Gå til innhold

Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Må vel gå an å ringe politiet? Det er jo forstyrende personer.

Anonymkode: c63c1...7d7

Ringe politiet? Det er ikke kriminelt å ringe på døra til folk og spørre dem om de er villige til å snakke med en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JV burde vært forbudt pga hjernevasking av barn.

Anonymkode: 1c54a...e2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JV burde vært forbudt pga hjernevasking av barn.

Anonymkode: 1c54a...e2c

Rart at jeg ikke ble hjernevaska da :) Om du sikter til hjernevasking burde du heller se til religioner som islam, det er der hjernevaskingen foregår, ikke hos jehovas vitner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Valentinaaa skrev:

Hvorfor åpner du i det hele tatt døren? Det er ikke sånn at de står og ringer på til du åpner heller! Skal det være så vanskelig? Om jeg ikke vil gi penger til "Redd regnskogen" eller hva det nå enn skulle være så er det enklere å ikke åpne døra istedenfor å åpne den og stå og forklare at du ikke har penger.

:murvegg: les hva hen skriver i innleggene. Hen kan ikke se hvem som ringer på. Ikke alle har kikkehull i døren eller vinduer vendt mot inngangspartiet skjønner du :klaske: 

Anonymkode: 4f037...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Testosteron skrev:

Ringe politiet? Det er ikke kriminelt å ringe på døra til folk og spørre dem om de er villige til å snakke med en

Nei, de burde vært lagt inn på Dikemark eller lignende.

Anonymkode: c63c1...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. juli 2016 at 10.05, AnonymBruker skrev:

Jeg tror grunnen til mange av fordommene, er at dette samfunnet er så lukket, så det er mest fantasien og ryktene som gir grobunn for våre holdninger. Dersom Jehovasene hadde gått med åpent ut. Kanskje noen kunne vært med i en realityserie så vi fikk innblikk i hverdagen til medlemmenne. At dere ikke er så rare som folk skal ha det til.
Får Jehovas lov til å se tv og internett nå? Det går rykte om at medlemmene ikke får ha noe mediekontakt,

de får ikke snakke med vanlige folk utenom når det gjelder forkynning, de må omvendte flest mulige og derfor gå fra dør til dør, for å øke sjansene til å komme til Paradis, de må alltid være pent kledd i tilfelle siste dag har kommet, de får ikke motta blod eller spise innmat... Det er det jeg vet om de... Det med data og tv er jeg usikker på, men ryktene går jo.
Og at dere ikke får ha juletre eller utveksle julegaver, og heller ikke feire bursdag, at det er lov å fysisk avstraffe kone og barn?

 

Anonymkode: 0137f...f2c

Hvor i helvete har du hørt det fra?

1. Jehovas vitner kan bruke TV og Internett. De har til og med brosjyrer og egen nettside på nettet.

2. Jehovas vitner kan snakke med alle verdens folk.

3. De trenger ikke være pent kledd bortsett fra om de skal på feltet, stevne eller gudstjeneste.

4. De kan ikke motta blod nei, fordi ifølge dem så er blod urent.

5. Det er ikke det du "vet" om jehovas vitner, det er det du tror.

6. Man kan ikke ha juletre eller utveksle julegaver når man ikke feirer jul, vel?

7. De feirer heller ikke bursdag fordi det blir regnet som en hedensk feiring i likhet med Halloween.

8. Vold er jo forbudt. Det står jo selv i et av budene at man ikke skal slå i hjel.

Anonymkode: 190f4...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...