Smultring Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #981 Del Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattoppgave: Ett ord. satt sammen av to ord, og begge er substantiv i ubestemt form entall. Det første er bl.a. på stranda og det andre er på hester. Løsningsordet har med søvn å gjøre, men det er ikke et norskt ord. Flere musikkgrupper (bl.a. Metallica) har laget sanger om denne (løsningsordet). Jeg ønsker dere alle god natt og drøm fine drømmer Anonymkode: a95ed...74e Endelig en oppgave jeg føler jeg har kontroll på: Sandman God natt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. juli 2016 #982 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattoppgave: Ett ord. satt sammen av to ord, og begge er substantiv i ubestemt form entall. Det første er bl.a. på stranda og det andre er på hester. Løsningsordet har med søvn å gjøre, men det er ikke et norskt ord. Flere musikkgrupper (bl.a. Metallica) har laget sanger om denne (løsningsordet). Jeg ønsker dere alle god natt og drøm fine drømmer Anonymkode: a95ed...74e Sandman. Mister Sandman, bring me a dream... Endret 7. juli 2016 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #983 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, Smultring skrev: Endelig en oppgave jeg føler jeg har kontroll på: Sandman God natt! Riktig! Takk! God natt! Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Sandman. Riktig! God natt! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. juli 2016 #984 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Riktig! Takk! God natt! Riktig! God natt! Anonymkode: a95ed...74e God natt og søte drømmer til deg og Smultring! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #985 Del Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: God natt og søte drømmer til deg og Smultring! Takk! Drøm søtt Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #986 Del Skrevet 8. juli 2016 Formiddagsoppgave: Mat- og medisinplante Gud + naken + ok Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #987 Del Skrevet 8. juli 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Formiddagsoppgave: Mat- og medisinplante Gud + naken + ok Anonymkode: a95ed...74e Rabarbra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #988 Del Skrevet 8. juli 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Rabarbra Riktig! Har du en fin oppgave på lager? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #989 Del Skrevet 8. juli 2016 Et ord, mineralriket. Om man klipper ordet i to får man Uttalte arbeidsgiverorganisasjon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 8. juli 2016 #990 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Jeg klipper og får ordet saks. Au da, jeg glemte å sitere, så jeg får heller tagge @Dr. A. Kula Endret 8. juli 2016 av Pawn Hearts 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #991 Del Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev: Jeg klipper og får ordet saks. Du har rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #992 Del Skrevet 8. juli 2016 Et godt kjent fremmedord fra fransk. Det rimer med ordet for en som hjelper skuespillere å huske replikkene sine, når denne hjelperen er en kvinne. Ordet betegner en mekanisme som skal flytte små enheter fra innsiden av mekanismen til innsiden av menneskekroppen. Denne prosessen er i regelen ufrivillig for mottageren av de enheter mekanismen flytter på. Jeg håper oppgaven er kryptisk nok. Jeg ville i hvert fall ikke klart den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #993 Del Skrevet 8. juli 2016 2 minutter siden, Smultring skrev: Et godt kjent fremmedord fra fransk. Det rimer med ordet for en som hjelper skuespillere å huske replikkene sine, når denne hjelperen er en kvinne. Ordet betegner en mekanisme som skal flytte små enheter fra innsiden av mekanismen til innsiden av menneskekroppen. Denne prosessen er i regelen ufrivillig for mottageren av de enheter mekanismen flytter på. Jeg håper oppgaven er kryptisk nok. Jeg ville i hvert fall ikke klart den. Suffløse er det første ordet du nevner. Løsningsordet er mitraljøse? Anonymkode: a95ed...74e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #994 Del Skrevet 8. juli 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Suffløse er det første ordet du nevner. Løsningsordet er mitraljøse? Anonymkode: a95ed...74e Det er helt rett! Jeg tenkte at beskrivelsene mine ikke var egnet til å gi assosiasjoner i retning av skytevåpen. Det høres mer ut som en slags kuvøse med diverse innretninger. Godt gjort! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #995 Del Skrevet 8. juli 2016 3 minutter siden, Smultring skrev: Det er helt rett! Jeg tenkte at beskrivelsene mine ikke var egnet til å gi assosiasjoner i retning av skytevåpen. Det høres mer ut som en slags kuvøse med diverse innretninger. Godt gjort! Takk for fin oppgave og hyggelig tilbakemelding! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #996 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) Ny oppgave. Denne gangen skal vi frem til to ulike ord som ikke har annet til felles enn at begge er beskrevet med "nynorske" fantasi ord. Ord 1: "sjølvgåande skrevhjul". Ord 2: "raukvilevippe". Og hva er disse på bokmål? Endret 8. juli 2016 av Dr. A. Kula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #997 Del Skrevet 8. juli 2016 7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ny oppgave. Denne gangen skal vi frem til to ulike ord som ikke har annet til felles enn at begge er beskrevet med "nynorske" fantasi ord. Ord 1: "sjølvgåande skrevhjul". Ord 2: "raukvilevippe". Og hva er disse på bokmål? 1) Moped og 2) Gyngestol Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #998 Del Skrevet 8. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Moped og 2) Gyngestol Anonymkode: a95ed...74e Moped er godkjent, men motorsykkel er korrekt. Gyngestol er også korrekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #999 Del Skrevet 8. juli 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Moped er godkjent, men motorsykkel er korrekt. Gyngestol er også korrekt. Takk for fin oppgave og hyggelig tilbakemelding! Ny oppgave: Musikkinstrument på 5 bokstaver som rimer på fiskeart på 5 bokstaver Kun en bokstav er ulik i de to ordene. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #1000 Del Skrevet 8. juli 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fin oppgave og hyggelig tilbakemelding! Ny oppgave: Musikkinstrument på 5 bokstaver som rimer på fiskeart på 5 bokstaver Kun en bokstav er ulik i de to ordene. Anonymkode: a95ed...74e Harpe /karpe Endret 8. juli 2016 av Dr. A. Kula La til sitering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå