Gå til innhold

Hvorfor kvinner ødelegger nasjoner, sivilisasjoner og andre ukonfertable fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, spekulasjoner og svar til dette.

Frk.K, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, PetterPanne skrev:

Poenget mitt er at menn drar en stor del av lasset, faktisk mer enn kvinner. Og det jeg prøver å få frem er at det er farlig for samfunnet om menn slutter å dra dette lasset. 

HVis menn melder seg ut av samfunnet, så er det katastrofalt for samfunnet. Menn må ha incentiver for å yte og bidra. Hvis det koster mer enn det smaker (barn, hus, ekteskap), så melder menn seg ut. 

Det at kvinner har bedre levekår er bra, og det unner jeg alle kvinner. Men de har fått det på bekostning av andre menn.

Dere er ikke likestilte med menn i dag. Det er fortsatt lang vei å gå.

Dette er umodent bullshit. Hypotesen din er tuftet på utvalgte premisser, og ikke på relevante parametre. Du har effektivt demonstrert grunnleggende forskningsjuks.

Hvis du prøver å bygge konklusjonene dine på resultater av systematiske undersôkelser og datainnsamling heller enn på en ubekreftet hypotese, får du mere pålitelige svar.

Anonymkode: 00ec1...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
13 minutter siden, PeeWee skrev:

På hvilket grunnlag hevder du dette? Det kan stemme om man tenker på folkevekst i mindre utviklede samfunn, men det er da ingenting som tyder på at kontroll av kvinner fører til høyere økonomisk vekst! Om noenting, så er de landene som idag har omtrent likestilling noen av de mest innovative økonomiene og samfunnene i verden, mens de mest kvinneundertrykkende samfunn være seg de arabiske land og Afrika sør for Sahara eller typiske "macho land" som landene i Sør Amerika sitter fast i kronisk stagnasjon. 

For dere som tror at dere skal få damer bare dere legger ned velferdsstaten: Bare se på Japan, Sør Korea, Taiwan og Singapore. Er det noen damer som er så kresne at de heller går enslige ut livet enn å ta en "mindreverdig" mann, så er det nettopp kvinner i de landene der! De har forøvrig også betydelig lavere fødselstall enn de sosialdemokratiske landene attpåtil. 

Folkevekst ja, det hadde jeg i bakhodet. Men i dagens vestlige land kan man jo ikke fysisk eller lovlig begrense kvinner. Men den kontrollen jeg snakker om er sosiale forventninger som blir presset på kvinner. Presset har gått fra å presse de til å ta vare på barn, til å presse de til å betale skatt. Kvinner som vil være hjemmeværende blir møtt med fordømmelse over at de ikke bidrar til samfunnet. Det er den kontrollen jeg snakker om. I og med at de fleste kvinner følger trender og moter, så går de inn i den store rekke kvinner som føler de må utdanne seg og jobbe. Ekte frihet for kvinner hadde vært å kunne gjøre om de ville uten å møte sosiale forvetninger fra ung alder. Derfor mener jeg at kvinner blir kontrollert til å tjene samfunnets beste.

Tyskland har velferdsordninger og verdens laveste fødselstall. Tyskland er et skrekkeksempel på hva som venter resten av vesten. Hva skal vi gjøre om dette skjer i Norge?

http://www.bbc.com/news/world-europe-32929962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. mai 2016 at 18.15, AnonymBruker skrev:

Poenget er at damer burde begynne å tenke litt på det de stemmer på.

Anonymkode: 878d5...cb4

Alle de venstre-orienterte partiene i Norge er styrt av MENN. De blå partiene styres av kvinner ;) Kanskje det heller er menn som bør tenke over hva de stemmer på?

Anonymkode: 17aa9...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
20 minutter siden, Snuppi skrev:

De har jobbet for sine rettigheter med hjelp av menn som mente at kvinner måtte få de samme rettighetene som dem selv. At menn drar mesteparten av lasset vet strengt talt ikke du.

Du må bare melde deg ut av samfunnet da det ikke har noen form for betydning for flertallet. Å snakke for andre menns meninger kan du bare slutte med. Du kan bare snakke for deg selv. Igjen viser du ditt syke behov om å være best i klassen grunnet kjønn. 

Jeg har ikke en eneste gang sagt at kvinner ikke skal ha like rettigheter. Jeg mener faktisk at de burde a FLER rettigheter. Men at menn drar mer av lasset enn kvinner rent ØKONOMISK i samfunnet er lett å bevise.

Hvorfor skal jeg melde meg ut av samfunnet? Jeg har ikke under noen omstendighet sagt at jeg representerer menn. Jeg snakker bare for meg selv og jeg har flere ganger nevnt at dette er tanker jeg har, og at jeg ikke vet hvordan fremtiden kommer til å se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen om orgasme under voldtekt er det latterligste jeg har hørt om siden chem trails. 

Anonymkode: 17aa9...dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er umodent bullshit. Hypotesen din er tuftet på utvalgte premisser, og ikke på relevante parametre. Du har effektivt demonstrert grunnleggende forskningsjuks.

Hvis du prøver å bygge konklusjonene dine på resultater av systematiske undersôkelser og datainnsamling heller enn på en ubekreftet hypotese, får du mere pålitelige svar.

Anonymkode: 00ec1...985

Visste ikke at de som leser på KG er forskere. Sorry for at jeg glemte å legge ved kildehenvisninger til forskningsrapporter. Alle vet at folk på KG leser disse. 

Jeg har egentlig bare hatt en påstand i denne tråden, og det er at samfunnet kollapser om menn faller bakpå og gir opp. At kvinner alene ikke kan dra lasset, da det er menn som bidrar mer til statskassa fordi de jobber mer. VIl du at jeg finner tall på dette som bekrefter dette, eller velger du tro meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PetterPanne skrev:

Folkevekst ja, det hadde jeg i bakhodet. Men i dagens vestlige land kan man jo ikke fysisk eller lovlig begrense kvinner. Men den kontrollen jeg snakker om er sosiale forventninger som blir presset på kvinner. Presset har gått fra å presse de til å ta vare på barn, til å presse de til å betale skatt. Kvinner som vil være hjemmeværende blir møtt med fordømmelse over at de ikke bidrar til samfunnet. Det er den kontrollen jeg snakker om. I og med at de fleste kvinner følger trender og moter, så går de inn i den store rekke kvinner som føler de må utdanne seg og jobbe. Ekte frihet for kvinner hadde vært å kunne gjøre om de ville uten å møte sosiale forvetninger fra ung alder. Derfor mener jeg at kvinner blir kontrollert til å tjene samfunnets beste.

Tyskland har velferdsordninger og verdens laveste fødselstall. Tyskland er et skrekkeksempel på hva som venter resten av vesten. Hva skal vi gjøre om dette skjer i Norge?

http://www.bbc.com/news/world-europe-32929962

Det er bare et sted hvor Tyskland vises som et land med laveste fødselstall. Andre statistikker man finner på nett, blant annet de som finnes på Wikpedia, viser at land som Sør Korea, Polen, Japan og Singapore har lavere fødselstall enn Tyskland. En annen faktor du ignorerer er jo at de velferdsstatene som har høye fødselstall og de som har lave har systematiske forskjeller i politikk. De som har høye fødselstall har en velferdsstate som er direkte rettet inn mot kvinner med barn og barnefamilier, mens de som har lave fødselstall ikke har gode ordninger for de gruppene. Det er altså slik at land som har velferdsordninger kan være svært ulike på mange områder. Dette er et faktum dere ignorerer når dere bruker Hellas som et typisk eksempel på en velferdsstat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, PetterPanne skrev:

Visste ikke at de som leser på KG er forskere. Sorry for at jeg glemte å legge ved kildehenvisninger til forskningsrapporter. Alle vet at folk på KG leser disse. 

Jeg har egentlig bare hatt en påstand i denne tråden, og det er at samfunnet kollapser om menn faller bakpå og gir opp. At kvinner alene ikke kan dra lasset, da det er menn som bidrar mer til statskassa fordi de jobber mer. VIl du at jeg finner tall på dette som bekrefter dette, eller velger du tro meg?

Og pāstanden din er gal fordi den er bygget på selektive kilder og sviktende forståelse.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva du mener eller kan dokumentere. Analysen din er grunn og overfladisk, og jeg har ingen tro på at du klarer å bygge en dokumentasjon som holder. Til det er innfallsvinkelen din altfor simplistisk og forutinntatt, og vitner om en usystematisk, emosjonsbasert tilnærming.

 

Oppsummert: Du er umoden.

Anonymkode: 00ec1...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 minutter siden, PeeWee skrev:

Det er bare et sted hvor Tyskland vises som et land med laveste fødselstall. Andre statistikker man finner på nett, blant annet de som finnes på Wikpedia, viser at land som Sør Korea, Polen, Japan og Singapore har lavere fødselstall enn Tyskland. En annen faktor du ignorerer er jo at de velferdsstatene som har høye fødselstall og de som har lave har systematiske forskjeller i politikk. De som har høye fødselstall har en velferdsstate som er direkte rettet inn mot kvinner med barn og barnefamilier, mens de som har lave fødselstall ikke har gode ordninger for de gruppene. Det er altså slik at land som har velferdsordninger kan være svært ulike på mange områder. Dette er et faktum dere ignorerer når dere bruker Hellas som et typisk eksempel på en velferdsstat!

Men tyskland har da gode rettigheter for kvinner med barn og barnefamilier? Hvordan kan du forklare at de har lavest fødselstall om forholdene for kvinnene ligger til rette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og pāstanden din er gal fordi den er bygget på selektive kilder og sviktende forståelse.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva du mener eller kan dokumentere. Analysen din er grunn og overfladisk, og jeg har ingen tro på at du klarer å bygge en dokumentasjon som holder. Til det er innfallsvinkelen din altfor simplistisk og forutinntatt, og vitner om en usystematisk, emosjonsbasert tilnærming.

 

Oppsummert: Du er umoden.

Anonymkode: 00ec1...985

Kan du påpeke konkret hva som er feil, og hvorfor? Kan du argumentere for det også? Ellers vil jeg påstå at du er ganske umoden selv.

Vil gjerne ha gode kilder på dette i tillegg slik at jeg se hvorfor jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PetterPanne skrev:

Men tyskland har da gode rettigheter for kvinner med barn og barnefamilier? Hvordan kan du forklare at de har lavest fødselstall om forholdene for kvinnene ligger til rette ?

Nei, de har ikke det. De har dårlig med ting som barnehage, fødselspermisjoner, støtte til alenemødre og lignende. Og hvor er din forklaring på de lave fødselstallene i verdens to mest liberalistiske land? For ikke å snakke om Sør Korea, Taiwan og Japan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snuppi skrev:

Menn som ts og brukeren jeg siterte er ikke opptatt av å komme med faktaopplysninger, de er ute etter å hevde seg selv og sitt eget kjønn.

Det blir det vanskelig for meg å si noe om, all den tid jeg ikke kjenner noen av dem.

Sitat

I dagens samfunn jobber menn og kvinner like mye. 

Nei, det gjør kvinner og menn ikke. Menn jobber betydelig mer enn kvinner.

 

http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/

Sitat

Det er flere jenter i dag som tar høyere utdanning. Hvordan kan da menn bidra mer?       

Å ta utdanning er ikke å jobbe, enkelt forklart. Samtidig er det forskjell på utdanningene kvinner og menn tar, jobbene de velger, hvor mye de velger å jobbe og hvor langt de er villige til å strekke seg. En statsviter bidrar gjerne mindre økonomisk, og med tanke på verdiskapning, enn en ingeniør. 

Sitat

Jeg tar det personlig når jeg som kvinne blir diskriminert av en mann som innbiller seg at han er mer verdt enn meg da han er mann! 

Du må nesten vise hva i hans innlegg som diskriminerer deg, eller hvor han hevder at han er mer verdt enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de venstre-orienterte partiene i Norge er styrt av MENN. De blå partiene styres av kvinner ;) Kanskje det heller er menn som bør tenke over hva de stemmer på?

Anonymkode: 17aa9...dfc

Veldig vanskelig å forstå hvordan den konklusjonen ble logisk i hodet ditt, men det er altså ikke slik at mannlige ledere vil si at man er mest populær blant mannlige ledere. Ganske selvsagt skulle man tro. Her er en liten artikkel fra virkeligheten, som viser at virkeligheten er en ganske annen:

http://www.klartale.no/norge/kvinner-stemmer-rodt-menn-blatt-1.340445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og pāstanden din er gal fordi den er bygget på selektive kilder og sviktende forståelse.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva du mener eller kan dokumentere. Analysen din er grunn og overfladisk, og jeg har ingen tro på at du klarer å bygge en dokumentasjon som holder. Til det er innfallsvinkelen din altfor simplistisk og forutinntatt, og vitner om en usystematisk, emosjonsbasert tilnærming.

 

Oppsummert: Du er umoden.

Anonymkode: 00ec1...985

Ærlig talt virker du mer umoden og følelsesstyrt. Du påpeker ikke en eneste feil, og skriver rett ut at du ikke intereserer deg for hverken meninger eller dokumentasjon. I stede legger du det på et nivå der du kun påstår andre tar feil, for så å komme med negative personkarakteristikker. Ikke særlig imponerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, PetterPanne skrev:

Menn tjener mer. De velger yrker som gir mer lønn. De jobber mer også, siden kvinner oftere jobber med deltid. Alt dette resulterer i at menn bidrar mer til samfunnet i form av økonomisk vekst, enn kvinner. Så har man det poenget at menn jobber mer i privat sektor enn det kvinner gjør. Det er gjerne der pengene ligger også.

Det at flere kvinner tar høyere utdannelse er ikke synonymt med at kvinner bidrar like mye økonomisk. Det at flere kvinner blir sykepleiere eller sosiologer gir ikke like stor potensiell økt lønnsomhet, enn om de blir ingeniører eller andre klassiske manneyrker. Det at de jobber i offentlig sektor gir ikke samfunnet like stor verdiskapning som om de hadde jobbet i privat sektor.

Jeg lurer virkelig på hvordan jeg diskriminerer deg. Vet du ha det vil si å diskriminere?

Snakker du om hvem som jobber mest eller hvem som tjener mest penger?  Hvis sistnevnte så har du selvsagt rett i at det er mannen.

Endret av Knocks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, PeeWee skrev:

Nei, de har ikke det. De har dårlig med ting som barnehage, fødselspermisjoner, støtte til alenemødre og lignende. Og hvor er din forklaring på de lave fødselstallene i verdens to mest liberalistiske land? For ikke å snakke om Sør Korea, Taiwan og Japan?

Du har selvfølgelig rett. Jeg hadde lest om Angela Merkel som hadde økt støtten til par som ville ha barn, og så hadde jeg lest om at man fikk opptil 3 år hvor man får betlat for å være hjemme. Fikk inntrykk av at det faktisk lå til rette at par kunne få barn uten store problemer. My bad. Men visste ikke at det var så ille, så da er jeg enig i det du sier. 

Min forklaring på lave fødselstall er at menn ikke gidder og melder seg ut. De ser hvor mye det koster, de ser at de ikke når opp, de finner andre ting å nøye seg med i livet, og fortsetter som før. I USA bl.a så har menn begynt å våkne, og ser hvordan det å få unge med feil dame kan ruinere deg. Flere menn unngår ekteskap. Akkurat som at det ikke er gunstig for kvinner å få barn i tyskland slik som du sier, så er det ikke gunstig for menn å få barn heller.

I Japan ga jeg eksempel på herbivore men, som praktisk talt er menn som ikke vil ha noe med kvinner å gjøre. Selvfølgelig vil fødselstallene synke, om det er en sosial bevegelse blant menn som gjør at de ikke oppsøker kvinner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

Du har selvfølgelig rett. Jeg hadde lest om Angela Merkel som hadde økt støtten til par som ville ha barn, og så hadde jeg lest om at man fikk opptil 3 år hvor man får betlat for å være hjemme. Fikk inntrykk av at det faktisk lå til rette at par kunne få barn uten store problemer. My bad. Men visste ikke at det var så ille, så da er jeg enig i det du sier. 
 

Det er et ganske åpenbart problem med ditt resonnement. Det er bare å se hvem som gjennomførte det.... Dette er altså et rimelig nylig tiltak, og det er derfor alt for tidlig til at eventuelle effekter av det skal kunne vises på fødselstallene! Det at hun innførte de endringene sier jo i seg selv at forholdene for barnefamilier var ganske stusselig før det om man ser på velferdsdelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, PeeWee skrev:

Det er et ganske åpenbart problem med ditt resonnement. Det er bare å se hvem som gjennomførte det.... Dette er altså et rimelig nylig tiltak, og det er derfor alt for tidlig til at eventuelle effekter av det skal kunne vises på fødselstallene! Det at hun innførte de endringene sier jo i seg selv at forholdene for barnefamilier var ganske stusselig før det om man ser på velferdsdelen. 

Vel. Jeg har hørt så mye bra om tyskland, har et godt inntrykk av tyskland, og vet at de har gode velferdsordninger ellers. For meg så var det mer som et "oh shit, vi må gjøre noe, vi må gi enda mer støtte". Altså at det var støtte på plass, men at de økte den for å hjelpe enda flere folk. Det at da flere ikke kviet seg økonomisk for å ha barn.

Videre trodde jeg også på den tiden og helt frem itl nå, at barnehager ikke var et så stort problem. Det er slik det jeg nå har lest meg frem til det største problemet med å få barn i tyskland. Så ja, ignoranse fra meg, men jeg vet ikke alt, og ikke skal jeg påstå at jeg gjør det heller. 

Det gjenstår å se om det faktisk gir resultater, får håpe det for tyskland sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...