Gå til innhold

Dere som går på nav og sliter psykisk se her.. :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar! Har lest igjennom alle :)

Vel leser at jeg gjør noe av det dere gjør! går tur, spiller litt på daten, leser og ser på netflix. Høres bra ut å ha noe å gå til som jeg leste noen av dere hadde :) ha et felleskap! 

Tror det er noe jeg vil. Men sliter med angst/ sosial forbi så det stopper meg veldig. Er så kjedelig å slite psykisk :P

 

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Vevila skrev:

Har de noen aktiviteter for psykisk syke der du bor? Jeg er i alle fall med på mange av dem, arbeidspraksis, turer og behandling. :)

Ikke som jeg har fått med meg. Det er trening med gruppe på onsdag som avsluttes i morgen. Har ikke fått kakt med noen i gruppen. Ingen som tar intiativ(ikke at jeg gjør det heller) hehe. Hadde litt håp i den gruppen men jeg har så mye angst for å ta kontakt med noen i gruppen. De ser alle snill ut. Men hva er liksom sannsynligheten for at de trenger venner. Føler meg som den taperen selv om jeg vet jeg ikke er det! :P

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anoia skrev:

Jeg tegner og strikker, gjerne med en eller annen serie i bakgrunnen, og så gamer jeg en del.
Drar på tegnekveld en gang i uka såfremt jeg orker.
Tar bittesmå tegneoppdrag nå og da, men det funker dårlig om jeg tar på meg for mye, så er litt forsiktig med å love meg bort.
De siste årene har jeg hatt artstand på nerdeconventions én gang i året (f.o.m. i år ser det ut til å bli minst to ganger i året om jeg får det til); selger trykk av tegninger og diverse andre ting jeg har laget. (Det er ekstremt slitsomt, men verdt det for min del.) Tjener ikke all verden på det, men det føles bra å ha noe å se fram til, og i og med at jeg da teknisk sett "jobber" hver gang jeg holder på med tingene som skal selges, så føles hverdagen mer meningsfull, jeg har liksom gjort noe nyttig selv når jeg bare sitter hjemme. Kanskje jeg åpner en liten etsy-butikk etterhvert.
Er også engasjert i dekorteamet til overnevnte con, det er kjempegøy og jeg føler meg ganske nyttig der.

Oi heldig du som har en sånn hobby! Høres kjekt ut! :)

Hva er tegnekveld da? :)

 

Ts 

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to små barn. Det er livlig nok, det...

Anonymkode: 16837...1f3

Ja det kan jeg tenke meg :)

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi heldig du som har en sånn hobby! Høres kjekt ut! :)

Hva er tegnekveld da? :)

 

Ts 

Anonymkode: 59195...c79

Jeg startet opp en gruppe med tegneinteresserte som samles på café og tegner sammen. Var bare en 3-4 stk i begynnelsen, men flere kom til, og nå er facebookgruppa vår kjempestor. Kommer som regel mellom 5 og 15 personer om gangen. Har endt opp med en haug nye venner etterhvert, og siden gruppa i stor grad overlapper byens gamer- og cosplaymiljø så har det ballet på seg med både nye bekjente og aktivitetstilbud. Så lenge jeg har krefter til det har jeg alltid noe å drive med :)

Det er forøvrig verdt å merke seg at mange i dette miljøet har ting å slite med, f.eks angst/depresjon etc, og det er tydelig at de kommer ut av skallet sitt og blomstrer når de treffer "sine" folk og gjør "sine" ting.

Hobbyer/interesser er et veldig fint sted å starte når man vil finne seg et nytt fellesskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke som jeg har fått med meg. Det er trening med gruppe på onsdag som avsluttes i morgen. Har ikke fått kakt med noen i gruppen. Ingen som tar intiativ(ikke at jeg gjør det heller) hehe. Hadde litt håp i den gruppen men jeg har så mye angst for å ta kontakt med noen i gruppen. De ser alle snill ut. Men hva er liksom sannsynligheten for at de trenger venner. Føler meg som den taperen selv om jeg vet jeg ikke er det! :P

Anonymkode: 59195...c79

Gjerne du skulle undersøke det litt? Her hvor jeg bor har vi aktiviteter både i regi av dps hvor jeg går, pluss 2 andre steder hvor man kan gå og som arrangerer ulike ting og har faste aktiviteter. Har fått veldig mange gode venner på denne måten, og det er lettere siden man alle sliter og har forståelse og toleranse for hverandres utfordringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anoia skrev:

Jeg startet opp en gruppe med tegneinteresserte som samles på café og tegner sammen. Var bare en 3-4 stk i begynnelsen, men flere kom til, og nå er facebookgruppa vår kjempestor. Kommer som regel mellom 5 og 15 personer om gangen. Har endt opp med en haug nye venner etterhvert, og siden gruppa i stor grad overlapper byens gamer- og cosplaymiljø så har det ballet på seg med både nye bekjente og aktivitetstilbud. Så lenge jeg har krefter til det har jeg alltid noe å drive med :)

Det er forøvrig verdt å merke seg at mange i dette miljøet har ting å slite med, f.eks angst/depresjon etc, og det er tydelig at de kommer ut av skallet sitt og blomstrer når de treffer "sine" folk og gjør "sine" ting.

Hobbyer/interesser er et veldig fint sted å starte når man vil finne seg et nytt fellesskap! :)

Så bra dere fikk det til! :) ja det er det! Men nå har jeg ikke så mye sånn hobby. Tenke tenke :P

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...