AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #41 Skrevet 17. juni 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener at noe som står bakerst og øverst og bakerst i mitt 2 meter høye kleskap er tilgjengelig, så ja... Jeg er fryktelig dum!! Det er desuten ikke snakk om et overvektig barn, men et barn som av feil kosthold (dvs. Nekter å spise grønnsaker og korn, og slipper unna med det) har pådratt seg forstoppelse. I helgene spiser han nugatti på hjemmelaget fullkornsknekkebrød som JEG baker. Uff.. Jeg er slem som påtvinger barna hjemmelaget, sunn mat. Shame! Anonymkode: be5e2...13c Nugatti er da ikke sunn mat. Om dere har så store problemer med kosthold, så kast ut alt det usunne intill dere har fått skikk på ting. Dette er jo helt forferdelig! Anonymkode: b6dd6...d6a 6
lingua franca Skrevet 17. juni 2016 #42 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke naturlig for noen å oppdra andre sine barn når man bare får dritt slengt etter seg for innsatsen. Det hadde ikek jeg orket heller.. Anonymkode: 4e43e...011 Så var det dette med høna og egget da Jeg tror bare det er litt flere gråtoner her enn den sort-hvite situasjonen TS fremstiller/folk oppfatter at TS fremstiller. Sier ikke at dette er situasjonen hos TS, men det er et faktum at svært mange steforeldre valser inn i en ny familie og skal "totalrenovere" sine nye stebarn. Når barna får nye, strengere regler i tillegg til at de også må forholde seg til en ny voksenperson, er det ikke rart det blir vanskelig for mange. Selv om strengere regler kan være på sin plass, er det en veldig dårlig strategi som steforelder og komme inn og endre en masse på de reglene mor/far har hatt. Barna får jo allerede en masse nytt å forholde seg til i og med at de får ny steforelder, om ikke de skal måtte forholde seg til en helt nye oppdragerstil også. Synes mange er dårlige til å se situasjonen fra barnas perspektiv her. 5
MapleSirup Skrevet 17. juni 2016 #43 Skrevet 17. juni 2016 48 minutter siden, lingua franca skrev: Så var det dette med høna og egget da Jeg tror bare det er litt flere gråtoner her enn den sort-hvite situasjonen TS fremstiller/folk oppfatter at TS fremstiller. Sier ikke at dette er situasjonen hos TS, men det er et faktum at svært mange steforeldre valser inn i en ny familie og skal "totalrenovere" sine nye stebarn. Når barna får nye, strengere regler i tillegg til at de også må forholde seg til en ny voksenperson, er det ikke rart det blir vanskelig for mange. Selv om strengere regler kan være på sin plass, er det en veldig dårlig strategi som steforelder og komme inn og endre en masse på de reglene mor/far har hatt. Barna får jo allerede en masse nytt å forholde seg til i og med at de får ny steforelder, om ikke de skal måtte forholde seg til en helt nye oppdragerstil også. Synes mange er dårlige til å se situasjonen fra barnas perspektiv her. Veldig enig I tillegg er de de voksne som avgjør hvor lang tid barna trenger på å tilpasse seg, og er utålmodige med dette. Det er forferdelig. 5
regine Skrevet 17. juni 2016 #44 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener at noe som står bakerst og øverst og bakerst i mitt 2 meter høye kleskap er tilgjengelig, så ja... Jeg er fryktelig dum!! Det er desuten ikke snakk om et overvektig barn, men et barn som av feil kosthold (dvs. Nekter å spise grønnsaker og korn, og slipper unna med det) har pådratt seg forstoppelse. I helgene spiser han nugatti på hjemmelaget fullkornsknekkebrød som JEG baker. Uff.. Jeg er slem som påtvinger barna hjemmelaget, sunn mat. Shame! Anonymkode: be5e2...13c Altså. hjemmelaget er ikke nødvendigvis lik sunn. Jeg kan godt lage hjemmelaget kake, uten at det blir sunt bare fordi det er hjemmelaget. Når ungene er såpass store at de faktisk leter overlat etter den "forbudte" maten, så er jo eneste løsningen å ikke ha sånt i huset. Uansett. Og så må jeg bare si at hvorfor i all verden trodde du i utgangspunktet at du skulle kunne komme inn og valse over foreldrenes oppdragelse? Ungene er relativt store og aksepterer selvsagt ikke at en utenforstående skal komme inn og omkalfatre hele livene deres. Ved å sette opp krav og regler og ditt og datt. I tillegg har du tatt med deg et eget barn inn i det hele OG blitt gravid? Selvsagt blir det problemer av dette her - det er ikke vanskelig å regne ut! Det høres også ut som om foreldrene lider av "delt-bosteds-syndromet": begge syns de har barna "for lite" og må derfor kompensere med å være "grei" med ungene den uka de har dem. Helt misforstått selvsagt, fordi delt bosted for barna innebærer jo at BEGGE foreldrene MÅ ta ansvar, og ikke skal/bør være sirkusforelder. Det er jo en stadig argumentasjon for hvorfor det er en så bra løsning, at da blir ikke (særlig) far sirkuspappa, fordi han har dem i hverdagen og. I stedenfor høres det ut (iallfall fra tråder her på KG, men også fra det jeg hører fra lærere) som om begge foreldrene nå blir mer sirkus enn oppdragere. Forsøker en å oppdra mens den andre lar ting gå, skaper dette selvsagt utfordringer. Men når foreldre insisterer på at barna må ha to bosteder, så burde de også forstå at det betyr at begge må oppdra den uka de har barna. Kanskje en digresjon, men iallfall tanker jeg har gjort meg. Uansett så er det illusorisk å tro at en stemor/far skal kunne komme inn og endre "alt" på null komma sviss. For alt du vet TS så er far og mor relativt fornøyd med sine barn uansett, og selv om de er noen ufordragelige unger pr i dag, så blir det sikkert folk av dem og. Tro det eller ei 5
Carrot Skrevet 17. juni 2016 #45 Skrevet 17. juni 2016 Hvis jeg som mor fikk beskjed om at sjokomelk og nugatti overhode ikke skull inngå i mine barns kosthold ville det ikke stått i noe skap, det ville enkelt og greit ikke vært i hus - mitt ansvar som forelder er å sørge for at det ikke er tilgjengelig overhode. Hvis jeg som mor ser at mitt barn lider under måten vi lever på hjemme så er det mitt ansvar å endre dette - det hører til min rolle som forelder å sørge for at mitt barn har det best mulig. At man havner i situasjoner som ikke er sort/hvitt er forståelig, og da gjør man det beste utav dem, det betyr IKKE å gå på akkord og la ting skure, det betyr å ta grep basert på de muligheter man har. Ingen sier TS skal "endre alt på null koma niks" - men når det over år sklir mer og mer ut må det være lov å sette ned foten å si nok er nok. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #46 Skrevet 17. juni 2016 Wow. Dere leser virkelig bare det dere vil lese her inne. First things first. Fullkornsknekkebrød=kake i din verden? Og hvor i huleste leser dere at sjokomelkt og nugatti overhode ikke skulle inngå i barnets kosthold?? Og du med dette at jeg skal komme valsende inn og "endre" oppdragelsen?! Hvilken oppdragelse?? Alvorlig talt, les grundigere og hvis du ikke greier å være objektiv fordi du selv har stemor til dine barn som du misliker, så ta til helvette å hold deg bort i fra våre, altså stemødre, sine forsøk på å løse opp i floka dere har laget for eksen og ungene deres! Se- jeg også kan være subjektiv! mvh TS! Anonymkode: be5e2...13c 5
minister-mio Skrevet 17. juni 2016 #47 Skrevet 17. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener at noe som står bakerst og øverst og bakerst i mitt 2 meter høye kleskap er tilgjengelig, så ja... Jeg er fryktelig dum!! Det er desuten ikke snakk om et overvektig barn, men et barn som av feil kosthold (dvs. Nekter å spise grønnsaker og korn, og slipper unna med det) har pådratt seg forstoppelse. I helgene spiser han nugatti på hjemmelaget fullkornsknekkebrød som JEG baker. Uff.. Jeg er slem som påtvinger barna hjemmelaget, sunn mat. Shame! Anonymkode: be5e2...13c Klart det har tilgjengelig, ungen fikk jo tak i det. Og det der er ikke sunt. Om du så smører nugatti på en hjemmedyrked økologisk gulrot er det fortsatt usunt 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #48 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, minister-mio skrev: Klart det har tilgjengelig, ungen fikk jo tak i det. Og det der er ikke sunt. Om du så smører nugatti på en hjemmedyrked økologisk gulrot er det fortsatt usunt Men nok en gang, hvor leser du at sykehuset har forbydd barnet å spise nugatti?? Grunnen til at dette de nevnt, er for å gi eksempler på avtalebrudd. Nugatti får de i helgene, og ikke ellers. Slik er der vel i flere hjem som IKKE er lappeteppefamilier også?! Ts Anonymkode: be5e2...13c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #49 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow. Dere leser virkelig bare det dere vil lese her inne. First things first. Fullkornsknekkebrød=kake i din verden? Og hvor i huleste leser dere at sjokomelkt og nugatti overhode ikke skulle inngå i barnets kosthold?? Og du med dette at jeg skal komme valsende inn og "endre" oppdragelsen?! Hvilken oppdragelse?? Alvorlig talt, les grundigere og hvis du ikke greier å være objektiv fordi du selv har stemor til dine barn som du misliker, så ta til helvette å hold deg bort i fra våre, altså stemødre, sine forsøk på å løse opp i floka dere har laget for eksen og ungene deres! Se- jeg også kan være subjektiv! mvh TS! Anonymkode: be5e2...13c Angep er bete forsvar, eller?? Det er typisk å slenge ut at vi andre som svarer deg er i lignende situasjon, eller på andre siden av bordet.... Guess what: Det kunne ikke ramle meg inn å være i dine sko! Barna mine ville heller ikke vært i lignende situasjon, så nei...Du må nok svare for deg selv. Anonymkode: f09f4...f5e 4
minister-mio Skrevet 17. juni 2016 #50 Skrevet 17. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nok en gang, hvor leser du at sykehuset har forbydd barnet å spise nugatti?? Grunnen til at dette de nevnt, er for å gi eksempler på avtalebrudd. Nugatti får de i helgene, og ikke ellers. Slik er der vel i flere hjem som IKKE er lappeteppefamilier også?! Ts Anonymkode: be5e2...13c Jeg har ikke sagt at jeg har lest at sykehuset har forbydd barnet nugatti. Jeg kommenterte det du som om "unnskyld meg som gir de sunn hjemmelaget mat" og nevner hjemmelagde knekkebrød med nugatti. Det er ikke sunt! 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #51 Skrevet 17. juni 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angep er bete forsvar, eller?? Det er typisk å slenge ut at vi andre som svarer deg er i lignende situasjon, eller på andre siden av bordet.... Guess what: Det kunne ikke ramle meg inn å være i dine sko! Barna mine ville heller ikke vært i lignende situasjon, så nei...Du må nok svare for deg selv. Anonymkode: f09f4...f5e Hoho.. Husker da jeg også tenkte som deg, da jeg var i forhold med far til mitt barn. Aldri i livet om jeg skulle havne i stemorsrollen. Men vettu, shit happends! Snakkes når bordet er snudd, frøken! For ja, det kan skje deg også😉 Ts Anonymkode: be5e2...13c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #52 Skrevet 17. juni 2016 53 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg har ikke sagt at jeg har lest at sykehuset har forbydd barnet nugatti. Jeg kommenterte det du som om "unnskyld meg som gir de sunn hjemmelaget mat" og nevner hjemmelagde knekkebrød med nugatti. Det er ikke sunt! Nugatti på fullkornsknekkebrød er et kompromiss. Trodde det var rimelig åpenbart. Men her er vi bestemt på å ta meg ser jeg 👍🏼 Anonymkode: be5e2...13c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #53 Skrevet 17. juni 2016 4 timer siden, regine skrev: Altså. hjemmelaget er ikke nødvendigvis lik sunn. Jeg kan godt lage hjemmelaget kake, uten at det blir sunt bare fordi det er hjemmelaget. Når ungene er såpass store at de faktisk leter overlat etter den "forbudte" maten, så er jo eneste løsningen å ikke ha sånt i huset. Uansett. Og så må jeg bare si at hvorfor i all verden trodde du i utgangspunktet at du skulle kunne komme inn og valse over foreldrenes oppdragelse? Ungene er relativt store og aksepterer selvsagt ikke at en utenforstående skal komme inn og omkalfatre hele livene deres. Ved å sette opp krav og regler og ditt og datt. I tillegg har du tatt med deg et eget barn inn i det hele OG blitt gravid? Selvsagt blir det problemer av dette her - det er ikke vanskelig å regne ut! Det høres også ut som om foreldrene lider av "delt-bosteds-syndromet": begge syns de har barna "for lite" og må derfor kompensere med å være "grei" med ungene den uka de har dem. Helt misforstått selvsagt, fordi delt bosted for barna innebærer jo at BEGGE foreldrene MÅ ta ansvar, og ikke skal/bør være sirkusforelder. Det er jo en stadig argumentasjon for hvorfor det er en så bra løsning, at da blir ikke (særlig) far sirkuspappa, fordi han har dem i hverdagen og. I stedenfor høres det ut (iallfall fra tråder her på KG, men også fra det jeg hører fra lærere) som om begge foreldrene nå blir mer sirkus enn oppdragere. Forsøker en å oppdra mens den andre lar ting gå, skaper dette selvsagt utfordringer. Men når foreldre insisterer på at barna må ha to bosteder, så burde de også forstå at det betyr at begge må oppdra den uka de har barna. Kanskje en digresjon, men iallfall tanker jeg har gjort meg. Uansett så er det illusorisk å tro at en stemor/far skal kunne komme inn og endre "alt" på null komma sviss. For alt du vet TS så er far og mor relativt fornøyd med sine barn uansett, og selv om de er noen ufordragelige unger pr i dag, så blir det sikkert folk av dem og. Tro det eller ei Fullstendig unødvendig å bruke et avsnitt på å forklare at hjemmelaget mat ikke trenger å være sunn. Det vet da folk enten det gjelder knekk eller julekaker, men er irrelevant her. Dette fordi det ut fra konteksten er åpenbart at hjemmebakt er sunt; fordi Ts er opptatt av sunt kosthold og fordi hun baker fullkorns knekkebrød (og uten konserveringsmidler siden hjemmebakt) og ikke kake. Ts skal da ikke måtte legge ved oppskriften, når 99% forstår poenget. Anonymkode: 46e23...5ac
minister-mio Skrevet 17. juni 2016 #54 Skrevet 17. juni 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nugatti på fullkornsknekkebrød er et kompromiss. Trodde det var rimelig åpenbart. Men her er vi bestemt på å ta meg ser jeg 👍🏼 Anonymkode: be5e2...13c Hva slags debatt ønsker du egentlig? Fordi jeg er uenig så er jeg bestemt på å ta deg? 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #55 Skrevet 17. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nugatti på fullkornsknekkebrød er et kompromiss. Trodde det var rimelig åpenbart. Men her er vi bestemt på å ta meg ser jeg 👍🏼 Anonymkode: be5e2...13c Barnet spiser ikke korn, så da lager stemor ( ja stemor, ikke mor, ikke far ) hjemmelaget knekkebrød i et desperat forsøk på å få i korn og fiber i barnet. Barnet har nugatti på fordi det sikkert nekter å ete knekkebrødet ellers. Synes VIRKELIG ikke TS fortjener tyn på dette. Anonymkode: 4e43e...011 7
Avalon Skrevet 18. juni 2016 #56 Skrevet 18. juni 2016 Ryddet for personangrep og hets, samt svar til dette. - Avalon, mod
jabx Skrevet 18. juni 2016 #57 Skrevet 18. juni 2016 Den 6/15/2016 at 10.45, AnonymBruker skrev: Hvis far prøver å irettesette dem, begynner de å sutre og sier "åh, du er så sint hele tiden" så blir DE sinte og sure og far må trøste!! Så måten han irettesetter dem på er ved å bli sint? Jeg syntes du også skrev at han ikke tør å irettesette dem. Så hva er saken her? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #58 Skrevet 18. juni 2016 48 minutter siden, jabx skrev: Så måten han irettesetter dem på er ved å bli sint? Jeg syntes du også skrev at han ikke tør å irettesette dem. Så hva er saken her? Nei. Far snakker til dem på en rolig måte at nå må de f.eks huske å ta med tallerkenen fra bordet. Da får han slengt "Åååh, du er så sint på meg hele tiden!!" tilbake. Du skjønner da du også at dette er da bare tull fra barnas side. Kun for å få sympati, som strengt talt ikke er nødvendig i slike situasjonene. De psyker ut faren, på grensen til manipulering. ts Anonymkode: be5e2...13c
MapleSirup Skrevet 18. juni 2016 #59 Skrevet 18. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Far snakker til dem på en rolig måte at nå må de f.eks huske å ta med tallerkenen fra bordet. Da får han slengt "Åååh, du er så sint på meg hele tiden!!" tilbake. Du skjønner da du også at dette er da bare tull fra barnas side. Kun for å få sympati, som strengt talt ikke er nødvendig i slike situasjonene. De psyker ut faren, på grensen til manipulering. ts Anonymkode: be5e2...13c Dette er helt normalt at barn prøver å få overtaket. Det er far som må sette grenser. Dette har jo ingenting med deg å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #60 Skrevet 18. juni 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Far snakker til dem på en rolig måte at nå må de f.eks huske å ta med tallerkenen fra bordet. Da får han slengt "Åååh, du er så sint på meg hele tiden!!" tilbake. Du skjønner da du også at dette er da bare tull fra barnas side. Kun for å få sympati, som strengt talt ikke er nødvendig i slike situasjonene. De psyker ut faren, på grensen til manipulering. ts Anonymkode: be5e2...13c Kansje dere kan ta kontakt med homestart feks, det finnes kurs dere kan få ta i feks grensesetting. Kandje det hadde vært noe? Ellers kan man diskutere opp og ned men det alle ser er at dere trenger en forandring og litt dra hjelp og at alle voksne må om bord på samme flåte Anonymkode: 4e43e...011
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå