miore Skrevet 9. januar 2017 #401 Del Skrevet 9. januar 2017 10 minutter siden, Surriball skrev: Vi er fornøyd med vår edge duo, men understellet tar en god del plass i bilen. Bagen også, forsåvidt, men vi har alltid et ekstra sete å stappe den inn i. Vi har stasjonsvogn og et gedigent bikkjebur som tar store deler av plassen der bak, 65 cm bredt, tror jeg. Ellers digger jeg vogna vår, veldig kjekt med stor og lun vogn i trøndersk møkkavær. Godt poeng - jeg bor i Oslo, og her er det jo nesten aldri noe skikkelig vær. Jeg har bodd med trøndervær i fem år, og det er noe ganske annet Det samme gjelder for så vidt været der jeg vokste opp. Hadde jeg fremdeles bodd et av de stedene er det mulig at jeg hadde reflektert mer over lunheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 10. januar 2017 #402 Del Skrevet 10. januar 2017 På 4.1.2017 den 21.22, Nautika skrev: Teite halsbrann! Har tenkt flere dager at jeg må innom apoteket for å kjøpe flytebde gaviscon æ, men jeg husker det jo bare på kveldstid når den hersens halsbrannen dukker opp M har fått beskjed om å kjøpe lovehearts på vei hjem fra jobb nå da Har du prøvd de Link-tyggisene? Jeg hatet gaviscon i alle former, men de tyggisene er ganske like vanlig tyggis i både konsistens og smak, så det reddet hele min halsbrann-periode. Men man må fortsatt huske på å kjøpe mens apoteket er åpent da. På 8.1.2017 den 20.25, Nautika skrev: Jeg har gått meg vill i vognjungelen! Vi har bestemt oss for at vi antakelig ikke trenger søskenvogn, ihvertfall ikke noe så råflott som bugaboo donkey Vi prøver oss med søskenbrett og bæresele i starten. T bruker sin vogn i barnehagen, vi har en Stokke scoot V2 som er en kjempefin kjøpesentervogn fra 6mnd ca, så det vi trenger er en vogn som først og fremst brukes hjemme på tur (jeg har jo forhåpninger om masse turer denne permisjonen ) og ute på vift det første halve året. Håper lillesøster trives litt bedre i vogna enn storesøster i starten. Kriteriene mine er 4 hjul, med svingbare foran, vendbar sportsdel, lun og god bag og helst også sportsdel. Skal helst kunne få den inn i bilen sammen med hundeburet Vi var på babyshop og så på vogner i går, og det som var mest aktuelt der var emmaljunga Edge duo combi (enten outdoor eller lounge navy). Jeg må finne ut hvor stor plass den tar i bilen bare. Jeg frykter det ikke blir plass... Andre alternativer er muligens bugaboo buffalo eller Stokke trailz. Jeg syns sportsdelene til begge virker litt lite lune da Hjelp? Jeg elsker min Stokke Trailz, men har funnet ut at det ikke finnes søskenbrett eller søskensete til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 10. januar 2017 #403 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Vi fant en baby jogger city select med to sportsdeler og en bagdel brukt, så gikk rett og slett for det. Tror det skal fungere bra å ha dem sammen i sportsdel etter hvert, men tenker at det uansett ikke er så mye penger det er snakk om dersom det blir lite brukt ettersom vi kjøpte brukt. Den dekker iallefall mange av kravene dine, verd å sjekke ut kanskje? Endret 10. januar 2017 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. januar 2017 Forfatter #404 Del Skrevet 10. januar 2017 23 timer siden, miore skrev: Godt poeng - jeg bor i Oslo, og her er det jo nesten aldri noe skikkelig vær. Jeg har bodd med trøndervær i fem år, og det er noe ganske annet Det samme gjelder for så vidt været der jeg vokste opp. Hadde jeg fremdeles bodd et av de stedene er det mulig at jeg hadde reflektert mer over lunheten Det er kanskje bittelitt mer vær og kulde her enn i Oslo, men det er minimalt Jeg syns buffalo er stygg 6 timer siden, juliane skrev: Har du prøvd de Link-tyggisene? Jeg hatet gaviscon i alle former, men de tyggisene er ganske like vanlig tyggis i både konsistens og smak, så det reddet hele min halsbrann-periode. Men man må fortsatt huske på å kjøpe mens apoteket er åpent da. Jeg elsker min Stokke Trailz, men har funnet ut at det ikke finnes søskenbrett eller søskensete til den. Jeg var fornøyd med flytende gaviscon sist, så derfor jeg gikk for det igjen. Jeg får fnatt av gaviscon i tablettform, da velger jeg heller å ha halsbrann Jeg hørte fra ei som jobber på barnas hus at jeg absolutt ikke måtte finne på å kjøpe trailz. Var noe med knirking i understell og dekk som ble flate 40 minutter siden, j86 skrev: Vi fant en baby jogger city select med to sportsdeler og en bagdel brukt, så gikk rett og slett for det. Tror det skal fungere bra å ha dem sammen i sportsdel etter hvert, men tenker at det uansett ikke er så mye penger det er snakk om dersom det blir lite brukt ettersom vi kjøpte brukt. Den dekker iallefall mange av kravene dine, verd å sjekke ut kanskje? Nå som vi hadde gått bort fra søskenvogn. Jeg husker jeg leste i dagboka at du hadde kjøpt sånn, så da måtte jeg sjekke den ut. Jeg ble ikke helt overbevist altså Hvorfor finnes ikke den perfekte vogna? I dag har jeg fått brev fra nav om at de har innvilget 50% svangerskapspenger Det var jammen godt at de var enig med seg selv siden jeg fikk innvilget på samme grunnlag sist også Ellers er formen så som så for tiden. Jeg har hodet såvidt over vannet, noe særlig overskudd til noe som helst har jeg ikke. Bekkenet klager daglig, men jeg klarer å holde det noenlunde sjakk. Prøver å løfte så lite som mulig på T, og det er ikke jeg som rydder lekene på gulvet for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. januar 2017 #405 Del Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, Nautika skrev: Det er kanskje bittelitt mer vær og kulde her enn i Oslo, men det er minimalt Jeg syns buffalo er stygg Jeg synes bagdelen ser helt grei ut, men jeg er enig i at sportsdelen er stygg Jeg er av det slaget som driter i utseendet og bryr meg om det praktiske på sånne ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 14. januar 2017 Forfatter #406 Del Skrevet 14. januar 2017 På 10.1.2017 den 21.26, miore skrev: Jeg synes bagdelen ser helt grei ut, men jeg er enig i at sportsdelen er stygg Jeg er av det slaget som driter i utseendet og bryr meg om det praktiske på sånne ting Jeg er liksom ikke helt overbevist om at den er praktisk på de områdene jeg setter mest pris på. I dag har jeg vært og siklet enda mer på emmaljunga edge duo Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme og teste den i bilen senere. De hadde ingen offisielle mål på hvor stor hver enkelt del var, men jeg fant en blogg på nett der de hadde oppgitt noen mål. Har fremdeles ikke fått målt opp ledig plass i bilen da I går kjørte jeg M og T til flyplassen. De er på besøk hos svigers i helga. Jeg måtte kjempe mot tårene da de gikk fra meg, jeg hadde virkelig ikke trodd at jeg kom til å reagere sånn. Så det betyr at jeg og hunden er alene hjemme nå i helga. Så Netflix på senga i morges og nå sitter jeg på en kafe med sudoku, kaffe og oreokake Jeg planlegger å være asosial og lade batteriene på min måte. Jeg fikk begynt å strikke på babyteppe til lillesøster i går. Jeg strikket samme type til T, så jeg syns nesten jeg måtte gjøre det samme denne gangen. Jeg har hatt en skulder som antakelig er litt overbelastet i det siste, så det blir bare noen få pinner før jeg bør legge det fra meg igjen. Pinne nr 20 gjør at man ser litt fremgang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 14. januar 2017 #407 Del Skrevet 14. januar 2017 Hva slags pledd strikker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #408 Del Skrevet 15. januar 2017 10 timer siden, FruN skrev: Hva slags pledd strikker du? Dette http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3878&cid=1 T har mørkegrått, og lillesøster får i lilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 15. januar 2017 #409 Del Skrevet 15. januar 2017 Kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. januar 2017 #410 Del Skrevet 15. januar 2017 Skjønner godt at du ble lei deg av å sende begge av gårde for helgen. Hverken jeg eller mannen fikser tanken på en hel helg borte fra S. Jeg har hatt en natt her og der, fordi jeg har vært på jobbreise. Synes det er vanskelig nok. Kjempefint teppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #411 Del Skrevet 15. januar 2017 På vei hjem ble vogna til T ødelagt Vi hadde bare pakket inn i plast, så jeg var forberedt på at noe kunne skje. Vi fikk skademelding fra SAS, så det blir tur på babyshop i morgen antakelig. Heldigvis er det bare håndtaket som er bøyd og knekt og understellet er bøyd litt mot midten, så jeg tror det skal funke å sove i vogna i barnehagen i morgen. De har hatt en veldig fin tur da! Og jeg har kost meg med klesvask, sushi og Netflix her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #412 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg er imponert over SAS altså! Babyshop fører jo ikke vogna vår, så det var ikke veldig aktuelt med noen reparasjon. Vi betalte 5500 for vogna for 2 år siden, og vi fikk 4800 å handle vogn for i erstatning. Vi bestiller nok vogn til lillesøster på babyshop, og jeg har allerede bestilt omtrent lik vogn til T som den som ble ødelagt. Så nå blir det 2 nye vogner i hus på kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 16. januar 2017 #413 Del Skrevet 16. januar 2017 Åh, så bra! Deilig med god kundeservice! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #414 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Vogna til T kom i posten i dag. Det krever nok litt tilvenning med 3 i stedet for 4 hjul, men jeg tror vi kommer til å bli fornøyd med den altså. Kalesjen er helt enorm og rekker laaangt ned mot knærne selv i liggestilling Det virker som om den er enda lengre i liggelengde enn den vogna som ble ødelagt også Endret 10. februar 2017 av Nautika 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #415 Del Skrevet 21. januar 2017 Vogna til lillesøster er bestilt! Det ble en emmaljunga edge duo lounge navy med duo s understell. Det gikk akkurat å få den inn i bilen sammen med hundeburet, men så mye annen bagasje har vi ikke plass til Må nok kjøpe takboks eller satse på at storesøsters vogn holder de gangene vi trenger mer bagasje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 21. januar 2017 #416 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Grattis med nye vogner! Endret 21. januar 2017 av FruN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 21. januar 2017 #417 Del Skrevet 21. januar 2017 Gratulerer med nye vogner, fine begge to! Jeg vurderer en Emmaljunga selv, men vet ikke helt hvilken enda. Gi gjerne oppdatering om hvordan du synes de fungerer etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 22. januar 2017 #418 Del Skrevet 22. januar 2017 Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med Emmaljunga altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. januar 2017 #419 Del Skrevet 22. januar 2017 Så fine vogner! Vi har hatt Emmaljunga mondial duo til førstemann og bortsett fra at den ofte føles litt stor på kollektivtransport så er vi kjempe fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 26. januar 2017 Forfatter #420 Del Skrevet 26. januar 2017 Jeg tror jeg blir fornøyd med emmaljunga altså. Da vi kjøpte vogn til storesøster før hun ble født måtte vi tenke på at vi bare hadde en golf kombi, og ikke stasjonsvogn som i dag. Derfor ble emmaljunga forkastet ganske fort den gangen. Og når storesøster er ferdig med behov for soving i vogn overtar nok lillesøster trehjulingen, den er jo enklere å manøvrere og blir mindre sammenlagt. I dag har jeg fri fra jobb Tidligere i uka var jeg på et møte som innebar 2 timer reise både til og fra, og siden jeg jobber 50% hadde jeg plutselig fått meg en hel fridag. Planen er å spise en god lunsj på en kafé, tusle litt rundt på kjøpesenteret før jeg drar hjem for å sove før M og T kommer hjem igjen. Jeg blir jo alltid stuptrøtt rundt kl 14, men vanligvis har jeg ikke mulighet til å sove da siden det er rett før jeg skal dra hjem fra jobb. Av og til kjennes det litt risikabelt å sette seg i bilen for å kjøre, men jeg har lært at sterke sukkertøy får meg til å være litt mer oppvakt ihvertfall I dag er jeg 26+6 og lillesøster begynner å synes ganske godt på utsiden. Hun turner rundt og er skikkelig sterk, vi har noen stunder der jeg dytter på henne og hun dytter tilbake Jeg lurer sånn på hvordan hun er sammenlignet med storesøster. Får hun masse mørkt hår med krøller, eller kanskje det er ei lita blond tulle der inne. Rart å se for seg at man kan lage et barn som blir så forskjellig fra den man allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå