Gå til innhold

Dere som går på nav og sliter psykisk se her.. :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det. Jente på 24 år her. Jeg bare lurer på hva dere gjør på om dagene? :)

Jeg sitter mye alene for jeg har en mann som er en del opptatt og har bare så lite familie. Så det blir litt ensom til tider. Jeg går turer, leser litt og ser på serier.. Hva gjør dere på for å fylle hverdagen? Er dere litt ensomme dere og? Hva gjør at dere holder humøret oppe? :)

Blir så tom i hodet.

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover en del, rydder, går turer, er med venninner når jeg orker, henger her på forumet, ser serier og filmer, strikker..

 

Anonymkode: 2ee04...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du i behandling? Det gjør jeg og får en del "lekser" derfra, bl.a. eksonering for det jeg sliter med.

Hovedhobbyen min er dataspill, så det blir en god del av det også. I tillegg har jeg hund, som opptar litt tid. Ellers ser jeg på filmer og serier sammen med samboeren min på kveldene før vi legger oss. 

Jeg sliter ikke med for mye tid, heller tvert imot. Blir skikkelig stressa over tanken på at døgnet "bare" inneholder 24 timer, og føler at dagene, ukene, månedene bare flyr forbi... Så prøver å ikke tenke så mye på det.

Hender jeg blir ensom, for jeg har mistet kontakt med alle vennene mine som jeg hadde før, så har ingen venner å henge sammen med foruten min bror og min samboer. Men vi finner ofte på noe sammen bare oss 3, så det er iallefall koselig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Jo jeg går til behandlig @PaperFlower. Får ikke så mye lekser. Mista vennene mine selv. Jeg og ser tiden bare flyr vekk og føler jeg bare blir eldre uten å ha gjort noe i livet. Vet hvor mye dataspill tar tiden. Det er gøy om man spiller et gøyt spill :) tiden flyr virkelig da. Ka spiller du? 

 

@Ole Brumm jeg og gruer meg til neste time hos behandler. Derfor vil jeg fylle hverdagen med noe så ting blir litt bedre. :) ønsker sterkt å få gode venner da. Men det er ikke så lett å finne alltid. Hehe

 

Ts

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anciol skrev:

JEg bruker tiden på fonetenehuset i Bergen, hvor vi som sliter psykisk kan få en meningsfull dag og så trener jeg Krav Maga på fritiden:)

 

Fontenehuset kan varmt anbefales!

 

http://fontenehus.no/fontenehus-norge

Skal sjekke det ut. Bor ikke langt fra Bergen. Får ta en titt innom siden :)

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anciol skrev:

JEg bruker tiden på fonetenehuset i Bergen, hvor vi som sliter psykisk kan få en meningsfull dag og så trener jeg Krav Maga på fritiden:)

 

Fontenehuset kan varmt anbefales!

 

http://fontenehus.no/fontenehus-norge

Det så veldig skummelt ut :P

Anonymkode: 59195...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempehyggelig der, så mange vennlige folk :=) Eg holder til i kantinen der oppe og lager mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tegner og strikker, gjerne med en eller annen serie i bakgrunnen, og så gamer jeg en del.
Drar på tegnekveld en gang i uka såfremt jeg orker.
Tar bittesmå tegneoppdrag nå og da, men det funker dårlig om jeg tar på meg for mye, så er litt forsiktig med å love meg bort.
De siste årene har jeg hatt artstand på nerdeconventions én gang i året (f.o.m. i år ser det ut til å bli minst to ganger i året om jeg får det til); selger trykk av tegninger og diverse andre ting jeg har laget. (Det er ekstremt slitsomt, men verdt det for min del.) Tjener ikke all verden på det, men det føles bra å ha noe å se fram til, og i og med at jeg da teknisk sett "jobber" hver gang jeg holder på med tingene som skal selges, så føles hverdagen mer meningsfull, jeg har liksom gjort noe nyttig selv når jeg bare sitter hjemme. Kanskje jeg åpner en liten etsy-butikk etterhvert.
Er også engasjert i dekorteamet til overnevnte con, det er kjempegøy og jeg føler meg ganske nyttig der.

Endret av Anoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Jo jeg går til behandlig @PaperFlower. Får ikke så mye lekser. Mista vennene mine selv. Jeg og ser tiden bare flyr vekk og føler jeg bare blir eldre uten å ha gjort noe i livet. Vet hvor mye dataspill tar tiden. Det er gøy om man spiller et gøyt spill :) tiden flyr virkelig da. Ka spiller du? 

Ts

Anonymkode: 59195...c79

Jeg spiller veldig mye rart, alt fra Minecraft til Skyrim til The Walking Dead. Akkurat nå bytter jeg på å spille Minecraft og Oblivion. Å finne seg en offentlig Minecraft server kan være en god ide om man er ensom, for der får man jo snakket med en god del folk. (Og nei, ikke alle som spiller på Minecraft-servere er 8-åringer, selv om det kan virke sånn til tider.:fnise:)

Glemte forresten å si at jeg også har arbeidspraksis i skjermet virksomhet gjennom NAV, et par dager i uken. Virker som det er noe ala. det som ble nevnt av noen andre her, "Fontenehus"-opplegget. Der jeg "jobber" kan jeg iallefall ha en god del fravær uten at det blir noe problem. Bestemmer også selv arbeidstider og hvilke dager jeg kan jobbe, så er egentlig bare å dra dit når jeg føler for det. Jeg har aldri jobbet før, så har slitt med en god del angst i forhold til eventuelle arbeidsplasser, men akkurat dette er veldig godt å ha. Jeg føler iallefall at jeg bidrar i samfunnet litt mer enn om jeg ikke hadde hatt denne "jobben" å gå til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nylig blitt ufør da, men regner med svaret er elevant alikevell.

Jeg har slitt mye med angst og det å komme meg ut. Har slitt med veldig mye muskel og skjelett smerter i tillegg fordi jeg kun satt inne i sofan utenom når jeg var rundt på behandling. Jeg satt stort sett med pcen i fanget og så på netflix når jeg ikke sov. For meg ble hund redningen.

Nå fyller jeg dagene med lange turer med hunden og litt trening hjemme. Har blitt 10kg lettere og de fleste muskelsmertene er helt borte :) Ellers fargelegger jeg, leser bøker, hekler litt innimellom og går til behandling. Jeg føler meg faktisk sjelden ensom, men det handler nok mest om at jeg har mann, barn og familie som bor i umiddelbar nærhet.

Anonymkode: 03e81...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha gjort mer, men futten går ut av meg etter jeg har vært våken 2-3 timer, og da er det Meningsløst å prøve å få gjort noe som krever mental kapasitet eller energi. Prøver derfor å prioritere hva jeg vil ha gjort den dagen så tidlig som mulig, så blir det Netflix,klesvask,en spennende bok, tegning osv etter det. Idag har jeg jogget, i morgen blir det styrke, og på torsdag dyrlege + butikk. Er egentlig veldig takknemlig for livet mitt slik det er nå, har noen tunge og ønske år bak meg. Men lengter etter å legge meg fra formiddagen av, litt kjedelig. Ellers går jeg på skole en dag i uken og har lekser i hverdagene. Holder meg unna venner, familie og mennesker generelt så godt det lar seg gjøre. Drømmen min er å slippe å ha kontakt med andre i det hele tatt (utenom det jeg tar initiativ til selv, sånn som her på Kg) men det er vel usannsynlig. Uansett håper jeg på noen år der andre kan la meg være i fred så mye som mulig, slik at jeg kan prøve å bygge meg opp litt, både psykisk og fysisk. Går på AAP pga kroniske smerter, og har en del psykiske problemer fra ti år med rusmisbruk. 

(beklager skrivefeil, prøvde å rette en del, men mobilen har bestemt seg for å leve livet)

Anonymkode: 6f164...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Spiller dataspill, leser bøker, går på trening / naturen.

 Andre debatt-forum som diskusjon.no og VGD. Samt freak.no og litt forskjellige steder.

 Skrive artikler og legge til bilder hos Wikipedia...

Anonymkode: 43345...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to små barn. Det er livlig nok, det...

Anonymkode: 16837...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest ser jeg på serier og broderer/strikker/hekler. Noen perioder syr jeg, andre perioder gamer jeg. Ellers er jeg i behandling en gang i uka, 1 dag på en virksomhet for folk som ikke er i arbeid og til høsten begynner jeg på skolen (bare 1 fag om gangen). Gjør sikkert mer også, men det kommer jeg ikke på nå. Jo, også er jeg her på KG da^^

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Har de noen aktiviteter for psykisk syke der du bor? Jeg er i alle fall med på mange av dem, arbeidspraksis, turer og behandling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...