Gå til innhold

Lesbisk par ønsker barn. Hvor i verden starter man?


Aircondition

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri forstått meg på dette barnestyret. Hvis man ikke kan få barn på naturlig måte, bør man kunne adoptere eller la være? Det er i hvert fall min mening. Også for heterofile par.

hvorfor skal man lage et barn til, når det finnes så mange som ikke har det godt, og som trenger et hjem? Er det virkelig så viktig å være biologisk far/mor?

Anonymkode: fead1...933

Jeg er så saktens enig.

Mange folk er så utrolig egoistiske, og tenker bare selvrealisering. Meg, meg, meg..

Anonymkode: 9efc0...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så saktens enig.

Mange folk er så utrolig egoistiske, og tenker bare selvrealisering. Meg, meg, meg..

Anonymkode: 9efc0...465

Hadde man ikke vært så egoistisk som det å sette barn til verden, så hadde det gått dårlig framover, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Berentsens skrev:

Hadde man ikke vært så egoistisk som det å sette barn til verden, så hadde det gått dårlig framover, 

Med menneskeheten ja. Ikke med dyrene og resten av kloden. Faktum er jo at vi mennesker er de verste skadedyrene på jorda.

Tenk hvilken søppelplass verden hadde blitt om menneskene plutselig hadde forsvunnet fra jordas overflate. Og hvis vi hadde fått vite at vi mennesker skulle dø ut, hadde vi sørget for å etterlate jorda til dyrene i så fin forfatning som mulig? Nei, vi hadde levd i den vrangforestilling om at vi skulle overlevd uansett og gitt blanke f*** i alt det andre.

Så til ts, jeg syns du heller skal adoptere. Det er mange stakkarer der ute som allerede er født og trenger hjelp. Du har barn fra før av, ikke sett flere til verden.

Anonymkode: 9efc0...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer og jeg fikk en sønn for snart to år siden med hjelp fra Storkklinikken. Grunnen til at vi valgte Stork og ikke i Norge er pga lang ventetid i Norge og at de ikke nødvendigvis følger den syklusen du har, dvs at insemineringen kan forekomme før/etter du har hatt eggløsning. De er også generelt mye flinkere i Danmark!

Vi ringte klinikken, hadde journalsamtale via Skype og ble enige om hva slags donor vi ønsket (høyde, hårfarge, øyefarge osv). Bestilte 8 "doser" fra samme donor så vi har lagret til eventuelle søsken:-) det koster litt med så mange doser, rundt 25000,- tror jeg. 

Fordelen her var at det var bare å ringe når jeg hadde eggløsning også fikk vi komme inn, samme når det var. Det kostet ca 4000,- for selve insemineringen. 

Det som kostet mest var reisen opp og ned, fly til København er dyrt!

Men vi synes det var verdt hver krone!! De er så fantastisk flinke og vi følte oss så godt ivaretatt! Anbefales på det sterkeste!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med menneskeheten ja. Ikke med dyrene og resten av kloden. Faktum er jo at vi mennesker er de verste skadedyrene på jorda.

Tenk hvilken søppelplass verden hadde blitt om menneskene plutselig hadde forsvunnet fra jordas overflate. Og hvis vi hadde fått vite at vi mennesker skulle dø ut, hadde vi sørget for å etterlate jorda til dyrene i så fin forfatning som mulig? Nei, vi hadde levd i den vrangforestilling om at vi skulle overlevd uansett og gitt blanke f*** i alt det andre.

Så til ts, jeg syns du heller skal adoptere. Det er mange stakkarer der ute som allerede er født og trenger hjelp. Du har barn fra før av, ikke sett flere til verden.

Anonymkode: 9efc0...465

Hvorfor skal TS adoptere? Med din tankegang burde alle adoptere, og ikke sette egne barn til verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...