal man være forsiktig!

Anonymkode: 12fa0...821

Klarer å være tålmodig og godhjertet? Hvem er du, tenåringen som sutrer fordi han ikke får lov å spise søtsaker hele uken?

Du vet i alle fall lite om hvem barn velger å si fra til, den stabile, modige og voksne eller den ustabile, feige som alltid gir etter. Det er en sammenheng der, nemlig.

Anonymkode: 9dc50...d68

AnonymBruker
Skrevet
Den 17. juni 2016 at 22.18, AnonymBruker skrev:

Barnet spiser ikke korn, så da lager stemor ( ja stemor, ikke mor, ikke far ) hjemmelaget knekkebrød i et desperat forsøk på å få i korn og fiber i barnet. Barnet har nugatti på fordi det sikkert nekter å ete knekkebrødet ellers. Synes VIRKELIG ikke TS fortjener tyn på dette.

Enig. Korn er korn, enten det er nugatti på eller ei. Og nugatti hver søndag er helt ok.

Jeg synes også du får mye tyn, ts. Men jeg synes du går lett i forsvar og blir veldig sarkastisk. "Ja, buhu, jeg er så slem" "Det gjelder å ta meg, ja!" Det blir vanskelig å overse at du gjør deg selv ekstra stakkarslig, og jeg tenker at dersom det er den måten du kommuniserer på hjemmebane også, så gjør du det hele unødvendig vanskelig for deg selv og de andre. Klar og tydelig kommunikasjon til alle, både til mannen din og alle ungene.

Jeg reagerer også på at du ikke føler morsfølelse ditt ufødte barns halvsøsken. Dypt biologisk, forklarer du det med. Det ligger dypt biologisk i oss å ta vare på andre mennesker, enten de er våre eller ei. Grunnen til at du ikke liker bonusbarna dine, skyldes ikke dem selv, men den delen av din egen mann som du forakter.

Anonymkode: 9dc50...d68

• Liker 6
Gjest Klopp
Skrevet
Den 16. juni 2016 at 21.33, AnonymBruker skrev:

Tro meg, hvis jeg blander barnevernet inn er helvetet løst. Men skal ikke si jeg ikke har vært inne på tanken. Men far nekter å innse sine begrensninger, og når jeg prøver å ha en voksen samtale på dette med oppdragelse blir han sint og kommer alltid med noe som "ja, jeg er en dårlig far og barna mine er såå fæle!!! Du er jo helt perfekt du!!" 

Det er like lett å ha en voksen samtale med en 5 åring som med min samboer som snart er 40....🙄

Ts

Bedre at helvete bryter løs en stund enn at barn ikke får oppdragelse og blir ødelagt når de blir store. Dere kommer til å få et helvete når de er i tenåra og det ene barnet er jo snart det? På tide å få orden så fort så mulig og det høres ut som dere trenger hjelp så la barnvernet hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet

Gjensidig manglende respekt er et strålende utgangspunkt for å få enda et barn :nei: 

Anonymkode: aca10...1de

• Liker 5
Skrevet

Typisk KG kjærringer å angripe stemor uansett hva hun gjør!! Herregud, skjerp dere! Hun gjør jaggu så godt hun kan!

Og til Ts: jeg hadde ikke giddet... La den familien seile sin egen sjø, det er ikke ditt ansvar å ta vare på de ungene. Det får gå som det går. 

Jeg hadde hadde pakket tingene mine og ønsket dem alle lykke til! Adjos!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For en utrolig vanskelig situasjon, TS, føler med deg, men aller mest med disse to barna...

Har ikke opplevd dine og mine selv, men på nært hold hos mann sine søsken. Det går omtrent sånn: " Stakkars deg som har to hjem, selvfølgelig skal du få is/chips før middag, du er jo så goood, klarer ikke å si nei til deg"!!! *Rive seg i håret* Så får vi høre at vi ikke aner hva vi snakker om (jobber med barn) fordi vi alltid har hatt så snille barn, jaha....Barn er forskjellige i utgangspunktet uten tvil, det blir en blanding av arv og miljø, det kan være utenforstående ting som påvirker, men stort sett handler det om respekt begge veier og grenser, krystallklare grenser! 

Dere er flere voksne til disse barna og dere MÅ bli enige om grenser! Det er ikke bra for barna slik det er nå, og det er hovedfokus! Barna blir utrygge, utagerende, manipulerer og du får dem opp i halsen og det merker de, så utagerende de ennå mer! Ser du har prøvd ifht far, men du sier også at du har et ok forhold til mor! Si til dem at dere må snakke om dette, at det er fint om det er en utenforstående til stede familieveileder el helsesøster el. Si at du ønsker det beste for alle, spesielt disse to barna, men det er ikke bra nå! Dere som voksne er nødt til å ta dette ansvaret! Som helsesøster selv blir jeg bekymret for disse barna, og det som skal fødes inn! Ta en alvorsprat med mannen din i kveld, jeg er ganske sikker på at han innerst inne er enig i at det er en dårlig situasjon! Lykke til! 

Anonymkode: 296f5...b2d

Gjest Klopp
Skrevet (endret)
1 time siden, Snublefella skrev:

Typisk KG kjærringer å angripe stemor uansett hva hun gjør!! Herregud, skjerp dere! Hun gjør jaggu så godt hun kan!

Og til Ts: jeg hadde ikke giddet... La den familien seile sin egen sjø, det er ikke ditt ansvar å ta vare på de ungene. Det får gå som det går. 

Enig med deg. Anbefaler uansett å kontakte barnevernet for sånn som det der skal IKKE foreldre oppføre seg. De må kunne oppdra barn når de har valgt å fått barn!! Så noen må tydeligvis lære de hvordan de skal oppdra og banke litt vett i foreldra. Hvis de nekter håper jegbåde moren og faren får et helvete med de i tenåra. 

Må le av kg kjerringer som ikke tåler stemødre. Ikke bry deg om det ts! 

Endret av Klopp
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Snublefella skrev:

Gjør hun?

Holdninger viser noe annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Klopp skrev:

Enig med deg. Anbefaler uansett å kontakte barnevernet for sånn som det der skal IKKE foreldre oppføre seg. De må kunne oppdra barn når de har valgt å fått barn!! Så noen må tydeligvis lære de hvordan de skal oppdra og banke litt vett i foreldra. Hvis de nekter håper jegbåde moren og faren får et helvete med de i tenåra. 

Må le av kg kjerringer som ikke tåler stemødre. Ikke bry deg om det ts! 

Typisk KG..... Litt uoppdragne barn så ringer man de.

Barnevernet er ikke til for å oppdra andres barn.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør hun?

Holdninger viser noe annet.

Jaha? Fordi hun har en boks nugatti i hus?  

Gurimalla for en forbrytelse!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...