Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

Han kaller Kg for damegruppa mi :fnise:

Nei, nå skal jeg ta med meg boka mi og se om søvnen kommer fortere hvis jeg faktisk fysisk legger meg i senga. Kanskje litt dumt med krimbok, men pyttsann. 

Nattada Silfen og dere andre! 

Pst; hvordan går det med såret/arret forresten? Ble det bedre etter at du fikk plukket ut de stingene som satt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvn i sengen er det beste. Jeg sovnet nesten i sted, men så våknet jeg igjen. Venter på at iben skal komme hjem. De kjørte fra Fagernes i ettermiddag men så var et gått ras på veien så forventet ankomst er 02 istedet for 10...

 

Arrene ser grei ut. Tror det hjalp å få røsket ut litt tråder og knuter som irriterte. Bare en liten flekk kan lukke seg så er alt greit, jeg hadde litt nekrose i et gjenglemt hudflik og der den datt av så gror det sakte. Se det an et par dager og skaffe meg noe medisinsk honning om det ikke gror. Byttet tape og, fra papir til mepitac, begynte å bli litt vel rød i kantene. Så får se hvordan det går.

Lårene forfra, uten tape:

 

DSC_0274.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå innmari bra ut da! Men kjipt at såret tuller sånn med deg...altså, da du fjernet sting så burde jo den som fjernet ha fått med seg alle stingene! Har du vært i dialog med klinikken der du fikk fjernet sting ang dette? Selv om det gror relativt greit minus den lille biten som kødder med deg så er det greit å gi de ei tilbakemelding på det. 

En kopp kaffe i hver fot før jeg stikker på jobb om ikke lenge....dette er brutalt. Da jeg endelig sovna tilslutt rundt 0100-tida så kom minsten på 13 løpende opp trappa i panikktilstand etter en vond drøm, så hun sov med meg i natt. Og hun er et mareritt å sove med, hun sover som en mark og snakker i søvne. Roper til innimellom også. Skjønner godt at storesøsteren var muggen og trøtt etter at hun delte rom med henne på Kreta i sommer :fnise:

Forsåvidt litt for gammel til å sove med mammaen sin, men siden pappaen allerede var blitt henvist til gjesterommet pga ekstremsnorking så var det greit. Hun hadde en forferdelig periode i fjor sommer med mye mareritt og angst etter at bestefaren (som hun er/var sterkt knyttet til) døde brått og uventet mens vi var på ferietur. Avbrøt ferien og dro rett hjem til svigers. Nøyaktig ett år siden nå, så spørs om hun har noe flashback. 

Herrefred, nå babler jeg i dagboka di!

Uansett; ha en fin dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hun helsesekretæren var ganske ny. Og så var legen innom grunnet den hudfliken som var ekstra og da ble hun litt satt ut. Var ikke på aleris siden de har sommerstengt, men hos fastlegen. Har nå fikset det ganske godt selv nå, så tror det blir bra. Greit å ha litt peil sånn sett, slippe å løpe til legen for alt. Selv om jeg er mer usikker når det gjelder meg selv.

 

Det et jo litt skjønt med en fjortis som kommer inn til deg. Men kjipt at hun har mareritt. Her er det marerittfri sone nesten.  Ingen har kommet inn til meg med mareritt. Måtte spørre ungene og emma har visst ganske ofte når hun sover borte, men ikke hjemme. Men iben, som er 11, kommer aldri inn. Gir beskjed når hun er syk, men vil sove i egen seng. Denne selvstendighetsoppdragelsen jeg har ført har visst slått godt til. Men uansett er det fint med sånn som din da, skruf, som kommer til mamsen når hun er utrygg. 

Ble det noen kaffekopper? Er trøtt her selv, men jeg hadde chatteselskap helt til iben kom hjem og stakkaren skulle tidlig opp. Men noen folk er bare fine, sånne som man bare må ta vare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å ha litt peiling sånn at man kan fikse endel selv når det kommer til sånt :) Her var minsten 8 år da hun assisterte faren da han fjernet en drøss med sting på ryggen min! Tidlig krøkes.... 

Ble endel kaffekopper ja.. 2 før jeg dro hjemmefra og 2 under rapporten i morges. Og 2 under midtrapporten... Men nå har jeg to dager fri! Satser på finvær sånn at jeg får tatt med minsten på stranda. Blir lange dager på henne når vi begge er på jobb, storesøsteren er på Oslobesøk til ei venninne og fosterbror til kjæresten....og såklart er nesten alle venninnene på ferietur. Dessuten har hun ikke vett til å sove lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skruf skrev:

Er greit å ha litt peiling sånn at man kan fikse endel selv når det kommer til sånt :) Her var minsten 8 år da hun assisterte faren da han fjernet en drøss med sting på ryggen min! Tidlig krøkes.... 

Ble endel kaffekopper ja.. 2 før jeg dro hjemmefra og 2 under rapporten i morges. Og 2 under midtrapporten... Men nå har jeg to dager fri! Satser på finvær sånn at jeg får tatt med minsten på stranda. Blir lange dager på henne når vi begge er på jobb, storesøsteren er på Oslobesøk til ei venninne og fosterbror til kjæresten....og såklart er nesten alle venninnene på ferietur. Dessuten har hun ikke vett til å sove lenge. 

Ååååh, har dere strandvær? Det har ikke vi, for å si det slik. Vi hadde jo ikke internett en stund her, så Iben og jeg gikk på tur i dag. Vi ble, ehm, våte, for å si det slik.

Ibenblåbær.jpgutsiktmunkebotn.jpg

 

Deretter gikk vi land og strand rundt i Bergen for å finne goretexsko til iben. Hun har umulige bein, lange og smale. trettentusen butikker senere og jeg gikk innom en jeg vanligvis unngår. De skulle nemlig ha noen Kamik der, sa de på en annen. Men det hadde de jo ikke. Enden på visen var femten prøvde par, minst, og til slutt bare tvang jeg henne til å ta noen. De passet, nesten. Nesten får være godt nok. Og siden jeg ble forespeilet sko til 599, så fikk jeg de til den prisen. Nedsatt fra 1400 til 800 og jeg fikk altså 200 til i avslag. Jaja, kanskje jeg ikke skal unngå den butikken likevel. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det regner så ille at jeg i fullt alvor vurderer å kjøre til treningssenteret som ligger noen få hundre meter unna...

*flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyways. Jeg og en kompis dro på en liten roadtrip. Endte opp på Geilo. Kom litt sent, så det var ikke så mye å gjøre på. Endte opp med bowling hvor jeg gruste han. :nigo:

Og siden det er roadtrip så kommer en haug med fra bilen bilder. Og litt utenom.

Fasinerende steinsletter oppå fjellet der. Ser ut som en kjempe bare har mistet masse smuler og ikke giddet rydde opp etter seg.

roadtrip1.jpg

Demning! Veldig stilig, ikke bare en murvegg liksom.

roadtrip2.jpg

Gangbroene over veien var laget i tre, som en naturlig forlengelse på en måte. Syns de var fine.

roadtrip3.jpg

Dampen fra Vøringsfossen. Helt magisk.

roadtrip4.jpg

 

roadtrip5.jpg

Fikk litt sånn Ringenes herre feeling av denne broen.

roadtrip6.jpg

Kuleste tunnelen. Blå lys og rundkjøring inni. :nigo:

roadtrip7.jpg

Tissepausestopp på et eller annet sted. Ble ikke fanget av kamera, men lyset mellom skyene var så flott.

roadtrip8.jpg

Mange fine små og store bygninger på Geilo.

roadtrip9.jpg

 

roadtrip10.jpg

Og ikke minst; noen kule gatenavn. :Knegg:

roadtrip11.jpg

 

Har hørt om lokkemenn i biler og sånt. Men aldri om lokkebusser.

roadtrip12.jpg

 

Var fint med et døgn på tur. Snille T som tok meg med, fine venner er gode å ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Haha, den bussen der! 

Næh, dårlig med strandvær her. Jævelsk varmt og lummert, men grått og overskyet. Tror det ligger an til et realt regnskyll og mulighet for torden. Hodet mitt er blytungt. Kjenner det på gikta, er det ikke det de sier de gamle? Men, jeg har trua på en finværsdag i morgen :D

Hvis ikke er plan B å stikke innom butikken etter at jeg har vært på trening i morgen tidlig, kjøpe med noe digg til lunsj (mest sannsynlig salat fra salatdisken, minsten er merkelig sånn og bare elsker salat) og iskaffe (er jo ferie, så innafor med en iskaffe til 13-åringen da), for så å ha filmformiddag :) Jeg har litt lyst å se Snow white and the Huntsman, Malificent eller En serie uheldige hendelser (den er knallbra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silfen skrev:

Har hørt om lokkemenn i biler og sånt. Men aldri om lokkebusser.

roadtrip12.jpg

 

Follow that caaa....no, wait....that bus!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, apropos uheldige hendelser. Hva heter den derre filmen, relativt ny, med han derre kidden som er svært uheldig. Amerikansk familiegreie. Jah, jeg suger på navn. Og forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil nok treffe midt i blinken for meg også....*enkel-humor*

Ler så jeg griner hver gang jeg ser Stephbrothers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nettopp ferdig med Shameless. Den amerikanske versjonen, siden den var på Netflix. Var, dessverre, bare 3 sesonger. Jeg syns den var helt awesome. Som Modern Family, bare at de var full i fattigdom, øl, drugs og sex. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står på lista mi :) Just nu er jeg på tredje sesong av Luther... angret meg litt på at jeg er litt krimhekta da jeg gikk ned i kjelleren på jobb og til garderoben seint i går kveld... dønn alene og mange mørke rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luther har jeg ikke sett, er lei krim. Har begynt på stranger things, men bare sett en halv episode. Kjente jeg er litt mettet etter shamelessmaraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn krimperioder jeg.. helt til jeg blir lei. 

Sliter litt med å finne en kanonbra serie etter at jeg så Sons of Anarchy... vurderer Breaking Bad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...