Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Det går egentlig helt greit. Vi hadde jo først planlagt å begynne prøvingen i slutten av juni, så sånn sett blir neste syklus første PP.  Tror ikke vi hadde noen reell sjanse forrige periode heller. Jeg skal liksom bare være 7-8 dpo i dag i følge mine antakelser, så ett eller annet har skjedd. Håper jeg får lang nok lutealfase neste måned. 

Jeg hadde glemt hvor kjipt det er med mensen. Jeg har tidligere brukt menskopp, men har ikke oppgradert størrelse etter fødsel og turte derfor ikke satse på den i dag. Jeg må få kjøpt meg en ny en (eller teste den jeg har i sikre omgivelser). Enn så lenge er det bindhelvete :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Oooh, menskopp! Det er jeg så innmari nysgjerrig på, men jeg har ikke turt å prøve enda! :ler:  Hvordan synes du det fungerer? Tømming osv når du ikke er hjemme? (Vi er jo i en prøverdagbok, ingenting er TMI da :fnise: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verdande skrev:

Oooh, menskopp! Det er jeg så innmari nysgjerrig på, men jeg har ikke turt å prøve enda! :ler:  Hvordan synes du det fungerer? Tømming osv når du ikke er hjemme? (Vi er jo i en prøverdagbok, ingenting er TMI da :fnise: )

 

Veldig fornøyd! Tømmer bare morgen og kveld, så slipper å tenke på det andre steder enn hjemme. Foretrekker å tømme i dusjen, men med litt øvelse klarer man det uten søl ellers også. Så lenge det er vask inne på toalettet funker det knirkefritt andre steder også. Man trenger bare å styre med sterilisering etter hver periode, ellers holder det med vann med eller uten intimsåpe :) Har også merket at jeg ikke hr så vondt når jeg bruker den. Slipper den "tyngdefølelsen" man kan ha når det står på som verst. 

I dag har jeg prøvekjørt leaf. Så fikk jeg vite at de hadde en bil med de spesifikasjonene jeg vil ha som kan leveres om 4 uker. Typisk nok hadde en selger i en annen avdeling reservert den til en kunde I DAG . Så jeg skal tenke på det og eventuelt ta kontakt igjen når jeg er 100% sikker på at jeg vil ha den, så skulle min selger ta kontakt med han andre og se hva vi kunne få til:P Planen er å prøvekjøre renault zoe og kia soul i morgen. Sistnevnte syns jeg er dritstygg, men må bare teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Så kult! Spørs om ikke jeg må prøve meg på det, altså... Er så lei av bind, og tamponger har jeg aldri likt :fnise: Er det så at man kan svømme med den også?

 

Jeg liker faktisk de Kiaene, føler meg helt rar :ler: Ikke at jeg har prøvekjørt den, men synes den er litt kul! :nigo:  Er det ikke Kia som har megagaranti på bilene sine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia har 7 år, det vanlige er 5. Nissan har 8 på det beste batteriene, men han som solgte kia sa at d3t kun var på batteriet. :vetikke: Det ble ikke til at jeg prøvekjørte, de var ikke så interessante allikevel. Driver og teller på knappene om jeg skal ringe til leaf-selgeren og si at jeg vil ha den... Det blir jo noen tusen ekstra i utgifter i måneden (vi er enig om at det er "min" bil, så det meste faller på meg), men så er det jo samtidig verdt det når jeg slipper gåing til togstasjonen og over 1 time pendling hver vei. Selv om jeg koser meg med lydbok på toget og kjøring ikke blir like mye avslapning, så slipper jeg forsinkede tog i regn eller kulde. Tipper jeg kommer til å bruke 30-40 min med kjøring, så da sparer jeg 1 time ihvertfall på å kjøre hver dag. Dét er jo ganske essensielt nå som vi har barn. Jeg vil sitte igjen med omtrent 2000 kr på min private konto etter at bilutgifter og studielån og pensjonssparing er unnagjort hver måned, men så kommer jeg ikke til å kjøpe meg kaffe og frokost på Oslo s på vei til jobb flere ganger i uka heller :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg ble litt misunnelig på bilkjøp. Du sparer tid med gåing til/fra stasjonen + vente ved forsinkelser eller kanselleringer av tog. Skulle gjerne sluppet det selv.. 

Utrolig fin bil da.. Nissan leaf.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fossilbilen på eu-kontroll og tok meg like så godt en prøvetur med e-up! og jeg ble ganske overbevist altså! Kjempemorsom å kjøre! Jeg trenger jo ikke stor plass i bilen til bare meg, og når man sparer 30 000 kr og kun mister ryggekamera (men har sensor) og muligens litt rekkevidde ble ihvertfall jeg frelst. Også er den jo så enkel å parkere når den er så liten! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nautika skrev:

Hadde fossilbilen på eu-kontroll og tok meg like så godt en prøvetur med e-up! og jeg ble ganske overbevist altså! Kjempemorsom å kjøre! Jeg trenger jo ikke stor plass i bilen til bare meg, og når man sparer 30 000 kr og kun mister ryggekamera (men har sensor) og muligens litt rekkevidde ble ihvertfall jeg frelst. Også er den jo så enkel å parkere når den er så liten! ;) 

De er en fryd å parkere med! (Ja, vi har hatt en sånn også :fnise:) Vi hadde både babybilstol og stor Emmaljungavogn i den også. Ikke plass til så mye annet da, men det trenger du jo ikke til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du prøvekjøre og kjøpe bil til oss også? :sjenert: 

Edit: Vi betaler selv altså! :fnise: 

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juliane skrev:

Kan ikke du prøvekjøre og kjøpe bil til oss også? :sjenert: 

Edit: Vi betaler selv altså! :fnise: 

Men prøvekjøring er jo det morsomste, betaling er jo bare kjipt :klo: 

Jeg blir mer og mer sikker på at det blir e-up altså. Må bare sove på det i natt og kanskje bestille den i morgen. De hadde bil på lager i visse farger, så det trenger ikke ta så lang tid før jeg får min lille konebil ;) Og så er det litt lettere å ta avgjørelsen nå som jeg har fått feriepenger på konto :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt eier av en e-up! Den ble billigere enn forespeilet også, og det kan man jo like :nigo: Jeg får den sikkert i løpet av neste uke allerede :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Den 29.5.2016 at 15.48, Nautika skrev:

Hyggelig hybel i sokkeletasje leies ut for en periode på 9 måneder. Ønsker stabil leietaker som ikke stiller store krav til romslighet eller lysforhold. Full losji. Varmtvann er inkludert.

Så søtt innlegg,  så ikke hvilket underforum det tilhørte fordi det dukket opp på fremsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 17. juni 2016 at 14.32, A4-livet skrev:

De er en fryd å parkere med! (Ja, vi har hatt en sånn også :fnise:) Vi hadde både babybilstol og stor Emmaljungavogn i den også. Ikke plass til så mye annet da, men det trenger du jo ikke til og fra jobb.

Hvordan i huleste fikk dere plass til en emmaljunga i e-up-en?? :ohmy: Jeg har en Ford focus (ikke stasjonsvognvarianten), og får såvidt trøkka vognen inni den :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Smilla skrev:

Hvordan i huleste fikk dere plass til en emmaljunga i e-up-en?? :ohmy: Jeg har en Ford focus (ikke stasjonsvognvarianten), og får såvidt trøkka vognen inni den :dry:

Jeg tipper de la ned baksetet som ikke var i bruk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frøken Smilla skrev:

Hvordan i huleste fikk dere plass til en emmaljunga i e-up-en?? :ohmy: Jeg har en Ford focus (ikke stasjonsvognvarianten), og får såvidt trøkka vognen inni den :dry:

Måtte ta av bagen og legge i baksetet, og så la vi vogna på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tirsdag neste uke får jeg bilen min! Det er kun et fåtall dager jeg må sette min lit til NSB igjen :nigo:

I dag skal vi spise middag hos mine foreldre. T hr blitt passet av dem for første gang i dag, for M skulle på sommerlunsj med jobben. Tror vi må benytte oss av barnevakt litt fremover, vi sikler på kjærestetur på TheWell :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. juni 2016 at 18.20, Nautika skrev:

Men prøvekjøring er jo det morsomste, betaling er jo bare kjipt :klo: 

Vi kan ikke en dritt om bil, og tør ikke kjøre bil i byen. Vil helst bare at noen bestemmer hvilken bil vi skal kjøpe og leverer den på døra vår. Så kan vi våge oss ut på småturer i vårt eget tempo. :fnise: 

Grattis med ny bil! Er det nok parkeringsplasser til alle som vil på nytt kontor, eller må du være supertidlig ute for å være sikker på å få plass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, juliane skrev:

Vi kan ikke en dritt om bil, og tør ikke kjøre bil i byen. Vil helst bare at noen bestemmer hvilken bil vi skal kjøpe og leverer den på døra vår. Så kan vi våge oss ut på småturer i vårt eget tempo. :fnise: 

Grattis med ny bil! Er det nok parkeringsplasser til alle som vil på nytt kontor, eller må du være supertidlig ute for å være sikker på å få plass? 

Dere kan jo dra til en forhandler litt utpå landet ;)

Det skal være greit med parkering, men man vet jo ikke om flere kommer til å begynne å kjøre pga lokaliseringen. Jeg er nok så tidlig ute at jeg får plass uansett, kommer nok til å være på jobb før kl 7 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du nok få plass ja! ;) Ja, spørs om vi får reise på bygda og kjøpe bil der. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...