Gjest Gjest idag Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Vet ikke hvilket forum dette passer best, men prøver her for her er det flest gutter. Trenger litt innspill her. Følgende scenario: Kjent hverandre i mange år, han vet svært godt hvordan hun er i fylla, hvor full hun er. Han vet også hvilken situasjon hun er i for øyeblikket; masse press og ganske sliten. Møter henne på byen, begynner å flørte/rote. Hun er dritings, danser og vil bare glemme hverdagen. Protesterer da han begynner på hjemveien med henne etter hånda. Vel i seng begynner hun å gråte, han stopper litt, spør hva som er i veien, sier alt går bra, ikke vær lei deg. Tørker tårene hennes. Og fortsetter med sexen. Hun protesterer, men er såpass full at alt er i en tåke, vanskelig å gjøre fysisk motstand, han er også altfor rask. I det øyeblikket han er kommet, trekker han seg ut, drar på seg buksa og går - snur seg i døra og sier "ikke vær lei deg da, da er det så kjipt for meg å gå". Hun bare vinker ham ut, gråter fortsatt, orker ikke si noe. Er dette en opphissende situasjon? Er dette helt greit? Er sex med en jente i denne tilstanden digg - jeg mener, la oss se bort fra det etiske da (jada, hun skulle selvsagt ikke blitt full, men i den virkelige verden er det sånt som kan skje av og til) - er det digg? Helt uproblematisk? Ingen grunn til skrupler?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Opplevde det samme i min ungdom - voldtekt kaller man det. (definisjon av voltekt etter straffelovens paragraf 192: Med voldtekt/voldtektsforsøk forstår vi at noen ved fysisk maktbruk eller trussel om slik maktbruk tiltvinger eller prøver å tiltvinge seg seksuell omgang. Også seksuell omgang der overgriperen ikke bruker makt, men forgriper seg på noen som er bevisstløs eller av andre grunner ikke kan sette seg til motverge, inngår i definisjonen.) Om det er er opphissende? Må være mange som tenner på det siden det er så mange voldtekter.
Gjest Lompa Skrevet 2. november 2004 #3 Skrevet 2. november 2004 Om det er er opphissende? Må være mange som tenner på det siden det er så mange voldtekter. Det er makten som er greia for voldtektsforbytere.Det at de faktisk KAN gjøre akkurat hva de vil med vedkommende.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Det finnes dessverre drittsekker som benytter seg av alle muligheter bare de får sex! Jeg kan ikke forstå at det gir dem noe, og jeg forundres over at de klarer å leve med seg selv når de får en dame i sengen på denne måten. Og så skal liksom hun ikke være lei seg for da blir han så lei seg, for selvfølgelig skal hun være takknemlig for at han i hele tatt gadd å være med henne! :evil:
Gjest Lompa Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 Hdde det skjedd meg hadde jeg tatt en susende hevn,uten tvil. Gi deg selv tid til å finne på noe riktig utspekulert, og samtidig HAM tid til å tro at alt er glemt, da svir hevnen desto mer..... Høres jeg ond ut nå, for noen? Hva var det han gjorde da....???
Gjest *Fiona* Skrevet 2. november 2004 #6 Skrevet 2. november 2004 Blir bare dritt forbanna jeg. Uansett hvor full man er - ligger jenta der og gråter, og han synes det er "litt kjipt for meg å gå da" - hallo? Mangler han fullstendig empati, mangler han sjelsevner fullstendig? Jævla tulling. Udugelig dritt av en tulling. Gutter som faktisk gjennomfører samleie på denne måten må mangle noe vesentlig. Jeg tenner ikke det aller minste på noen som ikke helt TYDELIG viser at de har lyst på akkurat meg. Jeg mener, hva er vitsen ellers? Hadde de attpåtil vist motvilje, ville jeg da løpt i motsatt retning. Lenge leve mannfolks ego...
Gjest Mann 43 Skrevet 2. november 2004 #7 Skrevet 2. november 2004 Hvis det forholder seg som beskrevet kan jeg ikke være annet enn enig med bl a Fiona. Dessuten må fyren være en usigelig drittsekk. Er nokså usikker på om dette kan kalles voldtekt ettersom jenta ikke akkurat er bevistløs, men klarer å samtale litt om det som skjer. Ganske nær opptil er det iallefall. Å definere dette som en opphissende situasjon overgår min fantasi. I den grad det er mulig ville jeg nok forsøkt å pønske ut en plan for å ta en smule hevn. Den planen bør nok være litt gjennomtenkt for plutselig kan det slå tilbake på en selv - og det var vel ikke meningen. Neste punkt er kanskje lettere å gjøre noe med - nemlig å begrense alkoholinntaket en smule slik at slike episoder ikke inntreffer mer. Det kan jo være verre drittsekker ute enn han "vår" trådstarter møtte.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #9 Skrevet 2. november 2004 Hun har da hatt mange muligheter til å stoppe dette før det i det hele tatt førte til samleie, så jeg er ikke enig i at dette er voldtekt eller på grensen til voldtekt. Men at det er jævlig gjort, ja det er jeg enig i. Men, vi jenter må ta ansvar selv for hvilke posisjoner vi setter oss i også, og når man selv vet hva alkohol gjør med en, får man ta følgene av dette om man blir full.
Suzy Skrevet 2. november 2004 #10 Skrevet 2. november 2004 Hun har da hatt mange muligheter til å stoppe dette før det i det hele tatt førte til samleie, så jeg er ikke enig i at dette er voldtekt eller på grensen til voldtekt. Men at det er jævlig gjort, ja det er jeg enig i. Men, vi jenter må ta ansvar selv for hvilke posisjoner vi setter oss i også, og når man selv vet hva alkohol gjør med en, får man ta følgene av dette om man blir full. Jeg kan ikke annet enn å være enig - at det er å utnytte en annen grovt når hun er i en tilstand der hun er svært sårbar - det er det, men å kalle det voldtekt er likevel å trekke det litt vel langt...
Gjest i.innl *Fiona* Skrevet 2. november 2004 #11 Skrevet 2. november 2004 "hun har hatt mange muligheter til å stoppe dette"...? æh, jenter, hva med å vinkle dette litt annerledes, da - hvorfor skal det være nødvendig at en jente setter seg aktivt til motverge for at det skal være akseptabelt at hun ikke vil? Hvorfor er det ikke tydelig for en fyr når hun gråter og protesterer? Hvorfor er ikke det nok? Hvorfor betrakter noen det som en selvsagt mulighet å ha sex med en full jente, hvis hun ikke hun legger opp til det? Hvorfor må man være helt tydelig anti-seksuell til enhver tid for ikke å risikere voldtekt/tvilsomme tilfeller? Aksepterer dere, seriøst, som kvinner, å vite det at dersom du skulle være så uheldig å bomme på dagsformen med alkoholen, så er det helt greit at noen utnytter deg, det må du bare regne med liksom? Hva er det for noe sprøyt??? Jeg påberoper meg faktisk retten til å bli dritings uten at noen skal ta det som en jævla invitasjon!! Jeg fatter ikke at dere som jenter bekrefter innsenderens fortvilte spørsmål - at jenter faktisk ER fritt vilt dersom de er fulle. Snakk om at en hel generasjon kvinner har brent BH'er til ingen nytte... Feiginger... Jeg NEKTER, absolutt NEKTER, å måtte bekymre meg på hvert eneste vorspiel jeg er på, om jeg havner i et tvilsomt tilfelle, fordi det finnes menn(esker) der ute som mener at overgrep er helt greit, fordi noen er fulle. Hvem er det som ikke tar ansvar? Hvorfor reagerer dere ikke på den dritten som ikke tok ansvar for SINE handlinger? Feminisme er bortkastet så lenge det finnes jenter som dere. Ikke rart ikke gutta har respekt da! Da BLIR vi fritt vilt, så lenge sånt aksepteres!
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #12 Skrevet 2. november 2004 Det er klart han er er drittsekk slik han oppførte seg, det er ingen som betviler dette. Men, drittsekker finnes, og de vil alltid finnes. Uansett hvor mye man roper på at vi jenter skal få gjøre som vi vil, så vil det være drittsekker klare til å utnytte situasjonen. Hver og en har ansvar for sin egen handling så lenge man ikke blir lurt/svindlet/utøvet vold mot, og drikker man seg full setter man seg i en posisjon der man kan bli utnyttet. Spørsmålet er da, da skal vi selv sørge for at slikt ikke skjer og ta ansvar for oss selv, eller skal vi overlate ansvaret til andre personer? Personer som man ikke kan garantere at ikke vil utnytte situsjonen. Jeg vet hva jeg vil velge, så slipper jeg å havne i en situasjon der en uønsket person har samleie med meg.
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2004 #13 Skrevet 2. november 2004 Enig med *Fiona*! hun gråt, og hun kjempet i mot og protesterte, selv om hun var noget handlingslammet på grunn av promillen. Skal det virkelig gi gutten lov til å ha sex med henne? Om hun så ikke hadde gjort annet enn å viske frem et knapt hørbart "nei" så skulle det vært nok! Et nei er et nei - om du så sitter naken og har ombestemt deg i siste liten, så er nei nei! Det er søren ikke rart at en haug voldtekter aldri blir anmeldt her i landet, når det er sånn holdningene blant folk er - selv fra kvinner!! :o Men vi vet jo det, at i det øyeblikket du står i rettsalen og voldtektsmannen skal dømmes eller frikjennes, så er det kvinnen som må bevise at voldtekt har funnet sted, og som må forsvare seg for å ha vært på feil sted til feil tid, og kanskje ikke har slåss hardt nok. Fy faen!!
Gjest jan Skrevet 2. november 2004 #14 Skrevet 2. november 2004 Jeg har vært dritings før..man jeg har da alltids vært i form nok til å si NEI..er det så jævla vanskelig?. Og nei det er vel ikke noe opphissende med en jente som ligger og griner...tror jeg hadde tatt det hintet..selv om jeg aldri ville tatt med en slik jente hjem alikevel. Skal ikke gå ut å klage på jentene her..vet det er masse sleipe mannfolk der ute. Men at jentene kan passe seg litt selv også. Jenter som kler ser veldig utfordrenede og blir dritiings...er en dårlig kombinasjon..er vel som å vifte penger foran en uteligger..? Jeg mener det er mannen sin feil..men det går da ann å tenke selv også jenter?
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2004 #15 Skrevet 2. november 2004 Selvfølgelig skal jenter tenke selv, og ta ansvar for sitt eget liv. Nå er det forøvrig ikke sånn at man må være utfordrende kledd eller full for å bli voldtatt. Det holder å komme borti feil fyr og han ser at du er av hunkjønn. DET kan man ikke forsvare seg mot. Og i dette tilfelle her var jo denne fyren en egoistisk drittsekk som hun visstnok kjente fra før. At hun var full var ingen unnskyldning for ham. Hadde han vært en skikkelig mann ville han heller sørget for å få henne hjem UTEN å benytte seg av tilstanden hennes. Jeg synes at argumenter som dette bidrar til å ta ansvaret for egen oppførsel vekk fra mennene og legge det over på jentene. Har vi ikke kommet lenger i 2004? Er mennene utenkende individer som styres av pikken? Vil dere ha det på dere? Fy så flaut!
Gjest jan Skrevet 2. november 2004 #16 Skrevet 2. november 2004 så all voldtekt er mennenes ansvar da? Selfølgelig blir damer som ikke går utfordrende kledd voldtatt også. Disse mennene tar vel dem meste av damer som har to bein? Når du hører om damer som er voldtatt 2 kasnkje tre ganger da? er det tilfeldigheter? eller kanskje burde denne damen vurdere å forandre stil/vaner?
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2004 #17 Skrevet 2. november 2004 I prinsippet så er det mannen som har skylda dersom han har sex med ei jente som sier nei! I prinsippet mener jeg også at man bør kunne få gå i fred hvor man vil og når man vil, om man så er kledd naken. INGEN har rett til å påtvinge enn annen person sex mot sin vilje - UANSETT! Voldtekt handler dessuten ofte om makt og ikke sex. I prinsippet mener jeg at selv om et par har ligget på senga og klint i en time, og hun er dørgende våt og han er stiv som en påla, så er det lov å ombestemme seg. Selv om han er kåt som en brunstig okse har han fremdeles ikke lov til å voldta henne/ha sex med henne så lenge hun sier nei. Hun behøver ikke ha en "grunn" til å si nei engang. Dersom pikken står og det gjør vondt, så får han ta sin egen hånd i bruk da, hvis han ikke får lov å dyppe'n. SÅpass ansvar må en kunne forvente selv av en mann. Voldtekt er voldtekt uansett foranledning. Nei er nei, uansett når det kommer. Selvfølgelig må kvinner allikevel ta ansvar, for vi VET at det finnes menn som tenker med pikken. Så uansett om vi synes vi har retten på vår side til å få være i fred når vi ønsker det, så må vi lære oss og leve i den verdenen vi lever i. Selv om det betyr at vi faktisk må påta oss ansvaret for mannens manglende sexkontroll.
Gjest Per Morten Skrevet 2. november 2004 #18 Skrevet 2. november 2004 Jeg synes at argumenter som dette bidrar til å ta ansvaret for egen oppførsel vekk fra mennene og legge det over på jentene. Har vi ikke kommet lenger i 2004? Er mennene utenkende individer som styres av pikken? Vil dere ha det på dere? Fy så flaut! Vet du hva mysan, slike uttalelser biter ikke på meg som mann i det hele tatt. Ja, jeg syns han er en drittsekk han som gjore dette, og hadde jeg vist hvem det var, så skulle han fått høre det i klare ordlag også. Men, flesteparten av menn er ikke slik, det vet du godt, så å mene at menn styres av pikken vet de fleste oppegående menn at ikke er sant. Derfor nekter jeg også å la et slikt syns gå innpå meg. På samme måte som jeg vet at de aller fleste jenter ikke drikker seg så snydens at de ikke har noenlunde kontroll over situasjonen. Jenter som tar ansvar for seg selv gjør nemlig ikke det. Ja, man kan bli voldtatt som jente selv om man går med en søplesekk, og skjuler at man er jente, selvsagt kan man det. Men er man utfordrende kledd, flørter og er full og forsvarsløs på byen, så sender man et signal til de drittsekkene av menn som kun tenker på seg selv om at: "her har jeg en mulighet til å få meg et ligg". Disse mennen er jeg overbevist om at går på byen med nettopp dette for øyet, at de plukker ut jenter som er dritings. Det er antakeligvis den eneste måten de kan få seg et nummer på i det hele tatt. Dette er altså ting man VET med sikkerhet, at det finnes drittsekker og at de IKKE har moral. De bryr seg rett og slett ikke. Spørsmålet er da om en jente vil ta sjansen på å sette seg i en slik situasjon eller ikke? Vil hun det, og gjør hun det, så har hun enten hun er enig eller ikke, gitt drittsekkene den muligheten de er ute etter, og som de garantert kommer til å utnytte. Da er det forsent å angre etterpå. Slik er verden, og slik kommer den alltid til å være.... desverre.
Gjest Lompa Skrevet 2. november 2004 #19 Skrevet 2. november 2004 Beklageligvis må vi gå etter hvordan verden ER og ikke hvordan den BURDE VÆRE. Majoriteten av menn ville faktisk heller kappe av seg arm eller bein enn å ta ei jente som på noe vis ga uttrykk for at hun ikke ville.MEN vi vet aldri hvem de andre er, eller hvor vi støter på dem, derfor MÅ vi være forsiktige. Visst er det urettferdig at vi må gå rundt og være obs hele tida, men sånn ER det,dessverre. Det er ikke menns ansvar å passe på oss, det er vårt eget ansvar å sørge for at vi ikke drikker mer enn at vi klarer å komme oss hjem for egen maskin,og å unngå situasjoner som KAN være farlige. Selv om jenta i dette tilfellet var for full til å klare dette ansvaret, har likevel ingen mann noen som helst rett til å benytte seg av henne. "sex" som foregår uten samtykke fra begge parter er og blir en voldtekt i mine øyne.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #20 Skrevet 2. november 2004 Blir helt matt av holdningene her jeg! :o Så et nei er ikke nok signal om at man ikke vil? Hva er da nok? Jeg ble utsatt for lignende i min ungdom. Anmeldte det ikke for det er tvilsomt at det ville ført til annet enn masse psykisk påkjenning for meg. Banna på at skjer det en gang til så skal det bli blod - mitt blod eller voldtektmannens eller aller helst begges - ser ut til å være det eneste som er gylding grunn for at dette ville jeg ikke i og med at nei ikke holder. Da blir han sikkert dømt for voldtekt i hvertfall: Voldtatt og drept på forsiden av VG og Dagbladet selger jævlig godt og de fleste er enig om at da ville i hvert fall ikke den døde være med på dette. Hadde hun bare sagt "nei, slutt opp, vil ikke" ville hun sannsynligvis levd i mange år til, men da kan man bare gi blaffen i å anmelde voldtekten - det fører så alt for sjeldent til straff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå