Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Negativ strimmel og blod på papiret. Håper det betyr at kroppen ordner opp selv og at det ikke er fordi jeg har drevet og klemt på magen for å finne ut om jeg har vondt i eggstokkene :sjenert: Jeg skal følge litt med på blodmengde og smerter fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig. Tenker du kjemisk da eller? Har du fått vanlige menssmerter? :dry:

Bedre lykke neste gang :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, j86 skrev:

Det var kjedelig. Tenker du kjemisk da eller? Har du fått vanlige menssmerter? :dry:

Bedre lykke neste gang :tommel:

Takk! Jeg håper på kjemisk/tidlig sa, men har samtidig i bakhodet at det kan være svangerskap utenfor livmor. Har hatt litt pressende smerte i natt, men det har gått over nå. Har ikke hatt mensmurringer enda. Fremdeles svimmel, det kjennes ut som jeg har vært på danskebåten :ler:

Vi skal jo på ferie igjen i morgen, skal kjøre opp til Nord-Norge. Hadde jo vært fint å slippe å måtte bekymre seg for om man trenger å finne nærmeste sykehus på veien liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt Nautika :( men ville du ikke fått positiv test om det var svangerskap utenfor livmoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt vanskelig å få svar på. Ut fra hva jeg har Googlet meg frem til er det vanlig at man får senere positiv test og at utviklingen av hcg ikke øker som den skal ved exu. Noen får heller ikke klare positive tester. Har ikke fått svar på om det er mulig å få positive og så negative ved exu, eller om det uansett vil være litt utvikling i hcg. For min del virker det jo som om noe har sluppet taket nå, så jeg venter bare på skikkelig blødning hvis det er kjemisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hvem som har vært på legevakten med mistanke om virus på balansenerven 

:goodbye:

Hva er det med at jeg pådrar meg sykdommer hver gang jeg blir gravid da? Første gang var det bihulebetennelse, andre gang forkjølelse med væske i mellomøret og nå dette :rolleyes:  Turen nordover er utsatt på ubestemt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Ånei! Sånn svimmelhet suger virkelig balle. Det tok meg nesten tre år å bli kvitt svimmelheten min, halvannet før jeg ble helt friskmeldt. Det er så utrolig slitsomt! Du får si ifra om du trenger tips til behandlingsmetoder etter hvert... :sukk:

Stor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at dette ikke gikk veien :klem: Jeg har fulgt med og krysset fingrene, men ikke sagt noe (beklager sniking i dagboken!). Jeg hadde en kjemisk graviditet i fjor høst, og det er noe dritt. Først blir man så glad og forhåpningsfull, og så veldig skuffet. Håper de finner ut at det ikke er virus på ballansenerven, og at du blir bra raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til fastlegen i dag. Det ble konstatert virus på balansenerven  (ved å utelukke andre årsaker) og jeg fikk sykemelding ut uken. Den planlagte bilturen til Nord-Norge utgår altså :P 

Håper jeg slipper å slite med dette lenge :sjenert:

Ang den kjemiske så var jeg ganske forberedt på det. Når jeg bare fikk svake tester og så sent etter el var det liksom noe som ikke stemte i forhold til tidligere graviditet. Det betyr jo at egg og sædcelle er ganske flinke til å finne hverandre ;) 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min blir gradvis verre og verre. Nå føles det ut som jeg har vært på fylletur og jeg føler meg ganske utafor. Som å komme hjem til mor når man er dritings og man prøver å late som man ikke er det :ler:  Jeg begynner å bli litt ustø også, så det er M som styrer med T om dagen. Jeg tør ikke bære på henne og jeg blir 1000 ganger verre når jeg får bevegelse "utenfra" som når hun skal klatre på meg eller M prøver å være snill og kose på meg.  De to har tatt seg en bytur i dag, så jeg og bikkja holder fortet med Netflix, iskaffe og is ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ugreit ut. Er det noe å gjøre med virus på balansenerven eller må det bare gå over av seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nori skrev:

Huff, det hørtes ugreit ut. Er det noe å gjøre med virus på balansenerven eller må det bare gå over av seg selv? 

Man må bare vente til det går over. Hvis/når man blir så svimmel at man blir kvalm og spyr kan man få kvalmestillende, men det anbefales å medisinere så lite som mulig og at man helst er litt i aktivitet når det går. Jeg har vært på sjanglende tur med hunden i dag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det høres absolutt ikke noe morsomt ut. Har ei venninne som har hatt det, heldigvis går det jo over men har skjønt at det kan være ganske slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix med Gossip Girl har vist seg å være en bra oppskrift på å glemme at man er svimmel ;) Jeg har blitt litt verre de siste dagene, men det er fremdeles overkommelig (det er mulig at M som fungerer som alenepappa for tiden vil si noe annet). Holdt på å tryne i lekene til T ved to anledninger i går, og klarer ikke helt å fokusere med øynene. Sykemeldingen min går ut i dag, kanskje jeg burde ta en ny tur til legen for å få ny, selv om jeg har ferie og alt.

Håper jeg blir bedre til fredag, da er planen at M skal til Trøndelag for noen dager. Mandagen etterpå begynner jeg på jobb igjen, så da håper jeg at jeg er fit for fight. 

Over til prøvesnakk: EL er forventet neste helg, søndag/mandag. Vi får legge inn aksjer både før og etter helgeturen til M ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal ta deg en ny tur til legen og få en ny sykemelding!!

Skal M ta med seg T til Trøndelag? Så du får noen dager for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også du skal be om ny sykemelding. Veldig dumt å bruke opp ferien på å være dårlig. Ikke lenge til ny EL jo! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MissStiles skrev:

Synes du skal ta deg en ny tur til legen og få en ny sykemelding!!

Skal M ta med seg T til Trøndelag? Så du får noen dager for deg selv?

M skal på fest, så planen er at jeg skal være hjemme med T ;)  Hvis jeg fremdeles er i dårlig form klarer jeg nok å få litt hjelp av mamma og pappa, deres plan er å dra opp på hytta, så kanskje jeg blir med dem. Har også sagt til ei venninne at det er mulig jeg trenger litt hjelp. 

Jeg skal sende SMS til fastlegen og be om ny sykemelding. (Gjort det nå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding ut uken er fikset, og det virker heldigvis som om jeg er på bedringens vei. I dag har jeg vært i form til å kjøre bil til hagesenteret og fått fikset litt på det ene blomsterbedet  (det manglet en lavendel :hjerte: ). Har også fått lempet litt elvestein som avgrenser bedet. 

Nå er det bare småting som gjenstår før alt er klart for at T skal begynne i barnehagen. Halvannen uke igjen til oppstart :bond: Heldigvis har M fri hele den første uken, og så får vi se hvordan det går. Jeg tror hun vil takle det veldig fint, og barnehagen har veldig gode skussmål fra naboer og kommuneansatte. Jeg skulle gjerne sett at hun gikk før hun begynte. Ref googlingen min de siste ukene som har bestått av "fottøy baby som krabber", "stonz eller reima fotposer", "vanntette fotposer" og "krabbevaderen" (ja, det finnes). Jeg landet på stonz, og nå utenfor sesong var det ikke akkurat enkelt å finne noen butikker som hadde riktig størrelse inne. Jeg fant heldigvis ett sted, men da måtte jeg ta til takke med noen knæsj rosa og aaaaltfor jentete for min smak :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. juli 2016 at 22.50, Nautika skrev:

Du joiner vel meg om noen måneder? :gravid:

Jepp, det er planen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...