Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Nautika skrev:

Tirsdag neste uke får jeg bilen min! Det er kun et fåtall dager jeg må sette min lit til NSB igjen :nigo:

I dag skal vi spise middag hos mine foreldre. T hr blitt passet av dem for første gang i dag, for M skulle på sommerlunsj med jobben. Tror vi må benytte oss av barnevakt litt fremover, vi sikler på kjærestetur på TheWell :hjerte:

Da slipper du unna buss for tog neste uke? Heldig du er da!!

Tror ikke jeg hadde fått med meg M på TheWell. Får heller dra dit med en venninne. Men skjønner at dere har lyst til å benytte dere av barnevakt litt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, MissStiles skrev:

Da slipper du unna buss for tog neste uke? Heldig du er da!!

Tror ikke jeg hadde fått med meg M på TheWell. Får heller dra dit med en venninne. Men skjønner at dere har lyst til å benytte dere av barnevakt litt fremover.

Jeg har ikke bil før tirsdag ettermiddag, men jeg tror M burde klare seg uten bil de to dagene når han får sin egen bil for all uoverskuelig fremtid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg har ikke bil før tirsdag ettermiddag, men jeg tror M burde klare seg uten bil de to dagene når han får sin egen bil for all uoverskuelig fremtid :fnise: 

Hehe, det forstår jeg. Ville nok gjort det samme om jeg ikke hadde sittet fast i kø med bilen i sentrum :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MissStiles skrev:

Hehe, det forstår jeg. Ville nok gjort det samme om jeg ikke hadde sittet fast i kø med bilen i sentrum :icon_frown:

Jeg vet ikke om køen er noe særlig mindre i min retning, men jeg drar grytidlig for å slippe unna det verste. Da kan jeg jo dra tidlig hjem også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg vet ikke om køen er noe særlig mindre i min retning, men jeg drar grytidlig for å slippe unna det verste. Da kan jeg jo dra tidlig hjem også :nigo:

Nei, sant det. Godt å kunne ha muligheten til å kunne begynne og slutte tidlig på jobb. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt tungt på jobb for tiden. Det er mye å gjøre for alle og enhver nå rett før sommeren, også har jeg en kollega som prøver å bli kvitt litt av sitt arbeidspress ved å lempe det over på noen andre. Jeg pleier jo å si at jeg å kan gjøre noe selv, men en del av oppgavene er av en slik karakter at jeg ikke føler meg komfortabel med å gjøre det, og ihvertfall når man ikke får litt guiding underveis selv om jeg har skrevet noen mailer med spørsmål til vedkommende. I tillegg er dette oppgaver med kort frist, men som personen har sittet og ruget litt på før det bes om hjelp. Hvorfor ikke prøve å se litt fremover og be tidligere om hjelp?!?

Det blir ikke direkte sagt at jeg ikke gjør en god nok jobb, men jeg føler at det blir forventet av denne personen at jeg kan løse alle dens problemer uten oppfølging i det hele tatt. Nå er en av fristene i morgen, personen har ikke åpnet dokumentet som jeg har prøvd å flikke litt på men som er langt fra ferdig, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme videre eller hvor mye som blir forventet er ferdig fra min kant før dokumentet blir åpnet for første gang av vedkommende i kveld etter arbeidstid en gang...

Jeg blir så stressa av sånne ytre forhold som man ikke kan kontrollere, og når personen hverken følger opp eller takker for arbeidet så er det ikke akkurat så veldig givende :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men...  Du skal da ikke ha dårlig samvittighet og skyldfølelse fordi din kollega ikke gjør jobben sin?  Du har da gjort mer enn nok, og nå tenker jeg at det er på sin plass å sende en epost med "Jeg sendte over dokumentet så langt som jeg kunne komme, siden du ikke har svart på eposter kan jeg ikke bidra mer nå. "  Kanskje litt høfligere, men samme essens?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig med Porcelain, det er ikke du som skal ha skyldfølelse her. Du har gjort det du kan, resten er kollegaen din sitt problem :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to andre over her! Selv om jeg forstår at følelsen av frustrasjon kan være veldig stor. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også superstressa av sånne situasjoner! Man kan kaste på meg masse arbeid og korte frister hvis jeg har kontroll på alt sammen, men hvis jeg bare skal hjelpe noen og ikke har oversikten blir jeg usikker og stressa og gjør en mye dårligere jobb. Og hvertfall hvis denne personen ikke svarer på mail eller følger opp på noe vis før det er "for seint" heller! :nei: Håper du klarte å legge fra deg flink pike-tankene og stoppet da du ikke kom noe videre. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk hjem kl 16 i går, og har ikke tenkt noe (særlig) på det siden da. Jeg har jo fri i dag :lur: Fikk SMS fra vedkommende i dag om noe jeg måtte fikse, og svarte med at det kunne klippes og limes fra et annet dokument :P Så gjenstår det å se om kollegaen har gjort sin del på et annet prosjekt med frist på mandag, der jeg skal få sparring og kvalitetssikring av denne personen. Tror personen er satt opp med 10 timer på prosjektet og har vel kanskje jobbet 1 time frem til nå. :grinele: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nå at de hadde klart å sende avgårde det greiene på fredag, men jeg har ikke hørt et knyst av "takk for hjelpen" eller lignende. :rolleyes: Men det jeg hadde gjort var ikke helt gæernt, for det var noen ord som var mine.Vedkommende hadde gjort det som skulle gjøres på et annet prosjekt til i dag også :nigo: Skuldrene kan senkes.

Ellers nærmer det seg EL med stormskritt, må få oss en omgang ganske snart tror jeg.  Kanskje knærte noen tester også for å sjekke ståa. Onsdag er visstnok dagen hvis alt funker tipptopp i denne kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med NSB: drar hjemmefra 0640, på jobb 0755 hvis alt går som det skal

Med bil: dro hjemmefra 0605, fremme på jobb 0630 :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, Nori. Vekkerklokke står på 0500 :daane: Må gå tur med bikkja før jeg drar også,  så fremover tror jeg at dusjing og matpakkesmøring skjer på kvelden,  men morgenkaffen må jeg ha i meg før jeg drar altså. Kan lønne seg å være litt våken i tett trafikk ;) Fordelen er at jeg kommer tidlig hjem, og får tilbragt mer tid med Tutta. Tror alle tre har godt av at jeg lager middag i stedet for M også :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte to timer til jobb igår morges. Heldigvis ikke lang tid hjem men dro hjem før i 19 tiden. 

Virker som om flere tar bilen idag fordi det er nesten ikke folk på bussen jeg sitter på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MissStiles skrev:

Jeg brukte to timer til jobb igår morges. Heldigvis ikke lang tid hjem men dro hjem før i 19 tiden. 

Virker som om flere tar bilen idag fordi det er nesten ikke folk på bussen jeg sitter på nå.

Jeg så at naboen dro frem sykkelen og skulle sykle til jobb i dag i stedet for å ta buss for tog :grinele: Håper det bare var litt oppstartsproblemer i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...